20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle Mandag 30. september kl 21:00 - TV2 PLHD 1  (Lest 33042 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

dragev

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle Mandag 30. september kl 21:00 - TV2 PLHD 1
« Svar #150 på: 01. Okt. 2013, 00:25 »
Fantastisk bra å se folk klage på Mbiwa når det er Colo som er ræv på de to målene.

På de to siste er målene direkte konsekvens av at Mbiwa ikke følger med i hele tatt.

Tremblem

• Gjest
« Svar #151 på: 01. Okt. 2013, 00:27 »
Driter langt i at det var en brukbar andre omgang, NOK en gang blir vi rævkjørt, et lag som ikke henger sammen og gjør juniorfeil!  :grine:

Pardew må ut, den mannen bommer så grusomt på taktikk og lagvalg hver bidige uke, fatter ikke hvorfor noen gidder forsvare fyren lenger? Eneste positive med han i dag var intervjuet etter kamp, der han for en gangs skyld er ærlig og ikke prater masse svada!

For p...er, vi har en førsteellever med spillere som for en stor del har landslagskamper for store fotball-land som Argentina, Frankrike, Nederland, Italia og Elfenbenskysten. Med en manager som faktisk vet å utnytte en spilletropp, ville fjorårsesongen endt på topp 10, og min påstand, vi ville vært blant topp 10 etter denne kampen.

Vi har spilt dårlig siden november 2011. Da lå vi på 3.plass med FÆRREST innslupne mål!!! Saylor ble skada, og deretter ble det veldig variabelt, og vårsesongen ble i all hovedsak reddet av en Cisse som bøtta inn mål. På de siste 2 årene har vi et lag som verken har et spillermønster offensivt, eller henger sammen defensivt. Formasjoner byttes i tide og utide, spillere byttes i tide og utide, og brukes alt for ofte på feil plass!

Er NESTEN så jeg mener det snart er samme f... om Kinnear tar over. kan ikke bli verre?

Kan det vel? Ikke svar.........

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 01. Okt. 2013, 01:19 »
Håper også å slippe å se Santon på venstre back lenger! Mannen kan ikke forsvare og offansivt blir det helt feil for han! Skulle gjerne ha sett han på høyrekanten i en kamp!

Ben Arfa ser jeg gjerne i en Beardsley rolle med Remy foran seg for på kant blir det ikke lett for han!

Tap mot Cardiff og Liverpool i de to neste tror jeg Pardew virkelig skal få kjørt seg!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 01. Okt. 2013, 04:25 »
Det vi trenger nå, og som vi ikke har hatt på lang tid, er stabilitet i lagguttak og formasjon! Det var dette mer enn noe annet som gjorde 11/12-sesongen så vanvittig morsom. Vi hadde fra dag en, en ganske klar og bankers første 11'er og selv om noen hadde en dårlig dag så beholdt de plassen. Noen ganger på bekostning av spillere som var i bedre form, men jevnt over sesongen synes jeg de beste spilte mest. Det var også dette som gjorde at vi fikk så gode prestasjoner fra spillere som f.eks Guthrie, R. Taylor og Best. Da Tiote ble skadet en stund gjorde vi ingen drastiske endringer. Vi byttet ikke formasjon, vi ga ikke Cabaye nye oppgaver, vi angrep ikke på en annen måte, nei, Guthrie gikk inn og tok Tiotes rolle, ferdig med saken. Alle andre visste hvilken rolle Guthire hadde og han visste alle andres. Slikt blir det bra kamper av når du har klare oppfatninger om hva du skal gjøre og om hva mannen ved siden av deg gjør. Du slipper også å gjre noe annerledes på treningsfeltet og beholder fokuset 100%.

Godt prov på dette er å se hvor lang tid det tok før Ben Arfa kom tilbake inn i start 11'eren. Mange hevet øyenbrynene, men de fleste er vel enige i at det var korrekt da vi så en mer komplett og stabil Ben Arfa når han først startet. Han måtte lære seg og ta defensive oppgaver og lære å spille mer som Taylor og Jonas som holdt plassen hans.

Nå for tiden bytter vi formasjon i hytt og pine og 11'eren er sjelden den samme og er den det så har spillerne nye enkeltoppgaver eller spiller på nye plasser. Ba likte seg ikke på kant, men han måtte spille der fordi det var best for laget. Det er fakta at vi begynte å slite da han og Cisse begynte å bytte på å ha denne rollen, da gikk det nedover og byttene ble flere også lenger bak på banen. I dag spilte vel Sissoko på tre forksjellige steder iløpet kampen. Først som 10'er, så som sentral midt og så som høyre kant. Det er klart at dette skaper forvirring for resten av laget og hemmer samspiltheten. Når det nærmest er loddtrekning om hvor Cisse, Gouffran, Remy og Ben Arfa skal spille så bør det ikke være overraskende at vi sliter med å spille oss gjennom forsvar. Alle som har spilt spiss vet at det er en stor fordel og kjenne de rundt deg og også å vite hvilken side de er på. Stabilitet skaper mål for spisser!!

Vi må back to basics og Pardew må rett og slett velge seg en 11'er som han setter lit til og som han tør å starte med over tid. Ja, noen spillere som Marveux, Anita og Gouffran kan komme til å lide under dette og ja de hever oss i enkeltkamper, men jeg tror det vil være en fordel for oss som lag over tid.

Håper denne 11'eren blir å se i de neste 5 kampene fremover:

Krul
Debuchy-Mbiwa-Colo-Santon
Sissoko-Tiote-Cabaye
Ben Arfa-Cisse-Remy

Gir vi disse 5 kampers tillit er jeg sikker på at vi i den femte spiller mye bedre fotball enn vi gjør nå! Det er fristende å bytte Anita mot Tiote eller Sissoko hver gang de har en dårlig dag, men da må man bruke tid på feltet til å spille inn disse og det er vi ikke tjent med i lengden, det er jeg overbevist om!

Jeg tåler dårlige kamper så lenge jeg kan se bak resultatetne at vi har en plan og et mål som vi jobber mot. Det ser jeg ikke i dag, bestem deg Pardew!

Henke911

• Flaskebærer
  • *
  • Stolt Toon fan
    • Vis profil
« Svar #154 på: 01. Okt. 2013, 05:42 »
Spill dette laget:
Krul
Debuchy-Mbiwa-Colo-Santon
Sissoko-Tiote-Cabaye
HBA-Cisse-Remy

Spill Remy og Gouffran i samme rolle, Venstreving/spiss.
Bruk Marve, Gouffran, Sammy, Dummet, Anita og Saylor på benken.
Spill samme taktikk hver kamp og få inn stabilitet i laget. Om vi har to bytter fra benken så har vi fremdeles et bra lag. Jeg skjønner ikke hvorfor vi spiller med så elendig taktikk for tiden.
Newcastle 3-1 Wigan (15.4.06)
Shearer 2 mål. Jeg var der!

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #155 på: 01. Okt. 2013, 06:52 »
2012-13

Manchester City    4-0    Newcastle United
Newcastle United    0-1    West Ham United
Newcastle United    1-0    Fulham
Aston Villa    1-2    Newcastle United
Newcastle United    1-0    Queens Park Rangers (for Hull)
Everton    2-2    Newcastle United

10 poeng

2013-14
Manchester City    4-0    Newcastle United
Newcastle United    0-0    West Ham United    
Newcastle United    1-0    Fulham
Aston Villa           1-2    Newcastle United
Newcastle United    2-3    Hull City
Everton               3-2    Newcastle United

7 poeng

Erstattes QPR med Reading kampen hjemme i fjor som ble tapt er vi like langt som forrige sesong hva gjelder antall poeng mot disse lagene...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 01. Okt. 2013, 07:40 »
Det her er skremmande dårleg. Det verkar som Pardew gamblar på noko taktisk til kvar kamp og det er lotto om han treffer eller ikkje. Og so offansiv han var etter Villa-seieren, med å ymta frampå at det var urettferdig med so mykje kritikk etter prestasjonen i første kampen mot City. Og so følger 2 slike kampar!? Det er jo nesten so ein kan spekulera i ein konspirasjon frå spelarane om å spela revva. Det her viser jo at ingenting er endra frå i fjor.

Og dei neste to kampane er borte mot Cardiff og heima mot Liverpool. Det kan godt henda me held nullen i ein av desse to, men kva hjelpe vel det når me sleppe inn 3-4-5 eller 6 i den andre. Eg tykkjer det har vorte altfor mange slike kampar under Pardew. Enten det er ein omgang eller heile kampen. I fjor slapp me inn 68 mål! Det ligg an til det same no. 11 er det so langt. Kunn Mackems er dårlegare. På dei siste 50 kampane har me sluppe inn 88 mål. Skal Pardew kunn få fortsetja å sei at me må slutta sleppa inn så lette mål eller skal nokon gjera noko med det? Viss du, Pardew ikkje får det til, so må desverre andre få prøva seg. Uansett kor udugeleg eigaren vår er.

Skal me først ta ein spelar so føler eg verkeleg me kan ta dei fleste. Til og med Krul er svak.
« Siste redigering: 01. Okt. 2013, 07:47 av lgrinde »

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #157 på: 01. Okt. 2013, 08:37 »
Føler vel at Ben Arfa er moden for benk også etter to helt bedritne matcher? Jævla dumt å skylde på Pardew for at Ben Arfa gjør alt feil vel? Nytter ikke hvilken side Ben Arfa spiller på når han er så forbanna elendig som han har vært i to matcher nå.  Når han da ikke gidder jobbe blir det veldig håpløst. Bør kanskje vurdere spille Sammy neste match?
Folk sier at Remy har dårlige arbeidsforhold som Cisse, men Remy presterer fortsatt bra ut fra det han får å jobbe med. Beveglig, effektiv når han har ball i beina. Cisse har vært elendig i ett år nå - i ligatoppen hva dårlig scoringsratio per skudd angår, og lite bidrag i det hele tatt der utpå.

Uansett - den førsteomgangen der tyder på et bunnivå som er helt grusomt. Og det sitter jeg igjen med etter denne matchen. Vi må gjøre noen endringer over hele fjøla.
Heilt enig Kristoffer!
For meg var den startoppstillingen veldig  spennende, og eg gleda meg til kampen.
Å skylda Pardew direkte for første omgangen og tapet her er feil.
Mbiwa,Colo,Santon,Ben`n er alle spillere som presterer årsværste :sint:
Ein må kunne forlange at spillere av dette kaliber ikkje gjer slike store feil som blir direkte årsaken til tapet !
Gouffran,Anita,Remy var våres beste i dag,og med litt flaks på Gouffran`s stangskudd hadde me faktisk fått med oss poeng frå Goodison Park!
Ben Arfa,Santon,  bør benkes til neste kamp, dei virka på meg som om dei ikkje hadde innsats og vilje og det
bør straffes.
Dei 2 i midtforsvaret er det verre med, men begge kan ikkje flyttast  til benken! Ei veke med trening og drilling, og Pards finn den beste løysinga :toon:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 01. Okt. 2013, 08:44 »
, og Pards finn den beste løysinga :toon:

Han har leita i øve eit år no. Snart på tide han finn den.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 01. Okt. 2013, 08:48 »
Vanskelig med Ben Arfa når han er veldig av/på som nå. Minner meg om Daniel Braaten. I utgangspunktet er han vår beste spiller og den med høyest potensial. Skal vi da benke han og tro at han automatisk blir bedre av dette? Jeg tviler litt egentlig, men det er vanskelig å forsvare fast plass når han har hatt to så dårlige matcher på rad.

Skal vi sette opp laget etter innsats og prestasjoner burde det egentlig sett slik ut:

Krul
Santon-Mbiwa-Colo-Dummet
     Sissoko-Anita-Cabaye
Gouffran     Remy       Sammy

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 01. Okt. 2013, 08:51 »
Mest skremmende for min del er at alle våre offensive spillere har ansiktet vendt mot pasningslegger når man har ball på midtbanen. Så Sissoko prøve å stikke i bakrom et par ganger, det var det. Vi må strekke Everton laget med å slå litt i bakrom. Når Cabaye kom inn virka det som initiativene var litt større, kanskje fordi man stoler på at han kan slå de gode ballene. Savner samhandling og initiativ på siste tredjedel, synes for mye av spillet baseres på å spille kanter og spiss i bein og ikke i rom.
Everton lå litt lavt, men uansett.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #161 på: 01. Okt. 2013, 08:54 »

Han må nesten bruka dei han har i stallen! Dei som me ikkje fekk inn før 2 sept kan han ikkje trylla fram ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 01. Okt. 2013, 09:31 »

Han må nesten bruka dei han har i stallen! Dei som me ikkje fekk inn før 2 sept kan han ikkje trylla fram ;)

Eg meinte han har leita etter ei løysning med det han har tilgjengeleg i øve eit år no. Det fungerar ikkje. Og eg ser ikkje lenger(ei stund no) at det skal endra seg under Pardew.  88 mål har me sluppe inn på dei 50 siste (kilde: newcastleonline forum). Er ikkje det ekstremt?

Tremblem

• Gjest
« Svar #163 på: 01. Okt. 2013, 09:45 »
Heilt enig Kristoffer!
For meg var den startoppstillingen veldig  spennende, og eg gleda meg til kampen.
Å skylda Pardew direkte for første omgangen og tapet her er feil.
Mbiwa,Colo,Santon,Ben`n er alle spillere som presterer årsværste :sint:
Ein må kunne forlange at spillere av dette kaliber ikkje gjer slike store feil som blir direkte årsaken til tapet !
Gouffran,Anita,Remy var våres beste i dag,og med litt flaks på Gouffran`s stangskudd hadde me faktisk fått med oss poeng frå Goodison Park!
Ben Arfa,Santon,  bør benkes til neste kamp, dei virka på meg som om dei ikkje hadde innsats og vilje og det
bør straffes.
Dei 2 i midtforsvaret er det verre med, men begge kan ikkje flyttast  til benken! Ei veke med trening og drilling, og Pards finn den beste løysinga :toon:

Dette er Pardew sitt ansvar! På snaut 3 år ( Pardew ble ansatt 9. des 2010 ) har du sett noen som helst fremgang med dette laget? Vi vingler taktisk, vi vingler uttaksmessig, og som jeg nevnte i en annen tråd her, vi har en første-ellever bestående av spillere med landslagskamper for stormakter som Frankrike, Italia, Nederland, Elfenbenskysten og Senegal. For 2 år siden kjempet vi jevnt med klubber som Tottenham, Liverpool og Everton. Disse 3 vil antageligvis kjempe om CL-plass utover vinteren. 30. august 2010 ble Pardew sparket av Southampton, hvor ligger Southampton i dag?
Så det i kampen i går, og har sett det i minst 2 år. Når vi får tak i ballen er det liten fremdrift, spillerne flyr rundt å tripper, ingen løper i rom, leter etter pasningsalternativer, mister ball. Når Everton fikk ballen var det full gass fremover, de har mål og mening i angrepet, de finner hverandre! Dette har vært kampbildet for Newcastle i så og si samtlige kamper i en laaaang periode.

Pardew må ut, Kinnear må ut og enten må Ashley begynne å ta Newcastle seriøst ellers kan han pakke seg ut han og!

GRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :grine:

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 01. Okt. 2013, 09:54 »
Vanskelig å si noe på laguttaket.  Det er tidlig i sesongen, ingen e-cup, og få/ingen skader. Han har hatt god tid på å etablere en spillestil. Desverre virker det som hans forsøk på å få til spill langs bakken i stor grad har gått på bekostning av deffansiv trygghet.

Digresjon, men en ting som irriterte meg enormt i går: Debuchy spesielt og Santon har ballen i gode offensive posisjoner ( siste 3del). Fantastisk utgangspunkt for 3kantspill og kombinasjoner. Likevell er avstanden til medspillere aaalt for lang. Somregel endre det hele opp med støttepasninger eller håpløse innlegg som maskinenen Distin og Jagielka kunne le av før de rensket unna.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /