20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle Mandag 30. september kl 21:00 - TV2 PLHD 1  (Lest 33038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Jeg har ikke startet en kamptråd siden høstparten ifjor, derfor tenkte jeg at negative, pessimistiske (realistiske) og lite-troende-på-Newcastles-ferdigheter kunne begynne sakprosaen denne gang!

På mandag drar Newcastle for å hente poeng mot Premier Leagues eneste ubeseirede lag. Everton står med 2-3-0 etter fem kamper, mens Newcastle har underpresterende 2-1-2 etter like mange kamper. Everton kommer fra seier på Boleyn Ground, og hjemme mot "ze rhappy ones". Newcastle derimot har et flaut hjemmetap for Hull å revansjere (Midtukas Ligacup-runde: Everton tapte 2-1 for Fulham, Newcastle slo Leeds 2-0).

Everton har skader på i utgangspunktet sentrale spillere. Nyinkommer, og uten spilletid, Alcaraz. Nyinkommer fra samme klubb Konè er også ute til denne kampen. To mer viktige som må finne seg til rette på benken er Pienaar og Osman. (kilde: http://www.evertonfc.com/injuries-and-suspensions)

Newcastle har noen usikre kort i Gutierrez, Haidara og Cabaye. Bare sistnevnte er noe betydelig. Andre skader er Raylor, Saylor og Shola som ikke hadde vært mer enn backup.

Denne kampen bare motsatt (Newcastle hjemme), var den andre kampen jeg var på. Da endte det 1-1 etter Shola (fem meter i offside) og utlingning av Cahill. Bramble rødt kort. Noen som husker? Var i 2006, og vi stilte med følgende lag: Harper - Carr, Moore, Bramble, Ramage - Milner, Parker, Emre, Zogbia - Shola, Martins.

På mandag er det UMULIG å stille med en spiller fra den kampen, og jeg tror på følgende lag:

Krul - Debuchy, Mapou, Colo, Santon - Tiotè, Cabaye, Sissoko - Barfa, Cissè, Rëmy.

Jeg håper på Tiotè ettersom dette er en kamp hvor Everton er det klart beste laget. Anita har vært god men om han spiller tror jeg det blir istedenfor en skadet Cabaye.

Kjør debatt!
« Siste redigering: 26. Sep. 2013, 14:39 av Magpie93 »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Anita 10 av 10 ganger før Tiote, ellers enig med deg i XI.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg kan tåle et tap her, Everton er et bra lag. Det jeg derimot ikke takler er nok en kamp med juniormål på dødballer f.eks. Og om vi ikke skjerper oss så kommer foten til Baines til å straffe oss hardt med dødballer på beist som Lukaku, Jelavic, Jagielka, Distin etc. Vi er gode nok til å putte her, men i forsvar er vi nødt til å ta oss sammen. Er temmelig sikker på mål i begge ender.
Så kan man også si at Gouffran og Dummet har gjort seg fortjent til en startplass like mye som Cisse, Debuchy og Santon. Er greit de starter nå igjen, men de skal passe seg litt.
« Siste redigering: 26. Sep. 2013, 18:59 av Fluffy »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Everton er eit stødig og bra lag, men det bør vi også aspirere til å vere. Med det laget vi har til rådigheit bør ein kunne forvente at vi går for tre poeng i alle kampar mot lag utanfor topp 5. Konsentrasjon er ekstremt viktig, og der var vi altfor svake sist seriekamp.

Gå ut offensivt og prøv å unngå at Everton får setje det Martinez-grepet sitt på oss. Dei har vist enkelte svakheiter defensivt (venteleg av eit Martinez-lag), og det er Rémy og HBA fullt i stand til å kunne utnytte. Offensivt er det sjølvsagt ein del vriene spelarar å ta seg av, men vi takla då eit meir enn brukbart offensivt arsenal mot Villa. Om MYM kan handtere Benteke, kan han også handtere Lukaku. Colo og Debuchy må heve seg enormt frå sist kamp, og det er nærast uunngåeleg med ein unse meir konsentrasjon.

La oss ta kontroll over kampen, og la Anita få danse rundt på midten der utan fare for å stange inn i dette belgiske fjellmassivet som reiste til Manchester. Dans, Vurnon! Dans!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Gå offensivt ut på bortebane? Det tror jeg aldri Alan Pardew har gjort.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Spol tida tilbake til den 14. dagen i denne månaden. Vi gjekk offensivt ut på Villa Park, var det klart beste laget i 1. omgang og vann fortent kampen etter 90 minutt.

City-kampen innehaldt vel i teorien også ein meir offensiv slagplan enn det vi var vande med i fjor, utan at gjennomføringa stod i stil på nokon som helst måte.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Spol tida tilbake til den 14. dagen i denne månaden. Vi gjekk offensivt ut på Villa Park, var det klart beste laget i 1. omgang og vann fortent kampen etter 90 minutt.

City-kampen innehaldt vel i teorien også ein meir offensiv slagplan enn det vi var vande med i fjor, utan at gjennomføringa stod i stil på nokon som helst måte.

Heilt einig. Og det er nesten som eg vil sei at presterar me slik offansivt på måndag, so er me garantert seier. Det er på tide me sluttar sleppe inn so mange lette mål. Eg trudde me hadde lært frå i fjor.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg tror vi taper denne med stil.

Av denne enkle grunn har jeg kjørt på med 3 Evertonspillere på Fantasylaget mitt og byttet ut HBA.

3-1 Everton (Baines, Lukaku x2, Remy)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil

Av denne enkle grunn har jeg kjørt på med 3 Evertonspillere på Fantasylaget mitt og byttet ut HBA.

Eg skal setja Ben Arfa på benken so får me sjå ;)

Som sagt,greier me prestera som mot Villa og hakket betre enn det so får me med oss poeng i vertfall. Om eg trur det skjer, nei, det endar med tap her. Av den grunn at Lukaku kjem til å grusa Colo og Mbiva.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil

Det gjør jo du i så og si hver kamp... :P Du må bruke utrolig mye poeng på bytter når du alltid skal ha 3 spillere fra laget som møter Newcastle!

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Noen andre som har sjekket tabellen?  :nervøs: Mange av lagene rundt oss som har tatt ikke bare poeng, men overraskende poeng. Det er selvfølgelig veldig tidlig, men tap i morgen er skummelt!

Angående kampen er jeg livredd for den defensive innsatsen til Remy og Ben Arfa. Spesielt sistnevnte er lite interessert i å hjelpe backen sin. Debuchy mot Baines og Mirallas kan vel bare gå en vei, mot Newcastles mål! Angående Cissè vet jeg ikke hva som er best. Å fortsette å gi han sjansen nå som vi har et bra lag, eller å hive Remy på topp og Sammy på ving.

Jeg vet ikke hva svakhetene til Everton er. De er solide, spesielt i forsvar og uten tvil hjemme. Styrkene til Everton må vel være innsatsen til hver enkelt spiller! Alle tar sin del av arbeidet, ingen luksusspillere. Ligner litt Newcastle når vi endte på 5.plass. Hva funka mot oss? Nå var jo vi klart bedre i angrep enn forsvar, og Everton har nå størst possesion, mens vi hadde nærmere minst...

Nei jeg vet ikke, tror vi blir rundspilt. Men det ble vi i fjor også og det endte 2-2!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Da hadde vi Demba Ba da. Vi har ikke hatt en skikkelig god spiss siden Ba dro. Derfor håper jeg at Remy tar den rollen.

I utgangspunktet mener jeg jo at Cisse burde vært benka. Vært i svak form i ett år nå, og kan ikke ha klippekort da. Spesielt ikke når vi faktisk har alternativer i Remy og Gouffran. Nå scoret dog Cisse mot Leeds, og som vanlig håper jeg da på at det løsner for han. Så jeg er litt usikker her. Jeg er dog sikker på at Pardew ikke kommer til å benke Cisse uansett, så det er vel ikke stort å diskutere sånn sett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Håper på følgende lag:

Krul
Debuchy Mapou Colo Dummet
             Cabaye  Tiote
                   Sissoko
        HBA       Cisse      Remy

Usikker på om eg nesten vil ha Anita for Sissoko i denne, men går for det her laget. Om Dummet skal få sjansen, vil det vere rett og rimelig at han får den no. Vi må og få litt power sentralt, og då er Tiote eneste alternativ. Om nokken nevner Sissoko i den sammenheng, så er han den av våre 4 sentrale som bidrar minst i duellspill og det defensive...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Eg tykte Tiote var god mot Leeds. Såg litt av gammal storheit.

I følgje nufcblog.com er Colo og Remy småskada og det er ikkje sikkert dei spelar.  :nervøs:
« Siste redigering: 30. Sep. 2013, 07:21 av lgrinde »

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
Eg er optimistisk, så eg trur vi bære taper med 1 mål. Men om det blir 1-0 eller 4-3 er eg usikker på. Vi må iallefall finne tilbake til gammal storheit, og det litt kjapt, før det ender med nedrykk... Det ser virkelig ikkje bra ut!!

Dagens Joey;
"I'm not like them but I can pretend.
The sun is gone but I have a light.
The day is done but I'm having fun.
I think I'm dumb."

Vi ekje like gode som Everton, men vi kan alltids late som....