20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80567 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #105 på: 22. Nov. 2005, 21:34 »
Han kan vinne ti kamper på rad for min skyld; mitt standpunkt er ihvertfall satt!

Graeme Souness mangler enkelte elementære evner som en manager bør ha, og derfor er han ikke kompetent nok over tid til å lede en klubb med skikkelige ambisjoner.

Han har imidlertid snakketøyet og selvtilliten i orden. Uansett i hvilken klubb han er får han masse penger til rådighet, og han har greid å snakke Michael Owen og Emre til klubben.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #106 på: 24. Nov. 2005, 12:04 »
Enig med sistnevnte taler her, Souness har mangler som gjør at han aldri kommer til å føre Newcastle til toppen av Premier League. Det er synd, for vi har så absolutt et potensiale større enn der vi er i dag, vi bør minst kunne ligge stabilt blant de 5-6 beste i serien. Selv tror jeg at ligagull ikke er urealistisk noen år fram i tid, men da er det svært mye som skal gjøres riktig.

Folk som skifter mening om Souness avhengig av om vi taper tre kamper på rad eller vinner 3 kamper på rad er like vinglete som enkelte politikere(nevner ikke navn). Likefullt respekterer jeg de som holder fast på sitt om Souness er bra eller ikke bra for Newcastle. Selv om jeg mener de som er for Souness tar feil, så respekterer jeg det standpunktet de har tatt. Det er langt bedre enn å vingle fram og tilbake.

Jeg er en av de største motstanderene av Souness på dette forumet slik jeg oppfatter det selv, men jeg ser at Souness sin inntreden i Newcastle ikke bare er negativ. Han har fjernet bråkmakere fra klubben og sørget for at det er noe mer disiplin nå enn det har vært de seneste årene. Likevel, Souness har sine store mangler på et av de viktigste feltene, nemlig det taktiske. Det alene er god nok grunn, mener jeg, til at vi bør få mannen vekk fra managerstolen.

Sikkert er det i alle fall at vi kommer til å diskutere Souness opp og ned i mente inntil den dagen han enten forlater klubben eller fører klubben til vårt første seriemesterskap siden 1927.
Carr har altfor få landskamper for England!

DanMan

• Gjest
« Svar #107 på: 24. Nov. 2005, 15:21 »
For å sitere Michael Owen:

"That's what happens at this club, and there are parallels with England, but it is magnified with England. When I joined here everyone was talking about managers and we won a couple of games and everything was looking great.

"Then we lose one and it is back on about the manager. I just thought if this goes on all season it'll do our heads in."

Og det er sistnevnte jeg frykter mye mer enn alskens taktiske mangler. At rett og slett alt maset og vinglingen medfører større tap for klubben enn om alle hadde støttet Souey fullt ut, slik jeg og et kraftig mindretall her inne velger å gjøre. Det vil være meningsløst å sparke en man har gitt £50mill ++ å handle for, er det ikke?? For du kan banne på at en ny manager ikke kommer overens med alle her, har sine egne favoritter til å spille kanskje en helt annen type fotball. Souness vil lede laget til triumfer, bare alle drar i samme retning. Men enig med han over, vinglere er verst, og jeg respekterer alles mening.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #108 på: 24. Nov. 2005, 15:40 »
Jeg har sagt lenge at jeg ønsker å gi Souness hele denne sesongen til å bevise at han er rett mann. Jeg vil først bedømme Souness etter sesongslutt. Jeg er av den oppfatning at enhver manager bør få en hel sesong på å vise at han er rett mann. Det Portsmouth gjør nå er hvertfall helt tullete etter min mening. Perrin har knapt sittet i 3 måneder, de ligger på 17ende plass på tabellen og så sparkes han. Hva tror den klubben at de er egentlig?

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #109 på: 24. Nov. 2005, 15:43 »
Sitat fra: "Jarle"
Jeg ser på Souness som en kreftbyll som må vekk, men uansett hvor mye jeg misliker ham så tror også jeg at han sitter i jobben til jul.

Greit nok å mislike Souness, men å sammenligne han med en kreftbyll synes jeg er kvalmt...

DanMan

• Gjest
« Svar #110 på: 24. Nov. 2005, 15:48 »
Sitat fra: "Souey"
Perrin har knapt sittet i 3 måneder, de ligger på 17ende plass på tabellen og så sparkes han. Hva tror den klubben at de er egentlig?

Sier ingenting om klubben det vel? Den ko-ko styreformann Milan Mandaric derimot...Han er seriøst en av de største idiotene i engelsk, kanskje til og med internasjonal, toppfotball.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 24. Nov. 2005, 16:15 »
Han må sannsynligvis være den eneste som overgår Fat Fred, når det gjelder å være Englands dummeste og mest idiotiske styreformann.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #112 på: 28. Nov. 2005, 08:38 »
Nå har vi følgende statistikk i ligaen under Souness:

15 - 15 - 18  53 - 62

Dette gir oss totalt sett 60 poeng på 48 kamper. Snittet av dette blir 1,25 poeng per kamp, altså poengsum som vil tilsvare en middelmådig plassering på tabellen. Vi har sålangt i ligaen under Souness maktet å score 53 mål på 48 kamper. Det er litt over 1,1 mål per kamp. Bakover er det omtrentelig 1,3 mål i snitt.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 28. Nov. 2005, 08:38 »
Nå har vi følgende statistikk i ligaen under Souness:

15 - 15 - 18  53 - 62

Dette gir oss totalt sett 60 poeng på 48 kamper. Snittet av dette blir 1,25 poeng per kamp, altså poengsum som vil tilsvare en middelmådig plassering på tabellen. Vi har sålangt i ligaen under Souness maktet å score 53 mål på 48 kamper. Det er litt over 1,1 mål per kamp. Bakover er det omtrentelig 1,3 mål i snitt.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 28. Nov. 2005, 08:42 »
50 mp. og 14 kamper senere fremstår Newcastle knapt hakket bedre enn i fjor. Til nå har man ikke evnet å dominere og imponere i en eneste kamp.

Souness har selvsagt sitt på det tørre. Som den eneste manageren på øyriket har han nemlig uttalt at han først vil vurderes når han har _samtlige_ spiller tilgjengelig; ikke før! I praksis vil derfor Souness befinne seg i en posisjon som gjør at han aldri vil kunne vurderes, sett ut i fra hans "rettferdige" syn, ettersom antall dager en klubb i PL har skadefri tropp normalt kan telles på få fingre.

Skadefri tropp var betingelsen for top 6-plassering, i følge Souness. Nå har han i tillegg et annet kort på hånden: gale dommeravgjørelser.

Oppsummert kan vi derfor si at uansett tabellplassering i år, har Graeme Souness mer enn gode nok selvhevdende argumenter for å bli sittende i sesongen 06/07 også.

Ser heller ikke bort i fra at han i desember konkluderer med at troppen er for svak, og at den må forsterkes i januar.

I psykologien kalles det bare den fundamentale attribusjonsfeil: man årsaksforklarer i omgivelsene, fremfor å finne feil og mangler hos seg selv.

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #115 på: 28. Nov. 2005, 10:42 »
Med handa på hjerte kan jeg si at Souness må være værdens dårligse manager, jeg setter t.o.m Drillo og Tjærnås høyere en Souness. Souness må bort og vi trenger en manager som er villig til å gi 100% for klubben slik SBR gjorde i sine dager når han forvandla newcastle fra et under middels lag til et CL lag. Vi vitna nok den høyeste mulige liga pos. med souness ifjor, 14. plass.

Fjern Souness, la oss være uten manager... ALT ER BEDRE ENN SOUNESS.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #116 på: 28. Nov. 2005, 11:28 »
Les denne og få øynene lukket for Souness
www.newcastle-online.com

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 28. Nov. 2005, 11:35 »
Sitat fra: "BegBie"
Med handa på hjerte kan jeg si at Souness må være værdens dårligse manager, jeg setter t.o.m Drillo og Tjærnås høyere en Souness. Souness må bort og vi trenger en manager som er villig til å gi 100% for klubben slik SBR gjorde i sine dager når han forvandla newcastle fra et under middels lag til et CL lag. Vi vitna nok den høyeste mulige liga pos. med souness ifjor, 14. plass.

Fjern Souness, la oss være uten manager... ALT ER BEDRE ENN SOUNESS.

:shock:
vil du ha Daglish eller Gullit tebake kanskje ?
Souness er i ferd med åp bygga opp eit vanvittigt bra lag. Om han ikkje lykkes så ha han jaffal forsterka stallen betrakteleg.

Daglish gjorde England desidert beste lag til eit gampelag så nesten rykka ned :x

Daglish er 10 ganger verre enn Gullitt og Souness taktikkegenskapar tuil sammens.

ikkje begynn å sleng useriøs kritikk
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #118 på: 28. Nov. 2005, 16:00 »
Meget bra skrevet! (artiklen i Newc online)
Who else...... Alan Shearer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 28. Nov. 2005, 16:35 »
Artikkelen på Newcastle-Online var meget, meget bra. Og jeg har plukket ut noen poenger.

Mitt første poeng er dette:
Sitat fra: "Howaythetoon"
In Babayaro, Moore, Boumsong, Faye, Emre, Parker, Solano, Luque and Owen he has bought enough quality (all are internationals) in defence, midfield and attack to improve a team that had finished 5th the season before he was handed the job.

So why the hell does Souness now need more money?

Det er et viktig poeng at vi med en dårligere stall enn den vi nå har, fikk femteplass i PL. Han har kjøpt drøssevis av klassespillere, og hvis han ikke har sitt eget lag nå, når vi han noensinne ha det?

Mitt andre poeng er dette:
"I don't believe in tactics, proper players win games"

That may be the case, but even club's brimming with quality footballers in every position such as Chelsea, rely on good honest coaching and solid tactics at the end of the day to win games. That's what separates Jose Mourinho from Claudio Ranieri and as much as it hurts me to say this, Sir Alex Ferguson from Kevin Keegan, for example.

Trenger man si mer?

Wigan have one of the best defensive record in the League and sit in a European spot. How is that? They haven't spent over £50 million and their backline comprises of players educated in the Fizzy Pop Leagues!

But they are where they are because in the amiable Paul Jewell they have a manager who knows what he's doing, who knows how to get the best out of the tools he has at his disposal.

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri i verden kunne forestille meg at et lag som var dårligere enn Sunderland forrige sesong plutselig ligger og kjemper for å holde Arsenal, Liverpool og ManUtd bak seg, og faktisk greier det. Og jeg har aldri i verden hørt om Paul Jewell før. Men han vet ihvertfall hva han driver med, og han greier å skape et topplag ut av en stall som er større, men mange millioner dårligere enn vår. Vi har et lag bestående av klassespillere i absolutt ALLE ledd. Og en del av våre reserver hadde vært soleklare førstevalg for Wigan. Så hvorfor presterer vi så forbanna dårlig? Hvorfor ligger vi på tolvteplass? Det er ikke på grunn av skadene, vi har hatt skader i like store dimensjoner tidligere, og vi har overlevd utmerket.  Det er på grunn av en mann som ikke aner hvordan han skal få det beste ut av mannskapet han har til rådighet.

When was the last time we played really well? When was the last time we come back from a one-nil deficit to win? When was the last time you, as a fan, thought hey, we're a good team? We know we have the capability to become a good team because of the quality players we have at Newcastle.

Ja, vi spilte brukbart bra mot Sunderland, men vi var tjuvheldige som fikk tre poeng. Vi spilte brukbart også mot WBA, men 3-0 er et ganske flatterende resultat. De hadde dusinvis av sjanser til å utligne og senere ta ledelsen, men vi hadde en keeper av høy klasse, og de hadde ikke gode nok angripere. Vi spilte ræva mot Blackburn, men vant likevel 3-0. Sist gang vi spilte virkelig, virkelig, virkelig bra? Aner ikke. Det var ihvertfall ikke da vi gruste Bnei Sakhnin på bortebane eller Suchaux på bortebane. Det var bare klasseforskjell på spillerne i de kampene. Kanskje var det en av de aller første kampene under Souness, som for eksempel da vi banka Southampton på St. Mary's. Men kanskje ikke da heller. Tror faktisk ikke det var siden tidlige e-cup-runder i 03/04-sesongen.

January 2004 we were told we needed proper defenders, which was true. August 2005 we were told we needed proper midfielders and attackers, again, very true. And January 2006?

Alt vi trenger er backup. Førstelaget er mer enn godt nok. Vi trenger backup på backene (ja, og en bedre venstreback. Backupen er for tida førstevalg). Men den backupen kan vi trygt la en annen manager få handle inn. Eller Shepherd kan ta saken i egne hender.

Start managerjakten nå. Souness har kjøpt et klasselag for oss. Alt vi trenger er backupen, så er stallen komplett. Det handler bare om å få det beste ut av hver enkelt spiller. Enten det er Michael Owen eller Shola Ameobi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon