20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80370 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #90 på: 22. Okt. 2005, 12:35 »
Det var plan over spillet mot Wigan. Shearer hyppig brukt som oppspillspunkt, med løp fra Owen og midtbanen som det som skulle knekke gjennom Wigan. Så ble Bowyer skada, som sammen med Owen var vår farligste spiller første omgang. Uansett var pasningene for dårlige, samtidig som Souness bomma stort med den sentrale midtbana.
Dødballene er jo så. Souness kan lite gjøre med at Emre, Shearer og Zog ikke treffer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 22. Okt. 2005, 14:17 »
Det er ihvertfall en taktikk jeg aldri kan gå god for. For vi vet at det ikke funker. Newcastle spiller ikke på den måten. Vi pøser ikke lange baller opp på Shearer. Vi spiller oss gjennom enten sentralt eller på kantene.

Og det skal også sies at om dette var taktikken, så slo den fullstendig feil ganske tidlig. Vi skapte jo kanpt nok en eneste målsjanse. Faktisk telte jeg bare to store sjanser i hele kampen. En i hver omgang. Det er ikke mye, og det er altfor dårlig.

Problemet er at Souness endrer strategi fra gang til gang. Han har ikke peiling på hvordan han får laget til å fungere best mulig. Han får ikke systemene til å sitte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 22. Okt. 2005, 14:58 »
Det skal også sies at det ikke er å spille seg gjennom midten med Faye, Parker og Clark sentralt. Er ikke mye sambatakter over det. Men med Emre sentralt blir det tross alt mye mer pasningsstyrke og ikke minst kreativitet. Vi har i flere år brukt Shearer som oppspillspunkt som en sentral del av spillet, men ikke i nærheten av den graden vi så mot Wigan, og har sett alt for ofte. Det er i og for seg godt passene i utgangspunktet når vi har Bowyer og Owen på banen, men det blir for lett å se. Spillet må varieres bedre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 23. Okt. 2005, 17:02 »
Det er iallfall helt sikkert at Souness får større arbeidsro og fortsetter å sitte trygt på St.James etter dagens seier over Sunderland. Så at det var en plan i spillet idag og den funket vel slett ikke verst, i tillegg løfter det laget og spillet vårt at vi får tilbake to av våre beste midtbanespillere. Dette betyr ikke nødvendig at Souness overbeviser som manager med denne ene seieren. Slik jeg ser det må han få laget til å prestere bra og være stabile over lengre tid slik at det også blir resultater av det. Klarer han det får vi igjen ta diskusjonen om han gjør jobben...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #94 på: 23. Okt. 2005, 17:39 »
Sitat fra: "Noreng"
Sitat fra: "John Marius"
Men uansett burde vi klare å vinne kamper selv med Souness som manager. Bare se på det laget vi spiller med! Forsvaret er bra nok, keeperen vår er knall, midtbanen er ikke så ille selv nå med mange skader og spissparet Owen-Shearer kan vi heller ikke si noe på.

Så hvorfor kan ikke disse spillerne score mål og vinne kamper? Er ikke bare manageren det er noe galt med her...

Jeg er uenig! Souness har skylden! Det er han som ikke har en plan! En spilleplan, noen smarteløp, noen sexye dødballer osv.!

Ein ting må du lære Noreng, ALDRI bruk utrykket sexy innan for fotball

merk: Ruud Gullit.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 23. Okt. 2005, 21:16 »
Vi har Owen og Shearer som spisser, og bare Everton har scoret færre mål enn oss.
Jeg har vanskelig for å legge skylda på spissene, for det er et faktum for oss som har fulgt med at de har fått begrenset med baller å jobbe med. Og hvorfor har de ikke fått det?
Jeg har ingen tro på at reservemidtbanen vår er for dårlig. Jeg har mer tro på teorien om at manageren har en noe uklar plan for hvordan vi skal få owen og shearer til å bli mest mulig involvert foran motstanderens mål. For har vi en knallsterk plan, så skal det ikke spille så veldig stor rolle om det er Zog-Clark-Parker-Bowyer eller zog-emre-parker-nobby som utgjør midtbanen.

Vet ikke om det vil være riktig å si at Souness sitter trygt. Det er på hengende håret at vi vinner i dag, og det er fortsatt mye å ta tak i. I dag ligger det først og fremst defensivt. Boumsong virker utrygg og smånervøs, mens Parker sliter med å komme raskt nok hjem for å hjelpe forsvaret. Vi må utvikle en viss grad av stabilitet i spillet vårt. Vi kan ikke vinne en kamp, for å tape den neste hele tiden. Da avanserer vi aldri på tabellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 24. Okt. 2005, 16:22 »
Sitat fra: "Joakim"
Vi har Owen og Shearer som spisser, og bare Everton har scoret færre mål enn oss.
Jeg har vanskelig for å legge skylda på spissene, for det er et faktum for oss som har fulgt med at de har fått begrenset med baller å jobbe med. Og hvorfor har de ikke fått det?
Jeg har ingen tro på at reservemidtbanen vår er for dårlig. Jeg har mer tro på teorien om at manageren har en noe uklar plan for hvordan vi skal få owen og shearer til å bli mest mulig involvert foran motstanderens mål. For har vi en knallsterk plan, så skal det ikke spille så veldig stor rolle om det er Zog-Clark-Parker-Bowyer eller zog-emre-parker-nobby som utgjør midtbanen.

Vet ikke om det vil være riktig å si at Souness sitter trygt. Det er på hengende håret at vi vinner i dag, og det er fortsatt mye å ta tak i. I dag ligger det først og fremst defensivt. Boumsong virker utrygg og smånervøs, mens Parker sliter med å komme raskt nok hjem for å hjelpe forsvaret. Vi må utvikle en viss grad av stabilitet i spillet vårt. Vi kan ikke vinne en kamp, for å tape den neste hele tiden. Da avanserer vi aldri på tabellen.

Joakim har rett, og sier det som jeg prøver å antyde i tråden om å tenke fremover. Newcastle er en stor klubb med et stort potensiale, og nå har vi også spillerne som skal til, bare de blir skadefrie (så hvordan bare Solano og Emre løftet laget og spillet igår). Men i fjor endte vi på en beskjeden 14 plass, det er LANGT FRA godt nok. Topp 6 bør vi være, gjerne høyere. Sålangt har Arsenal og Liverpool prestert veldig ujevnt, og særlig på grunn av det er det ikke umulig å kjempe om fjerdeplassen. Men det krever at laget presterer mer stabilt over lengre tid. Vi må vinne hjemmekapmene, med noen unntak der uavgjort må være akseptabelt. Vi må også ta poeng i mange bortekamper. Dette krever stabilitet og at laget er på det jevne\presterer på det jevne. Først når Ssouness klarer å få til dette viser han at han er god nok som leder for en så stor klubb som Newcastle. At han har brukt over en sessong og ennå ikke fått det til sliter veldig på tålmodigheten min.

Riktignok er vi svekket av skadene, men presatsjonene inledningsvis er altfor svake til å sklyde på bare det!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 16. Nov. 2005, 12:50 »
Sitat fra: "Joakim"
Det er ihvertfall en taktikk jeg aldri kan gå god for. For vi vet at det ikke funker. Newcastle spiller ikke på den måten. Vi pøser ikke lange baller opp på Shearer. Vi spiller oss gjennom enten sentralt eller på kantene.
.

jeg mener å huske at litt av bobby's taktikk var den lange ballen ifra forsvaret, fortinnsvis Bramle.. opp på panna til shearer som stusset videre til en lyn rask Bellamy på overlapp... og dette ga oss fantastisk mange gode sjangser.. probleme var som oftest treffsikkerheten til Bellamy....:P

så newcastle har en historie med sånn type fotball også.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #98 på: 19. Nov. 2005, 13:16 »
Souness – trollmann på godt og vondt

Her er i alle fall en del kommentarer:

Sitat fra: "Go Hatters"

I løpet av preioden han var manager endte Liverpool aldri opp med en dårligere tabellplassering enn fjerdeplass. Noe klubbens senere managere har kunnet se langt etter de fleste sesonger etter Souness' tid.

Tullprat. Den beste plasseringen er 2.plass som laget forøvrig var på da han tok over i April. Han skal ha lite av æren for det. De to neste sesongene ender laget på 6.plass. Roy Evans ble vel faktisk aldri dårligere enn 4.plass i sine hele sesonger som sjef. Og under Houllier så var klubben nr.2, nr,3 og nr.4, langt bedre enn Souness. Der er denne "Go Hatters" på fullstendig villspor.

Sitat fra: "Go Hatters"

Det måtte ryddes opp, og Souness var et naturlig valg, siden han var ledig på markedet, og tross alt hadde helt ok resultater å vise til.

Han var ikke engang førstevalget, snarere tvert i mot.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 22. Nov. 2005, 12:47 »
Seems Souness might have started winning the fans over. We asked 'Will Souness Survive Until Christmas?'in our latest poll. For two weeks the answer seemed to be a resounding no, or he should be gone already. However, the early and emphatic 'Souness out' sentiment has now completely swung around. 82% now say that he will survive until Christmas, only 6% that he won't and 12% standing by their guns that the Newcastle boss should be gone already.

I guess like all things, it takes time to bed in and start to bring about the results that are required. Newcastle had managed two wins in a row before the 3-0 demolition at the hands of Chelsea at the weekend. Only time will tell, but it seems obvious that the manager will get until at least Christmas to prove his worth.

In our new poll we are asking whether - following reports that Kevin Phillips wants James Milner at Villa on a permanent basis - you think Newcastle should sell him. Two nice simple options this time, yes or no!

**Have you got what it takes to run this site? Or do you run an existing site and want to move over to the exciting Vital Network? If so, press on the advert and get Vitalled!**

http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=2191
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #100 på: 22. Nov. 2005, 12:53 »
Dette viser jo bare hvor raskt supporterne endrer standpunkt, og også hvor opptatte de er av resultater. Et par tap nå, og pipa endrer lyd igjen.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 22. Nov. 2005, 13:28 »
Sitat fra: "Mack"
Dette viser jo bare hvor raskt supporterne endrer standpunkt, og også hvor opptatte de er av resultater. Et par tap nå, og pipa endrer lyd igjen.

Jepp, det er dessverre ofte slik. Før sesongen var det ca 50/50.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #102 på: 22. Nov. 2005, 13:33 »
Sitat fra: "Mack"

>> Undersøkelsen viser jo bare hvor stor andel som tror at Souness fremdeles er i jobben til jul; den sier ingenting om populariteten hans! Jeg ser på Souness som en kreftbyll som må vekk, men uansett hvor mye jeg misliker ham så tror også jeg at han sitter i jobben til jul.

Dette er misbruk av statistikk, Mack!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #103 på: 22. Nov. 2005, 14:07 »
Du har rett i det, Jarle. Men jeg tror også at det gjenspeiler hva folket mener om han. Mennesker er enkle sånn, skjønner du. Ser jo også her på forumet hva som skjer om vi taper to kamper på rad, og hva som skjer om vi vinner to kamper på rad. Mer skal det ikke til for enkelte til å enten rose han opp i skyene, eller å slakte og fordømme han.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
« Svar #104 på: 22. Nov. 2005, 14:34 »
Enig i det du sier, Mack (og Asbjørn).. Dessverre har folk en lei tendens til å endre synspunkt ofte. Sier ikke at dette er feil, men jeg personlig respekterer de som står på sitt, mer enn de som ikke gjør det, uavhengig om de er enig med meg eller ikke.