20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80091 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #435 på: 02. Feb. 2006, 15:32 »
Tråden kan stenges etterhvert, men ikke slettes. Vi må beholde tråden, på samme måte som man har beholdt diverse saker og ting fra krigens dager, selv om det ikke er gode minner.
Vi må ha det for å minne oss på hvor grusom fortiden har vært, og for at vi skal huske på at vi må passe oss slik at noe sånt ikke skjer igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #436 på: 02. Feb. 2006, 15:32 »
Ja, greit. Er bedre det, kan jo bli morsomt om noen år.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
« Svar #437 på: 02. Feb. 2006, 17:32 »
Jeg tror noen, men ikke alle Souness-tilhengere vil innrømme at han var en katastorfe ennå. Nå mener de vel bare at han ikke fikk nok av tid til å bevise hva han var god for! :roll:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 02. Feb. 2006, 17:53 »
Vel, den fremste S-tilhengeren på dette forumet har jeg jo faktisk fått til ikke å bruke hans navn. Og det er jeg ganske fornøyd med. Hvor lenge det varer får tiden vise. Jeg forventer ikke for mye.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 03. Feb. 2006, 10:20 »
Jeg velger å ta det her jeg.

BBC har i en artikkel oppsummert GS' tid i Newcastle på en glimrende måte, og går i dybden for å finne ut om det var rett av han å skylde på skadene, eller om det faktisk er en veldig god grunn til at han er uten jobb nå.

Jeg synes denne artikkelen er såpass bra at også Mr. S' forsvarere bør kunne forsvare denne artikkelen. Ihvertfall synes jeg de bør det.

Les mer: What went wrong for S******?

Jeg kan ikke ta ansvar for støtende ord i denne artikkelen, da jeg linker til en ekstern side. Men jeg vil gjøre oppmerksom på at det er en del S-ord i denne artikkelen.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #440 på: 03. Feb. 2006, 10:30 »
har denne karen et poeng da???

Nichol Reid: "I said at the time that Gullit was right. I still believe he was right and I believe he has been proven to be right.

"NUFC will never progress until Shearer gets out of the way and his
influence is lost.

"I hope he never becomes manager. I felt at the time that he signed for us, that the rapid  development we
were experiencing would be stopped - I was right.

"I repeat Gulli was right, its just a pity that he was unlucky on that
fateful night when the mackems and the weather beat us and stopped dead
the progress we would have made under Gullit if he had been allowed to
manage instead of our hero Shearer.

"Roll on the day when he retires.

"I would like you to publish this email and see what the response is - it
should be interesting and enlightening."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 03. Feb. 2006, 10:33 »
Takk for linken, en god artikel som summerer opp S****** sin "kariere som Newcastle manager".

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 03. Feb. 2006, 10:53 »
For å svare på innlegget ditt, Tor-Ingar. Jeg synes ikke han har noe poeng. Han følte at vår utvikling ville stoppe den dagen Shearer kom? På hvilket grunnlag kunne han si det? Han skjønte sikkert at Shearer kom til å få en stor status i klubben, men jeg synes ikke den statusen har vært det store problemet før det tok knekken på Robson.

Jeg skjønner jo forsåvidt at det ikke er sunt at en mann har så stor innflytelse på en klubb da. Og jeg skjønner at det kanskje ikke gjør managerjobben så fryktelig enkel. Men det er jo i stor grad Shepherd som har gitt Shearer den statusen. Og fansen, selvsagt. Men det er jo Shepherd som mente at Shearer var viktigere enn Robson. Det er Shepherd som har gitt Shearer muligheten til å oppnå den enorme statusen, når han har sparket manager etter manager, og latt Shearer komme seirende ut av alle dueller.

Nå legger jo Shearer uansett opp, og det er vel forsåvidt på tide. Han har gjort sitt på fotballbanen. Og det bør, i mine øyne, redusere hans status og innflytelse en tanke. Hvis den nye manageren ikke ønsker å ha med seg Shearer videre på noen måte, så må vi respektere det. Og det tror jeg også Shearer vil gjøre. Spesielt når han selv har gitt uttrykk for at han, ihvertfall i første omgang, heller vil følge i Gary Linekers fotspor enn å trå rett inn i en manager-/trenerrolle.

Han han er assistent for Roeder nå, ser jeg derimot på som naturlig. Han har fått tildelt enkelte små oppgaver av S, han er kaptein og en naturlig lederfigur sånn som situasjonen er nå.

DanMan

• Gjest
« Svar #443 på: 03. Feb. 2006, 10:53 »
Sitat fra: "Joakim"
Vel, den fremste S-tilhengeren på dette forumet har jeg jo faktisk fått til ikke å bruke hans navn. Og det er jeg ganske fornøyd med. Hvor lenge det varer får tiden vise. Jeg forventer ikke for mye.

Touché! :lol:

Godt å vite at jeg også kan spre litt glede her inne.  :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 03. Feb. 2006, 10:59 »
Hehe. En gang må jo du også få lov å glede folk, DanMan. :lol:

Jeg forventer at du kommer til å være en knallhard kritiker av den nye manageren, i og med at du var så positiv til The Evil Wizard.

DanMan

• Gjest
« Svar #445 på: 03. Feb. 2006, 11:13 »
Forvent i vei, min bysbror. Slike forestillinger skal jeg ikke ta fra deg.  :lol:

Realiteten er derimot en annen. Dog avhenger det av hvem vi hanker inn. Det er ikke snakk om at jeg vil juble dersom en DOL- eller Venables-aktig manager blir ansatt. Likevel er jeg sånn at jeg er villig til å sette min personlige mening dels til side, og støtte lederen av laget vårt fra start av, helt til han evt. beviser at han er udugelig. Ja, jeg er til og med villig til å gi O'Leary en sjanse.
Hva Mr S angår, fikk han min støtte i å foreta starten av en snuoperasjon jeg tror klubben trengte. Nei, ikke den som snur tabellposisjonen på hodet, men den som gjør at vi ikke lenger er klubben alle ler av (nå som Mr S er sparket har ingen grunn til å le av det heller  :lol: ). Jeg forsøker etter beste evne å se nytteverdien av å ha hatt den forhenværende manageren. Grunnlaget er lagt for at en manager med taktisk evne over bobletangnivå skal lykkes! Laget vårt er ungt, det består av lovende spillere, til og med verdensstjerner jeg personlig aldri hadde trodd ville ikle seg en Newcastle-trøye. Det mangler bredde, noe en ny manager trolig vil ta tak i, og det mangler en sjef med taktiske evner, noe den nye forhåpentligvis innehar.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 03. Feb. 2006, 11:35 »
Jeg må bare si at jeg er enig i at vi kanskje trengte å gjøre noe med ukulturen i garderoben. Men jeg mener at det ikke nødvendigvis var spillerne i seg selv som var årsaken. Vi trengte bare å få litt klarere regler og strammere tøyler. Vi trenger ikke å drive en personlig vendetta mot enkeltspillere, som man kan mistenke Mr. S for å ha gjort.
Dessuten viste den beryktede slåsskampen mot Villa i fjor, at en del fortsatt var ugjort fra Mr. S sin side. Jeg klarer ikke se at han har gjort for mye med dette ennå heller.
Dessuten må vi ta med det fatkum at hans totalt fraværende taktiske egenskaper, gjorde at flere av våre beste spillere (som dessverre også har blitt sett på som de verste urokråkene, noe jeg er uenig i) havnet på kant med manageren. Og jeg synes ikke det er riktig å kaste spillerne på dør, bare fordi de er uenige i at de ikke får spille en så aktiv rolle, eller at de ikke får spille i favorittposisjonen.

Jeg synes ikke Mr. S har gjort den jobben han ble satt til å gjøre på en tilfredsstillende måte.

Selvsagt skal vi stille oss bak den nye manageren. Men det må være lov å reagere dersom vi mot formodning skulle ende opp med nesten det samme som vi nettopp kvittet oss med. Med andre ord, Terry Venables. Og jeg mener vi måtte få lov til å reagere når vi sparket en hedersmann som Sir Bobby Robson, og erstattet ham med tidenes mest overvurderte og oppskrytte manager, som vi i dag ser bare har gjort vondt verre.

Og nå ler man av oss fordi at vi var så dumme at vi greide å ansette nettopp den mannen. Som jeg har lest i en eller annen artikkel, hvis det Mr. S gjorde i Blackburn var godt nok til at han skulle få Newcastle-jobben, ja da er det Mark Hughes har gjort i Blackburn så godt at han bør få Man Utd-jobben...

Personlig synes jeg ikke Mr. S har gode nok resultater til at han kan få overta en klubb som SKAL forvente å være topp 6 hvert eneste år. Og jeg synes heller ikke Mark Hughes er kvalifisert for å overta etter Ferguson. Ihvertfall ikke ennå.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 03. Feb. 2006, 18:39 »
Referer til de to siste postene i denne tråden her:
DanMan & Joakim: dere har begge gode poenger her. Jeg er fortsatt enig med Joakim om at S****** ikke er god nok til å lede en klubb som Newcastle, og spesielt ikke basert på det han gjorde med Blackburn i forkant, å så veldig mye mer har han jo ikke å vise til så da er den saken grei for min del
Men DanMan har også et viktig poeng her:
Nå må vi ikke forhåndsdømme vår fremtidige manager etter navnet før han har fått en sjanse. Men for all del, kommer vedkommende til å hete O'Leary eller Venables har de mindere tid og kredit til å levere varene enn mer meriterte managere. Jeg håper vi klarer å skaffe en fra den siste ovenfornevnte kategorien denne gangen. Men først og fremst er jeg spent på å se hva duoen Roeder og Shearer kan løfte klubben eller laget til å bli etter denne mildt sagt forferdelige sessongen vi har hatt til nå, det er jo  fortsatt poenger å spille om.

Uansett en viktig melding til både Joakim og DanMan: la oss nå ikke bruke for mye energi og krefter på å diskutere frem og tilbake det som nå tilhører fortiden, den delen vi må prøve å legge bak oss og ikke bli for preget av fremover. Iallfall ikke la det utarte seg til noen heftig diskusjon\krangel ;)
Leste det om at du "endelig ville spre litt glede her inne" DanMan. Den må jeg svare på: det gjør du bare ved å være med her. Jeg har selv vært uenig med deg noen ganger og det legger jeg ikke skjul på. Men det er fullt lovelig for det er alltid to sider av en sak, og det er god lærdom at det er sunt å ha fleres syn på samme sak da en annen kan se evt. fordeler eller ulemper som en selv ikke kan se. Så lenge diskusjonene holder seg saklige er det ingenting i veien med "litt tempratur". Og det er heldigvis akkurat slik jeg har opplevd deg DanMan (sammen med de aller felste andre her inne). Keep up the good work guys!  :)

DanMan

• Gjest
« Svar #448 på: 08. Feb. 2006, 11:59 »
Mange takk, Chickenman! Du har mye vettugt i det du sier.  :)

Vil bare nok en gang få understreket at jeg ikke misliker noen her inne, og at jeg respekterer alles meninger.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #449 på: 08. Feb. 2006, 12:58 »
Fint at det er diskusjonsgrunnlag i et forum som faktisk handler om fotball og følelser, og vi ikke tyr til brenning av flagg på grunnlag av postede meninger, he he
Who else...... Alan Shearer