20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80588 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #210 på: 11. Des. 2005, 22:36 »
Sitat fra: "Torjus"

Wigan har ihvertfall plan over deres angrepspill, og ligger hele tiden i balanse med etablert forsvar. Wigan er et mye bedre lag enn oss p.g.a manageren.
Dermed ut med Souness.

Som jeg skrev i innlegget mitt så skjønner jeg det! :wink:
Men Camara og J.Roberts er jo ikke dårlige spillere. Du kan jo ha en så god taktikk som du vil men hvis man spiller med tufte spillere så får man edt jo ikke til. Angrepsspillet til Wigan er deres forsvar mener jeg.
Derfor trenger vi å bytte ut manager for å få en plan over spillet. Ser ikke at det er spesielt problematisk å skifte manager nå. Portsmouth f.eks(ikke et bra eksempel akkurat) gjør det jo nå. Nå gjenstår det å se om resultatene kommer, men når det er spillere som tjener over en halv million i uka, og som er proffe så må dem da lære et angrepsspill på mindre enn en sommer...

Er vi enige?   :roll:

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #211 på: 11. Des. 2005, 23:22 »
jeg er vertfall enig :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #212 på: 11. Des. 2005, 23:25 »
:D  :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 12. Des. 2005, 15:02 »
Ja, vi trenger en ny manager, som har peiling på hva han driver med. Men det er noe alle burde vite.

Poenget mitt er at ingen av Wigans spisser kan forsterke Newcastle på noen som helst måte. De er på høyde med Chopra og Ameobi (på sine late dager), men de er ikke i nærheten av King Al og St. Michael, og kommer heller aldri til å komme i nærheten. Vi har reserver i angrep, og med en god plan, så er det mulig å involvere Ameobi i mye større grad også. Det er også mulig å trene Ameobi bedre. Det har ikke skjedd under Souness. Det kan vi umulig påstå. Det er ikke nødvendigvis bare Sholas feil.

Camara og Roberts holder så absolutt PL-standard, men ingen av de to vil noen ganger i sitt liv være i nærheten av å klare å danke ut Alan Shearer eller Michael Owen. Selv om de to sistnevnte måtte være pensjonister (60+) og lide av benskjørhet.

Og da skal ikke de to så mye som nærme seg Newcastle United. Vi skal kun ha det beste. Ikke det nest beste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #214 på: 12. Des. 2005, 15:27 »
Sitat fra: "Joakim"
Selv om de to sistnevnte måtte være pensjonister (60+) og lide av benskjørhet.

Haha, det hadde de nok. Ja nå skjønner jeg pointet ditt. Men Camara er da en spiss i toppklasse og har kommet til å forsterke Newcastle. Ikke sikkert i 1.elleveren men at han har forsterket Newcastle er det ingen tvil om.
Ameobi kan bli meget stor hvis han får ut potensiale sitt. Han har absolutt alt som trengs...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 12. Des. 2005, 22:33 »
Sitat fra: "Torjus"
Sitat fra: "Joakim"
Selv om de to sistnevnte måtte være pensjonister (60+) og lide av benskjørhet.

Haha, det hadde de nok. Ja nå skjønner jeg pointet ditt. Men Camara er da en spiss i toppklasse og har kommet til å forsterke Newcastle. Ikke sikkert i 1.elleveren men at han har forsterket Newcastle er det ingen tvil om.
Ameobi kan bli meget stor hvis han får ut potensiale sitt. Han har absolutt alt som trengs...

men skjer det, ser ikke sånn ut....  :roll:

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #216 på: 12. Des. 2005, 22:39 »
Kanskje...
Hvis vi får skiftet manager...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 12. Des. 2005, 23:00 »
lev i håpet, men jeg har gitt opp. Hvor mange sessonger har Ameobi vert den som "kan bli god" nå? Kan vi fortsette å si det om han den dagen han er 33 år og fortsatt i Newcastle, litt ut og inn av laget?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 14. Des. 2005, 20:39 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #219 på: 14. Des. 2005, 22:39 »
Hva mener du?
Det står følgende:

Før hver kamp blir det diskutert hvordan Chelsea skal spille. Mourinho er villig til å lytte, men spillerne bør komme med en god begrunnelse for at han skal godta det, flirer Johnsen.

Da er det jo Jose som bestemmer...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #220 på: 15. Des. 2005, 00:47 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Jose et taktisk geni? Neppe

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/chelsea/article513002.ece

Neida, han er taktisk inkompetent.  :shock:
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 15. Des. 2005, 12:59 »
Det står dette ja:

Han er overrasket over hvor lite taktikk som ble drillet på Chelsea-treningene. I fotball-Europa er Mourinho blitt beskrevet som et taktisk geni.

- De trener bare med ball. Blant annet har de aldri kondisjonstrening uten ball, men med en veldig høy intensitet. Jeg er overrasket over hvor lite taktisk trening som ble gjennomført. Jeg spurte faktisk spesifikt om dette, men fikk som svar at Chelsea brydde seg ikke om hvem de spilte mot. De var så gode at de ikke hadde behov for det, sier en noe overrasket Johnsen.

Jose som er mest flink til å bruke penger i tillegg til å slenge dritt.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 15. Des. 2005, 13:00 »
Sitat fra: "Rolfern"
Jose et taktisk geni? Neppe

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/chelsea/article513002.ece

Neida, han er taktisk inkompetent.  :shock:

Ja man kan faktisk begynne å lure. Chelsea (under arrogante Jose) har slått Newcastle kun 2 av 5 ganger, og det mot manageren som er den dårligste i PL.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #223 på: 15. Des. 2005, 14:57 »
Ja man kan faktisk begynne å lure. Chelsea (under arrogante Jose) har slått Newcastle kun 2 av 5 ganger, og det mot manageren som er den dårligste i PL.

>> Ser du på merittlisten til Mourinho så bør den drepe denne diskusjonen en gang for alle. Greit nok at han har ubegrenset med penger i Chelsea; det var imidlertid IKKE situasjonen i Porto, og med dem vant han Champions League. Enough said!

Synd at Graeme Souness ikke er manager i Chelsea... Da hadde det blitt bevist at heller ikke ubegrenset med penger er ensbetydende med sukess!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 15. Des. 2005, 15:14 »
Nå var Moanrinho en stor flopp som Benfica manager. Selv Souness klarte vel å vinne flere titler for det gamle storlaget. Greit at han vant CL etter en god del tur på veien. Ikke minst mot Man Utd.

Ellers har jeg lite til overs for den portugisiske manageren. Souness  når ikke Moanrinho opp til anklene når det gjelder syting og drittslenging når det går dårlig med klubben. Wenger er vel den som kommer nærmest.