20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Hull 21/9 kl. 16.00  (Lest 42338 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Hull 21/9 kl. 16.00
« på: 18. Sep. 2013, 19:10 »
Ny kamp, denne gangen på SJP! Hull har startet sesongen brukbart og hatt noen ok kamper, men dette er en kamp som må vinnes om ambisjonene er å kjempe om topp 8 denne sesongen.

Start 11'eren bør være verdens enkleste jobb til denne kampen. Samme 11!

Howay the Lads!

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Hull 21/9 kl. 16.00
« Svar #1 på: 18. Sep. 2013, 19:12 »
SKAL og BØR bli samme eleveren som forrige. Dersom det ikke blir noen uforutsette skader.

Gleder meg til denne, da vi bør spille offensivt og underholdende fotball på hjemmebane mot et nyopprykket lag.

TOON!
Toon till I die.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18. Sep. 2013, 19:18 »
Samme XI, takk. Og samme type fotball! Kjør på som faen.
Nei.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18. Sep. 2013, 20:39 »
Om det det ikke blir samme 11 nå, blir jeg så jævlig forbanna på Pardew. Mest fordi han sverget til "never change a winning team" når vi kom på 5., om han går bort fra dette for å safe defensivt, mistet jeg den lille millimeteren av tro jeg fortsatt har i ham. Når det er sagt, håper jeg og tror har han fornuft nok til å stille med samme 11. Men hadde ikke blitt sjokkert..
Uansett, må få tre poeng!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18. Sep. 2013, 20:46 »
Logikken vil jo være fraværende dersom han går mer defensivt ut hjemme mot Hull enn på bortebane mot Villa da.
Slik jeg ser det er det en eneste endring jeg kan se for meg at han kan være fristet til å gjøre - og det er å bytte Anita med Tiote. Men jeg ser ingen som helst grunn til at Anita har spilt seg ut av laget, og spesielt virker det meningsløst med et slikt bytte til en hjemmekamp mot Hull.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TommyWee

• Gjest
« Svar #5 på: 18. Sep. 2013, 21:56 »
Tiote er helt unødvendig mot et lag som Hull på St. James' Park. Anita skal spille.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 18. Sep. 2013, 22:10 »
Her er det en ting som gjelder, og det er å ta tak i ballen og spille tiki taka rundt de tunge sentrale midtbanespillerne til Hull. Starter Tiote går vi i krigen og spiller på Hull sine primiss.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18. Sep. 2013, 22:14 »
Jeg er langt oppe på fjellet og uten dekning under denne kampen. Vanligvis et svært godt tegn for oss! :howay:

cybro

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18. Sep. 2013, 22:17 »
Hold deg på fjellet :)
* Newcastle 4 Ever :) *

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 19. Sep. 2013, 03:58 »
   Hull er et dårligere lag enn Aston Villa, og vi spiller hjemme. Er det lettest å ta poeng bort mot et offensivt Aston Villa, eller hjemme mot et ultra defensivt Hull?

Aston Villa har de siste sesongene vært et enkelt lag å slå, og har sluppet inn mål i over 20 kamper på rad (13 kamper på rad på Villa Park). Aston Villa er helt klart et lag som foretrekker det direkte og helst i bakrom hvor Agbonlahor og Weimann kan servere den store belgeren. Dette utsagnet kan bekreftes med at Aston Villa i fjor var bedre borte enn hjemme. Jeg sikter da til utgangspunktet med at hjemmelaget skal styre og tørre å spille ball.
   Kampen forrige helg var en kamp hvor Aston Villa hadde ballen 55% av tiden (forrige sesong var 7 av 10 seire med possesion fordel motstanderen). Newcastle skapte noe når enten:
A) Ben Arfa fikk utfordre når Aston Villa var i ubalanse og/eller uten skikkelig sikring.
B) Remy utfordret uten skikkelig sikring.
C) Sissoko drev gjennom midten ved bruk av fart og muskler.
D) Cabaye slo en lang ball.
Det er slik jeg oppfatter den kampen, og jeg tror mange andre også gjør det. Misforstå meg feil, det var en bra gjennomført kamp av Newcastle. Men hva møter vi kl 16:00 på lørdag? Et lag som lar motstanderen styre, spesielt på bortebane. Et lag som er fornøyde med uavgjort.

Hvor gode har Newcastle vært mot lag som ligger lavt? Jo det skal jeg si deg, DET HAR VÆRT GØRR KJEDELIG Å SE PÅ! Sissoko har, uten å refere til FIFA-uttrykket, altfor "elendig" touch og dårlige pasninger til å kunne spille possesion slik vi ønsker. Han har vært rævva utenom mot Chelsea hjemme og Aston Villa borte x2. Jeg skulle helt ærlig sett at vi brukte en annen mot slik motstand, men den spilleren har vi ikke. Ben Arfa har vært god og veldig god de siste to kampene, men han er Ben Arfa. Mener at å håpe på solo fra han blir feil.
Cissè suger. Santon er dårlig. Cabaye er langt ifra hvor han burde være.
De siste hjemmekampene er Stoke (2-1), Fulham (1-0), Sunderland (0-3), Liverpool (0-6), Arsenal (0-1), West Ham (0-0) og Fulham (1-0). Hvor mange av de kampene har vi vært fornøyde med? Hvor mange av de har vi spilt bra i? Hvor mange av de har vi vunnet fortjent fordi vi var bedre enn motstanderen i form av sjanseskaping, og ballinnhav på motstanderes halvdel? Når du har kommet frem til det åpenbare svaret kan du spørre "hva har endret seg?". Remy inn for Gutierrez?

Vi har spilt rævva-fotball denne sesongen. Det å tro at det skal snu nå er det ingen logikk i. Ben Arfa er det eneste angrepet vi har. Husk mine ord lørdag klokka 18! Prøv å overbevis meg! :)

« Siste redigering: 19. Sep. 2013, 04:06 av Magpie93 »

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 19. Sep. 2013, 11:36 »
Jeg leser det du skriver Magpie, men hva med det faktum at Cisse har vært elendig! Ja han har vært det, men han kommer nok mer til rette når Newcastle har mer ball og han kan henge rundt der han er best på banen, nemlig 16METEREN. Samtidig har vi nesten alltid kun hatt 1 side og angripe fra, nemlig siden Jonas ikke har spilt på! Nå har vi både Remy og HBA. Jeg mener dette gir oss en større uforutsigbarhet/kreativitet, som trengs mot et lag som parkerer bussen.

Jeg er enig i at Sissoko ikke er god og kreativ nok. Samtidig som Cabaye ikke har vært god nok. Da mener jeg at vi egentlig burde satt inn Marve for Sissoko, da han er mer kreativ.
Toon till I die.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 19. Sep. 2013, 12:46 »
Er Santon dårlig?

affyaffy

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19. Sep. 2013, 12:51 »
E d nån flere som reise over å skal se hullkampen?
hadde vært go stemning å samles flere før kamp :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 19. Sep. 2013, 13:45 »

Faren min og ein kamerat skal :P Dei reiste bort i går.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19. Sep. 2013, 14:45 »

Faren min og ein kamerat skal :P Dei reiste bort i går.

Faren din og en kompis sammen? Uten deg?

Eller separat?

For øvrig enig i at de samme 11 bør starte - var faktisk en god kamp sist. Dropp for all del Tiote - det hasardiøse spillet han driver med noen ganger (dribling rett utenfor egen 16-meter, anyone?) er så dumt at jeg ikke orker å se på det.