20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 188203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #555 på: 28. Jan. 2014, 08:49 »
Jeg er der at jeg har slått meg til ro med at en erstatter inn dette vinduet er stor bonus. Vi ligger trygt plassert på tabellen, avstanden opp til CL-plass er såpass stor at når vi selger Cabaye tror jeg uansett ikke Ashley ønsker bruke store summer om han ikke må.
Utfallet blir da at Pardew forteller at vi klarer oss uten Cabaye fordi stallen er såpass bred dette året. Kinnear forteller at der ikke var noen avtaler som var riktige for oss. Og vi blir maks nr 8 denne sesongen. Som vel er helt okei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #556 på: 28. Jan. 2014, 09:28 »
Håpløst opplegg dette her. Jeg lever fint med et salg av Cabaye så lenge det kommer noen inn. Hvem andre er det som driver på slik vi gjør. Her er tankegangen: Vi ligger da trygt og fint på tabellen, vi casher inn også sier vi fuck til resten av sesongen. Jeg spør igjen hvem andre er det som har denne tankegangen i pl? Hadde det vert Everton eller Tottenham så hadde erstatteren vert på vei inn få minutter etterpå. Så kan man si at vi ligger litt bak CL plassene (kan være enda mindre etter dagens pl runde), men nevnte lag hadde ikke seilet ut med filosofien vi åpenbart driver med. Hadde de ligget der vi ligger hadde de pushet på, og iallefall vist en nøkkelspiller ble solgt! Salg av Bale eller Baines i et januar vindu uten å hente inn folk, utenkelig. Men dette er nufc verdenen med en udugelig gjeng fra topp til tå, og jeg er dritt lei hele opplegget. Er da ikke snakk om at vi skal tømme banken, det er snakk om en erstatter for at en nøkkelspiller er solgt. Everton solgte Fellaini sent i vinduet, hentet inn McCarthy, Barry og Lukakau på samme dag. Få fingeren ut av ræva dette her blir for dumt..

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 28. Jan. 2014, 09:30 »
Jeg tror/håper vi enten får inn en direkte erstatter for Cabaye, eller en spiss i form av De Jong. Det gjør at vi enten kan fortsette med 4-3-3/4-2-3-1 eller at vi spiller fast i 4-4-2 med De Jong og Remy på topp.

Evt kan det åpne opp for Ben Arfa i en fri rolle på topp, som avhenger av at Remy (som er ganske disiplinert) jobber bakover.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 28. Jan. 2014, 09:39 »
Sitat
Til helvete med ambisjoner. "Nobody leaving this window". Trengte vel ikke være rakettforsker for å forstå at den uttalelsen ikke betydde en dritt, og det viser seg å stemme. Jeg skjønner at Cabaye ønsker å vinne noe, så jeg er ikke bitter på han.

Ashley & JFK derimot. Hadde de vist litt ambisjoner kunne vi beholdt Cabaye og kjempet om Europa (på sikt ihvertfall). Men når eneste mål er å havne midt på tabellen, greier vi ikke beholde klassespillere. Jeg var forbannet da Carroll dro, men dette kommer til å få mye større innvirkning. Vi snakker om vår desidert viktigste spiller. De kampene han ikke har spilt har vi vært elendige.

Priser meg bare lykkelig over at vi har så mange poeng at nedrykk ikke er realistisk.

Som om det ikke er ille nok at vi selger, selger vi på et latterlig tidspunkt (nok en gang). Fire dager før vinduet stenger, på kampdag og seks dager før derbyet. Eneste positive ved overgangen er at vi ikke selger til en annen PL-klubb.

Ikke faen om vi får inn en verdig erstatter dette vinduet. I tillegg mister vi nok Remy og Colo til sommeren. Så langt har det vært en positiv sesong, men nå føler jeg vi rykker tilbake til start. Igjen.
« Siste redigering: 28. Jan. 2014, 09:43 av snkz »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 28. Jan. 2014, 09:54 »
Sitat
nå føler jeg vi rykker tilbake til start. Igjen.

Eg føler me rykker endå lengre tilbake. Det som at me må tilbake til start og slå 10 seksar`a på rad for å få ut den jevla ludobrikka.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #560 på: 28. Jan. 2014, 09:56 »
Sitat
nå føler jeg vi rykker tilbake til start. Igjen.

Eg føler me rykker endå lengre tilbake. Det som at me må tilbake til start og slå 10 seksar`a på rad for å få ut den jevla ludobrikka.

FUCKINGS LUDO, FUCKINGS KINNEAR, FUCKINGS ASHLEY!

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #561 på: 28. Jan. 2014, 10:28 »
Selv om dette er jævlig kjipt, var denne overgangen uunngåelig, enten nå eller i sommer.
Angående erstattere, så syntes jeg de navnene som har blitt nevnt, høres spennende ut. Selv om jeg har lite (ingen) kunnskap til de fleste vi linkes til, utenom det jeg leser, virker både Cabella og han andre franske vi ble linket til (navn?) fristende. Om vi også får inn Gomis så er det også bra.
Umiddelbart er det ikke krise om vi ikke får inn noen erstattere, slik det var med Carroll, ettersom sesongen er "over" får vår del, vi rykker ikke ned og klarer neppe EL. Langsiktig derimot, er det er krystallklart at det hadde vært optimalt å få inn spillere i januar, slik at de er 100% klar for neste sesong.

Jeg håper bare, uansett hva som skjer frem til 1. februar, at det nå satses på Ben Arfa. Jeg er, som de fleste vet, en stor Ben Arfa fan, og selv om det kan argumenteres for at han ikke brukes nå for tiden, er det utrolig viktig at vi setter inn en offensiv, kreativ spiller når vi mister Cabaye, og da er Ben Arfa det eneste valget.

En eller annen kombinasjon av disse 5 er ikke nødvendigvis så halvgale.
       Anita -Tiote
Ben Arfa - Sissoko - Gouffran
           Remy

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 28. Jan. 2014, 10:29 »
Elendig tidspunkt er det og. Rett før kampen i kveld og kampen mot Mackems på laurdag. Er stygt redd...stygt redd... :nervøs:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 28. Jan. 2014, 10:33 »
, var denne overgangen uunngåelig,

Då reknar eg med ein erstattar er på plass til kampen på laurdag :ler:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 28. Jan. 2014, 10:36 »
Voldsomt til krisestemning blant enkelte. Dette var jo uungåelig - spørsmålet var jo egentlig bare om det kom til å skje nå eller i sommer. Ettersom det ble klart at han kunne kjøpe seg ut for 6 mill i sommer var jeg vel dessverre i liten tvil om at dette ble utfallet da den ekle franske klubben kom på banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #565 på: 28. Jan. 2014, 10:37 »
, var denne overgangen uunngåelig,

Då reknar eg med ein erstattar er på plass til kampen på laurdag :ler:

For alle andre klubber kunne man nok forvente det. Men for å være litt realistisk, det er tross alt Kinnear vi prater om, så har jeg mine tvil. Men hadde jo vært fantastisk om de faktisk har noe på gang! Da skal jeg ikke klage :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 28. Jan. 2014, 10:39 »
Voldsomt til krisestemning blant enkelte. Dette var jo uungåelig - spørsmålet var jo egentlig bare om det kom til å skje nå eller i sommer. Ettersom det ble klart at han kunne kjøpe seg ut for 6 mill i sommer var jeg vel dessverre i liten tvil om at dette ble utfallet da den ekle franske klubben kom på banen.

Trur dei fleste er einige i dette, men at det handlar om kva me gjer med det. Kva verte handlingane til Kinnear no når me har mista vår garantert beste spelar. Eg tykkjer ein har lov til å klaga viss ein ikkje hentar inn nokon. "Alle" visste dette ville skje, kvifor ikkje ha ein spelar klar før det skjedde då?

Og viss det ikkje er krise at Cabaye forsvinne rett før Tyne-Wear derbyet so veit ikkje eg.
« Siste redigering: 28. Jan. 2014, 10:46 av lgrinde »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 28. Jan. 2014, 10:44 »
Joe Kinnear er udugelig, så ikke forvent for mye. Blir jo da en mektig fin positiv overraskelse dersom han skulle mekke inn en fin erstatter da.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 28. Jan. 2014, 10:47 »
Kan jo håpa på eit mirakel, like sannsynleg som at Pardew går offansivt ut på laurdag og dermed køyre øve Mackems.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #569 på: 28. Jan. 2014, 11:01 »
Yay, men da er Luuk på vei da, ihvertfall.

Borussia ‏@borussia 15m
Luuk #deJong trainiert heute nicht mit der #Fohlenelf . Der Angreifer macht sich gerade auf den Weg zum Medizincheck nach Newcastle.