20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 187606 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #420 på: 20. Jan. 2014, 13:21 »
Jeg vil tro at PSG er veldig høyt på listen over klubber Cabaye vil spille for, så jeg tror ikke de har noe hastverk med å hente ham, og Cabaye burde heller ikke ha noe hastverk med å komme seg bort, mtp VM, fast plass osv. Sånt sett tror og håper jeg at han blir til sommeren.

Like fullt, jeg syntes sjansene er svinnende små denne sesongen, både for nedrykk og CL/EL. Derfor er det kanskje ikke kritisk om vi mister Cabaye nå kontra i sommer, gitt at eksempelvis Cabella (og gjerne noen til) kommer i dette vinduet, så får de en halv sesong på å spille seg inn, og vi står godt rustet for neste sesong.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 20. Jan. 2014, 13:27 »
Ingen streiking? Han lærte vel at det ikke funker så bra som han skulle ønske i sommer, da. :ler:

Var ikke det bare at han fikk inn et bud på matchdagen mot Arsenal og derfor ikke spilte? Kan ikke huske at han streiket noen kamper eller treninger.

Nekta å spille mot West Ham i neste kamp.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 20. Jan. 2014, 13:29 »
Åja, jeg husker ikke disse detaljene. Da ble kanskje siste delen av mitt innlegg litt idiotisk. :ler:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 20. Jan. 2014, 13:46 »
Ben Arfa også nå?

http://www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/ben-arfa-absent-from-newcastle-s-flight-to-abu-dhabi-1-6383311

Skjer ting fort her :)

Kommer til å bli noen kaotiske siste 10 dager :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 20. Jan. 2014, 15:38 »
Er vel mye bedre å selge nå, enn at han kjøper seg ut av kontrakten for småpenger i sommer?

Ja for det har jo skjedd så utrolig mange ganger i historien? Sies jo at alle spillere har den rettigheten men det skjer jo aldri.

Det var jo sånn vi hentet Jonas, så at det "aldri" skjer er feil. Matuzalem gikk også slik til Lazio.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #425 på: 20. Jan. 2014, 16:05 »
Det skjer i hvert fall ikke veldig ofte, og jeg kan tenke meg at årsaken er at spillerne selv ønsker at klubben de spiller for skal få noe igjen. Det må nok en ganske drøy konflikt til for at noen skal pisse så hardt på klubben de har spilt for de siste årene.

Samtidig så er jeg ikke bekymret om Cabaye går, selv om jeg aller helst ser at han blir i Newcastle og blir en ekte legende. Han er en klassespiller, som per dags dato bør spille for et lag som er bedre enn Newcastle (men ikke de aller beste lagene mener jeg).

Personlig ser jeg på Cabaye som en meget god spiller, men jeg synes ikke han har noen x-faktor som gjør han uvurderlig for laget. Per idag er det kanskje bare en spiller jeg mener er uvurderlig for laget vårt, og det er Tim Krul (ville også sagt Colo for et par sesonger siden).

Så om noen er villig til å betale gode penger for Cabaye i dette vinduet, så bør vi vurdere det sterkt. Om det betyr at vi får inn 2 gode spillere skal vi definitivt ta det seriøst. Desto bedre er det om de aktuelle klubbene ikke er i England, for å gjøre det litt mindre surt. Ideelt sett hadde jo Ashley gitt midler til 2 spillere + beholde Cabaye, men vi vet jo alle at det aldri skjer :P
« Siste redigering: 20. Jan. 2014, 16:07 av Bresken »

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #426 på: 20. Jan. 2014, 16:26 »
Jeg er sterkt uenig. Cabaye er den desidert viktigste spilleren for laget. Burde hatt en målgivende til sissoko på lørdag i tillegg til målene. Klassespiller uten tvil. Samme hvor mye penger vi får for han så er vi ikke attraktive nok for spillere av dette kaliberet. Per nå er vi ikke en dritt uten cabaye. Skjønner at vi må selge om det rette budet kommer, men vi er fucked uten ham
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #427 på: 20. Jan. 2014, 16:54 »
Det skjer i hvert fall ikke veldig ofte, og jeg kan tenke meg at årsaken er at spillerne selv ønsker at klubben de spiller for skal få noe igjen. Det må nok en ganske drøy konflikt til for at noen skal pisse så hardt på klubben de har spilt for de siste årene.

Samtidig så er jeg ikke bekymret om Cabaye går, selv om jeg aller helst ser at han blir i Newcastle og blir en ekte legende. Han er en klassespiller, som per dags dato bør spille for et lag som er bedre enn Newcastle (men ikke de aller beste lagene mener jeg).

Personlig ser jeg på Cabaye som en meget god spiller, men jeg synes ikke han har noen x-faktor som gjør han uvurderlig for laget. Per idag er det kanskje bare en spiller jeg mener er uvurderlig for laget vårt, og det er Tim Krul (ville også sagt Colo for et par sesonger siden).

Så om noen er villig til å betale gode penger for Cabaye i dette vinduet, så bør vi vurdere det sterkt. Om det betyr at vi får inn 2 gode spillere skal vi definitivt ta det seriøst. Desto bedre er det om de aktuelle klubbene ikke er i England, for å gjøre det litt mindre surt. Ideelt sett hadde jo Ashley gitt midler til 2 spillere + beholde Cabaye, men vi vet jo alle at det aldri skjer :P

Helt enig angående Krul, han er i verdensklasse.
Men det at vi skal selge Cabaye for og få inn 2 nye?
Husk at de skal tross alt passe inn gå rett inn på laget, det er jo et sjansespill.
Penger til de 2 nye har vi jo.
Cab leverer jo til de grader og vi vet jo at de pengene fra salg ikke nødvendigvis går til kjøp av nye spillere, i værtfall ikke dyre sikre kjøp.
Jeg håper han blir..
Men skjønner ikke dette med HBA, hva er det med han og AP?
Ja han er litt ego men det burde jo trenerne i klubben lære han at det ikke alltid er best og drible.
I mine øyne er han en sinnsyk spiller.
Tenk å møte han i match for et lag han får utfolde seg litt friere enn hos oss, hadde ikke ønsket å vært i forsvar på det lager :phui:

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #428 på: 20. Jan. 2014, 17:13 »
At Cabaye ikke har en x-faktor er jo bare viss vass. X-faktoren ligger i 3-1 målet på lørdag, eller gjennombruddspasningen som gir Remy sjansen til å sitte 1-0 (men sitter den i ryggen på Johnson i stedet). Personlig synes jeg det er vanskelig å argumentere for at Cabaye drar til PSG, hvor han får bo i Paris, sikkert tredoble lønnen sin, og spille fast i Champions League. Han passer også perfekt inn i systemet til Ancelotti, hvor han skal konkurrere med Motta, Veratti og Matuidi.

Hvis erstatteren blir Cabella så får vi hvertfall inn en annen ung spiller med en såkalt 'x-faktor', selv om han trives betraktelig høyere opp i banen. Men med Anita, Tiote, Sissoko og Birgimana i bakhånd så har vi grei dekning i de dype midtbanerollene, selv om ingen besitter kvalitetene som Cabaye har.

Dessverre lider vi under at spillere vil spille i større klubber, uten tålmodigheten til å bygge seg oppover. Vi ser det skjer med store lag som Dortmund og Arsenal, så vi kan ikke annet å gjøre enn å ta oss godt betalt og heller tilpasse oss det nye livet.

Cabella virker også som en kvalitetsspiller. Det forundrer meg, basert på det jeg kan om diverse spillere, at f.eks. Draxler (Schalke) vil være 3-4 ganger dyrere enn Mr Cabella da jeg mener sistnevnte er bedre. Også litt synd at vi ikke kunne spilt med både Cabaye og Cabella, spesielt med tanke på Cabaye og Hazard sitt samarbeid i Lille og Cabella er litt av samme typen.  :drool:

Cabaye ut, og Cabella + Hughes inn hadde jeg vært positiv til. Og så en spiss som scorer, hele tiden, permanent.

"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 20. Jan. 2014, 19:20 »
Minst like interessant er det hva JoKe sier her:
Meanwhile Joe Kinnear, Newcastle's director of football, has insisted that no players will be leaving in January.

Midfielder Yohan Cabaye has been linked with the likes of Arsenal and - more recently - Paris St Germain, but Kinnear said: "I will not let any player leave Newcastle United in this transfer window."
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #431 på: 20. Jan. 2014, 19:24 »
Jeg er sterkt uenig. Cabaye er den desidert viktigste spilleren for laget. Burde hatt en målgivende til sissoko på lørdag i tillegg til målene. Klassespiller uten tvil. Samme hvor mye penger vi får for han så er vi ikke attraktive nok for spillere av dette kaliberet. Per nå er vi ikke en dritt uten cabaye. Skjønner at vi må selge om det rette budet kommer, men vi er fucked uten ham

Det er lov å være uenig, og det kan være jeg ordla meg feil. Sier ikke at Cabaye ikke er ekstremt viktig, men er han uerstattelig? Jeg mener han ikke er det, selv om han er knallgod. Noe av det jeg forsøkte å si er vel at forholdene tatt i betraktning, er vi nødt til å innse at slike spillere forsvinner. Da får vi heller være fornøyde med at Ashley faktisk er en knallhard forretningsmann, så vi i det minste får maksimalt ut av salgene.

At Cabaye ikke har en x-faktor er jo bare viss vass. X-faktoren ligger i 3-1 målet på lørdag, eller gjennombruddspasningen som gir Remy sjansen til å sitte 1-0 (men sitter den i ryggen på Johnson i stedet). Personlig synes jeg det er vanskelig å argumentere for at Cabaye drar til PSG, hvor han får bo i Paris, sikkert tredoble lønnen sin, og spille fast i Champions League. Han passer også perfekt inn i systemet til Ancelotti, hvor han skal konkurrere med Motta, Veratti og Matuidi.

Merkelig at du skal ta sånn på vei for dette Milburn. Du skal være meget forsiktig med å kalle andre menneskers mening for "viss vass". Jeg har en personlig mening (som jeg ettertrykkelig sier i mitt innlegg), om en spiller, og det må vel være lov. Et frisparkmål er slett ingen x-faktor i mine øyne, det er simpelthen en god kvalitet. Ryan Taylor er vel et godt eksempel på det, herlig skuddfot men han har langt i fra noen x-faktor i seg. Nå skal jeg ikke sammenligne Cabaye og Raylor på noen måte, da det er urettferdig :P

Det jeg mener er at Cabaye er veldig god, ekstremt viktig, men ikke uerstattelig. Hvorvidt han har en x-faktor eller ikke er i grunn ganske irrelevant. Hvis vi får et bra bud, til en annen liga, så må vi utvilsomt vurdere det. Samtidig får vi bare håpe at dette kan investeres i et par andre gode spillere. Selvsagt er det ingen garantier for at dette går gjennom, men med den siste tidens heftig linker til både Cabella og Luuk de Jong kan det jo se ut som at noe skjer, og det overrasker meg ikke om de to skal finansieres via et salg av Cabaye. For øvrig vil jeg også legge til at jeg og synes Cabella ser meget spennende ut, i tillegg til at han er relativt ung. De Jong er jeg litt usikker på, men med dagens alternativer på topp ser jeg ingen skade i å prøve oss på han, til rett pris. Vet ikke helt om jeg er glad for snakk om lån med mulighet for permanent deal på De Jong da. Aldri vært noe særlig fan av lån..

Salah kunne vært spennende. Positivt at det er Sky som melder dette, da de ofte er seriøse.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #432 på: 20. Jan. 2014, 19:35 »
Minst like interessant er det hva JoKe sier her:
Meanwhile Joe Kinnear, Newcastle's director of football, has insisted that no players will be leaving in January.

Midfielder Yohan Cabaye has been linked with the likes of Arsenal and - more recently - Paris St Germain, but Kinnear said: "I will not let any player leave Newcastle United in this transfer window."

Godt mulig han har rett i det (hvis man ser bort ifra Jonas :)), i følge rykter på twitter er Cabella til Newcastle en done deal - Men at han først kommer til sommeren.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/remy-cabella-set-join-newcastle-6531438

Mulig Joe kan ordne en tilsvarende deal med PSG hvor Cabaye går ved sesongslutt / evt. selges nå men lånes tilbake ut sesongen.
« Siste redigering: 20. Jan. 2014, 19:39 av wiigen »
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #433 på: 20. Jan. 2014, 19:45 »
Veldig positivt om det stemmer at Cabella kommer til sommeren. Håper virkelig ikke det er spikeren i kista for Cabaye i Newcastle-drakt, da jeg tror de to sammen kan være dynamitt.

Spennende uansett!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 20. Jan. 2014, 19:49 »
Leser at Cabella også er ønsket av Manchester United! Må jo bety at han holder et greit nivå.

Edit: Arsenal har også vist interesse ifølge ryktene.
« Siste redigering: 20. Jan. 2014, 19:54 av Eriksen »