20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa - Newcastle 14/9 kl 16.00  (Lest 33686 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Aston Villa - Newcastle 14/9 kl 16.00
« Svar #165 på: 14. Sep. 2013, 23:22 »
Ingen god kamp,

Nå fikk ikke jeg sett hele kampen, kun 2. omgang i reprise, men etter hva jeg har lest, sett og hørt var dette en god kamp av NUFC hvor de var det klart beste laget totalt sett og vant fortjent. Sjansestatistikken ble vunnet med 17 - 10, og 8 av dem var på mål. Villa scoret på sitt eneste skudd som traff mellom stengene. Det var i tillegg et skikkelig "pissmål" som Krul må ta på sin kappe.

Synes flere spillere var skikkelig gode. Cisse har flere gode muligheter til å score, så jeg synes han har litt å gå på. Cabaye presterer heller ikke helt der oppe vi vet han er god for. Resten synes jeg gjør en solid kamp.

Må fortsette dette å få 3 poeng hjemme mot Hull neste lørdag. Da er vi med der oppe hvor vi hører hjemme.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #166 på: 15. Sep. 2013, 00:05 »
Mitt forslag til børs:

Krul: 5-

Debuchy: 8+
Coloccini: 7+
Yanga-Mbiwa: 8
Santon: 7+

Anita: 7+
Sissoko: 8+
Cabaye: 6

Remy: 7+
Cissé: 6
Ben Arfa: 9

-
Gouffran: 8
Tioté: 7+
Sa. Ameobi: For lite speletid til å vurdere, men bra innhopp like fullt.

Enig i det meste her, bortsett fra Remy og Cisse. Remy var livlig og hadde semi-assist på 0-1, men gjorde veldig mye rart. Får en sterk sekser av meg.

Cisse gjorde ingenting bra. Hadde vel ett godt touch gjennom hele kampen. Hadde vi tapt så hadde sikkert folk gitt han 4-5 på børsen, men når vi vinner så gjør det ikke noe at Papiss surrer rundt og ikke får til noe som helst når han ikke blir servert på sølvfat ;)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 15. Sep. 2013, 00:22 »
Cisse hadde en assist i dag. Det er da noe, oglangt bedre enn ingenting, er det ikke?

Intervju med Ben Arfa etter kampen.
« Siste redigering: 15. Sep. 2013, 00:35 av boris. »
Nei.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #168 på: 15. Sep. 2013, 05:56 »
Mitt forslag til børs:

Krul: 5-

Debuchy: 8+
Coloccini: 7+
Yanga-Mbiwa: 8
Santon: 7+

Anita: 7+
Sissoko: 8+

Remy: 7+
Cissé: 6
Ben Arfa: 9

-
Tioté: 7+
Sa. Ameobi: For lite speletid til å vurdere, men bra innhopp like fullt.

5- på Krul? Erru fakkamæserr??? Hvordan skal man spille for å få 2 eller 1 da? Helt bevisst score selvmål?
Krul har èn eneste redning i hele kampen og enkel var den også. Har derimot to klare tabber hvor han først halvbommer på ett innlegg for så å kløne det til på utligningen. Synes også han er dårlig med bena, spesielt da med utspillene som enten går høyt og kort, eller ut til kast.

Du gir Anita og Sissoko 7+ og 8+. Selv om de gjør lite "direkte" feil (Sissoko mistet ballen ved to situasjoner hvor Aston Villa fikk kontring), er det en del som kunne vært bedre. Bevegelsen fremover er fortsatt hjernedød når vi kontrollerer spillet. Både Anita, Sissoko og Cabaye forventer at alle gjør løpene, mens de skal være playmakeren.

Må være lett å gi gode karakterer, seier gjør blind. Den ene gangen når Aston Villa rullet opp og fikk skutt ved venstre var det Ben Arfa som ikke gadd å gjøre jobben hjemover. Han fulgte ikke backen og Debuchy fikk to mann.

Cissè skal ikke ha 6. Han får nok en gang ikke til en dritt. Målgivende er ett totalt misslykket skuddforsøk.
Gouffran er til tider veldig god. Kommer til innlegg og er siste man på 1-2-scoringen. Men han ligner samtidig litt Obertan når han burde utfordre mann uten sikring, for så å gå for nærme og dra ned tempoet i hele angrepet.

Vi vinner idag, men det er pga. èn mann og èn mann alene. Vi hadde ikke hatt særlig med sjanser uten Ben Arfa. Vi vant kanskje skudd-på-mål-statistikken 1-8 (?), men Aston Villa, og kampens største var utenfor fra Agbonlahor.
   I kontringsfasen, når det går i lengderetningen er vi meget gode. Sissoko kommer til sin rett med fart og dribbling. Ben Arfa får utfordre en mot en og Cabaye får brukt pasningsfoten. I etablert angrep mener jeg det skjer altfor lite. Stillestående som tidligere. Jeg ser bedre bevegelser på fifa 13, jo!

Mine ratinger:

Krul: 3-

Debuchy: 7+
Coloccini: 7
Yanga-Mbiwa: 7
Santon: 6+

Anita: 7-
Sissoko 8-

Remy: 7 (Bommer med touchet alene gjennom og minst to håpløse skuddforsøk).
Cissè: 4
Ben Arfa: 9+

Tiotè: 8
Sa. Ameobi: Her er vi enige.
« Siste redigering: 15. Sep. 2013, 06:02 av Magpie93 »

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #169 på: 15. Sep. 2013, 08:57 »
Cisse hadde en assist i dag. Det er da noe, oglangt bedre enn ingenting, er det ikke?

Intervju med Ben Arfa etter kampen.

Herlig mann. "I am proud of my team today" Liker det jeg hører.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 15. Sep. 2013, 10:02 »
Link til MOTD anyone?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 15. Sep. 2013, 10:09 »
Set litt fra kampen nå. Cisse gjorde ingenting positivt? Uenig. Mye slapt, men han bidrar da med noen viktige ballberørelser og sånn en sjelden gang.

1. Assist på målet til Ben Arfa. Bomskudd? Ja, men hva så? En assist er en assist, og et mål er et mål. Han gjorde ikke like mye som Remy på målet, men han hadde en meget viktig berøring. Cisse var mannen som forandret retningen på den ballen etter en veldig god bevegelse i forkant, noe som gjorde at det ble mål. Ballen var på vei bort fra Ben Arfa og i retning Aston Villa-spillere. Jeg er positiv til dette.

2. Og målet til Gouffran starter med en lang ball opp mot Cisse, som bryster ballen ned til Cabaye, som spiller ballen til Gouffran, som ned til Santon, som spiller til Anita, som spiller til Sissoko, som spiller til Cisse (som har funnet bra med rom), som spiller enkelt og presist ut til Ben Arfa. Jeg stiller meg også positiv til dette.

Han oppholder også flere Aston Villa spillere ved flere anledninger.

Med andre ord, selv om han ikke var kongen på haugen og JÆVLIG god, så bidro han da med mer enn "ingenting", og han får til mer enn "ikke en dritt". Nå er ikke dette store greier, men bedre enn "ingenting" og "ikke en dritt". Det mangler mye, men han er ikke så überdritt som "alle" skal ha det til.

Målene mangler, men jeg tror de kommer nå som han har fått mye bevegelse rundt seg, og innleggene kommer.

Og det andre intervjuet med Ben Arfa. "Go-go-go, take 'im on, take 'im on" :wub:
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 15. Sep. 2013, 10:32 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 15. Sep. 2013, 10:37 »
Link til MOTD anyone?

Tusen takk.

Siden eg forsatt har PL kanalene ut september, så tok eg opp reprisen i går. Skulle sjå den denne no, men trur du faen ikkje TV2 ikkje sendte den uten kommentator. Så spennende er det ikkje å sjå kamper i reprise, at eg vil sjå dei uten kommentator. Så heilt kanon du har lagt ut MOTD klippet  :thumbu:

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #174 på: 15. Sep. 2013, 10:44 »
Set litt fra kampen nå. Cisse gjorde ingenting positivt? Uenig. Mye slapt, men han bidrar da med noen viktige ballberørelser og sånn en sjelden gang.

1. Assist på målet til Ben Arfa. Bomskudd? Ja, men hva så? En assist er en assist, og et mål er et mål. Han gjorde ikke like mye som Remy på målet, men han hadde en meget viktig berøring. Cisse var mannen som forandret retningen på den ballen etter en veldig god bevegelse i forkant, noe som gjorde at det ble mål. Ballen var på vei bort fra Ben Arfa og i retning Aston Villa-spillere. Jeg er positiv til dette.

2. Og målet til Gouffran starter med en lang ball opp mot Cisse, som bryster ballen ned til Cabaye, som spiller ballen til Gouffran, som ned til Santon, som spiller til Anita, som spiller til Sissoko, som spiller til Cisse (som har funnet bra med rom), som spiller enkelt og presist ut til Ben Arfa. Jeg stiller meg også positiv til dette.

Han oppholder også flere Aston Villa spillere ved flere anledninger.

Med andre ord, selv om han ikke var kongen på haugen og JÆVLIG god, så bidro han da med mer enn "ingenting", og han får til mer enn "ikke en dritt". Nå er ikke dette store greier, men bedre enn "ingenting" og "ikke en dritt". Det mangler mye, men han er ikke så überdritt som "alle" skal ha det til.

Målene mangler, men jeg tror de kommer nå som han har fått mye bevegelse rundt seg, og innleggene kommer.

Og det andre intervjuet med Ben Arfa. "Go-go-go, take 'im on, take 'im on" :wub:

Kunne ikke vært mer enig,, får han ett mål i neste kamp er han i gang han med:)

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 15. Sep. 2013, 10:53 »
Jeg er stort sett fornøyd med de fleste spillerne, dette var en lagseier. En som imponerer meg om dagen og som kanskje ikke er så "synlig" er Mbiwa. Jeg synes han storspiller, og så har han en enorm fart. La spesielt merke til det da Weimann var på tur alene gjennom og Mbiwa satte fart mot han. Han rakk riktignok ikke frem før Weimann fikk avsluttet, men forstyrrende var det nok uansett.

Var heller ikke mange sjansene Villa skapte, og ser man i forhold til da de møtte Liverpoo hjemme og produserte haugevis så skal vi være meget stolte av denne sterke bortseieren.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #176 på: 15. Sep. 2013, 11:10 »
Begynne å lukte litt 1-man-team av oss med Ben Arfa, men det er sjukt masse bedre enn 0-man-team forgje sessong!!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 15. Sep. 2013, 11:28 »
Denne viser oppbygningen til Gouffrans mål

Bra saker.
Nei.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 15. Sep. 2013, 11:33 »
Stor forskjell på det vi så i går, kontra det pisset vi leverte omtrent hver bidige bortekamp i fjor.

1. Vi er angripsvillige fra første sekund. Presser i perioder høyt og vi VIL ha initiativet i kampen.
2. Etter vi scorer 1-0 fortsetter vi å spille offensivt, og lar ikke Villa komme inn i kampen.
3. Villa utligner - vi setter inn et ekstra gir og dominerer fullstendig ut kampen og scorer 2-1.
4. Vi slipper trøkket imot på slutten fordi vi spiller fotball, triller ball, står høyt og er gode på gjenvinning.

Dette er som natt og dag sammenlignet med forrige sesong. Vi vant borte mot Villa i fjor også, men prestasjonen var langt i fra så bra som den var i dag. Da gjorde vi en bra 1.omg og leda 2-0 til pause, før vi ble fullstendig pissa på i 2.omg og Krul reddet oss big-time!

Vi får vente å se om dette viser seg å være normen for oss på bortebane denne sesongen, men vi har utvilsomt en del strenger å spille på og det var veldig gøy å se Newcastle i går! Endelig igjen får man nesten si..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #179 på: 15. Sep. 2013, 11:37 »
Som fleire har nevnt syns eg denne seieren var oppløftande. Mange gode prestasjonar, og ikkje minst god lagoppstilling og bytter frå Pardew!!! Han skal ha skryt også...

To spelarar eg har hatt veldig lite tru på i det siste har vore Sissoko og Debuchy. Syns begge storspelte igår, og dominerte sine områder på banen. Dette er jo litt etter auga som ser, men har funne litt statistikk.

Sissoko var beste pasningspelar på banen igår med 57/66. Dette er og tilfelle på angrepspasningar, med 18/20. Han har og 0 regelbrudd, noko eg syns er imponerande i den posisjonen. Cabaye er jo f.eks ute av stand til å ikkje få eit gult kort.

Debuchy har fått styr på seg verkar det som, og hadde igår 8/8 luftduellar og 6/8 vellykka taklingar. Spennande å sjå at pasningskombinasjonen Debuchy - Ben Arfa er nest mest brukt med 15, etter Guzan - Benteke på 18. For det er jo tross alt ingen hemmelighet at Ben Arfa har vore vår beste to kampar på rad no.

Ta denne statistikken for det den er, altså statistikk. Syns kanskje våre beste igår var Yanga-Mbiwa, Ben Arfa, Remy og Colo. Anita skuffa litt igår, har sjølv ropt på han i startoppstillingen. Han vart usynlig igår.