20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 13/14  (Lest 151493 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 13/14
« Svar #660 på: 27. Mars 2014, 08:04 »
Minner meg veldig om Barcelona..
Forøvrig kan jeg bare si at jeg faktisk gruer meg til kampen vår på Anfield. Kan kjapt bli stygge scener.

Eg trur faktisk det kan ende rekordtap for oss. Har so lite trua på den kampen og at me avsluttar med stil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 27. Mars 2014, 09:27 »
Et ord - Loic Remy. Med Remy på banen har vi heldigvis denne kontringsstyrken på topp, som kan gjøre det litt lettere for oss. Ellers kan det fort bli veldig stygt ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #662 på: 27. Mars 2014, 13:04 »
Forøvrig kan jeg bare si at jeg faktisk gruer meg til kampen vår på Anfield. Kan kjapt bli stygge scener.

Eg trur faktisk det kan ende rekordtap for oss. Har so lite trua på den kampen og at me avsluttar med stil.

Er utrolig redd denne kampen jeg og. Men tenk så deilig det hadde vært om vi hadde stukket kjepper i hjulene for Liverpools gulljakt.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #663 på: 27. Mars 2014, 14:05 »
Liverpool og Rodgers er virkelig et eksempel til etterfølgelse. Godt organisert, vinner mange baller, aggressiv og kontant i kontringer. De har kvalitetsspillere som Suarez og Sturrigde, Coutinho og Gerrard i kjempeform og er toneangivende offensivt. De gjør ting veldig enkelt, men er samspilte og flyter voldsomt på det. I 11/12 sesongen var vi ikke så gærne på dette selv. Vi var kompakte og hadde til tider flotte kontringer med Cabaye, Ben Arfa, Cisse og Ba. Fotball trenger ikke være sånn at man må ha 200-millionersspillere i hver posisjon for å være i toppen. Derimot er det enklere sagt en gjort, og Rodgers er en smart fyr. Liverpool har vært dyktige til å raskt kvitte seg med spillere som ikke fungerer, og hentet inn nye. Ikke så rådyre har de vært heller. Mens vi selger våre aller aller beste kjøper, og sliter med å kvitte oss med spillere som ikke fungerer. Det er ingen god sukessfaktor og det begrenser forutsetningene for Pardew i å lykkes.

Vi har hatt noen eksemplariske angrep denne sesongen også, men alt for få av dem. Offensivt hadde vi et stort potensial helt til Cabaye dro. Nå har vi ingen playmaker med den offensive teften og som kan sende avgårde de lure og presise pasningene i bakrom slik at vi kan spille bedre på eksempelvis Cisse's kvaliteter. Dette har ofte resultert i det jeg mener er det verste med dagens Newcastle; vi vinner ballen og (eks. Sissoko) stormer framover, men så går det litt trådt og alt virker planløst. Motstanderen får etablert seg i forsvar, mens vi fyller etterhvert på med folk i et forsøk på å opprettholde presset, men klarer ikke å finne løsninger. Det resulterer i at motstanderen bryter og vi havner i ubalanse og den samme leksa der en høytstående Williamson og Coloccini løper det de makter bakover. Dette er en balansegang, men det går generelt for tregt og vi har ingen Cabaye eller Coutinho eller Gerrard.
Jeg tror ikke at årsaken til at enkelte spillere blir for stillestående skyldes at de er late, det skyldes at spillerne er lite samstemte og usikre.

Det lille positive er at Ben Arfa begynner å komme seg og kan spille en viktig rolle de siste kampene. Men da må kan vi ikke sende ham innpå først når vi ligger under 2-0.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 27. Mars 2014, 17:14 »

Hmm.. vil ikke si Barcelona er av den mest direkte sorten. Liverpool er et type lag som bare kjører på fremover, og veldig direkte i angrepsstilen som også funker veldig bra for dem. Barcelona spiller litt mer på en taktisk måte hvor de bruker flere trekk på å bygge opp angrepene.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 27. Mars 2014, 17:32 »
Synes Liverpool ligner mer på Dortmund enn Barcelona. Har et voldsomt driv fremover begge to når alt sitter.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 27. Mars 2014, 17:33 »
Den sammenligningen er jeg mer enig i!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #667 på: 27. Mars 2014, 18:30 »
Delvis enig. Liverpool er dog ekstremt gode i etablert angrep også - og endel av angrepstrekkene deres, samt måte å tråkle seg gjennom forsvar minner meg veldig om Barca.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 27. Mars 2014, 20:25 »
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 27. Mars 2014, 22:37 »
Slike burde begynne å få mer oppmerksomhet. MYE farligere enn litt pannekos.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #670 på: 27. Mars 2014, 23:07 »
FA og dommerstanden vil aldri rette mer fokus på slike episoder. Det blir sikkert "vanskelig" og for ressurskrevende å håndtere når det foretas mange lignende episoder i løpet av sesongen. Litt pannekos i kampens hete er tydeligvis en enklere affære å prioritere, fordi det sikkert er så enda mer "unødvendig" handling... hvem vet hva klovnene tenker.
Jeg er bare fortsatt oppgitt over straffen til Remy...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 28. Mars 2014, 11:45 »
FA og dommerstanden vil aldri rette mer fokus på slike episoder. Det blir sikkert "vanskelig" og for ressurskrevende å håndtere når det foretas mange lignende episoder i løpet av sesongen. Litt pannekos i kampens hete er tydeligvis en enklere affære å prioritere, fordi det sikkert er så enda mer "unødvendig" handling... hvem vet hva klovnene tenker.
Jeg er bare fortsatt oppgitt over straffen til Remy...

Kanskje mange albuer ute å går, men ikke så mange som er så obvious med vilje som denne. Litt som van Persies albue på Cabaye en stund tilbake. FA driter i disse.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 28. Mars 2014, 17:24 »
Jeg noterer meg at Bony har sendt Swansea i ledelsen mot Arsenal. Jeg er fremdeles iritert over at Newcastle ikke prøvde seg på denne mannen. Bony til 13mp > De Jong til 8mp.

Kem skulle slått det innlegget? :)

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #673 på: 28. Mars 2014, 20:40 »
Om du kler ut Bony som førsteforsvarer på motstanderlaget, så får du sikkert både Santon og Dummett til å treffe han regelmessig.

Apropos jævlig distribusjon. Kom til å tenke på eit hjørnespark, slått av Geremi då han var i sin "prime" for oss: Hardt og høgt over samtlege i feltet, rett ut til innkast.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 29. Mars 2014, 13:58 »
BANG! Aston Villa opp i ledelsen å Old Trafford.

Nei.