20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 13/14  (Lest 151321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 13/14
« Svar #645 på: 24. Mars 2014, 22:25 »
Det synes ikke jeg. Når man greier å vise ut feil person, da synes jeg det er på tide med en liten pause.
Nei.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #646 på: 24. Mars 2014, 23:28 »
Sånn uten at jeg skal skryte på meg å ha lest Laws of the Game, så er jeg også enig i at det må være rødt kort uansett. 100% åpenbart at Ox prøver å forhindre et mål med hånda, dommeren kan ikke noe for at han er så ubrukelig at han gjør det på et skudd som går utenfor.

Det røde kortet ble trukket tilbake. Siden skuddet er på vei utenfor mål blir det ikke sett på som en hindring av målsjanse, kun vanlig hands. Både Ox og Gibbs er klare til i morgen.
Så det der. Dundrende uenig, men som sagt, jeg har (hadde ...) ikke oversikt over hva som er rett og galt i sånne situasjoner.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 25. Mars 2014, 00:20 »
Marriner dømmer Newcastle - Soton til helgen. Helt utrolig.
Synes det er helt greit jeg. Marriner er en solid dommer og alle kan gjøre feil. Å straffe han for dette vil bare være med på å bryte han ned, nå fortsetter han forhåpentligvis på et godt nivå videre... Skjer det flere grove feil fremover blir selvfølgelig saken en annen.

Det blir nesten det samme som å skjerme spillere som vanligvis er helt ærlige i spillet sitt dersom de en sjelden gang pådrar et fortjent rødt etter en uheldig og klomsete felling av en spiller som var alene gjennom. Ville du da sagt at alle kan gjøre feil, og at å straffe han for dette bare ville brutt han ned? Skal ikke spilleren da få suspensjon? På lik linje synes jeg dommerne kan straffes for grove feil uansett hvor solide de er til vanlig. Det er helt rettferdig også ovenfor andre dommere.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #648 på: 25. Mars 2014, 11:06 »
Reglene er jo soleklare for spillere. De har et regelverk å følge. Så hvordan det nesten blir det samme skjønner jeg ikke. Dommere skal selvfølgelig straffes ved feil de også, men en enkeltfeil som dette kan selv den beste gjøre, og da mener jeg det er viktigere å være med og bygge opp dommeren igjen, i steden for å straffe.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #649 på: 25. Mars 2014, 13:52 »
Dommere har også klare regelverk å følge.  Dommerne blir vel rangert på 10 forskjellige nivåer i FA, og det er kun Level 1 dommere som kan dømme i Premier League. 

De blir dømt på sin oppførsel, får karakterer på hver kamp etter hvor godt de har gjort det, og kan "rykke ut" av Premier League dømming, selv om det kanskje ikke er veldig vanlig.  Men hvorvidt enkelt-brølere skal avgjøre at det syns jeg ikke er korrekt.  Hvis det er unntaksvis slikt skjer (og det er det jo), ser jeg liten grunn at dommeren skal straffes noe som dette.

Denne feilen var selvsagt en brøler, men det var en brøler som følge av kaos rundt dommeren og jeg skjønner godt at man kan blande hvem 2 spillere er i kampens hete.  Men det er ikke noe som vitner om manglende fysikk hos dommeren eller manglende kunnskap som gjør at han ikke bør dømme PL igjen.  Ser lite hensikt i å straffe ham ved å ikke la han dømme, back in the saddle fortest mulig for å få det bak seg er nok det beste for han.
Genius by birth. Slacker by choice.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 25. Mars 2014, 14:43 »
Åpenbart enig. Legg i tillegg til at Marriner er en av de beste dommerne man har så bør valget være enkelt. Kan ikke tro at noen skulle ha noen nervøse tanker rundt at han skal dømme vår neste kamp.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 25. Mars 2014, 15:59 »
Ble ikke en dommer suspendert da Tiote sitt mål mot City ble annulert? Føler ikke den brøleren var like stor som denne, og dommeren ble likevel suspendert for den enkeltfeilen. Det var få her inne som klagde på det.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #652 på: 25. Mars 2014, 21:36 »
Jeg noterer meg at Bony har sendt Swansea i ledelsen mot Arsenal. Jeg er fremdeles iritert over at Newcastle ikke prøvde seg på denne mannen. Bony til 13mp > De Jong til 8mp.

« Siste redigering: 25. Mars 2014, 21:46 av boris. »
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 25. Mars 2014, 23:54 »
Bony er klasse. Dessverre var Ashley veldig interessert i å beholde millionene på konto sist sommer. ++++

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 26. Mars 2014, 09:20 »
Vi får rett og slett ikke spillere der vi havner i budkamp med andre lag fra PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #655 på: 26. Mars 2014, 10:10 »
Utrolig spennende spiller ja, selv om noen kanskje hadde forventa enda mer enn han har fått ut i sin første sesong. Skal uansett ha mer enn godkjent. Når det gjelder overgangssummen så kan jeg godt forstå at Ashley var litt lunken. De betalte mye, og det finnes nok av eksempler på spisser fra Eredivisie som ikke har slått til for fullt i PL. Bony ser ut til å ta nivået, men det er lett å være etterpåklok.

På den andre sida så har Bony visse forutsetninger som gjør at han er bedre skikket til å takle overgangen enn mange andre. Og jeg skulle selvfølgelig ønske at regimet vårt også var villige til å ta den lille risken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 26. Mars 2014, 10:17 »
Vi har jo selvfølgelig et bevis i Luuk De Jong på at ikke alle takler overgangen. Muligens litt streng her, og at han burde få mer tid. Men virker særdeles lite truende fremfor kassa. Syns han starta lovende - men de siste par kampene har vært helt bånn i bøtta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 26. Mars 2014, 10:32 »
De Jong er forsåvidt brukbar i det oppbyggende spillet, i alle fall bedre enn Cissé, men han mangler per nå svært mye for å være en målfarlig spiss. Tanken om at han kan score streifer ikke forbi, selv ikke i de mest innbydende posisjoner.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #658 på: 26. Mars 2014, 22:05 »
Ja, de spiller mot et svakt sunderland, men fy fader Liverpool imponerer meg. Uten tvil ett av Premier Leagues mest underholdende lag å se på for tiden!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 26. Mars 2014, 22:15 »
Minner meg veldig om Barcelona..
Forøvrig kan jeg bare si at jeg faktisk gruer meg til kampen vår på Anfield. Kan kjapt bli stygge scener.