20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 13/14  (Lest 150978 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 13/14
« Svar #135 på: 24. Aug. 2013, 11:01 »
Og det faktum at det produseres helt sinnsykt mange gode spillere utenfor England. Hvor mange av verdens 50 beste fotballspillere er Engelske? Det virker rett og slett som om nivået på Engelske spillere bare blir dårligere og dårligere, og at de sliter med å produsere de helt sinnsyke spillerne som lag vil ha om dagen.

Og som du sier, prisene.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 24. Aug. 2013, 11:40 »
Helt utenkelig for noen år siden at f.eks. Belgia plutselig er på nivå med, om ikke bedre enn England spiller for spiller den dag i dag! Klubbene i England har helt klart for mye fokus på innkjøp, og litt for lite fokus på talentutvikling.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 24. Aug. 2013, 14:31 »
Innskytingen av oljepenger og alskens elendighet har vel en klar sammenheng med dette, ja. Trenger ikke se lengre enn til Norge for å underbygge hvordan det var før finanskrisen heldigvis slo inn over oss. Antallet utlendinger som ble kjøpt inn hemmet talentutviklinga vår enormt.
PL er kanskje verdens beste liga - men det har en klar bakside for engelsk talentutvikling.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 24. Aug. 2013, 15:21 »
Og der putta Bent etter femten minutter på banen. Sånn skal en poacher brukes.
Nei.

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #139 på: 24. Aug. 2013, 15:21 »
Bent er selvsagt der han skal være.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 24. Aug. 2013, 16:49 »
PL er ikke i nærheten av å være beste ligaen i Europa heller. De store spillerne valgte andre ligaer i sommer.. Cavani, Falcao, Higuain, Neymar, Gotze, Gomez for å nevne noen. Spillere som Negredo og Navas er andre hylle, om ikke tredje. Ligaen er ødelagt av middelmådige utlendinger - det er bare å se på vårt eget lag. Det laget vi hadde for tre år siden(første sesong i PL etter opprykket) var bedre enn det vi har nå.

Anbefaler folk å lese en artikkel om utviklingen som PL har hatt siden oppstart i 1992. Pr. nå er det ganske langt unna den visjonen man hadde for PL, for å si det mildt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 24. Aug. 2013, 17:23 »
PL er ikke i nærheten av å være beste ligaen i Europa heller. De store spillerne valgte andre ligaer i sommer.. Cavani, Falcao, Higuain, Neymar, Gotze, Gomez for å nevne noen. Spillere som Negredo og Navas er andre hylle, om ikke tredje. Ligaen er ødelagt av middelmådige utlendinger - det er bare å se på vårt eget lag. Det laget vi hadde for tre år siden(første sesong i PL etter opprykket) var bedre enn det vi har nå.

Anbefaler folk å lese en artikkel om utviklingen som PL har hatt siden oppstart i 1992. Pr. nå er det ganske langt unna den visjonen man hadde for PL, for å si det mildt.

Det synes jeg blir litt feil å si. Bortsett fra forrige sesong har engelske klubber dominert ute i CL og E-cup de siste 10 årene. Faktisk siden 2004/05 (da LFC vant CL) har det vært ett eller to engelske lag i finalen hvert år bortsett fra 2009/10 (Inter - Bayern) og nå i våres (Dortmund - Bayern).
I EL vant jo Chelsea i våres. Fulham var i finalen for 2-3 år siden og Boro var i finalen i 2005/06.
Tar vi med semifinaler i de 2 cupene er tallet mye høyere.

Jeg tror de engelske lagene kommer til å fortsette å dominere ute i Europa, og Chelsea, ManU og ManCity er alle blant de heteste kandidatene til å vinne CL. Arsenal ryker nok ut rett etter gruppespillet som vanlig om det ikke skjer noe på transfer fronten.

Angående NUFC nå kontra den første sesongen tilbake i PL synes jeg det kvalitetsmessig spiller for spiller er mye bedre nå enn det var da. Men den krigerske innsatsviljen våre britiske og nordiske (Løvenkrands) spillere sto for da var mye bedre enn den er nå. Laginnsatsen og samholdet var mye bedre før. Dette er/var også noe jeg fryktet med så mange franskmenn på laget.

Men så kan vi jo gå tilbake til transfertråden å lese om hvor "idiot" Pardew er som ønsker seg britiske spillere som Bent, Carroll og Downing, spillere vi vet presterer under "normale" omstendigheter.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 25. Aug. 2013, 18:39 »
Jeg sitter og ser på kampen mellom Cardiff og ManCity. Helt utrolig hvor mye lengre man kan komme med et lag av relativt gjennomsnittlige spillere som Cardiff, bare man har innsats og vilje til å vinne.

Herlig å se, men samtidig veldig trist å vite hvor langt unna vi er å ha et sånt lag per dags dato.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 25. Aug. 2013, 18:47 »
Jepp, er så herlig å se et lag som kjemper og en trener som har troa på spillerne sine, i steden for å legge seg ned å be om og bli rævkjørt fra dag en.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 25. Aug. 2013, 18:48 »
Newcastle blir sent hjem som slakt fra Man City og har et skudd på mål mot West Ham City, Cardiff utspiller Man City. :(
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 25. Aug. 2013, 18:51 »
Får vi se om det rakner nå på slutten da  :frenetisk:

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 25. Aug. 2013, 19:14 »
Jeg sitter og ser på kampen mellom Cardiff og ManCity. Helt utrolig hvor mye lengre man kan komme med et lag av relativt gjennomsnittlige spillere som Cardiff, bare man har innsats og vilje til å vinne.

Herlig å se, men samtidig veldig trist å vite hvor langt unna vi er å ha et sånt lag per dags dato.

For å være litt fair så hadde vi jo nettopp dette under Pardew, var jo viljen som ga oss 5.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 25. Aug. 2013, 20:21 »
Er vel spillerne det går på, er jeg redd.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 25. Aug. 2013, 21:51 »
Om spillerne sliter med motivasjon må treneren åpenbart gjøre noen grep. Jeg har aldri vært fotballtrener så jeg skal ikke uttale meg så mye om det, men kan det ikke sammenlignes litt med å være f.eks lærer? Du kan ha så flinke elever du bare vil, men greier du som lærer ikke å motivere elevene vil majoriteten levere ganske dårlige resultat. Jeg ser for meg at dette gjelder fotball au, selv om det er vokse folk det for det meste gjelder der. Gjør fotballen morsom igjen og motiver spillerne. Heia!
Nei.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #149 på: 25. Aug. 2013, 22:56 »
Virker som om Pardew mistet det helt når det begynnte å bikke mot.
Han tok over ett lag på vei opp, spillerne hadde akkurat satt rekorder i Championship og vi hadde fått inn mange nye, spennende spillere. I 5plass sesongen, var Pardew flink til å holde motivasjonen oppe helt fram til rett før jul, da Colo ble skadet. Etter det hadde vi en dårlig periode, men heldigvis klarte vi å snu trenden etter å ha scoret helt på slutten mot Sunderland. Det var ikke så alt for mange kampene vi dominerte, men vi hadde det lille ekstra som gjorde at mye gikk vår vei og vi tok stort sett vare på alle de store sjangsene våre.

Forrige sesong, hadde vi mye skader + at vi fikk inn få nye spillere, ting begynnte å bikke imot og Pardew hadde ingen anelse om hva han skulle gjøre. Det var da vi fikk se Pardew sine svakheter.

Det som har irritert meg mest med Pardew er at han ikke makter sette sine "beste" spillere på benken når de ikke presterer. Både Jonas og Tiote har til tider vært svært gode for oss, men de 2 siste sesongene har det vært en tragedie å se på dem. Det samme kan sies om Cisse siste året.
Når spillerene ikke presterer må de settes på benken, samme om de heter Krul,  Hatem Ben Arfa eller Jonas. Sistnevnte har vært så ræva til tider at det er fryktelig, men kanskje om han hadde havnet på benken noen kamper, og sett at om han ikke presterer får unggutter muligheten istedenfor han, så hadde han fått den motivasjonen som skal til for å komme tilbake der han var i starten av Newcastle-karrieren sin. Jeg mener rutine må nedprioriteres i slike situasjoner.
Jonas, Tiote og Cisse for å nevne noen, hadde hatt veldig godt av noen kamper på benken.

I tillegg til dette må det være fryktelig demotiverendes for spillere som Bigirimana, Anita og Marveaux, å måtte se spillerere foran dem i køen underprestere uke etter uke. Spesiellt først og sistnevnte som til tider har vært svært gode. Men også Anita som har hatt gode og ikke så gode kamper, men aldri har fått sjangsen til å bevise noe over tid.