20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Treningskamper sommaren 2013  (Lest 73565 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2013
« Svar #240 på: 07. Aug. 2013, 18:57 »
Vil vel si at HBA på langt nær er en av ligaens beste vinger. Jeg vil gå så langt at han ikke er noen god ving i det hele tatt, men at vingen er den greieste posisjonen å putte han på. Gode vinger skal etter min mening evne å forsere på utsiden og legge inn, og der er HBA svak. HBA er på mange måter en one trick-pony, men det ene trikset han har er til gjengjeld vanvittig bra - trekke innover og avslutte.

Skal vi spille 4-3-3 med Remy - Cissé - HBA, er vi i mine øyne blottet for balanse, iom. at verken Remy eller HBA i utgangspunktet er toveis-spillere - og begge to er avsluttere. Jeg tror vi konstant kommer til å være i undertall når vi mister ballen og, som i fjor, kommer til å bli rævkjørt på overganger.

Skal Cissé parres med en av de to nevnte på kanten, MÅ vi i mine øyne ha en mer balanserende ving på den andre siden. Denne spilleren bør også være en spiller som kan servere innlegg og ikke primært er en avslutter. 

Tre avsluttere på topp i 4-3-3 funker sjeldent. Det er hvertfall min erfaring.
Totalt uening. Det er jo jævlig mange lag som bruker vinger som har feil fot på sin kant. Nå gidder jeg ikke ramse opp alle. Men feks hulk/di maria som bare bruker venstre spiller kun høyre ving. Så har du feks ribery og robben i bayern. I den nyere tid er det backene som kommer rundt på kant og har fått mye større ansvar fremover.
« Siste redigering: 07. Aug. 2013, 18:59 av Doffi »
lt;3 Newcastle <3

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #241 på: 07. Aug. 2013, 18:57 »
Vil vel si at HBA på langt nær er en av ligaens beste vinger. Jeg vil gå så langt at han ikke er noen god ving i det hele tatt, men at vingen er den greieste posisjonen å putte han på. Gode vinger skal etter min mening evne å forsere på utsiden og legge inn, og der er HBA svak. HBA er på mange måter en one trick-pony, men det ene trikset han har er til gjengjeld vanvittig bra - trekke innover og avslutte.

vel veit ikkje ka kamper du har sett, men forige sesong hadde benny assist fra både høgre og venstre med lave innlegg i tillegg til innleg fra "djupe" (til ba) fra høgrekanten, samtidig som han hadde assist med gjennombrudspasninger på midten. At han tar seg tid til å gå innover etter at han har nådd dølinja ser eg berre positivt på istede for å legge eit langt innlegg mot midten går han inn og ser an muligheitane på bevegelse i boksen. Ingen tvil om at det mest effektive vingspelet er 45graders pasninger skal du sjå på det statistisk sett. Så å ikkje kalle hba for en vingspeler blir som å sei at krul ikkje er keeper imo.
- carry on!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 07. Aug. 2013, 19:32 »
Forskjell på kant og ving som mange påpeker. En kantspiller skal kommer rundt og legge inn (som Jarvis, valencia, Downing etc., mens vinger gjerne skal bryte inn og skyte eller stikke gjennom samt true bakrom (som Walcott, Tello, Dyer etc.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #243 på: 08. Aug. 2013, 14:35 »
Hatt ferie den siste tida, så berre sei ifrå om eg gjentar nokon her - men er det faen meg på tide å prøve noko anna enn 4-2-3-1 neste treningskamp? Veit at eg har mast om denne formasjonen sjølv, men eg syns det verkar veldig dårlig for laget så langt. Kunne ein 4-3-2-1 vere løysinga? Meir ballbesittelse i andre ledd?

Krul
Debuchy  YMB  Colo  Santon

Tiote  Cabaye  Sissoko

Ben Arfa                   Marveaux

Cisse

Dette vert vel praktisk talt ein 4-3-3 når eg tenkjer meg om. Sissoko må få starte djupt og gjere dei løpa han verkeleg kan. Cabaye som playmaker, og Marveaux og Ben Arfa i ei ganske offensiv rolle. Debuchy viser seg jo (som Santon) som ein knallbra vingback, så syns han kan hjelpe Ben Arfa også, for å sjå han trekke inn i ein slags Trequartista-rolle.

Vart kanskje litt FM-ønsketenking dette, men... VIL IKKJE HA ASSISTAR FRÅ KEEPER TIL NESTE ÅR!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #244 på: 08. Aug. 2013, 17:20 »
Hatt ferie den siste tida, så berre sei ifrå om eg gjentar nokon her - men er det faen meg på tide å prøve noko anna enn 4-2-3-1 neste treningskamp? Veit at eg har mast om denne formasjonen sjølv, men eg syns det verkar veldig dårlig for laget så langt. Kunne ein 4-3-2-1 vere løysinga? Meir ballbesittelse i andre ledd?

Krul
Debuchy  YMB  Colo  Santon

Tiote  Cabaye  Sissoko

Ben Arfa                   Marveaux

Cisse

Dette vert vel praktisk talt ein 4-3-3 når eg tenkjer meg om. Sissoko må få starte djupt og gjere dei løpa han verkeleg kan. Cabaye som playmaker, og Marveaux og Ben Arfa i ei ganske offensiv rolle. Debuchy viser seg jo (som Santon) som ein knallbra vingback, så syns han kan hjelpe Ben Arfa også, for å sjå han trekke inn i ein slags Trequartista-rolle.

Vart kanskje litt FM-ønsketenking dette, men... VIL IKKJE HA ASSISTAR FRÅ KEEPER TIL NESTE ÅR!

er vertfall mange muligheiter, men vil dog heller brukt remy kontra marveaux der. Uansett så burde sissoko vert brukt djupare, samtidig så var vel det akuratt han som bidrog med flest mål frå midtbana med tanke på antall kamper. Men med remy så har vi ein eminent avsluttar framme så det gir igjen rom for at sissoko kan bli brukt meir i motorrommet, håpar berre pardew innser det her. Blir spennande å sjå ka lag som kjem ut mot braga, vil nok gi ein peikepinn på ka pardew tenker fram mot city
- carry on!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 08. Aug. 2013, 18:02 »
Kunne godt tenkt meg en 4-3-1-2 også jeg:
Krul
Deb-Mbiwa-Colo-Santon
Sissoko-Tiote-Cabaye
HBA (fri rolle)
Cisse-Remy

Bør være nok løpsstyrke på midten der til å kunne gi Ben Arfa frihet fremover. Hverken Cisse eller Remy scorer mye etter innlegg og når vi ikke har innleggsføtter i kantspillerne våre heller så er det vel bedre å satse på å komme gjennom midten. I tilleg har vi jo Deb og Santon som vil tilføre nødvendig bredde i angrep.

Tror Ben Arfa er klart best om han rett og slett får styre selv og utforske motstanderen iløoet av kampen og finne svake sider. Utforde den ene backen eller den andre for så å løpe mot stoppere. Tror han vil få maks ut av gitt frihet.

Dette kan også tvinge motstandere til å sette en skygge på han hvilket vil gi Sissoko og Cabaye mer arbeidsrom.
« Siste redigering: 08. Aug. 2013, 18:06 av Andymag »

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #246 på: 08. Aug. 2013, 18:24 »
Totalt uening. Det er jo jævlig mange lag som bruker vinger som har feil fot på sin kant. Nå gidder jeg ikke ramse opp alle. Men feks hulk/di maria som bare bruker venstre spiller kun høyre ving. Så har du feks ribery og robben i bayern. I den nyere tid er det backene som kommer rundt på kant og har fått mye større ansvar fremover.

Nå leser du poenget mitt helt feil. Jeg mener ikke at det er feil å spille med innoverkanter, men at Ben Arfa først og fremst er god når han trekker innover i banen.

vel veit ikkje ka kamper du har sett, men forige sesong hadde benny assist fra både høgre og venstre med lave innlegg i tillegg til innleg fra "djupe" (til ba) fra høgrekanten, samtidig som han hadde assist med gjennombrudspasninger på midten.

HBA hadde to assist i fjor. Hans evne til å gå av press er uvurderlig for oss, men han går for avslutning 9 av 10 ganger.

Og eksemplene dere nevner - ja, de beste lagene i verden spiller sånn. De lagene som har ballen nesten hele tiden og er gode nok til å styre nesten alle kamper. Det er ikke vi. Ikke i nærheten.

« Siste redigering: 08. Aug. 2013, 18:29 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 08. Aug. 2013, 21:27 »
Du sa at gode vinger bør kunne gå til linja og legge inn. Poenget mitt var at det finnes mange av verdens beste vinger som spiller på motsatt side av favoritt foten sin.
lt;3 Newcastle <3

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #248 på: 08. Aug. 2013, 22:47 »
Du sa at gode vinger bør kunne gå til linja og legge inn. Poenget mitt var at det finnes mange av verdens beste vinger som spiller på motsatt side av favoritt foten sin.

Sant nok - burde kanskje sagt kantspiller. Poenget med innlegget var likefullt ikke terminoligen rundt HBAs rolle og plassering på banen, men at Remy - Cissé - HBA på papiret ser sexy ut, men at jeg har bange anelser om at det vil bli vanskelig å få maksimalt ut av deres styrker uten at vi mister veldig mye vital balanse i laget. De er avsluttere alle tre, hvor av minst to av dem er best inne i boksen, og de hadde totalt FIRE assists i fjor. Det er alle tre til sammen.
Oscillons From The Anti-Sun

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #249 på: 09. Aug. 2013, 01:52 »
Kunne godt tenkt meg en 4-3-1-2 også jeg:
Krul
Deb-Mbiwa-Colo-Santon
Sissoko-Tiote-Cabaye
HBA (fri rolle)
Cisse-Remy

Bør være nok løpsstyrke på midten der til å kunne gi Ben Arfa frihet fremover. Hverken Cisse eller Remy scorer mye etter innlegg og når vi ikke har innleggsføtter i kantspillerne våre heller så er det vel bedre å satse på å komme gjennom midten. I tilleg har vi jo Deb og Santon som vil tilføre nødvendig bredde i angrep.

Tror Ben Arfa er klart best om han rett og slett får styre selv og utforske motstanderen iløoet av kampen og finne svake sider. Utforde den ene backen eller den andre for så å løpe mot stoppere. Tror han vil få maks ut av gitt frihet.

Dette kan også tvinge motstandere til å sette en skygge på han hvilket vil gi Sissoko og Cabaye mer arbeidsrom.

Dette syns eg ser veldig bra ut. Ikkje heilt vant til å regne med Remy endå. Marveaux får jo sjansen når Ben Arfa tar sitt faste skadeavbrekk. Akkurat den formasjonen er faktisk ikkje (etter mi meining) umulig at Pardew prøver seg på heller. Eller vent, Jonas må jo på banen.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 09. Aug. 2013, 02:18 »
Jonas har jo løpsstyrke som sin store styrke og jeg tror dette også er formajonen som passer han best.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #251 på: 09. Aug. 2013, 21:43 »
HAHAHAHAHAHAHAHA JONES HAR LØPING SOM STYRKE. Jommen sa jeg smør

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 09. Aug. 2013, 21:51 »
Noe som helt klart stemmer. Manne er jo i stand til og løpe, løpe, løpe litt til og enda litt til. Løper jo ofte som en tulling.
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 09. Aug. 2013, 22:29 »
HAHAHAHAHAHAHAHA JONES HAR LØPING SOM STYRKE. Jommen sa jeg smør

Få spillere i PL har en arbeidsrate som Jonas, noe som i en slik formasjon som jeg nevnte vil kunne frita HBA for defensive oppgaver og dermed gi han frihet fremover. Hvordan stemmer ikke dette?

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #254 på: 09. Aug. 2013, 23:22 »
Hadde vert deilig med litt everton sin nye stil 3-4-3 med
                     Krul
          Taylor-colo-mbiwa
Debuchy-cabaye-tiote-santon
        Remy-Cisse-benny