20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013 - Resten av verden  (Lest 41638 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013 - Resten av verden
« Svar #135 på: 20. Aug. 2013, 14:04 »
Ja, men skal man tro på Gianluca Di Marzio, som er kilden TV2 bruker, så er det snakk om 93m for Bale, og ikke 93m + Coentrao for Bale, som var det jeg kommenterte. Coentrao selges utenfor (for 15m) og er ikke en del av avtalen for Bale. Det er kun de 93m. Hvis Tottenham vil ha Coentrao må de betale 15m, noe som da trekkes fra de 93m. :P
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 20. Aug. 2013, 14:12 »
Hehe, joda helt sikkert. Tv2 var ikke min kilde.
Snakket til Jani, som sannsynligvis trodde at 870 mill NOK var det samme som £87 mill

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 20. Aug. 2013, 14:26 »
Kjenner jeg mister litt trua på alt av internasjonal fotball gitt. Pasjonen for Newcastle er sterk, men resten får jeg litt avsmak av. Føler det er umulig å hevde seg uten styrtrike eiere. Savner tiden da klubber var store nettopp på grunn av "naturlige" årsaker. Og den tiden der vi realistisk kunne tenke på å spille CL-fotball.
Jeg syns det er ganske digg å se laga bak de aller beste i PL. Der er det enda mye sjarm å hente.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 20. Aug. 2013, 14:29 »
Helt enig. Fotballen har hatt en ekstremt trist utvikling de siste åra, og at ingen fotballforbund har gjort noe som helst for å stoppe denne utviklinga er direkte trist. Noen burde ha slått ned på FM-runkinga til en del eiere for et lass med år siden.
« Siste redigering: 20. Aug. 2013, 14:31 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 20. Aug. 2013, 14:37 »
Hadde me sagt det same viss me hadde vore med på "reisen"?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 20. Aug. 2013, 14:39 »
Ja.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 20. Aug. 2013, 14:48 »
Vanskelig å si - men føler jeg uansett hadde følt litt "skam" over å ha grafset til meg suksess uten å egentlig hatt noen grunn til å fortjene det. Shitty og Chelski er ikke spesielt mye større klubber enn oss - ihvertfall ikke under vår generasjon. Men de har kommet dit pga et sykt pengeforbruk. Roman Abramovitsj har jeg hele tiden sagt at var en av hovedgrunnene til at vi falt ut av CL.
Enten må regler som virkelig hindrer slikt tre i kraft, eller så må "alle" hive seg på samme pengegalopp for å tette luka.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 20. Aug. 2013, 14:57 »
Hadde me sagt det same viss me hadde vore med på "reisen"?
For å svare for meg sjølv.

Eg hadde personleg ikkje likt det.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 20. Aug. 2013, 14:58 »
Savner tida når fotballen sto i fokus. Når motstanderen kom bort etter kampen og sa - "Woow, sexy tunnel du slo meg i første omgang", istedet for å hevne seg ved å takle i knehøyde.
Når folk dreit i hårsveisen sin før en match. Skulle jo uansett ut på banen og kjempe!
Når folk løp rundt som en gjeng 7 år gamle jenter etter de scoret mål, hoppet og spratt. Nå er det blitt sport i å være tøffest i stedet.

Forresten, noen som vet hvor mye Koeman, Romario og gutta tjente på midten av 90-tallet?
Same old Shearer, always scoring!

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #144 på: 20. Aug. 2013, 15:02 »
Jeg husker folk gikk av hengslene da Luis Fernandez tjente 75000 kr. i uka på midten av 80-tallet. I en eller annen Spansk klubb (tror jeg).

http://en.wikipedia.org/wiki/Luis_Fern%C3%A1ndez
« Siste redigering: 20. Aug. 2013, 15:05 av Batty73 »

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 20. Aug. 2013, 16:13 »
Alt med måte selvfølgelig! Finnes en mellomting mellom Ashley og gutta i City. Hadde vert fantastisk om klubben kunne konkurrert med Southampton eller for den saks skyld klubber som Liverpool og Spurs på penge fronten!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 20. Aug. 2013, 16:21 »
Det er sant. Men dette er klubber som ikke er på nær så ekstreme som Shitty, PSG, Chelski og co.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 20. Aug. 2013, 16:34 »
Bale ut - Willian og Coentrao + en hel del penger inn. Høres ikke altfor dumt ut for Spurs sin del om dette skulle bli en realitet.
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 20. Aug. 2013, 16:50 »
Hmmm. Hadde jeg vært Spurs-fan så tror jeg nok jeg ville ha beholdt Bale gitt.