20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs Liverpool FC Lørdag 27.04 kl. 18.30 TV2 PL HD1  (Lest 63711 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Måten Shearer fremsto i media der var klasse da. Dønn ærlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Han bør beklaga oppførselen sin. Og Cabaye bør sei eit eller anna og som kapteinen vår. Pardew har mi alle gitt opp. Han er jo heilt granatsjokka og tullerusk i sine uttalelsar i da sista.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Rykker vi ned kommer fansen til å brenne franske flag i siste kampen mot Arsenal.
Ser for meg stygge scener der.

En etter en av de kommer til å bli solgt til sommeren ved et nedrykk!
Turen ned til Championship vil bli værre denne gangen! Har flere "så kalla profiler" som aldri vil spille Championship og som har for høy lønn!

Cabaye, Ben Arfa, Debuchy, Sissoko, Cisse, Colo, Mbiwa, Santon, Tiote, er jeg rimelig trygge på forsvinner!!

Nei, Wigan har å ta mindre enn 3 poeng. Klarer ikke å se at vi skal snu dette med å ta poeng mot West Ham i form, QPR og Harry som typisk får et løft mot oss der Remy selvsagt scorer og hjemme mot Arsenal som skal ha CL plass kommer til å løpe oss i senk!!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg baserer det på at Benitez og Pardew kanskje begge er defansive. Men hva faen gjør du som manager når du baserer deg på defansiv trygghet, men samtidig har Premier Leagues aller dårligste forsvar??

Du, vår gameplan er å ha en mur der bak og evt. vinne på overganger og gode angrep. Det viktigste, vi står som en bauta bakover.
Ehm....

16   Newcastle   35   10   7   18   43-66   37

Jeg er ikke en sterk motstander av defensive managere, men når du påberoper deg den tittelen, samt hva vi vet om treningene og hvor mye det terpes på defensive strukturer, ja da bør man forvente bedre.
Er du en defansiv manager og slipper inn 66 mål, ja da snakkes vi!
Okey, forstår du ikke det lgrinde ja da gir jeg opp. Da vant du...

Litt usikker på kva mi er ueinige om her no... Korleis forklarar du 2011/2012 sesongen vår og forsvarspelet vårt den sesongen? Var det ikkje noko Pardew sto for? Ja, denne sesongen står til stryk. Til dei grader og, men kvifor skulle det ikkje gå an få til ein like defansiv sesong som den neste sesong.
For all del, dei kan godt sparka Pardew, men då får ein ha eit skikkeleg alternativ som erstatning. Benitez er greit nok for meg det. Kanskje eg då kan oppleva at klubben vinne noko i min levetid. Uansett må jo den nye manageren få tid på seg. Og det får han ikkje av somme her inne. Uansett taktikk, eg trur ikkje på at folk her inne hadde takla at me tapte kvar kamp 4-3 og rykka ned heller. Eg prøvar å gi eit litt meir nyansert og balansert bilde på denne totale tragedien.

Ja, er enig i at du forsøker å se på det nyansert, noe du skal ha creds for. Men hvordan du klarer å å holde pardew-hodet hevet etter 0-6 på hjemmebane ( kan faktisk ikke huske vi tapte så mye hjemme noengang.) forstår jeg ikke?! Ja, Benitez er kanskje en defansiv manager, men å sammenlikne han med Pardew blir som å sammenlikne Fjordland med 10-rettes på Palace Grill. Hvem skulle ellers tatt over mener du? Vi sitter med 3 ka,per igjen, kun Reading er mer rævvva enn oss borte og vi har 0-9 i hjemmestatestikk de siste 2 kampene. Sorry, men det holder ikke!!

Hvordan jeg forklarer fjorårets gode defensive rekord? Glad du spør. Noe jeg forsåvidt var inne på i Wigan innlegget mitt tidligere. Fjorårssesongen var mye bedre grunnet 3 ting. Bena arfa. Cisse. Ba. Forskjellen på i år og ifjor i forhold til forsvaret er at iår må vi forsvare oss mye mer. Vi var bedre fremme. I fjor var vi farligere,og ballen var i mye i angrep. Det er ganske enkelt. Har vi momentum og presser motstanderen høyt slipper vi å forsvare oss. Det er ganske elementært og også ganske vitalt når vi vet at forsvaret vårt faktisk er bedre enn iFjor(på papiret), men allikevel enda mer rævva
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

oyosla

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Det var mykje meir plan på forsvarsspelet i fjor. I år virkar ting heilt tilfeldig. I tillegg er det heilt kritisk å vere utan Colo.
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Ja, og i tillegg var det oppoffrende. Man gikk inn og backet hverandre. Idag kunne Pool stå og trille ball på 10metern vår, det skjedde ikke i fjor. Men igjen, i fjor forsvarte vi oss ikke like mye. Bare å se på angrepsspillet årt. Nå kjører vi løpeball på sissoko som stormer opp, han har kunne offside-pappi å spille på, med 8 motspillere rundt, mens resten av laget, og her mener jeg spesielt cabaye, lunter etter.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Rykker vi ned kommer fansen til å brenne franske flag i siste kampen mot Arsenal.
Ser for meg stygge scener der.

En etter en av de kommer til å bli solgt til sommeren ved et nedrykk!
Turen ned til Championship vil bli værre denne gangen! Har flere "så kalla profiler" som aldri vil spille Championship og som har for høy lønn!

Cabaye, Ben Arfa, Debuchy, Sissoko, Cisse, Colo, Mbiwa, Santon, Tiote, er jeg rimelig trygge på forsvinner!!

Nei, Wigan har å ta mindre enn 3 poeng. Klarer ikke å se at vi skal snu dette med å ta poeng mot West Ham i form, QPR og Harry som typisk får et løft mot oss der Remy selvsagt scorer og hjemme mot Arsenal som skal ha CL plass kommer til å løpe oss i senk!!

Har tenkt samme tanke noen ganger, det er mange som kommer til og forsvinne.
Tror vi blir lenge nede hvis vi går ned nå.
Tipper neste blir en skjebne kamp, har mye å si.
Taper vi neste ser de andre muligheter og vi får enda dårligere moral og selvtillit.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Veldig enig med det som blir sagt om Debuchy. Det minner ekstremt om det Barton gjorde på Anfield for omtrent nøyaktig fire år sidan. Så får vi håpe at denne sesongen ikkje endar på same måte som då.....

Slik reagerte Shearer på Barton sin idioti. Eg kan dessverre aldri tenke meg at Pardew nokon gong vil klare å sette foten skikkeleg ned for slik dumskap som det MD utviste i dag. Statuere eit eksempel, sette ein høgare standard for kva som forventast overfor fansen.

Gud som jeg hadde elsket å se denne mannen i managerstolen! Ja, han er uerfaren, men vi har Carver som jo faktisk har trent mannen og disse to gutta var de nærmeste støttespillerne til Robson under hans storhetstid + de vet hva fansen vil se.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Kunne faktisk tenkt meg Benitez

Og kva skal ein då sei til dei som klagar kvar kamp øve Pardew sin ultra defansive taktikk og feige innstilling?

Akkurat som da Chelsea slo Villa 8-0 med en ultradeffensiv innstilling? Da så man jo helt klart at Chelsea startet med 8-9 deffensive spillere, og ka seg bakpå i det de tok ledelsen. :) Lurer på om vi noensinne får se Newcastle score mer enn 3 mål i en kamp der vi slipper inn maksimum 1.

På tide stikka fingeren i jorda å sjå at mi ikkje kan samanlikna oss med Chelsea. Dei har kultur for vinna trofe, mi har det totalt motsatte. Det eksisterar ikkje noko slik kultur i denne klubben og det har det aldri gjort. Mi prøver og prøver med ny manager kvar andre sesong slik omtrentleg.

Det forandrer ikke poenget mitt. Chelsea er mye bedre enn oss. Men kan du fortelle meg hvordan Benitez sitt Chelsea har scora 85 mål på 41 kamper (over 2 per kamp i snitt) hvis Benitez er så forbanna deffensiv? Kan du fortelle meg hvorfor en forbanna deffensiv manager starter med Oscar, Mata og Hazard på midtbanen? Er dette safety first? Argumentet for at Chelsea er et topplag, og skal derfor score mye, er ugyldig. I PL under Benitez har Chelsea scora nøyaktig 2 mål per kamp i snitt. City har 1,8 mål per kamp, Arsenal har 1,9 og Tottenham 1,75. Kan du fortelle meg hvordan det kan skje, dersom Benitez er så forbanna deffensiv som du skal ha det til?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Lurer på om vi noensinne får se Newcastle score mer enn 3 mål i en kamp der vi slipper inn maksimum 1.

Klart du får det! Du er ein ung mann og skal i teorien leve til godt inn i siste halvdel av dette hundreåret. Det kan bli både ligagull og konkurs for Newcastle innan den tid. Fortballen snur raskt. Stockport var i League One i 2010, men er frå neste sesong å finne i Blue Square Bet North (6. nivå i engelsk fotball). Det er - sjølv på ein dag som dette - fotball-depresjon som vi ikkje kan tenke oss. Ingen av oss hadde trudd på 5. plass i PL i mai 2012, om vi hadde blitt spurt om dette i juli 2009 etter 1-6 mot Leyton Orient. I dette tidsrommet har vi opplevd både 4-4 mot Arsenal, 5-1 mot Sunderland og 6-0 mot Villa. Dei to siste heimekampane, 1-5 mot Bolton og to cupexitar mot Brighton x2 og Stevenage er samtidig indikasjon nok på at fotballen kan vere jævlig.

Men som sagt: Ting snur raskt. Det blir sikkert turbulent og berg-og-dalbane å vere Newcastle-fan dei neste hundre åra også.

Jeg ser frem til masse oppturer og nedturer! Det er en av hovedgrunnene til at jeg ikke fulgte strømmen og valgt et topplag som alle andre. Det hadde blitt for kjedelig!

Når det gjelder innlegget mitt du siterte, glemte jeg å legge til et par viktige ord. ;)

"Lurer på om vi noensinne får se Newcastle score mer enn 3 mål i en kamp der vi slipper inn maksimum 1 under Pardew."

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Kampen i dag var en av de verste i min supporterkarriere. Det å tape med 6 mål på hjemmebane, uten å egentlig være i nærheten av å putte en eneste ball i nota er direkte flaut.
Hvis en blander fadesen i dag med et grusomt 0-3 tap mot fuckings Sunderland på SJP må nok dette være en av mine verste tider som supporter av NUFC, like bak nedrykkskampen mot Villa.

Hvis vi rykker ned i år forventer jeg at det blir middelaldersk stemning i nord-øst England, der hoder ruller og folk blir pisket, for dette er faen meg patetisk. HATER det faktum at vi alle mann går og håper på at WIGAN skal tape poeng i sine resterende kamper, bare for at vi skal klare å klore oss fast i en liga der vi for øyeblikket ikke har en dritt å gjøre.

En eneste ting jeg ber om de siste kampene er føkkings innsats. Vær så jævla snill, PRØV! PRØV å være først på ballen. PRØV å spille ballen fremover. PRØV og vinn en jævla hodeduell. PRØV og vinn den forbanna kampen. PRØV å hold trykket i 90 minutter. bare PRØV å gjør dette, og jeg skal ikke klage...

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Det eneste positive jeg klarer å se etter denne kampen er at man vanligvis vinner førstkommende kamp etter å ha tapt med så mange mål. Vinner vi én kamp til er vi neste garantert trygge. Men dette er Newcastle, og vi har en tendens til å ikke bry oss nevneverdig om slik statistikk.

Jeg fatter ikke hva Pardew bruker treningene til. Har lest tidligere at han bruker de fleste dagene til å terpe på hvordan vi skal unngå å tape, og deretter får carver siste dagen til å terpe på hvordan vi skal vinne. Dersom dette er tilfellet har Pardew gjort en særdeles dårlig jobb. Eller at han har gjort en dårlig jobb hersker det strengt talt ingen tvil om.

Jeg vet at KarlRudolf er et troll, men akkurat nå skal jeg være litt enig med han. Vi trenger flere briter i laget og aller helst noen lokale. Vi trenger spillere som skjønner hva det handler om. Spillere som skjønner hvor mye dette betyr for fansen og hele byen. For slik vi har sett ut denne sesongen er det ingen glød, ingen vilje til å gjøre det lille ekstra og ingen lidenskap. Vi ser ikke ut som et lag som vil vinne, vi ser ikke ut som et lag som virkelig står i fare for å rykke ned og må MÅ kjempe for harde livet de siste kampene for å få fortsette i premier league neste sesong. Vi mangler profilene som tar plass i garderoben og som ikke er redd for å kjefte på medspillerne etter grusomme forestillinger og som tør å gå ut i media og si det som det er. Det er ikke lenge siden vi rykket ned sist, og av den grunn er det ekstra skremmende at laget ikke ser ut ti å bry seg nevneverdig at vi er i ferd med å havne i gjørma på nytt.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Får bare satse på at Wigan ikke tar mer enn 4 poeng. Villa kan kjøre sitt eget løp. Om vi havner på 17 eller 16 plass spiller VELDIG liten rolle, bare vi holdes oss oppe.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi trenger flere briter i laget og aller helst noen lokale. Vi trenger spillere som skjønner hva det handler om.

ekstra skremmende at laget ikke ser ut ti å bry seg nevneverdig at vi er i ferd med å havne i gjørma på nytt.

Med den holdningen laget har vist i de siste to viktige hjemmekampene mot Sunderland og Liverpool foran et fullsatt St. James Park, er det ingen grunn til å utelukke akkurat det.

Men jeg tror det mer komplekst. Jeg synes at vi viser tendenser til at det finnes vilje, men vi har ikke en gameplan som fungerer og trøbler det til for oss selv. Vi stresser ofte i angrep og søker gjerne etter Cisse. Jeg etterlyser at vi flytter opp flere og har mer bevegelige spillere rundt ballfører. Da blir det enklere for pasningssvake spillere som Tiote og Gutierrez, nettopp fordi de har enklere alternativer når de må avlevere ballen. Og på den måten rulle opp angrep samtidig som at vi ikke risikerer å miste ballen like mye som vi gjør nå.

Det er noe fryktelig galt når vi feiler pga basisferdigheter og planløs strategi. Men det aller verst tenkelige er om spillerne tar med seg frykten for å tape og rykke ned inn i hver kamp. Med den mentaliteten rykker de fleste lag ned fra en liga som PL.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hva er dette tommel-opp fra Pardew på 0-6? Fikk det ikke med meg.