20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Benfica 11. April 2013 @ St.james park på Canal 9  (Lest 20366 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TommyWee

• Gjest
Sv: Newcastle - Benfica 11. April 2013 @ St.james park på Canal 9
« Svar #105 på: 12. April 2013, 13:15 »
Synes Yanga-Mbiwa gjorde en meget god figur i går. Mye mer stabilt enn Williamson, som var rundbøyle mesteparten av tiden når Benfica angrep med ballen i føttene. Like før de scorte på overtid, så ble han bl.a. parkert 1 mot 1 like utenfor 16-meteren, og var like rask som Per Mertesacker i reaksjonene. Og det er ikke positivt sagt. Yanga-Mbiwa hadde en uheldig takling på slutten som ga frispark, men synes det var det eneste jeg kan kritisere på. Gjorde flere gode taklinger på venstresiden som sikkerhet til Haidara når han gikk på offensive løp, og forholdt seg rolig uten å hoofe ballen framover som Williamson gjorde til tider. Han leser også spillet meget godt, og hadde et veldig fint offensivt løp etter å ha brutt en Benfica-pasning.

For øvrig var Haidara bunnsolid i går, og er bedre defensivt enn Santon.
« Siste redigering: 12. April 2013, 13:19 av TommyWee »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #106 på: 12. April 2013, 13:34 »
Synes Yanga-Mbiwa gjorde en meget god figur i går. Mye mer stabilt enn Williamson, som var rundbøyle mesteparten av tiden når Benfica angrep med ballen i føttene. Like før de scorte på overtid, så ble han bl.a. parkert 1 mot 1 like utenfor 16-meteren, og var like rask som Per Mertesacker i reaksjonene. Og det er ikke positivt sagt. Gjorde flere gode taklinger på venstresiden som sikkerhet til Haidara når han gikk på offensive løp, og forholdt seg rolig uten å hoofe ballen framover som Williamson gjorde til tider. Han leser også spillet meget godt, og hadde et veldig fint offensivt løp etter å ha brutt en Benfica-pasning.

Han er definitivt bedre langs bakken enn Williamson, på same måte som Williamson er betre i lufta enn MYM. Det er bonusen med å ha eit stopparpar som utfyller kvarandre. Dette med Williamson som rundingsbøyle er eg godt kjent med frå andre kampar, men kan ærleg tala ikkje hugse å ha sett særleg av det frå gårsdagen. Eg kjem på ein situasjon der Williamson var på etterskot, men det var ein situasjon der Sissoko var uheldig og takla ballen forbi Williamson til ein angripande Benfica-spelar. Og det med distribusjon kjenner eg meg heller ikkje igjen i. Williamson slo langt enkelte gongar, og gav frå seg ballen til Sissoko og Cabaye andre gongar. MYM - som er, og skal vere, meir komfortabel med ballen i beina - venta for lenge (til hans forsvar var bevegelsen framfor han i 1. omgang dårleg) og slo ballen 50 meter opp i ingenmannsland. Dette vart også nemnt av Björklund i pausepraten.

Og når det gjeld målet dei fekk var vel heile forsvarslinja i ubalanse, og Rodrigo passerte vel også andre enn Williamson i det tilfellet. Målet hadde også lett kunne vore unngått om ein hadde hatt ein forsvarar på Salvio i feltet, og ikkje ein Sissoko som tydeleg var i villrede.

For øvrig var Haidara bunnsolid i går, og er bedre defensivt enn Santon.

Enig!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 12. April 2013, 16:41 »
Jeg synes Williamson var overraskende god i går. Flink til å spille ballen til spillere som er bedre med ballen enn han selv, vant sånn ca. alt på hodet og gjorde en god jobb. Godkjent.

Haidara var kjempegod, og det er godt og ha en som kan både utfordre og veksle med Santon på VB. Digg!
Nei.