20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham 7. april kl. 16.00  (Lest 22639 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham 7. april kl. 16.00
« Svar #150 på: 08. April 2013, 14:12 »
Må skryte litt mer av Jonas også. I går tok han de løpene han ble kjent for i starten hos oss. Tar med seg ballen langs linja, og man venter bare på at han skal miste den. På merkelig vis mister han ikke ballen, og det ga oss noen muligheter i går
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 08. April 2013, 14:45 »
Må skryte litt mer av Jonas også. I går tok han de løpene han ble kjent for i starten hos oss. Tar med seg ballen langs linja, og man venter bare på at han skal miste den. På merkelig vis mister han ikke ballen, og det ga oss noen muligheter i går

Einig! Og so er han overraskande jevla sterk i kroppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 08. April 2013, 18:47 »

Uten tvil. Skaper noen gode muligheter med avleveringene sine i tillegg til disse trademark Jonas-løpene som gjerne skaper hawaii i motstanderforsvaret. Virkelig fornøyelig kamp av Jonas i går!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #153 på: 08. April 2013, 20:14 »
Nå er jeg fortsatt kritisk til Jonas, men om jeg skal prøve meg på en liten analyse;
Når han brukes på vingen, er jo han så og si overalt, og det koster naturligvis enormt med krefter. Og Jonas er akkurat såpass god (eller dårlig alt ettersom) at når han ikke har det nødvendige overskuddet - som han mister av den utrettelige jobbingen - plutselig blir en helt elendig fotballspiller ferdighetsmessig.
Når han spiller på backen, behøver han ikke jobbe like mye, og har dermed overskudd nok til å kunne yte "maks" når han f eks utfordrer motspillere. Dette tror jeg har mye med det å gjøre, selv om jeg ikke skal være for analytisk og friskmelde han helt, han har fortsatt helt klare begrensninger.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #154 på: 08. April 2013, 21:26 »
har sett Jonas bli veldig avkledd mot bedre motstand defensivt på backen, så er ikke  komfortabel med å ha ham spillende der.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #155 på: 09. April 2013, 11:21 »
You and me both, Pontare.

Skal ikke ta noe bort fra prestasjonen i mot Fulham, da han også var min BB. Når det er sagt, kan han fungere på backen mot et lag vi dominerer i så stor grad som vi dominerte på søndag. Hvis vi blir satt ordentlig under press, er jeg veldig ukomfortabel med å ha ham på back.

Sum: Jonas på back funker mot Fulham - ikke mot City/Tottenham/etc.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #156 på: 09. April 2013, 23:56 »
Vet jeg er sent ute med å melde, men har aldri skreket så høy under en NUFC-match som da Cissè satt inn det målet. Og scenene som utspilte seg på benken og tribunen under målfeiringen....høy klasse!!  :D

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #157 på: 10. April 2013, 13:42 »
Sånn totalt sett har vi sikkert opplevd meir innhaldsrike kampar enn dei to frå forrige veke, men trur ikkje eg kan komme på eit enkeltøyeblikk i ein kamp som har forvoldt meg større glede som fan enn då Papiss moste den inn forbi Schwarzer på overtid. I desibelnivå er det nok berre Viduka sin hælflikk gjennom til Duff = mål mot Spurs som kan overgå den i nyare tid. CT mot Arsenal er sjølvsagt utelukka her, då det var eit fenomen som deler tidsrekninga mi i to. "Før og etter Tiote-målet mot Arsenal" vil vere ein referanse brukt av historikarar i det 22. århundre. Når folk i  fjern framtid skal tidfeste den andre amerikanske invasjonen av Irak, vil dei som ikkje har "2003" klart som svar, berre seie "Før Tiote-målet mot Arsenal" og ingen historielærar vil korrigere det.

Men forrige veke var som kjent ikkje utelukkande festleg. Bakoverpasninga til Santon er det mest organvrengande enkeltøyeblikket som NUFC-fan på lenge. Stemninga i forkant av fadesen var god (dog spent), og då Taylor gikk over til volleyball litt seinare var effekten langt mindre. Rett og slett fordi Santon (men eg er glad i deg fortsatt) sendte oss rett ned i skyggedalen. Santon sin backpass er rett og slett noko av det verste eg har sett. Villa Park i mai 2009 hadde meir tragiske konsekvensar, men det var då berre ein utløysande faktor. Som Shearer sa post-match: Det var ikkje den kampen som gjorde at vi rykka ned, men snarare det faktum at vi var forferdelige stort sett heile sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 10. April 2013, 17:18 »
Herlig Hans J!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #159 på: 10. April 2013, 22:40 »
How could I forget Tiote mot Arsenal....

Den troner øverst da. Og så Cisses mål mot Fulham på andre.  ;)