20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Stoke 10. mars kl 16.00  (Lest 30448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 10. mars kl 16.00
« Svar #210 på: 11. Mars 2013, 16:35 »
Veldig enig med roxdaddy der. Synes ofte vi er kriminelle til å bruke tid selv på hjemmebane mens det er 0-0 også. Fryktelig frustrerende til tider.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 11. Mars 2013, 16:38 »
Noe jeg synes vi godt kunne begynne med er å sette spillet i gang kort fra frisparkene i "innleggsposisjon". Er ingen vits i å lempe de inn, vi har ikke mange nok spillere som er farlige i lufta i slike situasjoner. I går stilte vi med én, Steven Taylor, og heller ikke han har vært veldig farlig denne sesongen. Vi skaper ingenting på dødball, og det må vi snart ta konsekvensen av.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 11. Mars 2013, 17:59 »
Vi slår jo også de samme forbanna cornerne og dødballene konstant da - så alle laga som møter oss tar vel frem notatene fra forrige sesong på det punktet. Helt håpløst å se på. Taylor var jo før en farlig mann på dødballer for oss, og Colo har heller ikke vært helt ueffen selv om han ikke er noen storscorer. Demba Ba var også en fin mann å ha her. Nytter jo uansett ikke når vi er håpløst forutsigbare i disse situasjonene. Stiller meg svært kritisk til hva som eventuelt gjøres på treningsfeltet her.

Ellers enig med folket om drøying av tid. Vi er ganske provoserende fæle der selv, og det er egentlig bare ekstremt irriterende fordi det bidrar til å dra tempoet i kamper voldsomt ned, og dermed gjerne også kvaliteten. Dommerne kunne med fordel delt ut gule kort i langt større grad for slik oppførsel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 11. Mars 2013, 18:39 »
Drøying av tid ser jeg på som en del av sporten, både på godt og vondt. Men da snakker vi om og bruke lang tid på innkast, utspark og den slags. Og legge seg over ballen utelukkende for å drøye ser jeg på som en uting. Det er sånt som hører hjemme blant ballgutter i Wales.
Nei.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #214 på: 11. Mars 2013, 21:08 »
Så John Carver kommenterte dødballene til Cabaye etter kampen og sa at han kunne ønske at han slo like gode cornere som direkte frispark på mål. Må si meg enig der. I tillegg har vi, som andre også nevner, ikke akkurat mange livsfarlige spillere på offensive dødballer i lufta. Taylor er helt grei, men bare det man bør kunne forvente av en god stopper. Mbiwa virker til å ha sin største styrke langs bakken, selv om han klarer seg greit i lufta, dog ikke på nivå med Tayls. Kanskje mer lik Colo. Sissoko er ikke så farlig (i luften!!!!) som fysikken hans tilsier at han burde kunne være. Cisse er gjennomsnittlig, men absolutt best når han løper seg fri og stanger inn i åpent spill. Blir lett tatt bort på faste situasjoner. Ameobi og Williamson er ikke spillere jeg ønsker på banen uansett hodestyrke. Resten gidder jeg ikke nevne en gang.

Summert opp så blir ikke dette særlig sprekt. Navnet Carrol dukket opp i hodet mitt flere ganger under skrivingen av innlegget. Han VAR et beist for oss, ingen tvil om det.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 11. Mars 2013, 21:41 »
Problemene våre ved dødballer er så mange at jeg kunne sikkert laget en liste på 50 punkter.

Uansett, det som irriterer meg aller aller mest ved cornerne og dødballene i innleggsposisjon er at de slås som lomper og faller ned med snø på. Slå for faen meg den kula inn som et hardt skudd, da øker sjansen betraktelig for at det blir kaos inni feltet til motstanderen.
Pardew burde tatt frem en video av Laurent Robert sin karriere på tyneside. Skyt cornere inn foran mål, og frispark fra kant skal legges PÅ mål - se på Wayne Rooney sitt frispark i går f.eks. Gjør man dette konsekvent, så scorer man et par sånne mål iløpet av en sesong, og sjansen for at noen kommer på enden av et sånt frispark er større enn å pælme ballen bort på hjørnet av 16 meteren.

Jeg er nesten i sjokk over hvor dårlige ideer det er som ligger bak dødballene våre..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 12. Mars 2013, 11:19 »
Da er heilt tragisk, rett og slett. Kvifor sler Cabaye so dårlege cornera og frispark frå distanse?

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #217 på: 12. Mars 2013, 14:31 »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 12. Mars 2013, 14:44 »
Velg: del med: offentlig. ;)

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 12. Mars 2013, 14:47 »
Velg: del med: offentlig. ;)

:grine:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 12. Mars 2013, 19:20 »
Vet ikke om folk får opp videon:

http://www.facebook.com/photo.php?v=10152652410080591

Satan. Heldige med den dar, Gino :toon: Grrrrrr, neste gong!!

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 12. Mars 2013, 22:15 »
Vet ikke om folk får opp videon:

http://www.facebook.com/photo.php?v=10152652410080591

Satan. Heldige med den dar, Gino :toon: Grrrrrr, neste gong!!

En bra avslutting på en kanon helg  :D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 12. Mars 2013, 23:07 »
Sørg for at vi andre får se også da! :)