20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Metalist Kharkiv - Newcastle 21. Feb kl. 19.00 - Cmore Fotball  (Lest 26353 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Metalist Kharkiv - Newcastle 21. Feb kl. 19.00 - Cmore Fotball
« Svar #150 på: 22. Feb. 2013, 09:18 »
Ser på byttene at pardew fortsatt ikke har lært noen ting

Nei, var samme gamle leksa :)

Spar meg... Var det galt å bytte inn defensive krefter når vi leda 1-0?

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #151 på: 22. Feb. 2013, 09:54 »
Må berre sei at eg ikkje er så ueinig med lagoppstillinga til Pardew når eg såg kampen igår. Shola vant nærmast alt, og stressa og irriterte Metalist noko innihelvete. Cissé burde jo kanskje ikkje vere ving, men me ser jo nok ein gong han åleine med keeper (satt opp av Ameobi) sette ballen rett fram og i klypene. Dette er IKKJE instinktet til ein naturleg målscorar! Sissoko var og nær fleire gonger, men uheldig. Men han er berre kvalitet, så det gjelds ikkje. ;)

Og så: Defensive bytter i sluttminuttene etter straffen. Er det krise? Metalist vart desperate, og hadde me holdt på samme lagopstilling med sliten Anita og Cissé hadde det ALDRI gått! Perch redda iallefall eitt mål, og me veit at Gutierrez er +43 på lagmoralen. Knallbytter! Ein skulle jo ønska at det var Anita inn for Tiote istadenfor her, men uten alternativ: Ja takk!

Var utruleg skeptisk før kamp igår, men eg må sei eg er fornøyd med Pardew. Problemet er angrepsleddet, som manglar nokon som gjer sjansane våre til mål. Det gjer heile laget tafatt, og då får me slike opplevelsar som siste halvdel av 1.omgang igår.

Dette vart langt, men det brant inne! Og god morgen!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 22. Feb. 2013, 11:29 »
Enig i at byttene var bra, men hadde dog sett Obertan inn for å få maks ut av kontringene.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #153 på: 22. Feb. 2013, 12:58 »
Meget bra gjennomfört kamp. 2 cleen sheet på rad i EL er solid. Krul redder oss på slutten ingen tvil om det,  men vi kunne hatt 0-2 om marve hadde avsluttet bedre eller gitt ballen til ameobi..

Bring on Anzhi Makalala  :toon:

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #154 på: 22. Feb. 2013, 14:10 »
Må berre sei at eg ikkje er så ueinig med lagoppstillinga til Pardew når eg såg kampen igår. Shola vant nærmast alt, og stressa og irriterte Metalist noko innihelvete. Cissé burde jo kanskje ikkje vere ving, men me ser jo nok ein gong han åleine med keeper (satt opp av Ameobi) sette ballen rett fram og i klypene. Dette er IKKJE instinktet til ein naturleg målscorar! Sissoko var og nær fleire gonger, men uheldig. Men han er berre kvalitet, så det gjelds ikkje. ;)

Og så: Defensive bytter i sluttminuttene etter straffen. Er det krise? Metalist vart desperate, og hadde me holdt på samme lagopstilling med sliten Anita og Cissé hadde det ALDRI gått! Perch redda iallefall eitt mål, og me veit at Gutierrez er +43 på lagmoralen. Knallbytter! Ein skulle jo ønska at det var Anita inn for Tiote istadenfor her, men uten alternativ: Ja takk!

Var utruleg skeptisk før kamp igår, men eg må sei eg er fornøyd med Pardew. Problemet er angrepsleddet, som manglar nokon som gjer sjansane våre til mål. Det gjer heile laget tafatt, og då får me slike opplevelsar som siste halvdel av 1.omgang igår.

Dette vart langt, men det brant inne! Og god morgen!

enig i mye,men vil forsvare cisse litt,for det var ingen 100% sjanse han hadde. han var kraftig presset og hadde ikke så mange måter han kunne avslutte på. han prøver med utsiden og sender keeperen feil vei uheldigvis henger armene til keeperen igjen der skudde går. synd shola ikke sendte den sjansen videre til marve rett før som haddde vert helt alene gjennom. shola prøver jo å gjøre alt selv men "mister" den til cisse så vil ikke si han setter cisse opp der

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #155 på: 22. Feb. 2013, 14:15 »
Kjenner jeg fremdeles er en smule provosert over at ikke dommeren tok ihvertfall noen av etterslengene/små-stygghetene til Metalist i går. Albuen i trynet på Yanga, diverse etterslenger, situasjonen Cisse fikk gult på, etc...

Stod ikke på mulige situasjoner å dele ut noen gule til Metalistene ihvertfall...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 22. Feb. 2013, 14:44 »

Etter byttene gir vi fra oss hele initiativet, ligger dypt og forsvarer oss (noe som vi er FORFERDELIG dårlig til) og tiden går sent som faen. Hadde ikke det vært for at Krul spillte til en 10'er på børsen hadde vi fort sluppet inn 2 mål på tampen og da hadde nok stemningen vært litt annerledes her.

Og når vi først har ballen ser det ut som at vi gir den fra oss med vilje i fair play style. Helt forferdelig å se på. At vi ikke setter inn Obertan for å skremme Metalist fra å stå så høyt at bakre firer er på midten av vår banehalvdel er jo tragisk. Er mer farlig å slå en ball i rom til Obertan enn å slå den på hodet til Shola slik at han i beste fall kan vinne oss et innkast eller en dødball (som er like mye verdt som et utspill fra mål for oss, med mindre det er i skuddposisjon)

Hadde vi greid å forsvare oss slik som i forrige sesong hadde det vært riktig, men å prøve på noe sånt i år syns jeg er som å ligge seg i fosterstilling med lukkede øyner og håpe på det beste.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 22. Feb. 2013, 14:51 »
Tim Krul = Verdensklasse!
Same old Shearer, always scoring!

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #158 på: 22. Feb. 2013, 15:58 »

Hadde vi greid å forsvare oss slik som i forrige sesong hadde det vært riktig, men å prøve på noe sånt i år syns jeg er som å ligge seg i fosterstilling med lukkede øyner og håpe på det beste.

Synest me forsvarte oss akkurat som i forrige sesong igår eg...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 22. Feb. 2013, 17:02 »

Synest me forsvarte oss akkurat som i forrige sesong igår eg...

Da er jeg ikke helt enig, men vi kan jo være uenige :)

I går reddet rett og slett KONG KRUL OSS! :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 22. Feb. 2013, 17:24 »
Det var jo tilfelle i fjor også. Vi blir reddet av avgjørende inngripener både fra Krul og utespillere. I går hadde i alle fall Perch en helt matchvinnende blokkering. Hvor mange redda Simpson på strek  fjor? Det er normalt å bli satt under press når man leder, og dermed gjøre seg avhengig av solide enkeltprestasjoner fra forsvarsspillere og keeper.

Når det er sagt er jeg også enig i at vi har sluppet oss altfor langt bakpå mot dårlig motstand mange ganger, og det håper jeg vil endre seg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 25. Feb. 2013, 13:07 »
En seier blir ikke mindre fortjent bare fordi du har en god keeper som gjør matchvinnende redninger.
Det er lov å ha en god keeper, på samme måte som det er lov å ha en god spiss. Begge deler er like viktig.

Hvis ikke keeperen redder er det ikke sikkert spissen har mulighet til å score det avgjørende målet. Med litt mer dyktighet i de avgjørende øyeblikkene hadde vi scoret mer enn bare straffemålet mot Metalist. Vi var bedre enn dem over to kamper, og vi var bedre enn dem i begge kamper. Selv om vi kan takke Tim Krul for direkte matchvinnende redninger i begge kamper.

Det er alltid ting å sette fingeren på, og vi har til tider sovnet litt etter å ha scoret selv. Og vi har til tider sovnet av i starten av omgangene. Det har holdt på å straffe seg noen ganger. Men det er lov å ha en god keeper, som hindrer det i å få konsekvenser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon