20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Metalist Kharkiv - Newcastle 21. Feb kl. 19.00 - Cmore Fotball  (Lest 26325 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Nytt tøft oppgjør mot Metalist, denne gangen i kalde Ukraina. Ønsker at vi hviler en spiller eller to, men vil absolutt ikke se noe b-lag.

Krul

Mbiwa - Saylor - Colo - Santon

Tiote - Anita

Obertan - Sissoko - Marveaux

Cisse

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sier meg enig i laget ditt. Og dette burde faen meg bli seiere. Klikker max om Newcastle ikke tar det her.
Nei.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Nytt tøft oppgjør mot Metalist, denne gangen i kalde Ukraina. Ønsker at vi hviler en spiller eller to, men vil absolutt ikke se noe b-lag.

Krul

Mbiwa - Saylor - Colo - Santon

Tiote - Anita

Obertan - Sissoko - Marveaux

Cisse

Sett at Simpson er klar for kamp ville jeg heller sett han på høyreback og Mbiwa inn for enten Saylor eller Colo for å spare en av dem litt. Mye av dette ønsket er nok basert på at jeg har veldig lyst til å se Mbiwa som stopper, der han i mine øyne kommer til å spille fast etter denne sesongen.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Er litt uenig i lagoppstillingen.

Jonas var ganske frisk med ballen i beina i første kampen. Kanskje er dette pga han får noe mer plass mot et lag som består utelukkende av sør-amerikanske spillere - ikke vet jeg. Dessuten tilbyr han en god dose arbeidskraft, og han går aldri tom. Jeg ønsker meg:

Krul;
Yanga-Mbiwa, Taylor, Coloccini, Santon;

Tiote, Anita;

Jonas, Sissoko, Obertan;

Cissé.

I forhold til Southampton-kampen har vi da:

Ben Arfa og Gouffran er skadefrie.
Av øvrige offensive brikker, er Cabaye, Debuchy og Marveaux fullt restituerte, mens også Perch har stått over de siste to kampene.

I den kampen kan vi da starte med f.eks.

Krul;

Debuchy, Williamson, Coloccini, Santon

Cabaye, Perch

Marveaux, Sissoko, Jonas

Gouffran

I denne kampen kan Ben Arfa re-introduseres for Sissoko mot andre halvdel av andreomgangen. Ferguson og Haidara kan også bli nyttige fra innbytterbenken. Unnskylder at jeg setter opp Williamson her, men det skyldes at jeg ikke ønsker å se Taylor spille to kamper på en uke. (Sett inn marie-kjeks-bilde her)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Det finnes ingen unnskyldning for å sette inn Williamson til en PL kamp heretter, om ikke to av de tre andre er skada. Han skal IKKE starte mot Soton.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Jonas kan godt starte borte mot Metalist, men A mAtte se bAde Jonas og Willy fra start mot Southampton gir meg grQssninger nedover ryggen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Jepp, tenk å foreslå Williamson, Perch og Jonas hjemme mot Soton. Jeg blir sjokkert.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Taylor skal som sagt ikke starte to kamper på en uke. Yanga-Mbiwa blir etter alt å dømme ikke å se i midtforsvaret vårt før Pardew har fått matcha ham forsiktig inn.... Da står en plutselig bare igjen med bare Williamson og Coloccini som realistiske alternativer i midtforsvaret. Hva angår Jonas og Perch, syns jeg ingen av dem har spilt dårlig i sine siste kamper, så jeg forstår ikke hva det gnåles for. En kan ikke bare måke på offensive spillere i et lag. Det er ikke slik det fungerer.

Uten at vi skal diskutere Southampton-kampen altfor mye her, så føler jeg likevel det er relevant da kampene "henger sammen". Hva mener dere er en mer fornuftig tilnærming?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Mbiwa kommer selvfølgelig til å starte foran Williamson mot Soton. Uten spesielle skadeproblemer i forsvaret resten av sesongen så kommer mest sannsynlig Williamson til å være mest på tribunen.

Jonas har vært fryktelig hele sesongen. En god kamp mot Chelsea forandrer ikke det.
Perch har vært helt ok denne sesongen, men både Tiote og Anita er bedre spillere.

Dette bør være 11'eren mot Soton i mine øyne:
Krul; Debuchy, Mbiwa, Colo, Santon; Cabaye, Tiote; Gouffran, Sissoko, Ben Arfa (Marveaux); Cisse.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg ser overhodet ingen grunn til å tro at Mbiwa ikke kan spille fra start i PL hvis ikke Taylor kan gjøre det. Det får da være grenser for hvor til de grader forsiktige vi skal være. Når han kan spille 90 min i EL, kan han spille 90 min i PL også.

Jeg tror Pardew kjører på med samme forsvarsfirer som sist. Hva han gjør mot Southampton er uvisst, men jeg tør garantere at enten Taylor eller Mbiwa blir makker til Colo mot Southampton også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Forskjellen blir at det stilles noe sterkere krav til kommunikasjon og hvor innspilt Mbiwa er før han slippes til på en stopperplass i PL - i forhold til at han fikk vikariere på back. Jeg er ikke i tvil om at han er en bedre og mer komplett fotballspiller, men til og med Stephen Taylor begynte sin Newcastle-karriere på høyre back. Dette var ikke fordi det var hans beste posisjon, for å si det slik. Fucker en opp en situasjon på backen, er det mye enklere å feie under teppet, enn om en gjør det som midtstopper. Når Pardew er så flink til å skåne spillere som er nye - eller på vei tilbake på skade, tviler jeg på at han kaster Mbiwa inn som stopper i denne kampen.

Dog kan vi ta den debatten i neste kamptråd.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Syns uansett det er svær overdrivelse å skulle tro at Steven Taylor ikke kan spille to matcher på ei uke. Det får da være grenser - vi prater ikke om Jonathan Woodgate riktig enda. Som forøvrig ikke ble spart så heftig under Sir Bobb heller. Forøvrig ser jeg heller ingen grunn til å spille md Willie når vi har MYM og Tayls å ta av. Willies plass bør helt klart være tribunen fremover spør du meg - før han skaffer seg en lukrativ overgang til Oldham i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
artig sammenligning med Woodgate. Han spilte 28 ligakamper på 1,5 år hos oss. Steven Taylor har spilt 14 i hver av de tre sesongene etter vi rykket opp. (tall fra i dag.) I snitt vil det si at han har vært mindre på banen enn Woodgate var for oss. Når det er sagt var Woodgate mer krykke i Real Madrid, men det er vel ikke det vi sammenligner. Noen "svær overdrivelse" er det uansett ikke.

Ledley King figurerte f.eks. (i snitt) mer for Tottenham enn det Steven Taylor har gjort for oss de siste par årene. Da prater vi om en mann som ikke hadde menisker. Hvis en tar hensyn til at noen spillere er mer skadeutsatt enn andre, tror jeg fort en kan få flere gode kamper utav disse spillerene - på lang sikt.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Skjønner uansett ikke hvorfor folk sier "2 kamper på en uke". Faktum er at det blir 2 kamper på 3 dager.  Det er riktignok i samme uke, men med under 3 dager mellom så er det helt klart at dersom de pushes hardt i første kampen så vil de nok merke det i kampen mot Soton. 

Syns derfor at Simpson bør figurere på back dersom han er klar, og at kun 2 av Mbiwa/Saylor/Colo bør starte på banen.  Litt etter hvordan kampen går kan man vurdere å bytte ut en av de to som starter mot den som settes på benken fra start (jeg har ingen formening om hvem som burde starte hvor, alle er gode) for å ikke slite dem helt ut.  Dersom vi derimot har lite å gjøre defensivt og kan fokusere offensivt bør ikke midtstopperne bli alt for utslitte av denne kampen, men faller vi bakpå får de fort mye å henge fingra i.  Willy bør derimot ikke være på banen i noen av de neste 2 kampene me mindre vi får minst 2 skader på de 3 første-midtstopperne vi har.  Dersom Mbiwa "må" starte som back kan vi også vurdere å slenge innpå Tavernier litt uti kampen hvis vi ser at det er en kamp som går vår vei, bare for å ha de viktigste spillerne mest mulig klar til PL-kampen til helga.

Syns også Obertan kan få en sjanse fra start i denne kampen fordi han har gjort det greit i Europa, og om Jonas starter så er det ikke HELT krise.  Håper dog han tar seg helt ut og ikke blir aktuell mot Soton da, og evt byttes mot f.eks. Marveaux litt uti denne kampen.
Genius by birth. Slacker by choice.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Mbiwa kommer selvfølgelig til å starte foran Williamson mot Soton. Uten spesielle skadeproblemer i forsvaret resten av sesongen så kommer mest sannsynlig Williamson til å være mest på tribunen.

Jonas har vært fryktelig hele sesongen. En god kamp mot Chelsea forandrer ikke det.
Perch har vært helt ok denne sesongen, men både Tiote og Anita er bedre spillere.

Dette bør være 11'eren mot Soton i mine øyne:
Krul; Debuchy, Mbiwa, Colo, Santon; Cabaye, Tiote; Gouffran, Sissoko, Ben Arfa (Marveaux); Cisse.
Får vann i munnen av det laget der danny.