20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Metalist Kharkiv 14. Feb kl 21.05 - CMore Live  (Lest 44479 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Metalist Kharkiv 14. Feb kl 21.05 - CMore Live
« Svar #240 på: 16. Feb. 2013, 18:06 »
Det er mulig det bare er meg, men når man må benytte avansert matematikk, linjaler og hva verre er for å regne ut at han er offside, så finner jeg at det hele er svært tvilsomt.

Jeg for min del tviler fremdeles sterkt, og mener denne offsiden er så marginal som det er mulig å få det, og med andre ord ikke offside. En hel fot offside? Og for min del ser det ut som dette bildet er tatt i millisekundet etter at foten har truffet ballen, men det er også umulig å si. I tillegg er bildet skjevt.

Det er godt mulig jeg leter etter halmstrå, men for meg blir det bare tåpelig når man må benytte matematikk for å finne ut at det er offside.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 16. Feb. 2013, 18:12 »
Samme hvor marginal offsiden er vel? Offside er offside.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #242 på: 16. Feb. 2013, 18:53 »
Samme hvor marginal offsiden er vel? Offside er offside.
Du har tydeligvis ikke forstått diskusjonen, og kommer med dine vanlige, korte bedreviterinnlegg.

Forøvrig helt enig med Joakim. Når man faktisk tar seg bryet med å tegne opp baseliner, dybdeakser eller hva man nå velger å kalle det, på en pc, og itillegg bruke en linjal for undersøke en offside, da er det faenmeg så marginalt som man får det.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 16. Feb. 2013, 19:01 »
Ikke alle som trengte og gjøre så mye ut av det for å kunne si seg sikre på at det var offside.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 16. Feb. 2013, 19:30 »
 :besty:

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #245 på: 16. Feb. 2013, 23:02 »
Jøss, god stemning på barrikadane! No har vi sju samanhengande sider (10-17) som nesten utelukkande handlar om dette offside-maset. Er det på tide å legge ballen død, eller klarer vi eit par sider til?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 16. Feb. 2013, 23:42 »
Hvorfor skal folk klage på at folk diskuterer denne situasjonen? Er ikke dette et diskusjonsforum? Så lenge diskusjonene er nogenlunde seriøse, så får heller folk som ikke vil diskutere dette drite i å lese da.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #247 på: 16. Feb. 2013, 23:58 »
 :koko:

Det var vel meir ein kommentar om at det er ganske mange av dei innlegga som ikkje akkurat bringer ny informasjon til bordet. Folk må gjerne diskutere akkurat det dei vil for min del, men essensen av diskusjonen kunne enkelt og greit blitt komprimert ned til 2 sider maks.

Men bevares, diskuter i vei.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #248 på: 17. Feb. 2013, 00:03 »
I praksis har jo spørsmålet bare tre mulige løsninger:

1) det var offside
2) det var ikke
3) jeg vet ikke siden jeg enten ikke så kampen - eller ikke har godt nok syn.

Så sånn sett hadde jo tre poster dekka alle nye innspill som bringer "ny informasjon" til diskusjonen. Poenget med et diskusjonsforum er likevel at alle skal få ytret sine synspunkt, så en kan jo f.eks. drite i å lese en kamptråd når en selv føler kampen er ferdigdiskutert. Jeg syns det er hyggelig å lese hva andre mener, jeg.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 17. Feb. 2013, 00:03 »
Joda, jeg er forsåvidt enig i det, men la nå folk få knote i vei hvis det er interesse for det :) Er jo derfor vi er her!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #250 på: 17. Feb. 2013, 00:11 »
Jeg syns det er hyggelig å lese hva andre mener, jeg.

Haha, no får du meg til å virke usympatisk! Eg er også ein OK fyr!!!  :P

-
Eg fekk ikkje sett kampen torsdag, så eg hadde personleg håpa å få litt fleire inntrykk av korleis enkeltspelarar gjorde det, om dei taktiske disposisjonane til Pardew sto til stryk, etc. i løpet av dei mange forumsidene som kom etter kampslutt.

Så når det blei veldig sterkt fokus på offside, så følte eg personleg at det blei i overkant utifrå kva eg hadde mest interesse av å lese om.

Men generelt er eg heilt enig med både Sigurd og Daniel: Folk skal få skrive akkurat det dei vil i akkurat så mange innlegg som dei ønsker! :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 17. Feb. 2013, 00:27 »
Det er jo akkurat dette som er så deilig med fotballen :) Man kan diskutere en enkelt situasjon i ukesvis etter kampen og alikevel ikke bli enige :) Tenk så kjedelig om alle var enig!
« Siste redigering: 17. Feb. 2013, 00:29 av Daniel »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 17. Feb. 2013, 10:04 »
Det var offside, og dommeren gjorde rett. Offsiden var allikevel så marginal at ingen hadde klaget på om flagget hadde blitt nede. Klapp på skulderen til linjedommeren, så satser vi på seier i Ukraina, noe som kan bli jækla tøft!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #253 på: 18. Feb. 2013, 12:22 »
Det var offside, og dommeren gjorde rett. Offsiden var allikevel så marginal at ingen hadde klaget på om flagget hadde blitt nede. Klapp på skulderen til linjedommeren, så satser vi på seier i Ukraina, noe som kan bli jækla tøft!

Jeg gidder ikke blusse det opp igjen her, men linjedommeren "må" vel ha vært i tvil?

Og da skal det ikke dømmes offside. Ser man bort fra det, så har jo selvfølgelig dommeren helt rett i at han dømte offside. Men som jeg sa tidligere; når det fortsatt diskuteres etter at 3 stillbilder har blitt fremmet her, så er det ikke akkurat noe å slakte noen dommere for. Vanskelig diskusjon.

Og ja- vi SKAL ha en Cissè i scoringsform i returoppgjøret. (Og jeg som trodde Metalist var fra Hviterussland...så mye peiling hadde jeg  ;)  )

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #254 på: 18. Feb. 2013, 13:30 »
Dust, alle vet jo at de er fra Ungarn!  :P

I returoppgjøret håper jeg vi går for målet hele kampen. Får vi 1mål trenger Metalist alltid 2! Går vi offensivt kan vi få mål imot, men er fortsatt videre med bare 1mål!
Vurderer Newcastle som en liten favoritt!