20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Metalist Kharkiv 14. Feb kl 21.05 - CMore Live  (Lest 44373 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Metalist Kharkiv 14. Feb kl 21.05 - CMore Live
« Svar #195 på: 15. Feb. 2013, 07:50 »
Hei Hei..

Fikk ikke sett kampen i går, hvordan gjorde mbiwa det?
Han gjorde det veldig bra, hadde full kontroll på backen. De prøvde utfordre han på fart et pr ganger,men etter de to gangene ble ikke det gjort mer:) Han og sissoko var vel de to beste for oss.Vi burde også vunne kampen greit ut fra sjanser. Cisse hadde flere 100% men hadde ikke dagen,noe metal keeper hadde i høyeste grad.

Barroom hero

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #196 på: 15. Feb. 2013, 09:22 »
Irriterte meg en periode grønn på avleveringene i dag.

Cabaye vil jeg faktisk si spilte en av sine svakeste kamper i dag. Når vår kreative ballsentral ikke fungerer, blir det utrolig mye stakato.

Som jeg påpekte tidligere i tråden vil jeg ha Cabaye og Sissoko tettere sammen på midten og la Tiote ta seg av det defensive. Nå føler jeg det blir for mye strekk mellom leddene og at pasningskvaliteten blir preget av at det er for store avstander offensivt.

Godt observert. Totalt enig her. Disclamer (såg ikke siste 20 min pga Valentines Day  :thumbd: ) Dette er et av de største problemene vi har hatt i år at det er 20+ meter mellom hver spiller og når f.eks. Sissoko eller Santon får ballen er det 5 spillere fra motstanderen rundt og alternativene blir å slå på Cisse 30m unna (som mister ballen mot 4 forsvarere), eller drible 5 mann. Vi er rett og slett utrolig dårlig på dette. Å holde laget kompakt defansivt og offansivt er vel football for dummies boka? Var bedring å spore i kampene mot Villa, Chelsea og Tottenham, men her var det mye å gi ballen til Sissoko og la han skape noe på egenhånd (btw, for en spiller Sissoko vil være med HBA og Cabaye tett rundt seg i offensive roller). Blir bare spekulasjon på grunnen til dette, og kanskje er det bare tilfeldigheter, men mistenker noe av grunnen kan være en blanding av defansiv/kynisk taktikk fra Pardew og Tiote/Obertan inn for Perch/Gouffran.

En annen ting som er kritikkverdig er hvordan stopperne våre ikke engasjerer seg offensivt. Flere ganger var både Tiote og Cabaye helt nede i bakre ledd samtidig for å hente ballen, og sliter med å spille seg forbi Metalist's første pressledd, mens Colo og Taylor står og ser på 10m bak. Når Tiote Cabaye blir bundet opp av spissene blir Sissoko, Cisse, Obertan og Guti markert av to mann hver, og at det er 20-30 meter mellom hver av disse spillerne hjelper ikke akkurat heller. Riktignok så fører de at Colo og Tayls ikke involverer seg til at vi er stort sett solide bakover, men mener dette er en altfor feig taktikk på hjemmebane. ALLE gode fotballag de senere årene involverer stoppere og til og med keeper offansivt for å komme igjennom første pressledd og avlaste midtbanen. Det gjør ikke Newcastel. Sad but true.

Hvorfor ligger forresten Jonas og slikker kritter? Uansett om han får ballen og har motorvei ned på vingen så står han jo bare og venter uten å forsere eller slå inn for å så prøve å drible to mann og mister ballen eller i bestefall får slått tilbake til en presset midtbanespiller som slår tilbake til Tayls/Krul. Har fått så jævlig nokk av Jonas nå!
« Siste redigering: 15. Feb. 2013, 09:41 av Barroom hero »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 15. Feb. 2013, 10:18 »
Den som ikke er i det minste tvil om at dommeren gjør rett på offsidemål nr 2 MÅ fremlegge bevis, for på hver eneste reprise jeg har sett, er det så forbanna tight, at OM han bryter linja, så er det i såfall bare med skotuppen eller det lille håret han har på hodet. Er det offside, er det offside med en halv millimeter, ikke et fnugg mer. Tvilen kan forsåvidt komme linjemann til gode, men linjemannen kan umulig se at det der er offside, han løfter flagget på instinkt, og det plager livet av meg. Jeg mener man ikke skal dømme uten at man er SIKKER i sin sak, og ikke bare gjetter seg til at det der var offside. En dommer kan ikke bare gjette seg til at det er frispark eller straffe, skal han dømme på det, må han ha sett noe som gjør han overbevist om at han har rett.

Mål nr 1 er en skandale på nivå med da Øvrebø sendte Chelsea ut av CL, og mål nr 2 er så inn i hampen tight og tvilsomt, at det ikke skal være mulig å dømme på det. Men ikke for det, jeg har sett enda verre norske ldommere enn som så. Og det kryr av dem i Tippeligaen! Dommere som ikke har fått utdelt et fnugg av fotballforståelse. Kim-André Johnsen fra Bodø/Glimt-RBK i 2009 er jo et skrekkeksempel på hvor gode norske linjedommere er. Skulle nesten tro det var han som dømte offside på Cissé eller Sissoko (like forbanna feil uansett hvilken situasjon han dømmer på)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 15. Feb. 2013, 11:18 »
Er det offside, er det offside med en halv millimeter, ikke et fnugg mer.

Vil da tørre å påstå at det er snakk om mer enn en halv millimeter her.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 15. Feb. 2013, 11:29 »
Ser vel at dette ikke er tatt slik at man ser rett linje, boris? Er enig med Joakim, helt umulig å si om det er offside eller ikke.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 15. Feb. 2013, 11:34 »
Du skal få mene det du vil, men jeg er 100% sikker på at det er offside og at linjedommeren gjorde en god jobb med den.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #202 på: 15. Feb. 2013, 12:38 »
Du skal få mene det du vil, men jeg er 100% sikker på at det er offside og at linjedommeren gjorde en god jobb med den.

Poenget er jo at dersom man hadde flyttet kameraet/kameramannen to meter til venstre og tatt bilde "rett frem" mot Metalist-forsvareren, så ville man etter all sannsynlighet ikke sett mer enn et par milimeter av Cissè.

Og er man i tvil, så skal tvilen komme angripende lag til gode.

Skjønner ikke at du kan være 100 % sikker på at det er offside.

Den andre situasjonen i 1. omgang er jo direkte feil. Det er jo ikke offside.

Ellers en helt grei kamp. Sissoko spiller bra, Cissè kommer seg til en del store muligheter og Steven Taylor er like legendarisk som alltid. Når det er sagt, så tror jeg ikke vi får det lett på bortebane.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 15. Feb. 2013, 12:53 »
Jeg er da fult klar over hva han mente. Herre min hatt, da. ???

Jeg er overbevist om at det var en offside, og med mindre noen finner et bilde/gif/video som motbeviser dette sliter jeg veldig med å forandre mening, uavhengig av hva dere måtte mene om situasjonen.
Nei.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 15. Feb. 2013, 12:56 »

Om du ser det fra død vinkel, er det snakk om fotofinish-marginer. Hva du er sikker på og ikke, skal jeg ikke legge meg oppi - men at det er "lett å se", er sprøyt. 
Oscillons From The Anti-Sun

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #205 på: 15. Feb. 2013, 12:56 »
Ser det er en del kritikk av Santon etter denne kampen. Synes han gjorde grei figur. Hadde til og med innspill med venstra som vi *burde* ha scoret på.

Jonas er ferdig. Han klarer jeg ikke støtte lenger - har vært fan lenge - men det kommer ikke noe ut av noenting lenger hos ham. Nada. Ut! Vekk! Bort!

Cisse er jeg enig med enkelte andre om at han burde ha satt 1-2 av det 2-3 enorme sjangsene han fikk (utenom offisdene). Disse sjangsene er så store at minst en av dem bør i mål. Her spiller vi faktisk glimrende fotball til tider og skaper låvedør-sjangser for Cisse. Da *kan* han ikke bomme på samtlige. Not good enough!

Når det gjelder offsidene støtter jeg Boris. Den første avblåsningen er horribel, men den andre er helt grei.

Mitt siste irritasjonsmoment, akkurat nå ihvertfall, er Cabayes cornere og frispark. Her må noe gjøres. Slipp til Marve eller Arfa (så fort han er tilbake). Cabaye treffer overhodet ikke på noen av disse og har ikke gjort det resten av sesongen heller. Vi skaper, in short, svært lite fra disse og jeg er forbanna lei av å se ballen heades bort av førsteforsvarer!

Overall synes jeg laget gjør en flott kamp og det er liten tvil om at vi *burde* vunnet med 2-3 mål. Det er rett og slett en kamp der ingen av marginene i noen som helst situasjoner er på vår side. Desverre. Men vi kan likefullt sette 1 mål i Ukraina og gå videre på det. Så alt håp er definitivt ikke ute!

HWTL!

PS: Slutt å angrip hverandre for anderledes meninger og ytringer. Lov å si ifra, men skjerp språket og ufinhetene. Storebror ser deg.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 15. Feb. 2013, 14:03 »
Jonas er frustrerende til tider, men synes ikke han er så elendig som enkelte skal ha det til.
Den som irriterte meg igår var TIOTE. Den mannen har jo mista det helt. Feilpasninger, posisjonering, latterlige taklinger osv.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 15. Feb. 2013, 14:13 »
http://www.flickr.com/photos/27617788@N02/8476176138/in/photostream

Denn er i bestefall SYKT tvilsom!
Helt klart, men ikke feil å vinke på den i mine øyne.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #209 på: 15. Feb. 2013, 14:17 »
http://www.flickr.com/photos/27617788@N02/8476176138/in/photostream

Denn er i bestefall SYKT tvilsom!
Helt klart, men ikke feil å vinke på den i mine øyne.

Kneet og foten til Cissé er på linje med skulderen til Metalist-spilleren, men for meg er den gule armen innafor.
Oscillons From The Anti-Sun