20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 528158 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Shearer9

• Benkvarmer
  • **
  • Prowd to be a GEORDIE!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #810 på: 15. Juni 2013, 10:36 »
Skal ikke heeelt tro på de ryktene om at Cabaye er i Monaco... Han reportern som tweetet dette jobber vist for... goal.com... :P Men om vi får 20-30 mil for Cabs... Da har vi råd til å få inn Carroll, Duglas (får sikkert samme sitasjonen som med Ba at vi får han gratis, men agenten skal bare ha... 3 mil... ) De Jong fra Ajax og Tom Ince eller noe annet ungt!

Glad jeg var der!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #811 på: 15. Juni 2013, 10:48 »
Som forventet, det. Og jeg forventer at flere forlater Newcastle i sommer. Jeg ser heller ikke for meg at de greier å finne en god nok erstatter for Cabaye om han blir solgt. Flotte greier, altså.

Sjå kva Monaco har betalt for spelarane dei har kjøpt til no. Viss dei kjem med slike summar, kva skal ein gjera? Det er "silly money" og noko ein ikkje kan sei nei til.

Jaja, eg ser kva me står med 1. sept.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #812 på: 15. Juni 2013, 11:24 »
Fy faen! Blir jo aldri bedre når man til enhver tid skal selge de eneste brukbare spillerne man har.

Kunne ikke vært mer enig i det her. Transferpolitikk som dreier seg om å tjene mest mulig penger kan være lukrativ business, men ikke sportslig sett. Men hvis vi uansett skal miste noen av våre beste er jeg likegyldig så lenge vi får inn erstatter, og spilleren havner i en annen liga. Det verste som finnes er når tidligere newcastlespillere kommer på besøk til St. James' og spiller skjorta av gamleklubben...

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #814 på: 15. Juni 2013, 19:24 »
Cabaye er ikke så jævla god som mange vil ha det til. Han er for all del el veldig god spiller, men han går også lange perioder uten å imponere. I mange kamper går det gjerne 70 minutter før vi innser at han er på banen (spesielt mot gode lag når han blir springende i mellom).

Er helt enig med karen over som sier at vi MÅ selge når vi får et bud på over 20 millioner pund. Det er 2x markedsverdi.

Problemet er bare at jeg ikke er sikker på at vi finner en god erstatter, noe som burde være mulig med så mye penger.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

TommyWee

• Gjest
« Svar #815 på: 15. Juni 2013, 22:49 »
Eventuelt er han usynlig fordi Pardew spiller hoofball fra forsvar opp til spiss, og Cabaye får sjeldent gå inn i den offensive rollen på midtbanen med oppbyggende spill langs bakken. At Cabaye må ta såpass mye defensiv ansvar, som han ikke er typen til å gjøre, ødelegger mye for hans offensive og kreative kaliber.

Det er en grunn til at Cabaye var bedre i 2011/2012 sesongen når han fikk stå høyere opp på banen, og servere spissene med gode gjennombruddspasninger.
« Siste redigering: 15. Juni 2013, 23:38 av TommyWee »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #816 på: 16. Juni 2013, 00:36 »
Cabaye er en god spiller og han hadde nok gjort det bedre i en annen klubb enn Newcastle eller med en annen manager som bruker han riktig. Med Pardew som manager får vi nok ikke se det beste i Cabaye er jeg redd for.

Kommer det et bud på 20 mill pund + skal vi nok overleve selv om jeg helst ser at han blir. Pardew kommer nok bare til å si at Anita skal fylle Cabaye sine sko etc. slik at pengene etter et salg neppe bringer en bedre spiller inn.

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #817 på: 16. Juni 2013, 03:27 »
Forstår Cabaye godt viss han går til en klubb der han kan vinne trofé, let's face it; vi he ingenting å tilby han. Kanskje en lusen FA-cup... men ka rolle spela det om han kan gå til Monaco/PSG/Manu?? Der kan han få alt frå PL til CL, pluss ei større lønn. Så om han går har eg "no hard feelings", bære gode minne frå ei god tid på St.James, som vi skal være hjertelig takknemlig for!

Torry

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #818 på: 16. Juni 2013, 11:10 »
Fatter egentlig ikke koffor noen som helst har lyst å dra til Monaco. De hadde vel rundt 6500 tilskuere på det meste i fjor, så med litt flaks så skal de vel fortsatt spille for lusne 8-10000 tilskuere, og det  kan umulig gi noen særlig fotballglede i lengden.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #819 på: 16. Juni 2013, 11:22 »
1. Rike eiere, ekstremt lav skatt og sinnsyke lønninger.
2. Kjøpelag som kjøper et lass med gode spillere, og som i løpet av en sesong eller to helt sikkert vil hevde seg i toppen av Ligue 1 og etterhvert gjøre det bra ute i Europa.
Nei.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #820 på: 16. Juni 2013, 11:29 »

Grunn nok for meg dette.

+ det boris seier.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #821 på: 16. Juni 2013, 14:12 »
Noen som vet hvilke planer Man U har med Zaha? Lån kunne vært noe?

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #822 på: 16. Juni 2013, 14:46 »
Vet ikke om de har noen planer med Zaha, men en skulle tro at han er god nok til å få mange nok sjanser på laget deres uten at han må på utlån for å få spilletid.

Skal sies at jeg personlig ikke er noen tilhenger av å låne spillere, med mindre det er absolutt siste utvei. Ser helst at vi da kjøper noen yngre spillere, kontra å låne dem. Vet ikke helt hvorfor, men det føles litt feil å utvikle en spiller for et annet lag, og ikke sitte igjen med noe (med unntak av opsjon for kjøp osv.)

Jeg mener at vi bør ha midler, og interesse i å skaffe oss en spiller i samme kategorien som Zaha, uten at vi må låne noen. Det er mye som ikke henger helt på greip med Ashley og Co, men vi vet hvertfall hvordan kjøpsmodell de kjører - unge, billige spillere, gjerne med 1 år igjen av kontrakten er å foretrekke. Det er hvertfall bedre enn gamle, dyre spillere med dalende kurve....

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #823 på: 16. Juni 2013, 18:34 »
JK snakket om det er muligens fem stk på veg ut av Newcastle troppen.

1. Cabaye
2. Ben Arfa
3. Tiote
4. Cisse
5. Ein av dei andre franskmennene?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #824 på: 16. Juni 2013, 18:49 »
De fem er vel Williamson, Perch, Gosling + Cabaye (Ben Arfa eller Cisse).