20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 525314 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #435 på: 14. Mai 2013, 14:16 »
Mannen er en playmaker i verdensklasse, men han har ikke hatt de beste arbeidsforholdene i år, og han har også hatt en formsvikt i vår.

Jepp. Cabaye er aller best når han kan være veldig offensiv, men det har han jo ikke hatt like stor mulighet til i år.

1. Ballen blir spilt over hodet på Cabaye og opp til spissen(e).
2. Han må helt ned til forsvarerne for å hente den og får ikke kommet seg høyt nok opp på banen.

Med Anita ved siden av Tiote (eller Sissoko eller noe sånt) så har vi en skikkelig ballspiller på midten, og da kan faktisk Cabaye ligge høyt OG motta ballen. Dette er jo viktig for en midtbanespiller som liker og kose med ball.

100% enig! Vi må tørre å bruke Anita, han MÅ få plass.

Btw, hva tror dere om Guidetti?

Jeg tror Cabaye best kan utnyttes som en av to dype.
Når jeg spiller 4-2-3-1 vil den offensive midtbanespilleren ofte møte sterke midtstoppere og ankere. Cabaye er ikke fotrapp nok til å skaffe seg rom i den posisjonen. Jeg vil også ha den spilleren til å true i bakrom, mener Cabaye ikke er den typen. Han vil også få mindre ball i den rollen da det å få ballen i det mellomrommet er vanskelig. Lenger bak kan Cabaye strå lengre pasninger og faktisk tre opp en Ben-Arfa i mellomrommet som er fotrapp og gjennombruddshissig nok til å ligge der. Sissoko har også fungert i rollen, så skjønner prioriteringen med Cabaye lenger bak.
Andre lag spiller med Cazorla, Silva, Kagawa, Mata, Oscar, Coutinho i en slik rolle. Cabaye er ikke i nærheten av å ha samme offensive kvaliteter.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #436 på: 14. Mai 2013, 14:20 »
Helt enig i det. Synes Cabaye er best i en dypere rolle, selvsagt med friheter til å gå framover. Når du sier at han ikke er i nærheten av å ha samme offensive kvaliteter som de andre der, så er kanskje det litt strengt. I alle fall kan man ta med at han besitter mange bedre defensive kvaliteter enn den gjengen.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #437 på: 14. Mai 2013, 14:57 »
Jeg synes også Cabaye passer best i en litt dyp rolle, men da kun om de foran han har litt mer kvaliteter enn hva Jonas kan vise til. Med Gouffran, Sissoko og Ben Arfa der f.eks (evt. Marveaux), så vil det passe langt bedre med Cabaye's pasningskvaliteter fremover, og han kan fordele på enklere vis.

Er litt vanskelig å servere spillere som Shola og Cissé (hvertfall Shola), som demper hardere enn de skyter.

Mye av problemene Cabaye denne sesongen er ikke nødvendigvis en for dyp rolle, men som nevnt at de foran har vært lite hjelpsomme, og vanskelig å ha med å gjøre, i tillegg til at han har fått mer defensivt ansvar fra tid til annen (samt at ballen halvparten av tiden spilles over hodet hans).

Tror med mindre skader, og mer alternativer at Cabaye kan passe fint i en dyp rolle ved siden av en (forhåpentligvis) god Tioté ala forrige sesong.

Dette gir oss også en annen dimensjon offensivt, om vi kan bruke Sissoko utelukkende i en offensiv midtbaneposisjon, da han er meget sterk og har et godt driv, og vi har fart og utfordrervilje på kantene med Ben Arfa og Gouffran/Marveaux.

Ser gjerne et nytt spissalternativ som gjør at vi ikke må spille med 1 spiss til enhver tid riktignok! Guidetti hadde vært stilig å se i svart og hvitt, men jeg vet ikke hvor reellt det er for oss å slenge cash etter han...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 14. Mai 2013, 17:07 »
Avgjørende at Sissoko slår til igjen slik han gjorde i kampene mot Villa og Chelsea. Da var han god, og da var vi gode også. Kan fort bli en x-faktor.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #439 på: 14. Mai 2013, 19:46 »
Enig i mye av det du sier, Jonni. Jeg regner med vi snart får bekreftet at Colo forsvinner i sommer, og da blir det å erstatte han første prioritet for meg. Da vil jeg ha en etablert og rutinert stopper. Vi har nok ungt blod i backrekka, og trenger noen med erfaring og rutine der bake (nei, ikke Sol campbell/Ronny Johnsen rutine).

Det er greit nok at resultatene ikke er så mye bedre med Colo enn uten denne sesongen, men jeg synes forsvarsrekka fremstår som en helt annen når Colo er sjef der bake. De virker roligere og mer balanserte da, og det viser at vi trenger en lignende rollefigur der bake. Mye av årsaken til at vi har sluppet inn mange mål er som du sier ikke bare forsvaret sin feil, men når man bruker 60 av 90 minutter på å ligge bakpå å klarere mot ensom spiss (som overhode ikke er en target-man type) så ender det med baklengsmål til slutt.

Prioriteringsrekkefølge:

1: Erstatter for Colo
2: Bevegelig spiss som kan frigjøre rom for Cisse som gjør det enklere å forsyne vår nummer 9 med gode baller inn i boksen (der Cisse hører hjemme)
3: Keeper. Harper stikker etter sesongen, og i verste fall får vi inn en ny tredjekeeper, beste fall en som er god nok til å dytte elliot ned som tredjevalg.

Det som trumfer alt dette though er en manager som kan gi ny energi og giv til laget, og som klarer å holde på Cabaye, Ben Arfa, Cisse, Krul og resten av de spillerne som er ekstremt viktige for laget vårt. Vi har ikke råd eller mulighet til å erstatte alle de spillerne som er linket med andre klubber. Jeg klarer ikke se Pardew holde på alle disse.
Enig, selv om det er veldig vanskelig å prioritere hva som er viktigst av 1 og 2.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 15. Mai 2013, 07:58 »
Kven kan vera ein erstattar for Colo?

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #441 på: 15. Mai 2013, 08:38 »
Tidligere i vår var jeg også ganske overbevist om at Colo kom til å dra i sommer, men nå mener jeg han har uttalt at han ikke kan forlate klubben når den er i vanskeligheter. Sånn sett har jeg et håp om at han blir, og at vi slipper å hente en erstatter :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 15. Mai 2013, 12:58 »
Loic Remy arrested by police on suspicion of rape #SSN

WTF?

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #443 på: 15. Mai 2013, 13:06 »
Bra vi ikkje kjøpte den kladden!
« Siste redigering: 15. Mai 2013, 15:54 av KarlRudolf »

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 15. Mai 2013, 13:09 »

WTF?

Han har sikkert hvert på fest med Ranger og Bramble.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 15. Mai 2013, 14:34 »
file:///C:/Users/Bruker/Pictures/Remy.png Bra vi ikkje kjøpte den kladden!

Du må uploade bildet her før det kan legges ut på forumet:

http://tinypic.com/

;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 15. Mai 2013, 14:36 »

WTF?

Han feira sikkert at han nettopp hadde signert for oss...

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #447 på: 15. Mai 2013, 15:53 »
file:///C:/Users/Bruker/Pictures/Remy.png Bra vi ikkje kjøpte den kladden!

Du må uploade bildet her før det kan legges ut på forumet:

http://tinypic.com/

;)

Søren, ka ej tenkte på her skal tru  ???

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 15. Mai 2013, 15:56 »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Same old Shearer, always scoring!