20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013  (Lest 525716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013
« Svar #345 på: 22. April 2013, 10:31 »
Føler det blir litt feil å kun fokusere på Carrolls gode form den siste måneden, man må også huske hvordan han har prestert før dette.
Min største ankepunkt er prisen. Jeg syntes absolutt ikke han er verdt 10-15 mill, når det ser ut som vi kan få mye mer spennende spillere som f eks Aubameyang til samme pris. Og jeg er også veldig skeptisk til hvor mye mer Carroll faktisk kan bidra med. I teorien så trenger vi ikke nødvendigvis spiller hoof-ball med Carroll på laget, men det er likevel høyst sannsynlig at det er slik det blir. Så kombinasjonen av pris, spillestil, og andre alternativer gjør at jeg håper vi ser oss om etter andre spillere, selv om vi ikke trenger å legge han på hylla. Under 10 mill, da begynner vi å snakke om en akseptabel pris.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #346 på: 22. April 2013, 10:45 »
Vi hadde jo ein diskusjon her om dette i januar også, og for min egen del er eg like enig med kø1 og co. som eg var då. Når det gjeld VFM-argumentet, så er det, som ElvenKind er inne på, aspekt ved Carroll (tilhørigheit, draktsalg, ringverknader i lokalmiljøet og akademiet) som gjer at ein par millionar pund ekstra, slik eg ser det, ikkje er mykje å rynke på nasen for.

Ekstremferdigheitene til Carroll kan belysast med eit heilt nylig eksempel: 2-0-målet mot Wigan i helga. http://www.3news.co.nz/VIDEO-All-goals-2-0-West-Ham-V-Wigan-English-Premier-League-2013/tabid/317/articleID/295033/Default.aspx

Kven andre enn Carroll kan gjere akkurat det her i PL? Kanskje berre Lukaku av dei som er i PL i dag, ellers må vi vel tilbake til Drogba i sin prime.

Eg saknar den variasjonen vi hadde i angriparar i fjorårssesongen. Det er fair at vi kvitta oss med Løvenkrands og Best, men kvifor henta vi ikkje inn oppgraderte versjonar av desse spelarane? Vi har absolutt ingen proven bakromsspiss (jf. det Løven var for oss) i stallen, ei heller ein boksspelar (jf. Best) som kan steppe inn når Cissé er ute av det.

Fem gode spissar er ikkje for mykje i ein PL-stall. Vi kan godt ta inn Carroll OG ein hurtig bakromsspelar i sommar, og avlaste for Cissé, Campbell og Ameobi (som bør vere den rangerte ordenen av dagens spissar neste sesong). Fem spissar i stallen gjer det også mulig å sende Campbell ut på lån i løpet av neste sesong, dersom det er nødvendig for utviklinga hans.

Skulle for øvrig gjerne også tenkt meg ein midtbanespelar som var flink til å dukke opp i boksen. Cissé er ikkje fantastisk til å spotte dei romma som andre skaper for han, så det hadde vore fint med ein Nolan-type som kunne avlaste han på den fronten. Kev er så jævlig dyktig på akkurat det.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #347 på: 22. April 2013, 23:05 »
Liker godt at vi er linka til Weimann. Ung, ambisiøs, bevegelig og utrolig vinnervilje. Kan vise seg å bli et kupp hvis vi klarer å sikre oss han i sommer. GOD mot united i dag og jeg digger 80 meterløpet hans i 92andre minutt på stillingen 3-0. DEILIG SPILLER som vi hadde hatt stort behov for. Tenk han hadde jaga foran toon army! :o

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 22. April 2013, 23:06 »
Tar gjerne i mot Weimann.  :thumbu:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 22. April 2013, 23:11 »
Weimann er en spennende spiller, absolutt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 22. April 2013, 23:25 »
Alle vet jo at Weimann ikke vil bli den samme spilleren hos oss. Forsvar først, min gode venn.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 22. April 2013, 23:56 »
Alle vet jo at Weimann ikke vil bli den samme spilleren hos oss. Forsvar først, min gode venn.

Kunne vært et bra back-up.

:shola:
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 23. April 2013, 00:05 »
Bytte vår eminente goalgetter Shola og litt småpeng mot Weimann da? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 23. April 2013, 09:32 »

:coloccini:

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 24. April 2013, 21:52 »
Jeg er for Carroll, men han er en injury prone. Mye skadet hos oss, pool og wham. Jeg kjøper kvaliteten og typen for opp til 15mill, men tror han vil slite mye på Owen sin benk...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 24. April 2013, 23:14 »
Vet ikke helt hvor jeg skulle legge denne linken da den inneholder både Pardew og transfers. Noen kan flytte den til Pardew tråden vist den passer bedre der.

Newcastle want to add a left winger, a striker and a centre-back as a matter of urgency but are also looking at new goalkeepers.

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2013/04/24/61634-33225771/?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 25. April 2013, 09:19 »
New goalkeepers? Hva!? Krul og Elliot et uten tvil et av de beste keeperparene i ligaen, så her må det vel snakkes om en yngre en som kan hope opp og stå frem OM begge skulle bli skadet samtidlig?

Sånn ellers er jeg positivt til en ny ving, spiss og midtstopper, men om noen stikker (noe jeg tror vil skje) så trenger Newcastle enda flere spillere.
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #357 på: 25. April 2013, 09:34 »
Steve Harper legger jo opp. Er vel ikke unaturlig å se etter en erstatter?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 25. April 2013, 09:52 »
Det hadde jeg glemt. Jeg beklager så meget, unge mann.
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #359 på: 25. April 2013, 10:42 »
Ingenting å beklage gamle (?) mann :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!