Det er jo betryggende hvis de faktisk har en second hitlist denne gangen da, for det har de ikke hatt tidligere. Og jeg tviler på at vi skal legge for store deler av skylden på Kinnear for at ingen spillere har blitt signert enda. Tviler på at han har fått et megabudsjett å jobbe med, for å si det sånn...
Føler at han må ta en god del av skylden jeg. Utifra info og Pardews uttalelser i pressen så er det han som har hovedansvaret og siste ord når det gjelder spillere og også det å finne dem (hører mye mindre om Carr nå enn tidligere). Det at man må ha et stort overgangsbudsjett for å finne gode spillere liker jeg ikke helt og synes også det er litt urovekkende at vi nå alltid blir linket til ganske så åpenbare navn hvis du skjønner hva jeg mener. Gomis, Remy og Bent krever ikke mye background arbeid eller godt speiderarbeid for å finne og ikke lykkes vi med å finne smutthull i kontrakter heller. Dette har vi klart sammenhengende helt siden signeringen av Tiote (hvem så han og Cabaye komme f.eks?) og det virker litt mistenkelig at dette opphører sammen med ansettelsen av Kinnear.
Når du i tillegg tar deg en ferie midt i den perioden hvor du er viktigst er jo under enhver kritikk så det trenger man ikke å gå nærmere inn på.
Jeg synes hele dette vinduet bare har vært ett eneste kaos hvor det virker som om klubben innad ikke kommuniserer godt nok med tanke på hva vi ønsker. Føler at vi flytter fokus fra spiller til spiller uten å helt tenke på hva vi trenger (trenger vi virkelig en spillertype som Bent når vi har en tilsvarende i Cisse som attpåtil skriker etter litt muskelhjelp på topp?) Liker heller ikke at pardew i pressen nærmest må be Kinnear om spillere, har han ikke noe input når det gjelder hvilke spillere han ønsker?
Det siste blir selvfølgelig synsing, men når du ser klubber som Norwich, Swansea og Fulham gå såpass klinisk og kirurgisk til verks i sine overganger så må man stille sprøsmålstegn og mannen man må stille dem til er først og fremst Kinnear synes jeg, når han nå først har fått den rollen han har.