20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs Chelsea - Lørdag 2. februar kl. 16.00  (Lest 48496 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United vs Chelsea - Lørdag 2. februar kl. 16.00
« Svar #315 på: 02. Feb. 2013, 20:30 »
Skal Colo ut for den der, så skal i alle fall Ramires ut for tofotstaklinga på Spiderman. Synest Webb var bra i dag, dei to situsjonane i første setning inkludert. Kunne blitt ein mykje meir oppstykka og stygg kamp om han hadde lagt linja annerledes. Temperatur skal det vere, men det utarta seg aldri til noko særleg meir enn det. Bra kampleiing med ein del vanskelege situasjonar, Cissé vs Cole-situasjonen bl.a.
« Siste redigering: 02. Feb. 2013, 20:33 av Hans J »

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 02. Feb. 2013, 20:33 »
Buinga på Ba var på sin plass. Det er en del av fotballen. Hadde han spilt 10 sesonger og vært en tro tjener hadde det vært annerledes. Opplevde f.eks at enkelte deler av viking stadion buet på Bjarte Lunde Aasheim (over 400 kamper og 12 år i klubben) når han spilte for Start. Han ble i tillegg ufrivillig solgt. Da kan man bli flau. Ba er bohem og lykkejeger, og da ser jeg ikke på det som noe problem.

Som Kristoffer nevner er det også viktig å tenke på intervjuene han har gitt i etterkant av overgangen og forran denne kampen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 02. Feb. 2013, 20:34 »
yoan gouffran ‏@YGouffran
SJP was AMAZING!!!! Waaaooouuhhh!!!  :feiring:

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #318 på: 02. Feb. 2013, 20:39 »
Bra oppsummering om Perch, Hans. Helt enig. Meget god kamp i dag - forutenom et par småfarlige feilpasninger. Han sliter mer utover i kampen - men alt i alt en solid kamp av Perch. Han beviser igjen at han er mer enn dugelig som back-up på ankerplass - og så lenge han har spillere rundt seg som er dugelig offensivt er Perch en bra spiller å ha der utpå.

Helt fint å bue på Ba i dag. Unødvendig å kauke dive, men utover det var det helt greit. Glem ikke at han i media før matchen gav inntrykk av at det ikke var noe mer spesielt å møte Newcastle enn noen andre selv om han hadde spilt der nesten de to siste åra og tross alt fått karrieren opp på et nytt nivå fordi vi gav han sjansen til det på meget gunstige betingelser. La i grunn bare enda mer opp til en slik mottakelse med slike uttalelser. Selvfølgelig glemmer heller ikke fansen hvilken dårlig timing Ba forlot klubben på. Vi er nok for evig glad for Ba sin innsats - men buingen får han jammen meg tåle.

Enig angAende Perch, til dels enig angAende Ba. Greit A bue nAr han kommer til stadion og nAr han har ballen pA banen. Men nAr han ligger nede med brukket nese og fossblQr syns jeg det er lite hyggelig med sA mye buing. Han ble sparket I trynet og sAg ut til A ha veldig vondt, sA da er det greit at fansen tar det litt med ro.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #319 på: 02. Feb. 2013, 20:41 »
ser altomfotball gir jonas 8 og cabaye 7. di har vel sett hvem som skåret og satt poeng ut fra det.
visst cabaye sin kamp idag ikke er 9 og langt over jonas så tror eg at eg må sjekke synet mitt for å mine øyner var han helt fantastisk god,spesielt første 45

Vel, du bør kanskje sjekke synet ditt selv, i tilfelle. Jonas var fantastisk i første omgang i dag. Jonas er plutselig nye Obertan. Ja visst har han vært skikkelig dårlig i en periode, men i det sekundet han faktisk spiller bra igjen, er det ingen som legger merke til det.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 02. Feb. 2013, 20:42 »
Buing er en del av sporten det når spillere går til andre klubber. Så Ba vet nok dette.Kan tenke meg Ba angrer bittert nå:) siden vi gruser hans nye klubb! Hadde Ba hatt NESE for god fotball hadde han vært lagkompis med colo!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #321 på: 02. Feb. 2013, 20:43 »
Ser vi en tendens til at tidene forandrer seg litt når det gjelder gjensyn av ex-Newcastle-spillere på SJP? Ba brekker nesa, Jose Enrique må ta på seg keeperhanskene og gå i mål, Carroll diver alene med keeper og foran åpent mål og må gå målløs av banen.

Før var det jo slik at hver eneste tulling som forsvant fra klubben scoret mot oss. Bellamy, N'Zogbia osv.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 02. Feb. 2013, 20:47 »
Synes ikke synd på Demba Ba når det gjelder buingen han fikk, den fortjente han. Aldri oppført seg særlig positiv og siden slutten av fjoråret hvor han ikke tålte Cisse sin suksess har jeg egentlig hatt Ba i vrangstrupa. At han ble skadet er selvsagt ikke noe hyggelig, og det er ille å se fotballspillere få skader i hode og ansikt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 02. Feb. 2013, 20:55 »
For en kamp! Sissoko er klassespiller. Det er godt å se at gløden og innsatsen er tilbake. Vi snur en kamp, Santon med to(!) assist, utskjelte Jonas scorer og spiller endelig en god kamp. Alle spillerne gjør en stor innsats, eneste jeg har å pirke på er at Perch spillte for lenge. Han var fullstendig kjørt og hang ikke med de siste 20min. Håper også at vi kan slutte å sammeligne Gouffran med Obertan. To ganske forskjellige spillere etter mitt syn.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #324 på: 02. Feb. 2013, 20:55 »
Demba Ba er en helt rå spiss, med skittne agenter rundt seg. men at han fikk drømmen oppfylt, å spille for en CL klubb, det var vell fortjent. vi fikk han for brød smuler, og han scoret og scoret,,
Kommer til å savne han, men unner han suksess videre!
Men har en følelse av at han kommer til å slite med skader, han var heldig hos oss, med tanke på det kneet han!!

Men han er ikke veldig savnet etter dette overgangsvinduet:)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 02. Feb. 2013, 21:05 »
I dag kunne jeg gjerne tenkt meg og sett match of the day. Blir linkene til nedlasting fortsatt lagt ut på medlemssiden?

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 02. Feb. 2013, 21:10 »
Ser vi en tendens til at tidene forandrer seg litt når det gjelder gjensyn av ex-Newcastle-spillere på SJP? Ba brekker nesa, Jose Enrique må ta på seg keeperhanskene og gå i mål, Carroll diver alene med keeper og foran åpent mål og må gå målløs av banen.

Før var det jo slik at hver eneste tulling som forsvant fra klubben scoret mot oss. Bellamy, N'Zogbia osv.

Håper det er en tendens ja :) Duff har vell også skåret og hatt assist. Carroll og Enrique sine gjennsyn var fantastisk kamper. At Ba ikke fikk til noe og ble byttet målløs ut var herlig. 
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 02. Feb. 2013, 21:10 »
Greit A bue nAr han kommer til stadion og nAr han har ballen pA banen. Men nAr han ligger nede med brukket nese og fossblQr syns jeg det er lite hyggelig med sA mye buing. Han ble sparket I trynet og sAg ut til A ha veldig vondt, sA da er det greit at fansen tar det litt med ro.

Enig! Flaut å se på enkelte av NUFC supporterne da han lå nede med store smerter, og også latterlig at vi buer han inn igjen på banen når han har trynet fult av bandasje og blod. Hvis han hadde dratt en "Carroll" og slengt seg elns hadde det jo vært greit, men han gjorde jo alt riktig og burde fått straffe.
En guddommelig spiller som vi har vært heldige å dra nytte av i to sesonger.

Har faktisk ikke noe skadefryd ovenfor Ba, jeg. Syns det er konge at han sender Torres ut av laget. Kanskje klubber kan begynne å se at man ikke trenger å bla opp 500 mill for en spiller som kan score mål :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 02. Feb. 2013, 21:29 »
Jeg synes det er drøyt å kalle Ba en guddommelig spiller. Da hadde han ikke kommet fra Hoffenheim som et skadevrak uten fotballfremtid. Han er en meget god spiller, men han tok desto større plass også.
Jeg gråter ikke over at Ba er borte. Men jeg ønsker han samtidig all mulig hell og lykke i Chelsea, og håper at han danker ut Torres en gang for alle.

Men utover det gir jeg f.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Barroom hero

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #329 på: 02. Feb. 2013, 21:46 »
Er kamper som dette som gjør at Geordies fortsetter å trappe opp SJP i snø og regn og bruke sårt tjente penger for å se Newcastle tape gang på gang. Det er håpet om at det skal komme en mirakelkamp som dette. Nesten hver sesong kommer det noen fantastiske kamper, som 5-0 mot Man U, 4-3 mot Leeds, 4-4 mot Arsenal osv! Er en lidelse å være 'castle supporter mesteparten av tiden, men er totalt verdt det når det kommer en kamp som dette!  :toon:

Sissoko fortjener mer en 10'er på børsen i dag, for ikke bare viser han absolutt umenskelig klasse i alle mulige faser av spillet, men i tillegg så er han den eneste Newcastle spilleren som er 100% positiv i spill og kroppsspråk, og vil fram og skåre når han har ballen, der andre Newcastle spillere prøver å bli kvitt ballen fortest mulig, gjerne med en støttepasning når de har ballen. Har aldri vært mer imponert av en enkelt spiller! Utrolig imponerende tidspunkt å spille en slik kamp. Han er fersk i ligaen, spiller for et lag som totalt mangler selvtillit og han er sluttkjørt, men alikevel er et angrep alene uansett om det er en eller fem Chelski spillere rundt han og de heter A. Cole eller hva som helst! Rett og slett utrolig, og det det han gjør sprer seg, for Gouffran og andre blir inspirert!