20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs Chelsea - Lørdag 2. februar kl. 16.00  (Lest 48922 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Competition: Barclays Premier League
Time: Lørdag 02.02 - 16:00
Opposition: Chelsea FC - Deres kamptråd
Venue: St. James Park
TV: TV2 PL HD1 / TV2 Sumo Web-TV
Streams: Coolsport Stream 6 16.00-18.00
                Via ATDHE

På lørdag tar vi i mot de blå fra London i det som kan ventes å bli en spennende kamp for begge lag.  Siden sist møte har vi forsterket nevneverdig, med hele 5 franske spillere, hvor det ikke er usannsynlig at vi får se hvertfall 3-4 av dem.  Desverre har vi også mistet Ba til nettopp Chelsea, men han har måtte finne seg i å ikke nødvendigvis være førstevalg på topp foran Torres. 

Spiller vi slik vi gjorde i første omgang mot Villa så bør vi her ha en brukbar sjans til å komme fra det med en fortjent 3-poenger.  Spiller vi som vi gjorde i 2.omgang mot Villa så får vi håpe vi slipper inn mindre enn et tosifret antall mål.  Er det lov å håpe på en gjentakelse av Cissés mirakelskru med yttervrista i fin bue over Cech igjen?

Håper følgende lag (med forbehold om at jeg sikkert har glemt noen viktige spillere:

Krul
Debuchy - Mapou - Colo - Santon
Sissoko - Anita
Gouffran - Cabaye - Marveaux
Cissé
« Siste redigering: 02. Feb. 2013, 08:57 av Hakiki »
Genius by birth. Slacker by choice.

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Newcastle United vs Chelsea - Lørdag 2. februar kl. 16.00
« Svar #1 på: 31. Jan. 2013, 19:02 »
Støtte det laget 100%, men herregud..aldri i verden om det skjer. :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31. Jan. 2013, 19:06 »
Perch starter sikkert ettersom det er mot et topplag, og da skal Pards ha inn så mange taklingsspillere som mulig.. Samme greia med Jonas. :bang: Håper jeg tar feil.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31. Jan. 2013, 19:39 »
Støtter Perch til lørdag, trenger han faktisk. Anita blir for lett.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31. Jan. 2013, 21:38 »
La Perch spille første 55-60, sette noen harde taklinger, få et gult kort og sleng så innpå Anita med løpskapasitet og fart...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31. Jan. 2013, 22:53 »
Tror kampen mot Villa kan gi et bra boost før denne kampen. Vi spilte bra i starten, men måtte slite inn en seier. Da vet hvertfall guttene at de er kapabel til å spille bra, og at de må holde konsentrasjonen gjennom hele kampen.

Håper vi scorer først, og i hvertfall holder nullen første 30. Reading og Southampton har jo greid å komme tilbake fra 2-0 mot Chelsea nylig, så vi bør ha sjanser til å score noen mål. Håper også at Torres starter.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31. Jan. 2013, 23:26 »
Chelsea har både Cech, Mata og Luiz usikre til denne. Hazard soner. Har trua på 3 poeng, men vet at Ba scorer!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01. Feb. 2013, 00:24 »
La Perch spille første 55-60, sette noen harde taklinger, få et gult kort og sleng så innpå Anita med løpskapasitet og fart...

Anita kan være aktuell som ving også da. Heller ham enn Jonas.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01. Feb. 2013, 01:38 »
Absolutt! Hvis Marve er uaktuell, vil jeg se enten Anita eller Gabby som ving... Men vi veit vel begge at det neppe skjer, eller hva Winther?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01. Feb. 2013, 03:30 »
Slipper jeg A se Willy, Simpson og Jonas pA banen, Shola fra start og Perch som midtstopper eller back, skal jeg la vaere A klage samme hvordan kampen ender. Perch har hatt noen horible kamper pA midtbanen ogsA, men stort sett syns jeg han gjQr en grei jobb der. Han er god til A takle og har korte, kjappe avleveringer av ballen.

Med en opptur mot Villa og sentrale Chelsea spillere ute, er det slettes ikke umulig A fA noe ut av denne kampen, selv om Chelsea fortsatt vil kunne stille ett sterkt lag. HAper I hvertfall vi gjQr en god innsats og at vi ikke legger oss helt bakpA for A "safe inn" noe som helst.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01. Feb. 2013, 08:11 »
Jeg er spent, men litt redd for at Ba skal storspille. Blir spennende å se lagoppstillingen. Jeg tror Den kommer til å bli ganske så lik som mot Aston Villa, men håper på:

Krul
Debuchy-Staylor-Colo-Santon
            Pearch-Mbiwa
    Gouffran-Cabaye-Sissoko
                   Cisse

Veldig usikker på denne lagoppstillinga, da vi møter et godt lag. Grunnen til at jeg velger Pearch og Mbiwa: Defensiv styrke bak Gouffran,Cabaye og Sissoko slik at disse kan få litt mer spillerom. Jeg er dog usikker på om Mbiwa burde ta plassen til Staylor da Mbiwa han virker som en spiller med høy fart og tempo. Mye mer enn hva Taylor har.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Barroom hero

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01. Feb. 2013, 09:25 »
Første post...! Har lest på forumet her lenge, så på tide å bidra litt. Har vært Newcastle fan siden 95/96 sesongen, og emigrerte til fotballøya for tre år siden, så har blitt noen Newcastle kamper siden det.

Spent på hva Pardew har gjort på treningsfeltet siden tirsdag. Håper for all del det har gått i drilling på hvordan å takle høyt press type Villa i andre omgang. Er enkle grep som er alfa omega. Var det bare meg som hørte Pardew rope "don't panic, don't panic, don't panic" fra sidelinja på tirsdag?  :ler:

Mener også dette er vår sterkeste oppstilling per dags dato:

Krul
            Sissoko - Anita
                 Cissé

Kan bytte plassering på Sissoko og Cabaye siden det fungerte bra sist, og tror det er hakket tryggere defansivt, inntill Sissoko blir vant til PL tempoet.

Er stor fan av Perchinio, da han er en av få Newcastle spillere som kan takle, og det trengs for vi har blitt latterligjort i mange kamper pga manglende fysikk og taklingsstyrke. Han har også faktisk utviklet seg til å bli en god pasningsspiller, holde roen og gjøre det enkelt. God fart også, og har reddet oss mange ganger med fantastiske taklinger i siste liten denne sesongen. Herlig å se han ta igjen 2x på Weimann etter han stemplet Jonas. God offansivt på corner også, som er mangelvare. Men trur Anita kan gjøre en god jobb her, så kan Perch komme inn hvis han blir for lett.

Blir forbanna viss Jonas starter denne, eller i det hele tatt kommer inn.

Howay the lads!

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 01. Feb. 2013, 09:34 »
 :welcome:
Veldig enig med laget ditt Barroom! Men tror nok Staylor starter igjen! Og Marveaux er vel skadet?
Winning isn't everything, it's the only thing!

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01. Feb. 2013, 10:15 »
Første post...! Har lest på forumet her lenge, så på tide å bidra litt. Har vært Newcastle fan siden 95/96 sesongen, og emigrerte til fotballøya for tre år siden, så har blitt noen Newcastle kamper siden det.

Spent på hva Pardew har gjort på treningsfeltet siden tirsdag. Håper for all del det har gått i drilling på hvordan å takle høyt press type Villa i andre omgang. Er enkle grep som er alfa omega. Var det bare meg som hørte Pardew rope "don't panic, don't panic, don't panic" fra sidelinja på tirsdag?  :ler:

Mener også dette er vår sterkeste oppstilling per dags dato:

Krul
            Sissoko - Anita
                 Cissé

Kan bytte plassering på Sissoko og Cabaye siden det fungerte bra sist, og tror det er hakket tryggere defansivt, inntill Sissoko blir vant til PL tempoet.

Er stor fan av Perchinio, da han er en av få Newcastle spillere som kan takle, og det trengs for vi har blitt latterligjort i mange kamper pga manglende fysikk og taklingsstyrke. Han har også faktisk utviklet seg til å bli en god pasningsspiller, holde roen og gjøre det enkelt. God fart også, og har reddet oss mange ganger med fantastiske taklinger i siste liten denne sesongen. Herlig å se han ta igjen 2x på Weimann etter han stemplet Jonas. God offansivt på corner også, som er mangelvare. Men trur Anita kan gjøre en god jobb her, så kan Perch komme inn hvis han blir for lett.

Blir forbanna viss Jonas starter denne, eller i det hele tatt kommer inn.

Howay the lads!

:welcome: !!

Enig med deg angående Perch. Det er nesten som han har fått en ny vår i rollen som DM, og gjør en langt, LANGT bedre jobb der enn det han noen gang har gjort som stopper/høyreback (bortsett fra rekorden hans med utestengelse for 5 gule kort på sesongens første 5 kamper, det er ganske bra jobba ::p ) Til akkurat denne kampen tror jeg nok Perch starter, da Pardew er glad i å demme opp litt defensivt mot de bedre lagene i ligaen. Tror også i likhet med Stangi at Saylor starter, og Marveux er skadet uten noen dato for retur før denne kampen.

Jeg tror det blir dette laget:

Krul
Deb - Saylor - Colo - Santon
Perch - Cabaye
Gouffran - Sissoko - Jonas
Cisse

Jonas kommer nok ikke til å bli satt ut av laget før vi har Ben Arfa, Marve og Gouffran tilgjengelig, og ikke før vi møter enklere motstand enn Chelsea.

Tror vi har mulighet til å ta poeng her, men det hele avhenger av om vi klarer to gode omganger, og ikke faller sammen som på tirsdag  :-\ 

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01. Feb. 2013, 12:48 »
Uttalelse fra Pardew på dagens pressekonferanse:
?Marveaux was unfortunate to get injured just before the game because he would have started the game.? ?However, the team did so well it means I have a decision to make.? ?The team will be pretty much as it was.? ?We have to build on Villa now, that one is done.?

Går mot samme lag som vi mønstret mot Villa, men håper virkelig at Pardew bytter ut Jonas med Marveaux. Isolert sett hadde jeg ønsket samme lag som Hakiki og Barroom Hero - men er trygg på at Saylor og Perch kan gjøre en god jobb også