20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Moussa Sissoko  (Lest 43114 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Moussa Sissoko
« Svar #90 på: 29. Mai 2014, 08:34 »
Hvis vi skal drive å selge spillere som "kan forsvares" å selge, så får vi forferdelig bredde selv med noen signeringer. Og vi har allerede dårlig bredde. Er nesten ikke noen mulighet for rotasjon i denne klubben.. Vi har spilt store deler av sesongen med innbyttere av Wankership kvalitet (med unntak av Mbiwa og Ben Arfa som egentlig burde starte). Kanskje får vi mer enn det vi kjøpte han for, men dette er ikke en bedrift.

Når det er sagt synes jeg også Sissoko har klart seg bra denne sesongen.

Ja han er vel den eneste midtbanespilleren (som har blitt brukt) etter Cabaye dro som har bidratt offensivt og fått oss til å se litt mindre dårlig ut... Jeg vil ikke selge han først og fremst for å gå i profitt, men mener han er en god spiller å ha i stallen, men ser gjerne at vi heller går for en(helst to) spiller(e) med litt teknikk og pasningspresisjon. Med Tiote som rydder opp da, gjerne et par vinger(hvis Ben Arfa blir solgt) og en spiss som ikke er et stort oppspillspunkt, men kan bidra i spillet, er lynrask, eller bare bøtter inn mål.. Sissoko kan godt spille kant da i en slags 4-5-1 formasjon siden han bidrar mye offensivt.. Men ser helst at vi satser litt mer teknisk om vi skal heve oss... Vi så jo hvordan det gikk med et lag fullt av fysisk gode spillere som var gode bakover i slutten av sesongen...

Det var voldsomt så negative folk var til et salg av Sissoko... Jeg mener selvfølgelig at han skal erstattes, både for å ha en viss bredde og offensiv slagkraft... Men med en litt annen spillertype, en teknisk ving, eller en playmaker.....
« Siste redigering: 29. Mai 2014, 08:44 av mr. fresh »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 29. Mai 2014, 14:20 »
Det er så mange åpenbare grunner til at folk er negative til et salg av Sissoko, at jeg fatter ikke hvordan du unngår å forstå det.
Han er vår viktigste offensive spiller og har sammen med Remy vært det siden Cabaye dro. Remy er nå historie for oss.
Når Ben Arfa nå er fryst ut er han den eneste som tar med seg noe form for uforutsigbarhet i laget. Han var vel også den eller blant de spillerne som skapte mest for sine lagkamerater forrige sesong.
Når vi da veit at vi går inn i en sommer med en ekkel tynn stall, og med desperat behov etter kreativitet og offensiv slagkraft fremover på bana - så virker det for meg totalt på trynet dersom vi overhodet skulle vurdere selge Sissoko. Spesielt med det faktum at vi er så jævla trøblete i spillerlogistikken - vi skal slite som det er med å dekke dagens behov for forsterkninger.

Summen av alt dette gjør at jeg mener det er idioti å selge Sissoko. Satt på spissen tar jeg han heller som spillende manager og lar Pardew gå :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #92 på: 29. Mai 2014, 15:17 »
At han var vår viktigste spiller offensivt sier mer om Newcastle enn Sissoko... Bortsett fra Remy, Arfa og Cabaye var det rimelig tafatt... PR. dags dato er såklart Sissoko en viktig spiller, med det spillermateriellet vi har... Men om vi får inn noen gode offensive spillere, så ser jeg heller at vi spiller en mer moderne teknisk fotball... Pasningsspillet vårt var på trynet. Sissoko hadde noen gode raid, susende skudd, men er ikke en typisk god pasningsspiller som virker å ha et sekund ekstra fordi de har orientert seg... Det hjelper ikke at Sissoko individuelt var best, om alle spiller for seg selv... Jeg har ikke noe imot å se Sissoko i en 11er med en gjeng teknikere, for å få litt variasjon med kraft, hurtighet og tunge skudd. Men om vi får inn en fantastisk playmaker, og mister Sissoko, så ser jeg det som et stort steg frem... Sissoko er en begrenset spiller som ikke har noe å gjøre i et topplag..

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 29. Mai 2014, 15:41 »
Men om vi får inn en fantastisk playmaker, og mister Sissoko, så ser jeg det som et stort steg frem.
Er vel akkurat her problemet ligger. Vi har ikke klart å erstatte Cabaye enda, og om vi skal få nok en nøkkelspiller på toppen av det så vet vi jo alle hva som skjer da. Denne klubben har en rekke vinduer nå gitt blaffen i å hente inn nye folk. Det skjedde med Carroll, Ba og Cabaye nå senest. Erstatteren kommer gjerne om et halvt år eller en sesong senere, eller aldri. Skulle gjerne byttet ut Williamson, Coloccini, Cisse, Gouffran og andre med mer kvalitet jeg, men under Ashley så skjer ikke det. Pdd så er Sissoko en jævla viktig spiller for nufc.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 29. Mai 2014, 15:43 »
Takk Fluffy. Virker som om du ikke tar deg tid til å lese argumentene her.  For per dags dato er Sissoko blant klubbens klart beste spillere - og veien er dessverre lang før vi kan kalle oss et topplag igjen. Derfor er det for meg helt borte vekk og skal kaste Sissoko vekk nå. Selger vi Sissoko nå, er det nok snarer fordi han er for GOD for oss enn omvendt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 29. Mai 2014, 16:57 »
Om Monaco vil ha Sissoko nå i sommer så er han nok ikke vanskelig å be, det samme gjelder nok Dubuchy også om Roma eller PSG skulle komme på banen.

Spillerene ser jo det samme som oss at denne klubben ikke har ambisjoner. Når en spiller på et landslag som Frankrike har en da ambisjoner om å kunne spille i europa cuper skulle en tro. (CL)

Heldigvis ser nok flere unge spillere ute i Europa på Newcastle som et steg videre og som et springbrett til større klubber. (Kjedlig for oss å miste de beste spillerene, men dette er buisiness for Ashley som vi dessverre begynner å bli kjent med)

Håper virkelig at Sissoko blir i Newcastle og at han kan få en rolle mer sentralt i banen. Må jo være mulig å få inn en forbanna ving i et overgangsvindu snart.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 06. Jan. 2015, 17:36 »
http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/advanced-talks-moussa-sissoko-transfer-psg/?

Sitat
Reports in France have today claimed that Newcastle United and PSG are in ?very advanced talks? for the transfer of Moussa Sissoko back over the Channel.

Kommer til å drukne blant stjernene akkurat som Cabaye.

Sitat
The PSG transfer tale says that the fee will be at least £20m if it goes through.

Hadde faktisk takket ja til dette dersom vi hadde reinvestert samtlige pund. Han er ikke SÅ god. Men så var det jo dette med Newcastle og erstatte spillere etter salg/reinvestering..
« Siste redigering: 06. Jan. 2015, 17:40 av Eriksen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 06. Jan. 2015, 18:08 »
Ikke SÅ god? Neivel, men jeg synes han har vært Newcastles desidert beste spiller i år, og til tross for få målpoeng er han hjertet i Newcasteangrepet. Han bidrar med så ekstremt mye fremover på banen. Ville blitt utrolig skuffet om Sissoko ble solgt, uavhengig av om det er snakk om 10 eller 30m.

Skal dog sies at jeg lenge har forventet at han skal forsvinne i januar, og jeg blir ikke overrasket om at han forsvinner til en bedre klubb.
« Siste redigering: 06. Jan. 2015, 18:12 av boris. »
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 06. Jan. 2015, 18:31 »
Problemet med Sissoko er at han kan være gud i en liten periode før han er tilbake til de gode gamle 10-meters touchene og mister ballen litt for mye. Lite bevegelse fra medspillere spiller selvsagt inn, men han har sine perioder hvor han er helt ute av form. Startet sesongen veldig bra, det er jeg enig i, men i det siste har han falt litt. Han er god, men ikke verdt mer enn £20 mill. Suarez kom til Liverpool for £21 mill fra Ajax.

Tremblem

• Gjest

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 06. Jan. 2015, 19:39 »
Jepp, leste ikke transfertråden før jeg posta det. :P

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #101 på: 28. Jan. 2015, 11:51 »
At våre kjære franskmenn flørter med PSG og Arsenal er gammalt nytt. Men jeg merker at jeg blir kraftig provosert. Han kan vel fortelle dette til agenten sin istedetfor å gå ut i media? Jeg er lei av leiesoldater. Og hvis de først skal være det, kan de faen meg late som det motsatte.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 28. Jan. 2015, 12:52 »
Lykke til med å få spilletid i PSG. Snakk med Cabaye.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #103 på: 02. Juni 2015, 12:13 »
No fate but what you make

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #104 på: 02. Juni 2015, 14:26 »
Skjønner jo at han heller vil til Chelsea og kjempe om titler enn å kjempe mot nedrykk hver sesong i Necastle.