20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa vs Newcastle United - Tirsdag 29 januar kl. 20:45 HD2  (Lest 57096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Deb og Sissoko var konger i førsteomgang, mens i andre stod Krul og Colo fram. Synd og urutinert av Deb å lage straffe.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Holand

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Synes Cabaye var ganske så usynlig i går.. bortsett fra druseren han hadde i første!! som gjorde at jeg krema utover stua. Den mannen er klasse!

ascobar

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Cabaye var tidvis usynlig Holland. Men såg du hvilket arbeidsjern og duellvilje han hadde i samtlige 90 min?
Ellers Colo og Krul solid. Samme med Sissoko som hadde meget god debut.
Beit meg merke i at Santon var vanvittig god synes jeg. Denne mannen har ett mye større tempo enn Debuchy som sliter med toppfarten sin. (Gruer meg til Bale)

Videre såg jeg ett par lyspunkt i Geoffran. Denne mannen kan bli meget viktig for oss. Teknikk, blikk, tempo OG INNLEGGSFOT!!!?! Han jobbet også sokkene av seg deffensivt. Ikke riktig å ta han ut.
Helt klart at Jonas skal ut, som i tillegg hadde gult og stinket. Støtter at Shola kommer inn og hjelper til i luftrommet defensivt.. men gjerne ikke 25 min før slutt. Hadde holdt med siste 10 min.
For øvrig magisk klarering av Mbiwa...

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Faktisk mest fornøyd med Gouffran i denne kampen, selv om Sissoko gjorde en bedre kamp.
Sissosko innfridde forventningene, mens gouffran virker mye bedre enn hva jeg hadde turt å håpe på :toon:

En hel kamp på høyde med hva vi presterte i 1 omg, så kan vi ha mulighet til poeng mot Chelsea også.
Men så var det det med å spille godt i en hel kamp da...   Kanskje dem skal droppe å dra i garderoben mellom omgangene  :pardy:
sunt pueri pueri puerilia tractant

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Deb og Sissoko var konger i førsteomgang, mens i andre stod Krul og Colo fram. Synd og urutinert av Deb å lage straffe.
Som 4 av 4 mann i tv2pl studio i går påpekte så er dette absolutt ikke straffe. Er faktisk filming. Jeg har sett situasjonen i reprise ca 30 ganger nå fra alle vinkler og det som skjer at abon faktisk tråkker på foten til deb og kaster seg. Er bare tull. Dette var grov dommerfeil som kunne kostet oss peong.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Cabaye var tidvis usynlig Holland. Men såg du hvilket arbeidsjern og duellvilje han hadde i samtlige 90 min?
Ellers Colo og Krul solid. Samme med Sissoko som hadde meget god debut.
Beit meg merke i at Santon var vanvittig god synes jeg. Denne mannen har ett mye større tempo enn Debuchy som sliter med toppfarten sin. (Gruer meg til Bale)

Videre såg jeg ett par lyspunkt i Geoffran. Denne mannen kan bli meget viktig for oss. Teknikk, blikk, tempo OG INNLEGGSFOT!!!?! Han jobbet også sokkene av seg deffensivt. Ikke riktig å ta han ut.
Helt klart at Jonas skal ut, som i tillegg hadde gult og stinket. Støtter at Shola kommer inn og hjelper til i luftrommet defensivt.. men gjerne ikke 25 min før slutt. Hadde holdt med siste 10 min.
For øvrig magisk klarering av Mbiwa...
De franke gutta ble jo ikke byttet ut fordi de gjorde en dårlig oppvisning. Var som Pardew sa i interjuvet etter kampen. At safta gikk ut av de franske gutta. Må huske tempoet i england er helt noe annet enn i frankrike. Glimrende debut av alle de nye,men må jo si jeg ble litt skuffa når mbiwa kom på som def midtbane. Liker dårlig når spillere brukes utenfor sin beste posisjon.Ellers syns jeg sissoko var fantastisk,men vil gjerne se denne treangelen på midten.

--------------------------------------------
--------Sissoko-------Tiote---------------
--------------------------------------------
--------------Cabaye----------------------

Altså når tiote er tilbake da selvfølgelig.Men med sissoko som mer sittende sammen med tiote og cabaye som en friere mer offensiv rolle foran disse to.Sissoko var god i den offensive rollen men jeg syns Cabaye er bedre der:)

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Som 4 av 4 mann i tv2pl studio i går påpekte så er dette absolutt ikke straffe. Er faktisk filming. Jeg har sett situasjonen i reprise ca 30 ganger nå fra alle vinkler og det som skjer at abon faktisk tråkker på foten til deb og kaster seg. Er bare tull. Dette var grov dommerfeil som kunne kostet oss peong.

Ja, det er nok filming. Men skjønner ikke hvorfor Deb ikke bare venter med å gå etter ballen til han er utenfor 16 meteren. Spissen står med ryggen til mål på vei ut av 16, da er det fristende å filmen hvis noen gir han muligheten. Og i tillegg elsker Mike Dean å blåse straffe.
FVM

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Enig. Unødvendig av Debuchy å gi Agbonglahor sjansen til å falle.

Har forøvrig enda ikke komt over hvor ræva vi var i 2. omgang i går. Håpte vi for en gangs skyld kunne spille 90 gode minutter og vinne overlegent. Virker som at alt som skal til for å vippe oss av pinnen er at motstanderlaget gjør et dobbeltbytte etter pause. Hvis Villa hadde startet med Weimann og Agbonglahor igår tror jeg vi hadde tapt og det hadde vært krisestemning her på forummet.

Alt for tidlig å friskmelde oss

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
Jeg var og meeeget imponert av Gouffran, trodde han var en litt spinkel fyr som var god i gjennombrudd men ville slite å holde på ballen i en mer fysisk liga som PL men mine tvil var heldigvis ikke realiteten. Følte han holdt godt på ballen selv når han kom i en litt ekkel situasjon og tror vi kan se mye fiffig veggspill mellom han, deb og cabaye som kan løse opp plass for han til å løpe inn ned langs høyresiden hvis han spiller der.

Men lurer fælt på hvordan start 11eren vår vil se ut når ben arfa og tiote er tilbake. Perch spillte godt i går men er nok ikke plass til han fra start når tiote er tilbake. Og jeg håper virkelig marvoux eller gouffran tar plassen til Jonas når ben arfa kommer tilbake. La bare merke til at Pardew gikk bort å klemte og sa noen ord til Jonas etter kampen, så lurer på hva den egentlige grunnen at han spillte 90 min, det sportslige er iallefal ikke på plass.
Newcastle United Football Club<3

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Virker som at Pardew sier til laget 'chill gutter, vi har denne seieren i lommen så er ikke vits å bruke ekstra krefter'

Tipper Pardew har gått i den gode gamle FM-fella, og sier "for fansen" gang på gang på gang  :ler:

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Er bare at laget får nerver når de blir presset litt. Helt naturlig etter vår deilige form.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Nei Toon, der er jeg ikke enig. Det er medvirkende, men ikke BARE det...

I mitt hode er det slik at AP er for feig, og evner ikke komme med mottrekk når motstanderen setter oss under press. Det jeg ser som mest kritisk er at vi bare skal hoofe ballen ut, uten mål eller mening. Vi MÅ sørge for at vi har noen som mottar ballen, og som kan holde på den litt for å kunne avverge press. Dette kan gjøres ved å legge igjen en hodesterk spiller og en kjapp tekniker, som jobber som et par, ikke 40 meter fra hverandre...(Så må vi faktisk sikte på dem med pasningene også.)

Slik det er nå så klarer ikke Shola å treffe en medspiller om det så stod om liv, og nye angrep ruller over oss hele tiden. Det er når disse angrepene har rullet over oss noen minutter at vi blir stresset og gjør feil.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
NUFC_Stats: There wasn?t a more accurate passer for NUFC last night than Davide Santon (93%). Jonas Gutierrez was the worst (outfield) - 61% #nufc

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Som vanlig er det veldig mye rart på forumet når det er ting å sette fingeren på. Nei, vi var på ingen måte gode i andreomgang, men jeg mener det er flere årsaker til det enn at vi har verdens aller aller aller aller aller aller aller aller aller aller dårligste av verdens dårligste mangere, og at Jonas er fotballhistoriens suverent dårligste spiller, noe som visstnok har blitt en etablert sannhet hos enkelte.

Først og fremst, honnør til samtlige 14 spillere som var involvert i kampen. INGEN av dem spilte direkte dårlig. Og Alan Pardew gjorde faktisk også en ok (ikke mer, men heller ikke mindre) innsats. Jeg TROR Pardew valgte å bruke Taylor fra start, på grunn av duellstyrke, og jeg synes Taylor gjorde en veldig god kamp. Begrunnelsen for Perch er antakelig det samme. Duellstyrke. Ville vel gjerne ha en klassisk ballvinner til å demme opp for eventuelle gjennombruddspasninger til Benteke/Bent, og som også kan holde de nevnte spissene litt i sjakk. Og med fineschmeckeren Cabaye, og box-to-box-spilleren Sissoko trenger ikke det å ha vært så dumt. Og også Perch kom veldig godt fra det, den tiden han spilte.
Jeg forstår det som at byttene av Gouffran/Sissoko handler om at spillerne hadde gått tom, begynte å merke tempoet og ville ha inn friske bein. Jeg mente de byttene var okey der og da, og synes det fremdeles. Optimalt sett skulle man gjerne beholdt Sissoko på banen, men hvis han hadde føling med en skade er det en no-brainer. Dessuten vil jeg tro han også merket tempoet i andreomgang. Villa satte et vanvittig press på oss fra start, og holdt det gående nesten hele veien. PL-erfaring er ikke nødvendigvis så dumt å ha på slutten av en sånn kamp. Selv ikke om en av spillerne heter Jonas Gutierrez, og nok har sett sine beste dager som fotballspiller. Jonas har fortsatt en vanvittig arbeidsmoral, og når vi må krige inn poeng, noe vi sjelden er gode til, så er han ikke så verst å ha. Selv om jeg gjerne hadde sett at han var mer ballsikker under press.

At Villa kommer ut til andreomgang og legger et vanvittig trykk på oss er ikke spesielt overraskende. Men jeg tror det etter hvert ville roet seg litt hvis de ikke hadde fått belønning for strevet. Dessverre forærer Mike Dean dem et straffespark de selvsagt aldri skulle hatt. Men Debuchy setter inn en takling, og gir Agbonlahor en unnskyldning for å falle (som om han noen gang har trengt det...) og Dean en anledning til å blåse. Straffesparket blir ikke korrekt av den grunn, men Deb skulle aldri gitt dommeren en mulighet for å blåse straffe. Han burde bare tvunget Agbonlahor videre ut mot sidelinja.

Det er mulig Pardew er litt naiv som kanskje ikke ser dette trekket komme fra Lambert. Kanskje burde han brukt pausen til å forberede spillerne på hva som ventet dem i andreomgang, for det var de tydelig ikke. Men de ristet av seg sjokket etter hvert, og spillerne jobbet til seg tre velfortjente poeng. Synes samtlige spillere hadde grunn til å gå av banen med hodet høyt hevet (også Jonas!). De nektet å gi fra seg seieren. De nektet å slippe inn flere mål. Og Mbiwas reddende inngripen på slutten gjorde at han i allefall har betalt tilbake litt av det vi betalte for han, og har gjort seg mer enn fortjent til sin første lønnsslipp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Innsatsen var iallefall tilbake i denne kampen. Det skal de ha, men som bjørni sier AP blir for feig, og spesielt når vi blir satt under press så er det ganske kaotisk. Det må gå an å finne en mellomting når vi har en ledelse. Vi husker kampen forrige sesong når vi ledet 2-0 mot Wolves. Et skrekkeksempel. Det er greit at vi legger oss litt bakpå når vi har en ledelse, men det er litt forskjell å gi fra seg initiativet fullstendig! Når vi trekker ned hele laget, så er det klart det blir vanskelig å komme seg ut igjen. Det blir heller ikke bedre av at Cisse og Shola skal ta seg av eventuelle kontringer. Vi står der til slutt og bare måker ballen uten mening, og vi sliter grasalt med å i det hele tatt komme oss ut av egen seksten. Solid førsteomgang, men dette som skjer i andre omgang har skjedd før, og det er en grunn til det. Det er det ikke til å komme unna uansett hvordan man vrir og vender på det.