20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Aston Villa vs Newcastle United - Tirsdag 29 januar kl. 20:45 HD2  (Lest 56834 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Livsviktige poeng. Men FOR ENTE GANG SÅ FULLFØRER VI IKKE EN KAMP! Hvorfor slutter vi å spille fotball i andre omgang? Hvorfor skjer dette her gang etter gang etter gang. Vi spiller omtrent ikke fotball i andre. Hvorfor blir ikke dette her rettet på? Er så lei av se på at laget kolapser helt etter en god omgang. Hele laget på egenhalvdel siste 30 min! Er jo galskap.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er ikkje alt Pardew kan gjere med eit lag som ikkje har vunne på lang tid heller. Ein del av det ligg mentalt inne i topplokket til spelarane, og med tre poeng og sesongens fyrste borteseier er det i alle fall noko å bygge vidare på. I teorien så kunne bytta fungert betre, men kvifor det ikkje gjekk betre i praksis, har eg ikkje krefter til å gå i detalj på no.

Med litt meir tid til å få dei nye inne i PL-tempoet, og litt meir ro i laget generelt, så blir dette forhåpentlegvis bra. Dette likna litt på WBA sin kamp mot Villa, der begge laga også hadde kvar sin omgang.

Synest synd på Lambert, som gjer to kjempebytter i pausa og ser genuint lei seg ut, men langt viktigare er utvilsamt vår triumf.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
Deilig med årets første borteseier og gode debutanter. Utover det var andre omgangen nær sagt som vanlig på conference nivå, mens Pardew sine taktiske grep var grufulle. Heldigvis er det poengene som teller når vi skal summere til slutt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Det jeg sliter med å fårstå er hvorfor Perch altfor ofte ligger høyere i banen enn Cabaye, og hvorfor Sissoko altfor ofte/hele tiden ligger høyere i banen enn Cisse. Synes dette er merkelig.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Denne kampen kan bli langt viktigere enn de 90 minuttene som ble spilt.... Følelsen av endelig å vinne igjen, og i tillegg på bortebane, er kjærkommen! I tillegg til at 3 av de nye starter i en så viktig kamp som resulterer i seier, kan gi en mye bedre følelse i laget! :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Tror dere Jonas stikker hvis Colo stikker? I såfall er jeg tilbøyelig til å gi slipp på Colo. Dårligere fotballspiller enn Jonas finnes ikke på balløya.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
Det jeg sliter med å fårstå er hvorfor Perch altfor ofte ligger høyere i banen enn Cabaye, og hvorfor Sissoko altfor ofte/hele tiden ligger høyere i banen enn Cisse. Synes dette er merkelig.

Topper den med å sette Cisse på høyrekant, spesielt ettersom han har sin styrke defensivt samtidig som Debuchy virkelig hadde taket på Agbonlahor i den andreomgangen. Mens Jonas som vanligvis ihvertfall er til å stole på ble maltraktert av Weimann på andre siden.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil

Har noe med at vi spiller med en spiss, og da må midtbanen opp og presse,, vi har tre mann sentralt så det er ok å slippe en av de opp i banen.

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
Villa med høye skuldre på hjemmebane i første omgang blir dominert av Newcastle som gjør en glimrende første omgang. Andre omgang er helt motsatt, med Newcastle som går utpå og skal forsvare en 0-2 ledelse og tre LIVSVIKTIGE poeng. Villa har plutselig ingenting å tape og Lambert gjør et glimrende dobbeltbytte som får fart på Villa. Vi blir stressa av den forrykende starten til Villa, og det resulterer i en klønete og svak involvering av Debuchy. Perfekt åpning for Villa og katastrofal åpning av Newcastle. Den setter standard for resten av kampen. Overraskende at vi drar i land alle tre poengene. Hadde vi skudd på mål i andre omgang? Kruhl er Newcastles BB for min del.

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
trallalla for en ræv andre, men tre poeng = deilig:)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
#pusterom
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
Pheew nå har jeg landa og 3 POENG !! Så tabellen nå. Utrolig viktig seier  :smug:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Flott 1. omgang men hva inni HELVETE er det Pardew gjør og sier til guttene i garderoben?

Mannen må jo være blottet for alt som heter taktiske egenskaper og motivasjon.....

2. omgang er en lidelse og se på og vi produserer INGENTING mot ligaens dårligste lag...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil

Har noe med at vi spiller med en spiss, og da må midtbanen opp og presse,, vi har tre mann sentralt så det er ok å slippe en av de opp i banen.

Det er jeg fult klar over, men for å gjøre noe klart:

Perch - defensiv midtbanespiller med en noget begrenset pasningsfot og som er jævlig lite kreativ
Cabaye - offensiv midtbanespiller med en fantastisk pasningsfot, er veldig kreativ og har en god skuddfot

Sissoko - box til box-midtbanespiller som KAN være med å styrke midtbanen når det trengs, men som også kan bidra på topp
Cisse - spiss som har minimalt å bidra med annet enn avslutninger

Ser du forskjellen? Cabaye burde vært den offensive av Perch og Cabaye, og Sissoko burde vært mer defensiv i stedet for Cisse, da førstnevnte har langt, langt mer å bidra med defensivt.
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Pardew MÅ jo være ligaens dårligste manager virker det som....