20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mapou Yanga-Mbiwa  (Lest 48854 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mapou Yanga-Mbiwa
« Svar #225 på: 22. Okt. 2014, 00:39 »
Så alle målene, og det var i alle fall et par der Mbiwa så heller svimmel ut. 3-0(?)-målet til Lewandowski blant annet. Men som sagt, andre gode spillere som har sluppet inn mye mål mot Bayern.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 22. Okt. 2014, 07:49 »
Måtte jo berre koma med ein kommentar! ::p Eg såg ikkje kampen, men har sjølv opplevd å sjå Given spela ein av sine beste kampar for oss sjølv om me tapte 0-6(?). So det var kunn for å erta litt.

Aarons, Obertan og Perez saman for oss på topp, har eg tru på kan vera litt Bayern`sk :D

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #227 på: 22. Okt. 2014, 14:13 »
Syntes Mbiwa var horribel på flere fronter igår. Syntes egentlig ikke han har vært _VELDIG_ god etter han gikk på utlån til Roma. Min mening da
Toon till I die.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 23. Okt. 2014, 14:16 »
Syntes Mbiwa var horribel på flere fronter igår. Syntes egentlig ikke han har vært _VELDIG_ god etter han gikk på utlån til Roma. Min mening da

jaja, du skal få ha din mening du.

Første kampen hvor han ikke har imponert noe særlig..

Lurer på hvordan Collocini og Williamson hadde tatt seg ut mot Bayern.....

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 23. Okt. 2014, 14:21 »
Men det var ikke bare Mbiwa som slet mot Bayern. Det var nesten hele Roma slet fra start til slutt, og det var flere som var langt dårligere enn Mbiwa. Det var 2-3 spillere som gjorde en grei figur, og resten var forferdelig svake.
Nei.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #230 på: 24. Okt. 2014, 00:59 »
Nå er jeg veldig pirkete her, men jeg føler mange av dere gjør alt for å sette Pardew i et så dårlig lys som overhodet mulig! Yanga-Mbiwa var faktisk helt katastrofe mot Bayern. Ashley Cole var den eneste som var verre, mener jeg. Dere kan mene hva dere vil, men prøv å se det med andre briller. ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 24. Okt. 2014, 11:20 »
So what? Om han så var den nest verste som tapte 7-1 mot kanskje verdens beste fotball-lag? Han har vært meget solid for Roma sålangt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 24. Okt. 2014, 15:10 »
Det er lov å ha en dårlig dag på jobb. Og det er ikke så rart om man gjør feil når man matches på et nivå man ikke har kjent på veldig lenge. Bayern er Europas suverent beste fotballag. Å forvente at man skal gå fra to år på benken i Newcastle til å stoppe Lewandovski og de tyske verdensmesterne er nokså drøyt. Såvidt jeg har skjønt har Mbiwa klart seg overraskende godt etter overgangen fra Newcastle, og viser at det var en stor tabbe av Pardew å ikke gi han tillit over tid. Men det er å forvente at Bayern var en i overkant vanskelig oppgave. Og det var da ikke bare Mbiwa som var dårlig. Alle sju målene er ikke hans feil. Selv om Alan Pardew måtte mene det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 24. Okt. 2014, 16:19 »
Ser allikevel Magpie93 sitt poeng. Det går dog motsatt vei hos de få som er pro-Pardew innimellom føler jeg da. Generelt veldig polarisert debatt. Både vanskelig for meg å anse Mbiwa som en forsvarsgud, samt påstå at Dummet har vært blant våre beste spillere. For å si det slik.
For å nyansere det litt er Mbiwa mer enn god nok for oss selv med mangler i duellspillet. Og Dummet leverer tross alt på et stabilt nivå, selv om det er middelmådig  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #234 på: 24. Okt. 2014, 19:10 »
Jeg fordi min del bruker både Dummett og Mbiwa (med flere) som eksempler for hva jeg mener Pardew gjør feil, selv om jeg hverken forguder Mbiwa eller hater Dummett. Enkelt og greit nytes jeg Pardew er helt møkkadårlig på å få "det beste" ut av spillere. Eksempelvis Mbiwa, som sannsynligvis trenger litt tid, tillit og pleie for å prestere opp imot sitt beste, men med å han gi denne tilliten/tiden til å spille seg varm, kan man tjene mye på det da han kan/kunne blitt vår desidert beste midtstopper. Kanskje ikke fra kamp en, men på lengre sikt kunne vi fått en veldig bra midtstopper som laget kan bygges rundt og være en som hever oss til ett nytt nivå. Denne tiden/tilliten mener jeg bestemt at han ikke har fått. På den andre siden at vi Dummett, som er en enkel og ærlig spiller som er lett å forholde seg til, fordi man vet hva man får. Kamper på det jevne, og generelt litt raskere ut av startblokkene. Men Dummett er begrenset, og ikke vil ikke være en spiller vi kan bygge noe rundt, eller er i stand til å heve oss til ett høyere nivå. Derfor mener jeg at det blir veldig kortsiktig g å alltid spille med de som presterer best, spesielt når forskjellen er såpass liten. Dette skal selvsagt håndteres med måte, og man skal ikke gi dem ubegrenset tillit eller fritt spillerom, men det er altså her jeg mener Pardew mislykkes totalt. Apropos ubegrenset med tillit, så har eg også veldig vanskelig for å forstå hvordan Pardew kan gi så mye tillit til spillere som Jonas/Gouffran, og samtidig så lite til andre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 24. Okt. 2014, 19:54 »
Jada, jeg er helt enig med deg.
For å trekke en sammenligning til Mbiwa, er det lett å tenke seg til at dersom Coloccini hadde kommet til klubben under Pardew, hadde han heller aldri slått slik an som han har gjort hos oss. Ser for meg at Pardew også ville slitt med å gi han den nødvendige tiden og tilliten til å tilpasse seg den engelske spillestilen. Det skal selvfølgeli sies at det er ikke sikkert at det hadde skjedd uten nedrykket uansett - men vanskelig å se at Pardew ville turt satse på Colo.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 24. Okt. 2014, 20:43 »
Er også enig i at det er dritt kjedelig å lese om hvordan folk guder mbiwa. Bare fordi pardew ikke han han i sine planer. Mbiwa klarer seg bra i Italia kommer av flere grunner. Håper jeg ikke tråkker noen på tæra her,men den italienske serien holder jo ikke mål. Tror faktisk de fleste engelske lag ville vært i toppen i serie A. Juventus er egen klasse,roma klasse 2 og resten er dessverre lavt nivå. Italiensk fotball er IKKE slik den engang var.Mbiwa klarte aldri tilvenne seg engelsk fotball.Ble derfor ofte meget lignende Bramble. Han har styrken og tempoet men har jo hode som en kylling i sterk motvind! Jeg er vel en av de få som er enig med Pardew akkurat om den saken. Vi trenger forsterkninger på midtstoppere men ikke Mbiwa!!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 24. Okt. 2014, 20:46 »
Lurer på hvordan Collocini og Williamson hadde tatt seg ut mot Bayern.....

Det er en grunn til at vi aldri får vite det.  :nikke:

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 24. Okt. 2014, 20:48 »
At vi ikke har spisser nok til å score oss til champions league  :lol:
« Siste redigering: 24. Okt. 2014, 20:51 av TooN »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 25. Okt. 2014, 15:05 »
So what? Om han så var den nest verste som tapte 7-1 mot kanskje verdens beste fotball-lag? Han har vært meget solid for Roma sålangt.

Jepp det har han. Mbiwa har vært blant de 5-6 beste Roma spillerne så langt i Serie A. Det derimot mange glemmer eller ikke gidder å ta inn over seg og som jeg har poengtert flere ganger er at Serie A er en vesentlig svakere liga pr dags dato sammenlignet med PL, Bundesligaen og La Liga.

Derfor var jeg heller ikke overrasket over det som sto i VG for 1 uke siden under overskriften:
Fra Maradona til Manolas. Historien om Serie A sitt fall.

Kan anbefale alle som liker italiensk fotball å lese den. Ligger helt sikkert fremdeles ute på VG+ for de som har det.

Og, spar meg folkens, jeg forsvarer ingen med dette her.