20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs Reading FC - Lørdag 19 januar kl. 16.00  (Lest 35969 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United vs Reading FC - Lørdag 19 januar kl. 16.00
« Svar #240 på: 19. Jan. 2013, 19:40 »
Drømmesenario:

Martinez får fyken i Wigan

AP får fyken hos oss og Fat Mike kaster penger etter Martinez :smug:

Skjønner ikke hva som er så bra med Martinez. Han har et godt rykte fordi han "redder" Wigan på slutten av hver sesong. Men det er jo for fanden meg han som kjører dem i grøfta hvert år også. Like udugelig som Pardew.

Tuller du? Se hva han har å jobbe med. Martinez klarer å holde et egentlig middelmådig Championship lag i Premier League år etter år.
Toon till I die.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 19. Jan. 2013, 19:41 »
Reading stod med 2 bortepoeng før kampen. Sånne kamper som dette som må vinnes ska det bli PL spel kommende sesong.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #242 på: 19. Jan. 2013, 19:42 »
26   Ali Al Habsi   
17   Emmerson Boyce   
5   Gary Caldwell   
31   Maynor Figueroa   
23   Ronnie Stam   
4   James McCarthy   
14   Jordi Gómez   
16   James McArthur   
22   Jean Beausejour   
9   Franco Di Santo   
10   Shaun Maloney

Jeg vil ikke akkurat si at dette laget overpresterer med 5-4-14 og 19. plass.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #243 på: 19. Jan. 2013, 19:46 »
Såg første omgang, var positiv, vi speler betre enn på lenge, burde ha skårt på fleire feite sjangsar!
Dro på jobb utan bekymring, men kva i alle dagar skjer i 2.omgang?!!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 19. Jan. 2013, 19:49 »
Javel, hvor mange av de spillerne er gode nok for topp 15 i PL bortsett fra keeperen og Koné (som du har glemt)?

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #245 på: 19. Jan. 2013, 19:50 »
1.omgangen var godkjent, mye pga av det Cabaye og Marveaux tilfører laget. 2.omgangen var pill råtten. Nesten litt mystisk hvor lett spillerne mister selvtillit når motstanderen scorer. Plutselig totalt blottet for selvtillit. Dersom forklaringen til dette er at nedrykkspøkelset er godt befestet i laget, da blir det tøft å vinne kamper fremover. Dessuten er det første målet i mot litt symptomatisk for lag som sliter i bunnen.

Reading var jo latterlig svake i dag. Ikke vanskelig å se at de var PLs dårligste bortelag, men nå er det vel vi som er det? Og nå som Villa vinner burde Pardew og spillerne ta en titt på tabellen og grave seg ned noen dager.
Dersom Pardew skal ha et håp om å redde klubben fra nedrykk må det 3-4 kvalitetssigneringer til. At vi er så avhengig av kvaliteten til Cabaye er skremmende, men dog et faktum. Det vitner om svake alternativer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 19. Jan. 2013, 19:51 »
Såg første omgang, var positiv, vi speler betre enn på lenge, burde ha skårt på fleire feite sjangsar!
Dro på jobb utan bekymring, men kva i alle dagar skjer i 2.omgang?!!
Dette skjer:  :pardy:

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 19. Jan. 2013, 20:03 »
Javel, hvor mange av de spillerne er gode nok for topp 15 i PL bortsett fra keeperen og Koné (som du har glemt)?

Jeg tok med lagoppstillingen fra dagens kamp. Et OK-minus lag som bør kjempe rundt 15-18. plass, akkurat der de har ligget de siste 3-4 sesongnee. Martinez har gjort en grei jobb i Wigan. Skjønner bare ikke denne opphypningen av ham. Det har nok med at han gang på gang redder dem i siste liten. Han er ikke den eneste som har lavt budsjett. Det Swansea og Norwich har fått til er det jeg kaller flotte prestasjoner, ikke 17. plasser der man redder seg fra nedrykk 32 minutter før sesongen er over.

Big Sam hadde også et ikke-eksisterende transferbudsjett og hentet inn kun bosmanspillere som var klare for gamlehjemmet. Og han fikk Bolton til Europa og endte på øvre halvdel flere sesonger om jeg ikke husker feil.

Jeg synes også det er rart at folk er så keen på å sparke Pardew som hadde en kjempesesong i fjor, mot en mann som har gjort det greit tidligere men som ikke akkurat har fått det til å stemme denne sesongen heller.

Synes Newcastle bør sikte høyere enn som så. Men sirkuset i denne klubben og Ashley som leder så bør vi kanskje være storfornøyde om ikke Kinnear eller Gullit kommer tilbake igjen.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #248 på: 19. Jan. 2013, 20:10 »
I likhet med de fleste her har jeg fått nok av Pardew nå - alt ble gjort galt i dagens kamp:
- Byttene av Marveaux og Anita
- Safing av resultat på hjemmebane ved å sette inn Perch, når Reading satset offensivt skulle vi gjort det samme
- Starte med Williamson, Saylor på krykker hadde gått bedre
- Starte med Ameobi på kant, når vi har Obertan og de har verdens tregeste v.back (Harte)
- ingen evne eller vilje til å legge om og ta grep når Reading tok over

Til tross for dette tror jeg alikevel ikke at Pardew får fyken nå - mest av alt på grunn av at det går prestisje i det fra Llambias/Ashley sin side med bakgrunn i 8 års kontrakter og den nye troen forbedrede troen på kontinuitet.

Skulle Pardew derimot få fyken er det flere gode kandidater tilgjengelig deriblant Adkins - men selv om vi nå sliter veldig på kort sikt skulle jeg gjerne sett at vi hadde fått inn en manager med en klar og tydelig spillestil som har baller nok til å spille noe annet enn hoofball når laget sliter og som ikke bruke spillere som egentlig ikke er fotballspillere. For å trekke frem en dark horse har jeg har sansen for: Gustavo Poyet som har etablert brighton som et godt og fintspillende lag i CCC etter å ha vært et lag som over lengre tid har bedrevet heisvirksomhet mellom de nest øverste divisjonene i England

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 19. Jan. 2013, 20:13 »
Bare jeg som håpte at Willy skulle få sitt andre gule på slutten? Jeg orker ikke mer av den mannen.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #250 på: 19. Jan. 2013, 20:18 »
West Brom utlignet mot Villa -yeah dagen er reddet  :koko:

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 19. Jan. 2013, 20:19 »
West Brom utlignet mot Villa -yeah dagen er reddet  :koko:

Hehe, tenkte på det samme. Det er på høy tid å begynne å studere nedrykksrivalene våre og håpe at de går på så mange smeller som mulig. Dessverre.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #252 på: 19. Jan. 2013, 22:03 »
Nå har jeg stått på sidelinja og holdt kjeft om Pardew-avgang, men nok er nok. Dette er KRISE. Vi ligger på 17. plass med mindre poeng enn kamper spilt, og det er ingenting som tyder på at vi kommer til å ta flere. Vi slår ikke en gang lag som Swansea, West Ham og READING på hjemmebane. Vi spiller med universet mest klønete midtstopper. Vi har to spisser som bare springer i offside og som neppe hadde passert en IQ-test på videregående skole. Vi har en ving i Gutierrez som ikke har klart å drible en mann på tre sesonger. Og på toppen av det hele har vi en manager som har som slagplan å SAFE INN 1-0 HJEMME mot READING etter at vi har overkjørt dem i 45 minutter.

Uansett hvem som kommer inn så er vi nødt til å handle raskt på managerfronten. Vi trenger en mann som kan få spillerne til å innse alvoret og motivere laget til å yte i 90 minutter. Akkurat nå gir jeg faen i hvem det er, bare vi ikke sparer oss til nedrykk ved å beholde Pardew.
Er enig med deg Nordin, men er redd me sitter i "saksa" angående Pardew. Blir ikkje billig å sparke han!!
Det verste er den usikkerheten og mangel på "peiling" han viser no :( Og han  får fremtidige spillere til å tvile på klubben. Det er ein fortvila situasjon me er på vei inn i gutter det er bare å innsjå :'(   
For å snu dette MÅ me vinne kamper!!!!!!!! Får håpe det enno er spillere som vil spille for NEWCASTLE og gjerne som blør for drakta som feks Steven Taylor........... faen eg savna Saylor!!!!!

Vil helst ikkje sjå Jonas,Williamson i hvite og svarte striper igjen............(går vel over til i morgen.... er virkelig deprimert no )

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #253 på: 19. Jan. 2013, 22:55 »
Cabaye tilbake til sykesenga, grunnen til at han ble bytta ut  ???

Y Cabaye    Groin/Pelvis Injury    no return date

http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 20. Jan. 2013, 00:40 »

Jeg tok med lagoppstillingen fra dagens kamp. Et OK-minus lag som bør kjempe rundt 15-18. plass, akkurat der de har ligget de siste 3-4 sesongnee. Martinez har gjort en grei jobb i Wigan. Skjønner bare ikke denne opphypningen av ham. Det har nok med at han gang på gang redder dem i siste liten. Han er ikke den eneste som har lavt budsjett. Det Swansea og Norwich har fått til er det jeg kaller flotte prestasjoner, ikke 17. plasser der man redder seg fra nedrykk 32 minutter før sesongen er over.

Big Sam hadde også et ikke-eksisterende transferbudsjett og hentet inn kun bosmanspillere som var klare for gamlehjemmet. Og han fikk Bolton til Europa og endte på øvre halvdel flere sesonger om jeg ikke husker feil.

Jeg synes også det er rart at folk er så keen på å sparke Pardew som hadde en kjempesesong i fjor, mot en mann som har gjort det greit tidligere men som ikke akkurat har fått det til å stemme denne sesongen heller.

Synes Newcastle bør sikte høyere enn som så. Men sirkuset i denne klubben og Ashley som leder så bør vi kanskje være storfornøyde om ikke Kinnear eller Gullit kommer tilbake igjen.

Tipper at wigan har en ganske mye svakere økonomi enn Swansea og Norwich, se bare på spillerkjøp i det siste vinduene. Der Swansea og Norwich KJØPER spillere må Martinez låne spillere for en enelt sesong også videre. Det Martinez har gjort er imponerende, men mest utifra at han ikke har gitt slipp på sin spillfilosofi. At Wigan kunne endt høyere opp med å spille mer defensivt og kynisk er det liten tvil om, men han har holdt på sin filosofi som jeg tror han kunne fått noe helt enormt mye ut av i en klubb som Newcastle hvor han faktisk kan få beholde noen av spillerne som presterer jevnt bra over tid.

Hvis du ser på spillerne han har mistet så er det navn som Valencia, Cleverley, Diame og N'Zogbia som var i fyr og flamme i sin siste Wigan sesong. Hadde han kunne beholdt disse, eller i det minste fått bruke noe av overgangsummene til erstattere så kunne Wigan vært et solid mid-table lag.

Han jobber på en måte konstant med et imidlertidig lag som det er veldig vanskelig å bygge noe for fremtiden med. Styreformannen sier jo gang på gang at klubben nesten ville ha godt av et nedrykk og den fallskjermen som da følger og at Martinez ikke ville mistet jobben i så tilfelle. Tror martinez har en av de desidert vanskeligste jobbene i PL og han vet at alle spillerne som spiller strålende for han må han erstatte før neste sesong fordi de enten kun er på lån (Cleverley) eller fordi wigan ikke vil ha råd til å ikke selge dem (valencia, Zoggy). Han viser en enorm kunnskap i transfervinduene som klarer å presse frem gode spillere med et minimalt overgangsbudsjett.

Tror han kunne gjort en strålende jobb for oss og jeg VET at han ville fått mer ut av våre offensive spillere som HBA, Cabaye, Cisse og Marve. han