20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle United lørdag 12.01.2013 TV 2 PL HD2  (Lest 22360 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Norwich - Newcastle United lørdag 12.01.2013 TV 2 PL HD2
« Svar #135 på: 12. Jan. 2013, 18:04 »
Litt enig boris.. Samtidig synes jeg har har mye dårlig løp, og touch....
Vi trenger spillere som kan bringe ballen inn i boksen, og da mener jeg ikke innlegg.. Gleder meg til Ben Arfa og Cabaye er friske, samt at forhåpentligvis Remy kommer inn....
Folk har lynsjestemning mot Willy, men veit hvertfall Kristoffer har sagt det; hvem sin "skyld" er det at han spiller?? Ikke totalt håpløs i dag, men vi trenger en mye mer spillende stopper... Vi må spille opp mer bakfra, samt tørre å bare trille litt ball.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 12. Jan. 2013, 18:09 »
Bedre med uavgjort enn tap, faen både scum og soton vant idag....
hvem er neste motstander ?

Neste runde skal vi spille hjemme mot Reading. Får vel håpe vi klarer å karre med oss ett poeng i den kampen også da..
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 12. Jan. 2013, 18:11 »
selvfølgelig har han mange dårlige løp, men det hadde han i fjor og. den store forskjellen er jo at han i fjor ble spilt igjennom mye oftere, og da ser man bedre de gode løpene. i år blir han spilt igjennom en gang hvert syvende skuddår, og da er som regel pasningen upresis eller for treig.

cisse var jo ikke god til og ta del i spillet i fjor heller, det var det jo som regel andre som gjorde.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 12. Jan. 2013, 18:14 »
og jeg er en moderne versjon av nostradamus. sa allerede etter sesongen tredje kamp at newcastle skulle slite med og ungå nedrykk i år. var jævlig åpenbart allerede da. pisskjipt.
Nei.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #139 på: 12. Jan. 2013, 18:14 »
Godt at vi klarer å få poeng igjen, og ikke minst at vi klarer å holde nullen. Når det er sagt, sliter jeg fortsatt med å forstå hvordan Williamson kan forsvare en plass i laget over diverse juniorspillere. Hver gang han får ballen i beina, måker han den enten ut av spill, slik at motstanderen kan ta over høyt oppe på vår halvdel, eller så måker han den langt opp i banen slik at motstanderen tar over der. Vi mister ballen så jævlig mange ganger på dette i løpet av en kamp, at vi sliter ut våre egne spillere med å jakte ball.

Ameobi spiller ikke, Ba er borte... da er det for meg, i likhet med flere andre, en gåte at en spiller får lov å måke lange baller mot enslig spiss. skal en klarere, kan en gjøre det ned korridorene og se om vi klarer å låse opp motstanderen. Jeg tror vi vil bli et mye bedre lag om vi har en hel backrekke som kan holde ro med ballen i beina. Da vil vi enklere kunne plukke ut midtbanespillere i gode posisjoner og etablere et ordentlig angrep - noe vi må gjøre nå som vi bare har en senegaleser (eh. spiss.) på topp.

Krul 8
Santon 7
Colo 7
Willo 5
Debuchy 5
Perch 6
Anita 6
Jonas 5
Marveaux 6
Obertan 6
(Cabaye 5)
Cissé 5

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #140 på: 12. Jan. 2013, 18:17 »
Enn å måtte bite negler for å dra i land et livsviktig poeng mot Norwich. Et hvert poeng nå er livsviktig for videre eksistens i PL. For øvrig en svak kamp av begge lag..

Forferdelig innsats offensivt. Det preges av at Pardews filosofi er så inngrodd at det går automatikk hos enkelte å pælme langt. Cisse skal ikke ha skylda, men han må ha bedre fysikk og bli bedre til å møte ball og holde mann i ryggen dersom han skal passe inn.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 12. Jan. 2013, 18:23 »
Tafatt kamp, men viktig med poeng igjen. Som alle vet så trenger vi også mer kvalitet på topp. Dette her går ikke bra med kun Cisse som alternativ på topp resten av sesongen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 12. Jan. 2013, 18:26 »
Willie var frustrerende i så måte at han pælma mye - men hans primæroppgave som stopper gjør han i dag godkjent. Var viktig da Norwich kom til masser av innlegg som han som oftest var først på i dag. Forøvrig har Debuchy en svak dag defensivt i dag - Norwich skaper mye langs høyresida vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #143 på: 12. Jan. 2013, 18:41 »
Orket ikke se kampen, og hadde faktisk regnet med tap.. Det sier jo litt..
Men jeg er glad vi holder nullen og får med poeng i bortekamper. Det er det vi trenger uansett hvem vi spiller i mot.
Vi trenger seier hjemme fremover.
Uansett, dette var mer enn jeg hadde håpet og trodd på :toon:

(ja, de spilte kansje ??????????????? dårlig som vanlig, men kansje, bare kansje det er dette poenget som gjør at vi unngår nedrykk)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 12. Jan. 2013, 18:41 »
synes det blir litt usakelig og klage på cisse. er da ikke hans skyld at de eneste ballene han får er lange baller fra williamson. han får jo ingen baller når han går på løp eller er rettvendt i boksen.

jonas, willy og pardew kan sendes til slakteren.
Ganske enig her. Cisse har ingen baller å jobbe med, ikke en!!

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #145 på: 12. Jan. 2013, 19:18 »
Det et ikkr angrepsspillere vi trenger, men en spillende stopper som klarer å styre spillet. vi klarer ikke bygge opp noe spill, og midtbane/vinger må langt ned i banen og hente ball. da blir det færre valg fremover i banen. men det hadde ikke gjort noe med en beveglig rask spiss heller.

å lese tabellen er grunn til å bli svært urolig
« Siste redigering: 12. Jan. 2013, 19:26 av Tommyok »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #146 på: 12. Jan. 2013, 20:24 »
Folkens; jeg så ikke kampen i dag, så jeg uttaler meg på generelt grunnlag.

Det er ikke nødvendigvis (bare) nye spillere som er svaret på våre problemer. Tiote er egentlig god nok, men blir brukt feil. Han skal vinne ballen og gi den fra seg til noen med kreative evner. Nå blir han brukt som en ballfordeler, og det er urettferdig mot ham å bedømme ham på dette grunnlaget.

Cisse er ikke en spillende spiss, og vil aldri bli det. Han er en poacher, og i utgangspunktet en fantastisk poacher, men en fantastisk poacher som aldri får ballen i farlig posisjon.
Colo er en spillende midtstopper, men en spillende midtstopper uten pasningsalternativer. Willo er et vandrende straffespark, en vandrende pasningsfeil og en vandrende hoofball, men det er ikke hans feil at det er han spom får ansvaret for å spille oppover i banen. Simmo likeså når han har spilt, men tror han er ute for godt nå (krysser fingrene for det).

HBA skal krydre spillet vårt, og gjøre oss uforutsigbare, men i realiteten er det han som gjør oss forutsigbare når vi spiller med ham. Vi bare gir ham ballen, spretter øllen og popper popcornet, så blir vi kjempeoverrasket når det ikke funker.

Santon får kjeft for ikke å ha noe offensivt produkt, smat at han ikke greier å posisjonere seg. Noe er nok fortjent, men når man spiller slik vi gjør, så vil man ofte bli stilt i ett dårlig lys, fordi vi ikke er i balanse fort nok etter et angrep som blir brutt.
Santon kan enten la være å gå fremover, eller så må midtbanen fange opp hans rom til han er klar. Colo må ta ansvar for forsvarsstrukturen igjen, sånn at unge Santon lærer av ham. Det er ikke enkelt, fordi Colo har (til nå) manglet 2 gode forsvarere, så det er nok vanskelig...

Jonas får mye dritt, og fortjener det til tider, men nå må vi snart skjønne (AP og Jonas selv også), at Jonas ikke er en innleggsving... Han passer utrolig mye bedre i en sentral treer, der han løper opp kontringer og bringer ballen fremover. Nå må han da lære å passe ballen til Santon på venstre, eller HBA/Cabaye sentralt.

Ungdommene våre får mye tyn for tiden, fordi de ikke innfrir. Spørsmålet blir da: Om du setter inn en blanding av B-laget og juniorlaget i tippeligaen; vil du da bygge eller bryte ned selvtiliten til spillerne? Hva er basisen for godt spill? Er det ikke selvtillit?

Syndebukkene er Alan Pardew og trenerteamet, samt Fatty og Llambarse. AP må rett og slett tørre å spille samme system selv om vi får skader, og han må innprente dette systemet nedover i ungdomslagene. Fatty og Lambarse må få inn kvalitets ungdommer, men også kvalitetsstjerner, En ungdomsprofil er kjempebra, men noen rutinerte må gå forran.

Konklusjon:

Jeg vil ha en ny SPILLENDE midtstopper, jeg vil beholde Colo, jeg vil beholde Jonas, jeg vil beholde Tiote. Jeg vil ha en rask spiss (remy eller en annen), og jeg vil hovedsaklig ha en offensiv tankegang fra Alan Pardew...
Jeg vil IKKE sparke ham nå, det vil skade oss enormt å sparke en trener på 8-års kontrakt (ikke først og fremst økonomisk, men seriøsiteten vår får enda ett skudd for baugen). Eneste unntaket er hvis vi greier å huke Roberto Martinez

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #147 på: 12. Jan. 2013, 20:40 »
Dritt dårlig kamp, men det samme kan sies om Norwich...så helt greit med 1 poeng idag, Hadde ikke tror det før kampen for å være ærlig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 12. Jan. 2013, 21:36 »
Jeg vil ha en ny SPILLENDE midtstopper, jeg vil beholde Colo,

Er selvfølgelig enig at vi trenger en bedre stopper enn Willimason, men vi er faktisk avhengig av en stopper som er god i lufta ved siden av Colo. I dag gjør Williamson en viktig jobb. Det beste ville selvfølgelig vært å få inn en stopper som både være god lang bakken og i lufta. Dessverre er disse ofte dyre.

Statistikken om Colos duellegenskaper er nemlig ikke den beste:
Fabricio Coloccini is one of only 8 Premier League centre-backs to have lost (24) more aerial duels than they have won (14) this season

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #149 på: 12. Jan. 2013, 23:15 »
Lå litt i kortene at det skulle bli uavgjort når to lag som stort sett  har tapt kamper i det siste møttes. Vi skal være sjeleglad vi ikke møtte bedre motstander, da hadde vi tapt glatt. Det er skremmende at vi i løpet av kampen aldri klarer å etablere en antydning til press til tross for at alle er med framover på banen. I stedet mister vi ballen i farlig posisjon og Norwich kontrer med 4 mot 2 (viser til da Perch ble redningsmann). På dette nivået og på stillingen 0-0 skal ikke dette skje. Det er så opplagt at vi sliter offensivt nå som vi ikke kan lempe ball inn til Ba..