20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mathieu Debuchy  (Lest 34069 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mathieu Debuchy
« Svar #150 på: 06. Mai 2014, 15:12 »
Dessverre? Heldigvis sier nå jeg.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 06. Mai 2014, 15:49 »
Beklager. Mente selvsagt heldigvis! ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 14. Mai 2014, 10:11 »
Sitat
Mathieu Debuchy won more tackles (19) inside his own box than any player across Europe's top 5 leagues this season.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 19. Mai 2014, 19:53 »
http://www.joe.ie/football/football-news/pic-gerrard-and-suarez-both-earn-a-place-in-whoscoreds-highest-rated-european-xi-of-the-season/?

Statistikk sier ikke alt - men det forteller endel om at Debuchy hadde en meget god sesong for oss. Særs viktig å beholde!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #154 på: 23. Mai 2014, 11:42 »
Nå trenger man ikke strekke seg langt for å by mer enn vi bydde, og han er bare et år eldre enn da vi hentet han.. Vi fikk han vel for rundt 5 millioner... Høyreback er vel det eneste Bayern trenger, med unntak av stopper... PSG kan enkelt selge unna en offensiv spiller, når de har Zlatan, Lavezzi, Cavani, Pastore, Lucas,,,, Får vi nærmre 10 millioner for en 29 åring som jeg mener ikke er direkte uerstattelig, synes jeg det er en grei deal. Selger PSG en av overnevnte spillere får de nok langt mer enn pengene de trenger til Debuchy og mer... Han er god, ikke uerstattelig god, men først og fremst med tanke på alderen, skulle jeg gjerne hatt en spiller på maks 24 år med kvalitet vi kunne hatt i mange år, på et høyt nivå, istedet for en Debuchy som er nesten verdiløs om kanskje 2 år... Og jeg er rimelig sikker på at vi kan finne en god høyreback på under 25 år til en fair pris... Vil ha en backrekke og en 11-er som er samspilt over flere år...

Nå tenker ikke jeg som Ashley vil jeg si, selv om enkelte her påstår det... Jo kanskje hvis det er en positiv ting ved det... Men å få mye penger på en spiller som nærmer seg 30, for så erstatte han med en på maks 25, istedetfor å ha Deb. i par år og få ingenting igjen... Hadde det vært Messi som 29 år eller Ronaldo hadde det vært en annen sak... Men er nok flere gode høyrebacker der...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 28. Mai 2014, 09:27 »
Mathieu Debuchy reveals frustration at not being handed licence to go forward under Alan Pardew

Newcastle fans love to see a full-back bombing on but Mathieu Debuchy explains he has been told to sit back by Alan Pardew.

Kommer nok bud på Debuchy i sommer og da tipper jeg han forsvinner fort.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 29. Mai 2014, 22:09 »
Mathieu Debuchy reveals frustration at not being handed licence to go forward under Alan Pardew

Newcastle fans love to see a full-back bombing on but Mathieu Debuchy explains he has been told to sit back by Alan Pardew.

Kommer nok bud på Debuchy i sommer og da tipper jeg han forsvinner fort.

Må bare poengtere at dette ikke er noe uvanlig i det hele tatt. Benitez gjør det samme med sine lag. John Arne Riise fortalte jo at han ikke fikk begrenset med muligheter til å gå på offensive løp under Benitez sin tid i LFC. Han ble til slutt solgt på grunn av sine svakheter defensivt.
Det er også flere andre store managere utenfor England som spiller med et godt organisert soneforsvar der backene ikke får lov å "pumpe" på offensivt i tide og utide.

De lagene som klarer å gi de "store og pengesterke" lagene konkurranse helt inn får til dette nettopp fordi at de er veldig gode defensivt og har ett lag som er godt organisert uansett om de styrer kampen eller blir presset.
Se på Jose Mourinho, selv med all verdens penger mellom hendene og muligheter til å kjøpe hvem han vil spiller han på defensiv trygghet. Til og med da han hadde mulighet til å gi Chelsea en av tidenes aller beste spisskombinasjoner i Andriy Shevchenko - Didier Drogba, måtte han melde pass å gå tilbake til sin vante formasjon med en enslig spiss. Dette var ikke Mourinho sitt felt tydeligvis.
(Bare for å nevne, Shevchenko vant Ballon d'Or i 2004).

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 29. Mai 2014, 22:13 »
Kanskje ikkje så uvanlig nei. Men er vel ikkje til å komme unna at det ikkje fungerer i det heile tatt. Om fokuset ligger på at vi skal bygge laget rundt eit sikkert forsvar, så er det tydeligvis ein eller anna plass i prosessen at det skjærer seg  for vi er tross alt eit av laga som slepper inn flest mål.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 29. Mai 2014, 23:45 »
Kanskje ikkje så uvanlig nei. Men er vel ikkje til å komme unna at det ikkje fungerer i det heile tatt. Om fokuset ligger på at vi skal bygge laget rundt eit sikkert forsvar, så er det tydeligvis ein eller anna plass i prosessen at det skjærer seg  for vi er tross alt eit av laga som slepper inn flest mål.

Det at laget slipper inn masse mål er ikke nødvendigvis bare forsvaret sin feil, og jeg tviler på at det hadde blitt så mye bedre om Debuchy hadde fått gjøre som han vil offensivt.

Jeg tror man må se laget under ett her. Med Cabaye på laget var NUFC helt i ryggen på de som kjempet om 4. plassen, og selv med Cabaye på laget var NUFC veldig tynt besatt i flere lagdeler og når det gjelder ferdigheter laget sårt trenger å tilføres.
Jeg ser at flere kritiserer Pardew for å ikke stå høyere med laget og presse mer fremover. Skal man spille slik så må man ha flere spillere med stor fart og stor presisjon i pasningspillet. Nytter ikke å ha 1 eller 2 som er flinke på dette, det må være flere, mange flere. Til og med Sissoko er heller svak på dette området, men han har muskler, kraft og hurtighet og tilføre. En typisk "kontringsspiller", ekstrem når det skal gå fort i lengderetning, verre når det skal trilles ball på midten. Han er heller ikke den som åpner opp med noen herlige pasninger.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #159 på: 08. Juni 2014, 22:34 »
Hørt rykter om broken leg, og uaktuel til vm? :'( kilde toon army facebook.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 08. Juni 2014, 23:12 »
Helt feil. Fikk en "minor" smell i låret mot Jamaica, og ble byttet ut i pausen. Ingen fare for å bli klar til VM, i følge Deschamps.

http://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Debuchy-legerement-blesse/472164

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 08. Juni 2014, 23:16 »
For å være kynisk ville det jo selvfølgelig vært positivt for oss dersom han var skadd under mesterskapet.
Men han fortjener selvsagt å spille. Samtidig som jeg håper Frankrike som lag skuffer, så jeg ikke trenger være mer enn nødvendig redd for at vi selger en av våre beste spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #162 på: 25. Juni 2014, 11:45 »
"I miss European football and the Champions League in particular. For the moment, I?m concentrating on the World Cup. We?ll see about the rest afterwards"

Helt sikker på at vi mister Deb i sommer.....

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 25. Juni 2014, 12:26 »
"I miss European football and the Champions League in particular. For the moment, I?m concentrating on the World Cup. We?ll see about the rest afterwards"

Jupp. Og heilt sikker på at det skjer timar før vindauga stenger.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 26. Juni 2014, 10:26 »

Selvsagt gjør vi det :)

Fantastisk høyreback, beste vi har hatt på leeeeeeenge.
« Siste redigering: 26. Juni 2014, 10:29 av snkz »