20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mathieu Debuchy  (Lest 34055 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mathieu Debuchy
« Svar #135 på: 21. Feb. 2014, 11:56 »

Akkurat det er jo eg einig i ser ein isolert sett på dei siste kampane og ryggraden i klubben. Med ryggraden meinar eg at me ikkje har nokon som går føre i "krigen" på bana og dreg med seg resten av laget.  Ideelt sett sko me hatt ein britisk/lokal ein til dette. Debuchy er jo den eg tykkjer viser mest innsats og vilje når det buttar i mot! Han kunne med åra ha vorte ein del av ryggrada, sjølv om han er fransk. Dette skjer jo sjølvsagt ikkje då me har Ashley som eigar.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 21. Feb. 2014, 12:02 »
At det finnes Newcastlesupportere som gjerne ser at Debuchy drar er jo helt fjernt.

At det finnes Newcastlesupportere som ikke forstår hva andre Newcastlesupportere mener når de sier at de "gjerne ser Deb dra" er jo helt fjernt.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 21. Feb. 2014, 12:28 »
Hehe, ja, at noen i det heletatt våger å tolke det som at de synes det er greit at Debuchy blir solgt.
« Siste redigering: 21. Feb. 2014, 12:36 av boris. »
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 21. Feb. 2014, 13:53 »
 :smitten:
Same old Shearer, always scoring!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 21. Feb. 2014, 20:08 »
God debattform å prøve å latterliggjøre andres meninger fremfor å komme med argumenter som underbygger egne. Blir jo som å skrolle ned på en av nettavisenes artikler å finne en haug med vås. Av og til noe humor, men som oftest bare en haug med sure og grinete bedrevitere.
Jeg synes vi skal holde oss for gode til å ødelegge dette forumet fullstendig. Har tapt seg voldsomt det siste året og vi er jo tross alt supportere av samme klubb. Det blir jo ingen god diskusjon uten saklige debattanter. Når det gjelder fotball kan man ha vidt forskjellige meninger uten at noen har feil, fasit er det sjeldent. Med åra kan noen vise seg å ha fått mer rett enn andre men det tror jeg de fleste overlever.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 21. Feb. 2014, 20:20 »
Ingen som har prøvd å latterliggjøre noe som helst. Men det må da være lov å synes at det er rimelig fjernt å synes det er OK å kvitte seg med spillere det fort kan bli vanskelig å erstatte? Debuchy burde selvfølgelig beholdes så fremt det er mulig, akkurat som alle de andre gode spillerne burde beholdes så fremt det er mulig. Man kommer seg vel ikke så veldig langt om man skal kvitte seg med lagets virkelig gode spillere så fort man får muligheten til det?

Selge Debuchy blir jeg grinete, akkurat som jeg ble grinete da Cabaye ble solgt, og kommer til å bli grinete når Krul, Mbiwa, Ben Arfa og Tiote blir solgt.

Edit: Og at en spiller er 29 år ser jeg ikke på som noen god grunn til å selge. Er en spiller god nok er han god nok, uavhengig av om man er 16, 24 eller 35 år gammel.
« Siste redigering: 21. Feb. 2014, 20:23 av boris. »
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 23. Feb. 2014, 20:29 »
Jeg er uenig! Jeg synes det blir feil å sammenligne Debuchy med Cabaye. Cabaye er flere klasser over Debuchy og er kanskje den beste sentrale midtbanespilleren klubben har hatt siden PL ble opprettet.
Jeg synes også det er greit å bruke Debuchy sin alder mot han når det gjelder et salg fordi at skal klubben få inn noen cash til evt nye spillere/erstatter så må han selges nå. NUFC betalte ca 6 mill pund for han og jeg tviler de får så mye mer for han nå. Bikker han over 30 og kontrakten nærmer seg slutten blir det nok vesentlig mindre å hente, om noe i det hele tatt.
Jeg synes heller ikke Debuchy er så god at han er uerstattelig, pr nå. Jeg er ikke av den typen som mener han er topp 3 av høyrebacker i PL. Der får han stor konkurranse av flere, deriblant Ivanovic, Zabaleta, Walker, Rafael, og ikke minst Coleman på Everton. Sagna i Arsenal synes jeg heller ikke er noe dårligere enn Debuchy selv om han mistet plassen på det franske landslaget til nettopp Debuchy da han en periode slet voldsomt med skader.
Med en offensiv spiller som Ben Arfa foran seg er Debuchy heller svak. Om det skyldes at han er litt dårlig 1 vs 1 vet jeg ikke, men han har bedre kontroll når han får defensiv hjelp av Gouffran eller Sissoko. Han kan være litt lik Rafael på ManU til tider, ihvertfall når det gjelder å miste hodet totalt med noen ville taklinger, og tidvis bomme fullstendig på taklinger og etterlate seg store rom. Rafael er nok uansett hakket bedre både offensivt og defensivt, ihvertfall i mine øyne.

Jeg sier ikke at Debuchy har vært dårlig for NUFC denne sesongen, langt derifra. Etter at han kom i januar for ett år siden og frem til sesongslutt var han heller svak, høyest ordinær. Denne sesongen derimot har han vært ganske god, selv om det har glippet litt i enkelte kamper. Samarbeidet hans defensivt med Sissoko er vel en av grunnene til at Ben Arfa er å finne på benken, og er veldig godt og solid.

Jeg vil ikke selge Debuchy fordi han har vært dårlig, men fordi jeg tror at NUFC kan finne en yngre og like god back som på sikt kan bli bedre og samtidig være i klubben lengre enn det jeg tror Debuchy vil. Samtidig må jeg si at om Debuchy trives og blir i klubben ut kontraktstiden, eller enda lenger, og leverer som denne sesongen selv når han er 33-34 år, eller 36-37 år, så tar jeg gjerne det også.

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #142 på: 30. April 2014, 06:08 »
får vi en god pris fra en overbetalene klubb som psg, for en så gammel spiller, og i tilleg priskonkurranse fra bayern, så selg,,, er sikker på at vi finner en god erstatter og får alt for mye penger for en så gammel spiller,,,og om han vil bort, er det vel også ikke så bra å ha han i klubben,,,

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 01. Mai 2014, 15:05 »
Tviler sterkt på at vi får mer for han enn det vi kjøpte han for. Uansett kjøper.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 01. Mai 2014, 15:54 »
Vi har nesten gått en halv milliard i pluss de siste årene når det gjelder overganger inn/ut. Tror vi beholder Debuchy istedenfor for å få 6-9m£. Er nok spillere allerede som vi skal kjøpe. Og er det noe vi har lært under denne ledelsen så er det langt ifra sikkert at nøkkelspillere blir erstattet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 01. Mai 2014, 16:25 »
Merker det er ille når endel fans tenker som Mike Ashley her. Inntjening for alle penga.
Ser ikke at vi skal få inn en like god back som Debuchy - så for meg vil det være idiotisk å selge ham. Debuchy er i mine øyne en av spillerne vi bør strekke oss langt for å beholde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 01. Mai 2014, 17:08 »
Merker det er ille når endel fans tenker som Mike Ashley her. Inntjening for alle penga.
Ser ikke at vi skal få inn en like god back som Debuchy - så for meg vil det være idiotisk å selge ham. Debuchy er i mine øyne en av spillerne vi bør strekke oss langt for å beholde.

Hvis det er meg du sikter til, er jeg helt imot å selge Debuchy. Selv dersom prisen er litt høyere enn vi kjøpte han for.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 01. Mai 2014, 17:17 »
Neida, sikta ikke til deg her!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mr. fresh

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #148 på: 03. Mai 2014, 12:21 »
Tviler sterkt på at vi får mer for han enn det vi kjøpte han for. Uansett kjøper.

Om PSG og Bayern virkelig vil ha han,,, tror jeg nok vi får en del mer jo,,,

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 06. Mai 2014, 15:04 »
Hvorfor det? Han har vel heller vært middelmådig til tider i Newcastle og fyller veldig snart 29 år. De klubbene har kanskje mye penger, men de er ikke dumme. Debuchy er nok dessverre ikke en spiller de vil strekke seg langt etter å få kloa i. Husk financial fair play også. PSG sliter allerede med FFP. Bayern trenger ikke høyreback og ville nok uansett ikke gått for Debuchy.