20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mathieu Debuchy  (Lest 34073 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mathieu Debuchy
« Svar #105 på: 24. Juli 2013, 07:46 »
Håpar Mathieu får ein god sesong og løftar seg nokre hakk defansivt. Det er veldig mykje unødvendige frispark rundt vår eigen sekstanmeter. Har lest det var det i går og.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 24. Juli 2013, 14:43 »
Husker han var blant de i den franske ligaen med flest gule da han kom til oss. Tror han endte med 12 gule forrige sesong. Altså 2011/2012 sesongen.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 20. Aug. 2013, 07:32 »
Debuchy var sykt ræva i går. Nøler veldig en mot en mot dzeko ved 1-0 målet, laga selfølgelig frispark i farlig område som førte til 3-0. Kløna opptil flere ganger og mot nasri der som ga city to muligheter til å score. Synes også han virker å ha tempo problemer.
lt;3 Newcastle <3

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 20. Aug. 2013, 08:16 »
Han har vore so dårleg defansivt dei siste gongene eg har sett han att eg tykkjer synd i han. Han får jo alle Simpson-hatara til å sakna Dannyboy. Til no hadde det vore betre med Simpson. Skremmande.

« Siste redigering: 20. Aug. 2013, 10:18 av lgrinde »

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #109 på: 20. Aug. 2013, 10:36 »
Men et trygt forsvar og en sterk defensiv midtbane tror jeg han vil komme seg betraktelig.
Sånn som vi spilte for 2 år siden, da hadde han glidd rett inn og forsterket oss.

Men sånn som forsvar henger sammen nå, samt den defensive midtbanen gjør det. Ja, da er det ikke rart han sliter.
Huske hans kvaliteter ligger mer i det offensive, en slags ving back.

Når det defensive tryggheten kommer i laget tror jeg vi kommer til å se han blomstre.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 20. Aug. 2013, 15:14 »
Jeg er enig i at vi ikke skal gi opp Debuchy og kalle han udugelig, for det er han ikke. Men det er åpenbart at han har sin styrke i det offensive, og sliter veldig defensivt. Spesielt fordi laget overhodet ikke henger sammen defensivt. Jeg tror egentlig ikke han er så mye verre enn Santon, men Santon var ny på et tidspunkt der vi var knallgode defensivt og fikk gradvis større utfordringer. Vi har sett forrige sesong at også Santon kan få problemer når lagdelene er spredt for alle vinder og laget overhodet ikke henger sammen.

Nå har vi noen som kalles forsvarsspillere, som er overlatt helt til seg selv. Så har vi noe som kalles midtbane, som ligger konstant en eller annen plass sånn ca midt på banen. Og så har vi en spiss som er i ferd med å bygge seg hus i offside. Det sier seg selv at det er enkelt for motstanderen å løpe rett gjennom oss, og det sier seg selv at det er vanskelig å være forsvarsspiller. Siden februar i fjor har vi svært sjelden vært gode defensivt. Vi har sluppet inn 2-3 mål i omtrent hver kamp. Ja, til og med mot jumbolagene forrige sesong. Hvis vi kan få tilbake noe som ligner på den tryggheten vi hadde i 11/12, så vil det nok bli betydelig enklere å være Mathieu Debuchy. I tillegg spiller han på et lag som ofte blir spilt lave. Det er ikke Debuchy komfortabel med, som kom fra et topplag i Frankrike, og et fransk landslag som gjerne dominerer kampene sine.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #111 på: 20. Aug. 2013, 22:47 »
Edrueleg oppsummering, Joakim og LAS. Langt meir sannferdig enn det eg tenkte om MD før eg la meg i sinne i går kveld.

Det skal ikkje vere mogleg at Debuchy ikkje er betre enn det han viste i går (og i vår, for så vidt). Han er avhengig av at laget er betre balansert enn i går, og at det kollektive forsvaret får meir tid til å setje seg. MYM har meir tempo i skrotten enn våre øvrige midtstopparar, og ein god midtstopparduo sleit vi veldig (ein god del på grunn av skader) med å spele i form i fjor.

Får vi stabla på beina ein forsvarsfirar som er den same over fleire kampar, samtidig som midtbanen får lettare arbeidsforhold i omtrent samtlege av dei 37 øvrige kampane denne sesongen, så må det unekteleg bli betre.

I sum håpar eg Debuchy får ein sjanse til å revansjere den fadesa i går neste kamp, og at firaren bakerst framover blir følgjande:

Debuchy - Mbiwa - Coloccini - Santon (med Dummett fram til DS ev. er tilbake).

TommyWee

• Gjest
« Svar #112 på: 21. Aug. 2013, 11:14 »
Folk glemmer også at Santon er helt bedritent dårlig defensivt når midtbaneleddet sliter.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 21. Aug. 2013, 14:55 »
De fleste er vel enige om at Debuchy er bedre offensivt enn defensivt. Men sier ikke det en hel del om hvor ekstremt dårlig defensivt han er?
Sorry mann, men fyren er jo ikke noen god offensiv back heller. Ikke gjør han kloke valg, ikke har han bra innlegg.
Kan selvfølgelig forsvare han ved å si at han er bedre når laget er bedre, men det gjelder vel så og si hver eneste fotballspiller i hele verden.
Same old Shearer, always scoring!

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 21. Aug. 2013, 17:31 »
Folk glemmer også at Santon er helt bedritent dårlig defensivt når midtbaneleddet sliter.
Santon > Debuchy. Santon er ikke så dårlig defensivt. Snakker om en fyr som temmet ronaldo i en alder av 18år. Han har større tempo og bedre offensivt. Klarer å drive ballen fremover og passere folk , noe jeg ikke har sett av Debuchy. Bare synd at han har hatt en del skader. Potensiale er stort, Debuchy er i en alder hvor han burde være på topp av karrieren.
lt;3 Newcastle <3

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 21. Aug. 2013, 18:21 »
Ein må uansett sei at Debuchy ikkje har takla PL endå. Kanskje han kan gjere det viss han får meir tid på seg. Colo såg vel og ganske fortapt ut i starten.

TommyWee

• Gjest
« Svar #116 på: 21. Aug. 2013, 18:57 »
Santon > Debuchy. Santon er ikke så dårlig defensivt. Snakker om en fyr som temmet ronaldo i en alder av 18år. Han har større tempo og bedre offensivt. Klarer å drive ballen fremover og passere folk , noe jeg ikke har sett av Debuchy. Bare synd at han har hatt en del skader. Potensiale er stort, Debuchy er i en alder hvor han burde være på topp av karrieren.

Sier ikke at Santon ikke duger defensivt til vanlig, men når midtbaneleddet sliter såpass som mot f.eks. City og forsvarsfireren lider av dette, så viser også Santon ekstremt svekket defensive kvaliteter. Både Debuchy og Santon er avhengige av midtbaneleddet, og hadde Santon spilt mot City så hadde han vært like dårlig. Det har vi sett eksempler på tidligere i forrige sesong, og da var faktisk Haidara et friskt pust for han viste mer defensiv trygghet enn Santon når laget var under press.
« Siste redigering: 21. Aug. 2013, 18:58 av TommyWee »

ascobar

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #117 på: 11. Des. 2013, 12:24 »
fysio room melder at Debuchy er skadet. Ikke bra, han trenger vi mot gode soton vinger.
Noen som vet noe ?

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 11. Des. 2013, 20:40 »
Hadde jo tydelig vondt da han gikk av mot Man U. Kjedelig dette nå som han virkelig viser internasjonal klasse.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 20. Feb. 2014, 10:45 »
Ikke overraskende med tanke på at vi solgte bestevennen hans og grunnen til han kom hit:

http://www1.skysports.com/football/news/11678/9174817/newcastle-defender-mathieu-debuchy-unsure-over-future-amid-psg-links