20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs Queens Park Rangers FC - Lørdag 22 desember kl. 16.00  (Lest 15869 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Her satt byttene som smurt da - traff på balle byttene. Nå tror jeg vel samtlige kan være enige om at Cisse og Jonas bør erstattes av Marveaux og Obertan til neste match?

Ellers er det en kamp hvor vi har full kontroll bakover og samtlige i backrekka spiller godt - spesielt stopperne. Førsteomgang er ganske trist offensivt, Santon skaper mest for oss der. Vi skapte mer i andreomgang - og byttene var utslagsgivende. Cisse er bleik - og bør benkes for Marve føler jeg ettersom han ihvertfall ikke er noen ving. Ba spiller meget godt utover i kampen og terroriserer QPR-forsvaret.

Jonas er bare helt bedriten for tida - og ser gjerne at Obertan kommer inn for ham. I dag er vi langt sikrere med ball når Jonas og Cisse går ut - og med Marve og Obertan på banen er vi også en trussel på kontringer. Jonas slår dessuten så mange farlige feilpasninger og har mange farlige balltap på egen halvdel at jeg ikke kjøper at vi trenger innsatsen hans. Spesielt når vi ser returløpet Obertan har mot Hoilett i dag. Er et fremskritt bare det at Jonas tas av banen underveis, men nå mener jeg det er på høy tid at han får smake benken litt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Skjønner ikke at folk syns at kampen i dag var svak. Vi sleit kanskje med å komme til store sjangser, men med de to beste offensive spillerne ute med skade er egentlig ikke det så rart. QPR skapte ikke en eneste farlighet. Bra gjennomført kamp, og et stort steg i riktig retning.

Simmi

• Gjest
Cisse var da mye bedre i dag enn på lenge. Løp og slet, og gjorde faktisk kloke ting med ballen i beina. Ingen kantspiller dog, og da blir det selvfølgelig vanskelig å imponere. Har troa på at han kan komme tilbake til gamle takter hvis han får tillitt som alene spiss i 4-3-3. Men det vil aldri skje, da Demba Ba er sidestilt manager med Pardew og får gjøre hva han vil. Håper vi selger han i Januar, og erstatter han med Remy. Egoistiske spillere som bare tenker på seg selv, trenger vi ikke. Si at vi plusser på med Debuchy (regner med at vi ikke får inn ny midtstopper) mønstrer vi da dette laget.

Krul
Debuchy Coloccini Saylor Santon
                  Anita Tiote
                    Cabaye
     Remy        Cisse         Ben Arfa

Jeg får faktisk vann i munnen.

Edit: Når det gjelder kampen så er jeg egentlig ganske fornøyd. I første omgang var vi klart best og hadde vi hatt spillere som kunne lagt inn, feks Marveaux istedenfor Jonas, så tror jeg at vi hadde skapt mange sjanser. Jonas slo faktisk 10 crossere i første omgang og traff på 2 av dem... Herre. 2.omgang var begredelig helt til Pardew gjorde tre bra bytter, og da så vi plutselig ut som et helt anna lag.

Mot scum håper jeg på at Jonas tar plassen til Tiote, og at Marveaux tar plass på ving. Tror han kan være god å ha på kontringer.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Nå må vi huske på at det er et nitrist QPR vi slår også da. Den klubben består av en så gedigen gjeng av avdanka stinkere at samtlige klubber i Midt-Østen er misunnelige.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Deiligt med 3 poeng! Vi har full kontroll hele kampen uten å skape de største sjangsene. Qpr hadde jo ingenting.
Obertan var faktisk meget god. Marve og obertan istedenfor jonas og cisse neste kamp.
Winning isn't everything, it's the only thing!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
SHOLAAAAAAA<3
Same old Shearer, always scoring!

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
kun 6 sider på en kamptråd. Aldri vert så labert her før! :o
Winning isn't everything, it's the only thing!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Nei, det var tafatte saker. Seier tilogmed! Where are you, snkz? Ikke noe moro nå som vi vant en kamp eller? :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Cheik du starter neste kamptråd! Vi trenger flere seiere og stabilitet her nå!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sitat
As we managed to fall over the line to a 1-0 ?win? over QPR its got to be said that was one of the worst games of football I have ever seen in my whole life.

Caused by mainly two things;

a) QPR being one of the worst teams that have ever shown up at St James? Park and

b) Our defensive starting line up.

Those two miserable things cancelled each other out into an insufferable bore fest that would kill anyone?s Christmas spirit no matter how jolly they were feeling prior to kick off.

But this kind of performance from us on our own patch against a completely inferior side is no surprise whatsoever to all of us, or it shouldn?t be, it?s a typical Alan Pardew performance which we have come to expect in his 2 years here as manager. We didn?t exactly ?win? that game on Saturday afternoon but just managed to get the ball into their net on that bare minimal occasion, as the opposition had no chance of doing the same to us. QPR were hopeless. We were not much better.

If it became public that Pardew?s tactics are to strangle a game to death for 70 minutes and then try and steal it with his subs, then I would believe it. The thought of hammering a far inferior team for 90 mins making the afternoon not just more entertaining but a whole lot easier for us, doesn?t even enter his brain. We could/should have won that game by 2 or 3 goals without a problem if only Pardew had the ambition to do so. His starting line up sums him up.

Why on God?s green earth Pardew picked that starting line up against a team who have only won one game all season is one of the most baffling, negative, inexplicable team sheets I have ever seen. Having James Perch AND Checik Tiote in the same starting line up, alongside Anita in the middle of the park, was totally unnecessary.

Was Alan Pardew THAT scared of Adel Taarabt? A player who is as consistent as the sun staying out in summer. If Taarabt played well last week, chances are he won?t be as good this week. That?s what players like him are like. Sure enough he was abysmal. He offered barely no threat to our defence, yet Tiote and Perch played for 70 mins until Cheick was withdrawn. Ridiculous.

Arguably those weren?t the most inexcusable factors of our starting line up. No, that honour goes to the decision to not just play a defender and holding midfielder together but to also play Jonas Gutierrez in the left wing position. Sweet Jesus Christ! The thought of this line up for a home game against Queens Park Strangers makes me want to burst out laughing in terrified bemusement. But Pardew actually did it! We had Jonas, Anita, Tiote and Perch as part of a front 6 with Cisse stuck out on the right wing. This is literally mind boggling considering the importance of a win and the quality of the opposition.

Playing the most defensive ?wide player? we have arguably had in our 120 year history in the advanced left wing position of a 4-3-3 is probably the LAST thing I would choose given the options available. I kid you not. I would rather we had played Sylvain Marveaux, Gab Obertan, Demba Ba, Papiss Cisse, Sammy Ameobi, Davide Santon, Shane Ferguson or Shola Ameobi in that position before Jonas Gutierrez and I am not just saying that for dramatic effect.

Yet lo and behold ?Mr 8 year contract in the back pocket? went and did it! Incredible. The fact the game was still 0-0 with no shots on target by the time he was dragged off was of no surprise to me or any of us whatsoever. What a waste of attacking space.

As soon as Sylvain Marveaux came on the pitch after 75 minutes of nothingness, he got himself an assist within 3 minutes. That?s THREE minutes. Just imagine what he could have done with 90 minutes to work with. He almost got himself a goal just 2 minutes after that. He literally did more  in 5 minutes than Jonas Gutierrez managed to achieve in an hour. Now I am not saying Jonas is a terrible player, I am saying if you?re going to insist on playing him, then do it in a position that suits his game because he certainly isn?t a flying winger. He hasn?t been one of those since about the year 2009. Wake the hell up Pardew.

In fact, why am I even wasting my time by suggesting to Pards to wake up? It?s never going to happen. This is a man who thinks we have actually been playing well recently. He has been quoted several times using the words ?in form? to describe our recent games. He is a madman. He must be spending his Christmas at the head of a table wearing a mad hat, sipping tea with a white rabbit and some shrunken down blonde girl next to a vanishing cat that won?t stop grinning. Pardew is on another planet to the rest of us. When he believes things like ?we have been playing well recently? is when he totally unintentionally exposes his standards as a manager. Only an average manager who is used to fighting relegation every season would think that what we have been churning out over the past few games is of a decent standard.

The loss at Stoke wasn?t a good performance, we lost. We lost to two soft avoidable goals and created next to nothing in chances. Our performance at Fulham wasn?t good, we lost. We lost to two soft avoidable goals and created next to nothing in chances. Our performance against Man City wasn?t  better and we lost. We lost to three soft avoidable goals (whilst being ripped apart consistently) and created next to nothing in chances. It?s a recurring theme. If that theme is the definition of ?playing well? and ?being in form? with the quality of the our squad available then you?re either lying or you?re topping yourself up at your mental tea party with Alice and the twins. Sheer madness.

BANG ON!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Nei, ikkje heilt.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Cheik du starter neste kamptråd! Vi trenger flere seiere og stabilitet her nå!

Vet ikke om jeg vil risikere min 100% nå på onsdag :P
« Siste redigering: 24. Des. 2012, 00:22 av Cheik_Tiote_Fy_Fasan »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Hvorfor ikke? Jeg synes han beskriver sannheten veldig godt der. Men dersom du ikke tåler sannheten, og bare vil overse de 18 forferdelige kampene vi har spilt hittil og blindt tro at Pards plutselig skal snu alt, så skal du få lov til det.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jeg syns også det sitatet var ganske spot on.  Dette var en kamp som til tross for sin viktighet (Ja, jeg tror vi kommer til å kjempe på nedre halvdel resten av sesongen) og at det var en typisk 6-poenger, var ganske kjip å se på.  Er skeptisk til hvilket rykte Pardew spiller på oss hvis det fortsetter slik.  Vi er vel fortsatt i stor grad kjent som "The Entertainers" etter renomé, spesielt etter første halvdel av 90-tallet (var i denne periode jeg, og sikkert mange flere med meg ble glad i Newcastle).  Hvor lang tid skal det går før vi etter hvert blir kjent som The Snoozefests? En utrolig defensiv tilnærming til en kamp som etter alle solemerker burde kunne vinnes, og det på hjemmebane. 

Anng. 6 sider lang kamptråd, helt enig i at det er labert.  Men selv i fjor hadde vi en gigantisk dupp i kamptrådlengde på ene kampen i romjula (fra ca 30 pr kamp til 13 på boxing day), så jeg velger å tro at det var den duppen vi fikk nå.  Allikevel så er det ganske kjipt at vi fra i fjor der vi hadde omtrent 30 sider lange kamptråder sesongen gjennom, nå ser ut til å hovre rundt 10-15.  Medgangssupportere anyone?  ::p
Genius by birth. Slacker by choice.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Nei, det var tafatte saker. Seier tilogmed! Where are you, snkz? Ikke noe moro nå som vi vant en kamp eller? :)

Koste meg på fjellet :)

Menja, til og med negative meg forventet 3 sikre poeng mot tafatte og nitriste QPR...

Sett opptak av kampen og det er ikke mye å rope halleluja for heller, men for all del, rop i vei de som vil ;)

GOD JUL og jeg håper jeg får min gave oppfylt, Pardew vekk og nytt blod inn :)