20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs. Man City Lördag 15.des kl. 13.30  (Lest 26196 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs. Man City Lördag 15.des kl. 13.30
« Svar #150 på: 16. Des. 2012, 00:53 »
Forstår ikke hvorfor ikke Pardew ser hva jeg ser og slutter å bruke Simpson og Williamson. Hadde vært artig om jeg fikk være manager ;) kunne i dag brukt Anita som høyreback og Perch som stopper. Det hadde også åpnet for BigMama og Marv fra start. Blir forbanna av klippekort

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #151 på: 16. Des. 2012, 04:47 »
Anita var den beste for oss i dag.
Men jeg synes vi spilte meget godt til tider, noe jeg er overrasket over. Hadde ikke trodd at vi de 10 første min skulle være så overlegne.
Men som så mange ganger før, ja så smeller det, men steike for en passning fra Toure
Så tok City helt over, noe som egentelig var ventet, men i den perioden der var de steike gode..

Starten på 2 omg, da var vi igjen veldig veldig gode, men vi er premier leagues beste lag de 15min i 2 omg. Hadde vi bare kunne hatt den effekten hele kampen..
Men men, jeg synes laget presterte til tider glimrende fotball, og vi jobbet ræva av oss i dag.. Noe som har vært mangelvare i den siste perioden..

Forresten synes jeg Cisse fikk gjort mye bra i dag, jobbet som en villmann, hadde sugende løp hjemover, gode innvollveringer, gode vegg spill samt noen helt ville taklinger.. Nice.
Er håp i sikte når vi ser hva de gjorde i dag, og vi vet at våre gode spillere er på vei tilbake..

Legg til at Jonas og Simpson var dårlige fremover og bakover og vi er enige!

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #152 på: 16. Des. 2012, 05:13 »
Faens dritt-Pardew, er det mulig å gjøre en så forbanna dårlig jobb som manager!!!!!!!!!!!!!! :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine:

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 16. Des. 2012, 06:41 »
Forstår ikke hvorfor ikke Pardew ser hva jeg ser og slutter å bruke Simpson og Williamson. Hadde vært artig om jeg fikk være manager ;) kunne i dag brukt Anita som høyreback og Perch som stopper. Det hadde også åpnet for BigMama og Marv fra start. Blir forbanna av klippekort

Dette er skivebom etter gårsdagens kamp. Alternativene er ikke mange, dessuten så var Williamson en av banens beste og den aller beste i NUFC sitt forsvar. Den eneste feilen han gjorde var på det siste målet hvor han var litt for opptatt av mann og opphevet offsiden, men det var kun marginalt uansett.

Anita var etter min mening man of the match. Å sette han tilbake i backposisjon nå som han blir bedre og bedre i sin offensive midtbanerolle er jeg fullstendig uenig i. Han blir særdeles viktig i den rollen så lenge Cabaye er ute med skade. Er den eneste sentrale midtbanespilleren som klarer å åpne opp motstanderens forsvar. Herlig gjennomspill til Cisse blant annet som sistenevnte burde ha skort på.

Perch kan ikke spille i forsvar. Mannen duger ikke verken som back eller midtstopper. Det er ihvertfalll min klare mening etter å ha sett han i aksjon i forsvaret for NUFC altfor mange ganger nå.
At Bigirimana kunne spilt istedenfor Perch på midtbanen er jeg mer enig i. Bare å la han starte så lenge det er spillere som Perch han konkurrerer mot.

Ellers var Marveaux helt grei med sitt innhopp. Startet med feilpasninger og å miste ballen de første gangene han var borti den, men ellers solid.
Jonas hadde sin aller svakeste kamp siden han kom til NUFC i går. Santon fikk null hjelp defensivt i førsteomgang, og Jonas turte ikke å utfordre når han hadde sjansen til det og stoppet heller helt opp og enten spilte støttepasning eller rotet bort ballen. Bør få noen kamper på benken til fordel for en av ungguttene, Marveaux, eller at Ben Arfa rekker neste kamp og tar plassen hans.

Mye positivt å ta fra gårsdagens kamp. Tapte rett og slett mot et bedre lag, men innsatsen var på topp og vi ga fjoårsmesterne kamp helt til slutt.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #154 på: 16. Des. 2012, 09:26 »
har savna Hughton siden han blei sagt opp, og jeg blir vel bare mer og mer sikker i min sak på at den oppsigelsen er den største feilen begått i byen Newcastle de siste 10 år... Norwich opp på 7. hadde vel strengt talt fått inn de samme spillerne med eller uten Pardew, iom at Pardew er så lite involvert i overgangene som overhodet mulig... kom tilbake Hughton!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 16. Des. 2012, 10:56 »
Regner med vi har avblåst jakten på ny midtstopper etter oppvisningen til Willy i går. Tapte jo bare 1-3 så gi mannen en 8 års kontrakt ASAP ZULU!!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 16. Des. 2012, 12:32 »

Anita gjorde det vel klart igår at han ikke skal spille back da ;) Var jo vårt fremste angrepssvåpen.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #157 på: 16. Des. 2012, 18:01 »
Observasjoner i fra stadion i går: Tiote var klasse, solid jobb defensivt.
Williamson vant mange dueller, men har ikke veldig mye fotball i kroppen.
Coloccini er helt enorm, helt utrolig for en ro og fotballforståelse den mannen innehar.
Santon var meget god offensivt.
Cisse jobber steinhardt, men mangler selvtillitt.
Ba er heller ikke i storslag, noe nølende.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 17. Des. 2012, 00:55 »
Faens dritt-Pardew, er det mulig å gjøre en så forbanna dårlig jobb som manager!!!!!!!!!!!!!! :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine:
Nøyaktig hva var det Alan Pardew gjorde som var så forferdelig i denne kampen? Såvidt jeg kunne se var det Citys kvalitet som avgjorde kampen, ikke Pardews feil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #159 på: 17. Des. 2012, 02:26 »
Spillestilen er generelt helt idiotisk. I tillegg snakker han hele tiden at han legger mest vekt på det defensive arbeidet på treningene, noe som helt tydelig kommer frem i kampene...not.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 17. Des. 2012, 03:50 »
Ikke noe Pards kunne gjort annerledes i går. Begge målene kommer av personlige feil fra Colo og Santon og dette er det nok ingen som forventet. At det aldri kom til å bli farlig bakover mot spillere som Silva og Aguero er jo fantasi og skal du slå lag som city så må du ha flaks, vi manglet det lille vi trengte (som på 3. målet).

Ellers flott å se at spillere begynner å komme i skikkelig form nå. Anita viser at han kan holde nivået mot de aller beste i tillegg så ser Marveux veldig spennende ut og bør få mer spilletid. Ellers enig i det Pontare skriver om Cisse. Jobbet heroisk hele veien og kommer til to store sjanser, men kun en god avslutning. Fortsetter han å jobbe å stå på slikt så vil han få målene etterhvert. Ellers så fortsetter Ba å score og så får vi håpe at han også kan få skikkelig dreisen på førstetouchen ogsåvidere sånn at han kan lede angrepene nå i Hatems fravær. Som mot Man U ifjor da han slo tunneller i hytt og pine og var overalt offensivt.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #161 på: 17. Des. 2012, 22:36 »
Eg må sei eg vert litt trist av å lese "spark Pardew" - kommentarar etter den kampen. Syns ikkje me gjer ein dårlig figur, og nokre personlege feil kostar oss eit uavgjortresultat. Og me speler mot regjerande seriemester. Hold kjeft!

Om me fortsetjer slik vert det bra poengfangst i jula! Og om det er nokon si feil at me slit, så er det Ashley - ikkje Pardew!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #162 på: 17. Des. 2012, 23:24 »
Folk får det for seg at Pardew gjør en dårlig jobb, og da holder det plutselig ikke med en god kamp mot et heltent City-lag. Skjønte at denne kom til å bli tøff etter at Manure putta på overtid forrige runde, og har knapt sett City bedre i år en i første omgang mot oss. Vil gi Pards honnør for å snu kampgangen etter pause, vi var klart best hele 2. omgang og hadde fortjent U.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 17. Des. 2012, 23:36 »
Pardew kan vel kritiserest minimalt for City kampen. Noen bytter som ikke blir gjort er vel det eneste omtrent. To av målene er det Colo/Santon og Simpson som får ta skylden for. Etter at Simpson blir lurt og City spilleren får gå så gir Simpson opp. Han stopper helt opp. Han blir satt ut av spill, men du stopper ikke opp! Ting som du bare sitter og rister på hodet av. Andreomgangen er et helt annet lag. Kanskje Pardew kan få litt honør for det opp i alt det negative? 

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 18. Des. 2012, 10:19 »
Det er ikke akkurat første kamp vi spiller brukbar fotball uten å få med oss poeng heller da. Jeg synes forøvrig heller ikke at Pardew kostet oss ett eller tre poeng mot Fulham, selv om det er lettere å ta han på taktiske disposisjoner der, enn mot Man City. Vi spilte tidvis meget bra mot Swansea også. Vi fikk ingen poeng av det heller, uten at jeg klarer å se noen direkte link til Alan Pardew som skyldig i tapet. Samtidig, så lenge vi ikke vinner fotballkamper, så sliter jeg med å se hvilken trøst det er at vi spiller bra fotball og Alan Pardew ikke gjør store taktiske brølere. Vi taper fotballkamper. Og det er vanskelig å se at det skal endre seg bare ved kjøp av nye spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon