20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs. Man City Lördag 15.des kl. 13.30  (Lest 26101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs. Man City Lördag 15.des kl. 13.30
« Svar #135 på: 15. Des. 2012, 15:45 »
Demba Ba har putta 11 (eller er det 12?) mål på 17 (eller er det 18?) kamper i pr. Hvordan det er skremmende dårlig skjønner jeg virkelig ikke.

Av de 11 som startet kampen i dag er det kun to spillere som har putta mål i PL, og det er fremdeles kun to. DET er skremmende.
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 15. Des. 2012, 15:46 »
Anita er forøvrig digg. Bra med tempo og god med ball.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #137 på: 15. Des. 2012, 15:46 »
Denne kampen kan ikke Pardew lastes spesielt mye for. Velger å tro at det var delvis hans fortjeneste at vi var bedre i andre omgang, thumbs up for det. Likevel, ikke mer enn vi kan forvente i mine oeyne, og fortsatt litt forskjellige ting man kan stille spoersmaal til.
Konklusjon, en ok gjennomfoert kamp(2 omgang), der vi med litt flaks og bedre uttelling kunne faatt med oss noen poeng. Pardew er "helt ok" for å vaere litt sjeneroes. Dessverre for hans del er det nok en kamp med null poeng i sekken. Faar bare haape vi kan ta med oss noe positivt inn i de neste rundene, Arsenal er jo ikke akkurat i fyr og flamme for tiden i det minste :)

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #138 på: 15. Des. 2012, 15:47 »
Mottaket/medtaket til Cisse på hans mulighet etter 53 minutter er fullstendig verdensklasse.
Hjelper dog lite når man ikke scorer.

Finfin omgang av anita. Keep it up son!
Twitter: @Matserazzi

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #139 på: 15. Des. 2012, 15:50 »
Syns vi gjør en veldig bra kamp offensivt. Defensivt er det mange personlige feil, og sløft forsvar. Syns egentlig vi slipper inn 3 drittmål. Der forsvaret er altfor passivt.

Offensivt syns jeg vi var meget bra idag, skaper mange gode sjangser. Og mange gode dødballer. Anita bør ta alle dødballer framover!! Williamson var og god idag, jeg sitter igjen med en veldig god følelse etter kampen, håper det snur nå. Viser vi slik innsats og glød resten av sesongen så klatrer vi fort!
Winning isn't everything, it's the only thing!

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #140 på: 15. Des. 2012, 15:54 »
Anita skal selvfølgelig ha den skryten som flere påpeker her inne. Begynner på bli en liten favoritt. Krul er også stabilt god med viktige redninger. At Williamson var så god i dag, seriøst hvor stor er sjansen for det? Tro ikke han vil prestere like godt neste kamp er min advarsel. Men kred skal han absolutt ha.
Ba scorer på bestilling og får godkjent. Tiote fortsetter med det horrible pasningsspillet og mister ballen unødvendig i farlig posisjon. Jonas blir for enkel og har forferdelig orienteringsevne, ikke rart han har så mange pasningsfeil når han ikke vet hvor han skal legge ballen!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 15. Des. 2012, 15:56 »
Sitter og igjen med ein god følelse etter 2. omgangen. håper vi tar med oss det positive inn i neste kamp og at vi klarer å luke vekk mye av det som fører til at vi er så svake i forsvar. Vil ha Marve inn for Jonas til neste kamp.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 15. Des. 2012, 15:57 »
Det jeg syns er positivt idag er at vi ser mer ut som et lag offensivt. Når spillerene våre hadde ballen idag fikk de flere pasningsmuligheter enn de har hatt tidligere, der medspillerne har stått med hoftefeste og gjemt seg bak en motspiller. Vi spiller oss frem til muligheter og burde ha scort flere mål, men vi er ikke like dødelig effektive som vi var i fjor.

Defensivt er vi helt forferdelige å se på. Er jo til tider full panikk og vi blir rundspillt av enkle veggspill. Det er også mange personlige feil og balltap som gjør at City flere ganger kommer i overtall og burde utnyttet det bedre. De hadde jo sjanser til å score 3-4 mål flere enn det de gjør.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 15. Des. 2012, 16:07 »
Jeg er fornøyd med alt bortsett i fra resultatet. Newcastle prøver å prøver men dessverre har vi sesongen med uflaks fremfor flaks som vi hadde i fjor. Dette tror jeg har stor betydning.

Jeg gidder ikke å være negativ til tross for resultatet, gutta prøvde virkelig!

Positivt:

- Willi er banens beste etter min mening. Han var meget god idag.
- Krul redder oss 2-3 ganger og viser at han er en kjempe keeper.
- Anita: Han blir bare bedre og bedre! Tiote havner i skyggen av han. Kanskje vi skal gi slipp på Tiote for å rendyrke Cabaye og Anita på sentral midtbane? Vi må selvfølgelig ha god backup, men Tiote gidder nok ikke slite benk her i Newcastle. Sissoko kunne kanskje vært no?
- Demba Ba scorer og scorer mål for oss. Han kan av og til virke som en ego idiot, men hvor mye dette påvirker lagmoralen er jo et spm.
- Santon er igjen, bortsett i fra en fryktelig "klarering" på 2 målet, meget god. Spesielt offensivt.

Negativt:

- Vi er for dårlige defensivt, samtidig som vår uflaks i motsetning til i fjor, gjør at vi ikke klarer å score når vi skal.
- Jonas klarer sjelden å komme seg til innlegg og legge disse innleggene riktig. Han gjør nok en meget god jobb for resten av laget, men det er ikke alltid like lett å beskue for øyet.
- Vi trenger rett og slett bedre dekning. Når man ser på Man Citys benk, så kan man jo se at alle kunne gått rett inn i 11 elveren til Newcastle. Jeg vet at de er et bedritens pengelag (Møkka lag), men allikevel må Newcastle satse litt for å holde seg oppe i Premier Leauge, det er de mer en gode nok for.

Neste match mot Q.P.R må og børr vinnes, spiller de slik som de gjorde idag, blir det mest sannsynlig seier.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 15. Des. 2012, 16:22 »
Tykkjer Tiote, Jonas, Colo, Ba og Cisse er skremmande dårlege per dags dato.

Ba? Er jo vår beste spiller og den eneste som kan score mål omtrent. 11 mål sålangt gjør at det kun er Michu som er forran på toppscorerlisten. Ba jobber også bra og er mye innom ballen i det offensive spillet. Synes ikke det er noe å utsette på han.

Tiote har vært meget svak denne sesongen. 2. omgangen mot ManCity er unntaket. Kanskje dette var et vendepunkt i sesongen for han, og kanskje hele laget.

Coloccini har vært svakere enn han pleier. Det samme med Jonas. Cisse har sålangt denne sesongen vært fullstendig borte, men jeg synes dagens kamp var oppløftende for han. God i begge omgangene synes jeg.

Håper dette var et vendepunkt for laget. Synes det var mye bra idag. Stor arbeidsinnsats og tidvis bra spill offensivt.

3 ligakamper igjen til januar. Da bør det være noen signeringer klare.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 15. Des. 2012, 16:24 »
Jeg er helt uenige med dere angående Tiote, idag synes jeg han er meget god. Vinner masse dueller og spiller enkelt, i tillegg har han gode innlegg. Tiote er en defensiv spiller som skal skape brudd og overganger for oss, der er han vår viktigste spiller. En midtbane bestående av Cabaye, Anita og Tiote tror jeg kan bli fantastisk.
Cisse viser også tegn til at formen endelig er på gang. Hadde Simpson hatt en skikkelig innleggsfot hadde vi tatt poeng i denne kampen. Helt utrolig hvor mange muligheter han har vær eneste match uten å slå et eneste skikkelig innlegg.
Ny stopper og høyre back så har vi på papiret et meget bra lag.
an sparker ikke Bobby Robson??

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #146 på: 15. Des. 2012, 16:27 »
Faktisk meget fornøyd med kampen. alle får godkjent av meg. Positiv til neste kamp :)

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #147 på: 15. Des. 2012, 17:16 »
Er og meget fornøyd! Bare resultatet jeg ikke er fornøyd med. Men håper nå at resultatene kommer :)
Winning isn't everything, it's the only thing!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #148 på: 15. Des. 2012, 19:57 »
Anita var den beste for oss i dag.
Men jeg synes vi spilte meget godt til tider, noe jeg er overrasket over. Hadde ikke trodd at vi de 10 første min skulle være så overlegne.
Men som så mange ganger før, ja så smeller det, men steike for en passning fra Toure
Så tok City helt over, noe som egentelig var ventet, men i den perioden der var de steike gode..

Starten på 2 omg, da var vi igjen veldig veldig gode, men vi er premier leagues beste lag de 15min i 2 omg. Hadde vi bare kunne hatt den effekten hele kampen..
Men men, jeg synes laget presterte til tider glimrende fotball, og vi jobbet ræva av oss i dag.. Noe som har vært mangelvare i den siste perioden..

Forresten synes jeg Cisse fikk gjort mye bra i dag, jobbet som en villmann, hadde sugende løp hjemover, gode innvollveringer, gode vegg spill samt noen helt ville taklinger.. Nice.
Er håp i sikte når vi ser hva de gjorde i dag, og vi vet at våre gode spillere er på vei tilbake..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 15. Des. 2012, 23:21 »
Cisse var god i dag, men burde ha skåra. Den sjansen i andre omgang e berre å plassera.