20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 12/13  (Lest 178081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 12/13
« Svar #1065 på: 14. Mai 2013, 07:35 »
Og eg må berre få sagt at PL er vorte eit sirkus på mange måtar. At Mancini no har fått sparken viser nettopp dette.

jonni_e

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1066 på: 14. Mai 2013, 10:20 »
Både Benitez og Mancini kan være spennende managere for klubben.
Begge har vunnet trofeer med tidligere klubber og Benitez har en god mulighet til å bringe Europaliga trofeet hjem til London i morgen. Er jo ikke verst det for en mann som ikke er ønsket av deler av Chelsea fansen og som bare er midlertidig. Har to kamper igjen å lede Chelsea.
Hvis han tar over Everton blir det vel skikkelig god stemning i Liverpool området kan jeg tenke meg :-).

Martinez gjorde jo en bragd med Wigan å vinne FA cupen, men Wigan slipper neppe han gratis og da er det bedre, hvis det blir adjø Pardew, å sikte seg inn på ledige managere.

Mitt tips nå er følgende:
Mancini tar over Everton (hvis han ønsker å bli i England), Manuel Pellegrini gjør nok som ryktene vil ha det til og tar over City. Pardew blir værende i Newcastle, mens Benitez går til Real Madrid ettersom Morinho går tilbake til Chelsea.

Evig runddans når managere får sparken  ::)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1067 på: 14. Mai 2013, 11:15 »
At Mancini ikke har fått sparken for lenge siden er for meg en gåte. Hvis de henter inn Pellegrini nå så kommer det til å bli et rotterace om PL neste sesong, ihvertfall om Mourinho kommer tilbake til Chelsea.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 14. Mai 2013, 11:41 »
At Mancini ikke har fått sparken for lenge siden er for meg en gåte. Hvis de henter inn Pellegrini nå så kommer det til å bli et rotterace om PL neste sesong, ihvertfall om Mourinho kommer tilbake til Chelsea.

Gåten er for meg ikke noe større enn at Pardew ikke har fått sparken enda.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1069 på: 14. Mai 2013, 11:59 »

Er vi heldige så venter dei til sesongen er over, så evaluerer dei prestasjonene våre og så sparker Pardew :P
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 14. Mai 2013, 13:44 »
Når 2. plass i serien og runner up i cupen ikke er nok, så synes jeg oppriktig synd på den som tar over. Er sikker på at City ville gjort det skarpt neste år under Mancini.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1071 på: 14. Mai 2013, 14:16 »

Det vil jeg påstå er en LANGT større gåte, enn hva angår Mancini.

Sistnevnte er nok ingen drømmemanager, spesiell personlighet, lett å komme på kant med, sier det han mener nøyaktig når han mener det. Gjør en del rare ting, men har soleklare resultater å vise til. Så basert på sportslige prestasjoner er det galskap av City å sparke han. Men når man har med en sånn type å gjøre, så gjelder det å finne en passende anledning for å bli kvitt han. Når man da har tapt FAcup-finalen mot lille Wigan, så er vel den sportslige situasjonen en okey unnskyldning, for å gi en mann man ikke liker sparken. Likevel tror jeg City vil ta et steg tilbake. Hvis Mourinho havner i Chelsea holder jeg dem som en SOLEKLAR favoritt til ligagullet neste sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1072 på: 14. Mai 2013, 21:03 »
Når 2. plass i serien og runner up i cupen ikke er nok, så synes jeg oppriktig synd på den som tar over. Er sikker på at City ville gjort det skarpt neste år under Mancini.
Det handler jo ikke bare om prestasjonene på banen. Det handler om hvordan han opptrer. Jeg synes han har taklet mange situasjoner feil fra dag en, og at det ville straffe seg. Og når da resultatene uteblir, så er dessverre realiteten for Mancini slik.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 14. Mai 2013, 21:32 »
Wigan mål! Håper Wigan vinner slik at det blir spennende både i bunn og om CL plass :)
Winning isn't everything, it's the only thing!

TommyWee

• Gjest
« Svar #1074 på: 14. Mai 2013, 21:46 »
Håper Tottenham tar den siste CL-plassen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1075 på: 14. Mai 2013, 21:49 »
Det handler jo ikke bare om prestasjonene på banen. Det handler om hvordan han opptrer. Jeg synes han har taklet mange situasjoner feil fra dag en, og at det ville straffe seg. Og når da resultatene uteblir, så er dessverre realiteten for Mancini slik.

Mancini har jo levert de 3 beste sesongene på rad for ManCity på flere tiår, om ikke noensinne? En 3. plass (målforskjellen skilte opp til 2. plass), PL mestere og denne sesongen en soleklar 2. plass.
I alle Mancini sine 3 fulle sesonger i klubben har ManCity sluppet inn færrest mål av samtlige lag, og scoret ganske mye. 93 mål ble det f.eks forrige sesong.

Jeg synes Mancini og ManCity har hatt en god sesong. De er kun slått av ManU i PL og kom til finalen i FA cupen. Man kan selvfølgelig si at de burde vunnet finalen, men heldigvis er ikke fotball så forutsigbart at det beste laget på papiret alltid vinner.
I CL var det katastrofe, men så var de også i den desidert tøffeste gruppa med Real Madrid, Dortmund og Ajax.

Jeg synes det er feil å sparke Mancini. Har har gitt klubben gode resultater og vunnet PL og FA cupen med dem i sterk konkurranse fra ManU og Ferguson. Ledelsen kunne nå vist tillit til Mancini og sørget for at klubben får kontinuitet. Istedenfor velger de å høre på enkelte av "sutrekoppene" i spillerstallen og tar den litt feige avgjørelsen å sparke manageren.

Samtidig er jeg ikke overrasket, de opptrer akkurat slik klubber med rike eiere, som "spyr" ut kjappe penger i hytt og pine, gjør. Vi har sett eksempler på dette drøssevis av ganger, spesielt i Chelsea. Men det er kanskje også grunnen til at sistenevnte klubb kun har vunnet PL 1 gang de siste 7 sesongene. Potensialet er ihvertfall større.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1076 på: 14. Mai 2013, 21:54 »
Alltid mye trøkk i Arsenal - Wigan kampene ^^

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 14. Mai 2013, 22:09 »
Sånn går det når man angriper på bortebane!

:pardy:

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1078 på: 14. Mai 2013, 22:13 »
Da blir det derby til neste år også :toon:

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 14. Mai 2013, 22:34 »
Lette febrilsk etter en vinke-smiley! Den er hvertfall fin å ha når noen blir utvist eller et lag rykker ned. :P Mulig å få inn på forumet?