Bare for å oppsummere litt angående nedrykksstriden(e):
Tar med alle lagene som har 37 poeng (som oss) og nedover. Ser på hvilken motstand de står overfor i de siste 4 kampene og tipper poeng

Sunderland:
Aston Villa (B)
Stoke (H)
Southampton (H)
Tottenham (B)
Stoke:
Norwich (H)
Sunderland (B)
Tottenham (H)
Southampton (B)
Newcastle:
Liverpool (H)
West Ham (B)
QPR (B)
Arsenal (H)
Aston Villa:
Sunderland (H)
Norwich (B)
Chelsea (H)
Wigan (B)
Wigan:
Tottenham (H)
West Brom (B)
Swansea (H)
Man City (B)
Aston Villa (H)
QPR:
Reading (B)
Arsenal (H)
Newcastle (H)
Liverpool (B)
Reading:
QPR (H)
Fulham (B)
Man City (H)
West Ham (B)
QPR og Reading vil møte hverandre til helgen og tap eller uavgjort vil være katastrofalt for enten den ene eller begge klubbene. Uavgjort her så mener jeg begge lagene kan si takk for seg uansett. Begge to har 2-3 kamper igjen deretter hvor de "på papiret" ikke skal ha sjangse til å ta poeng. Selv om de matematisk og magisk teoretisk sett har en mulighet har jeg liten tro på at noen av dem overlever denne sesongen.
Aston Villa møter både Sunderland og Wigan i sine siste kamper. Her også vil det få konsekvenser for det laget som taper da alle 3 ligger likt (Wigan har en kamp til overs - så derfor jeg tenker sånn). Her kan vi være heldige med at de ødelegger for hverandre og dermed "hjelper" oss så godt de kan. Spesifikt for Aston Villa er det vel bare Chelsea kampen som "er gitt", men har liten tro på at de tar spesiellt mange poeng før sesongslutt. Tipper de ender på 39 poeng.
Wigan har som sagt en kamp til overs, men de har samtidig 4 harde kamper igjen foruten Aston Villa kampen. Tar de poeng tar de det mot Villa. Tipper Wigan vinner den og at de derfor ender på 40 poeng.
Stoke møter også Sunderland og jeg tror disse kommer til poengdeling, men synes Stoke er vanskelige å forutsi og tippingen blir deretter. Tror Stoke klarer å kare til seg 2-4 poeng. 39-41 poeng totalt.
Sunderland har kanskje fått blod på tann med seier over oss og en grei kamp mot Man Utd. Tror Sunderland kan klare en seier eller to med sitt resterende program. Tipper de ender på 42 poeng.
Så oss da. Vi har vel ikke akkurat overbevist i det siste utover den ene vanlige gode omgangen, eller ihvertfall deler av en. Vi har en sjangse nå mot Liverpool og jeg er optimistisk og tror vi vinner den. Fortsetter i samme trend med positiv tenking og forventer seier mot QPR. West Ham blir enten en stor nedtur eller en hard uavgjort-kamp. Tipper vi tar 7 poeng totalt og klarer å legge oss over Sunderland ved sesongslutt med 44 poeng totalt.
Now rip it to pieces