20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00  (Lest 37670 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #210 på: 10. Des. 2012, 23:35 »
Colo godkjent etter å ha vært involvert i negativt fortegn ved begge baklengs? For meg er ikke det bra nok fra vår kaptein.
Ellers støtter jeg de andre du nevner, darkshark. Anita er et knalltilskudd - fint driv og høyt balltempo.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #211 på: 10. Des. 2012, 23:37 »
Hele spillet vårt er hodeløst og halvhjertet, som om vi har 11 Obertan-kopier utpå.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 10. Des. 2012, 23:39 »
Bra gjennomført kamp også av Pardew.

Hvilken del av kampen?

Da han smeller inn med Ameobi i steden for Marve eller når han sette Tiote ut først er 87 min? :)

Kan nevne fler :)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 10. Des. 2012, 23:41 »
Skjønner at poeng fangsten får folk til å rope pardew out... Men helt ærlig... Hvem hadde fått denne tafatte gjengen til å vinne?

De siste 45 viser meg at pardew er rett mann ennu. Vi vinner flest dueller. Har ballen mest. Flest skudd på mål og høyest press. Vi fortjente poeng og gjerne 3, men det er vanskelig å se med siste tidens resultater.

Vi må forsterke i januar... Vi mangler mer kvalitet i bredden vår. Mye er gjort hvis vi får mer kvalitet bakover. Slutter vi å slippe inn enkle mål så vinner vi igjen. Tayls bake ikveld hadde gitt oss seiern.
Han kom, ble mett og dett var dett....

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #214 på: 10. Des. 2012, 23:46 »
Colo godkjent etter å ha vært involvert i negativt fortegn ved begge baklengs? For meg er ikke det bra nok fra vår kaptein.
Ellers støtter jeg de andre du nevner, darkshark. Anita er et knalltilskudd - fint driv og høyt balltempo.

Jo du har rett og det bør revurderes om Colo skal få godkjent pga baklengsmålene. Så meg litt blind på  det at han bidro bra offensivt i 2.omgang og var også nære å score to ganger.
Anita er en hardtarbeidende spiller som jeg tror vil fortsette å være et lyspunkt i en tøff sesong.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #215 på: 10. Des. 2012, 23:49 »
Skjønner at poeng fangsten får folk til å rope pardew out... Men helt ærlig... Hvem hadde fått denne tafatte gjengen til å vinne?

De siste 45 viser meg at pardew er rett mann ennu. Vi vinner flest dueller. Har ballen mest. Flest skudd på mål og høyest press. Vi fortjente poeng og gjerne 3, men det er vanskelig å se med siste tidens resultater.

Vi må forsterke i januar... Vi mangler mer kvalitet i bredden vår. Mye er gjort hvis vi får mer kvalitet bakover. Slutter vi å slippe inn enkle mål så vinner vi igjen. Tayls bake ikveld hadde gitt oss seiern.

Eventuelt om de faktisk hadde spilt bedre under en ny manager? for ikke å snakke om en ny ledelse.

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #216 på: 11. Des. 2012, 00:00 »
Jeg synes colo spilte svakt i dag, noe jeg ogsaa har sett de siste kampene. Han var bedre i begynnelsen av sesongen og en skygge av nivaet fra i fjor. Selv med dette er han sammen med Santon vaar beste forsvarer, bare det at jeg forventer mer av kapteinen vaar. Ser at noen synes han faar godkjent pga offensive bidrag, jeg bryr meg ikke om vaare midtsoppere har offensive bidrag. Det er ikke hans jobb, hans jobb var aa hindre de 2 maalene, og begge var han delaktig i.

Ellers er jeg lei av at Pardew gir visse folk klippekort, og spesielt Cisse og Jonas. Hvilket signal sender det til Marve som var god forrige kamp? Cisse og Ba passer ikke sammen i vaar 4-4-2 og at ikke Pardew ser at vi var klart bedre i fjor da vi spilte 4-3-3 er uforstaelig for meg.

Visst argumentet til Pardew for aa bruke Jonas er at han gir bedre defensiv trygghet saa hvorfor ikke bruke en defensiv-midtbane heller? Vi har ikke vunnet en kamp borte, da maa vi prove noe nytt. Skal vi satse paa ett poeng hvorfor ikke bare slenge paa bigi-anita-tiote-perch samtidig. Saa har vi HBA som offensiv midtbane/fri rolle og Ba som spiss. Og gaar vi for 3 poeng bruk noe offensivt krutt som marve/shola. Og skal vi slaa utelukkene langt bruk shola.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #217 på: 11. Des. 2012, 06:51 »
Jeg er fortsatt der at jeg vil gi AP tid, men noen ting må han justere kraftig:

-  Vekk med Willo fra troppen, Simmo og Jonas fra startoppstillingen til evig tid.
 - Inn med Vegard Forren eller annen spillende og hodesterk stopper.
 - Inn med en høyreback som kan å slå innlegg
 - Inn med en kreativ box to box midtbanespiller
-  Legg offansive dødballer inn mot mål og ikke ut på 10 meter til siden for målet
-  Vi må få dynamikk inn i midtbanen, sånn at vi har oppspillspunkt i det leddet. Slik det var i går (og enda verre før), så løper alle på midtbanen på linje offensivt, så det er ingen pasningsalternativer frem i banen uten å pole.
 - trekk i lønn for å jobbe bakover når man mister ballen
- Willo bør betale for å komme inn på St.James' Park...

Chocolate må slutte å speile se så mye, og heller bruke tiden på å manne opp spillerne våre.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #218 på: 11. Des. 2012, 07:19 »
Festlig å se at Skysports gav Jonas en solid 8'er på børsen, mens Anita fikk 6 (samme som tiote og williamson).

Men karakteren til Jonas får meg til å lure på om han faktisk gjør noe utpå der som ikke vi supportere legger merke til, grunnet negativ innstilling... Men jeg tviler på det. Tror vel heller at det er en eller annen blind måse som jobber hos skysports.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 11. Des. 2012, 07:58 »
Jeg er fortsatt der at jeg vil gi AP tid, men noen ting må han justere kraftig:

- trekk i lønn for å jobbe bakover når man mister ballen

Skeptisk..  Kan virke som AP prøvde ut dette i går.. Funka jo ikkje i det heile tatt!  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #220 på: 11. Des. 2012, 08:29 »
Gøy å se Nufc prøve å angripe etter 2-1 scoringen. Hadde vel 6-7 kontringer imot siste 10.
SKUMMELT hvor dårlig taktisk enkelte er. Jonas begynner å drible istedet for å spille en enkelt 3meters pasning til Santon. Hadde Petric scora der, så hadde jeg skutt fyren. Bør ikke Simmo snart terpe på innlegg!? Gang på gang kommer han på siden å lemper fra seg ballen. Duff sluttet en stund å løpe etter fordi han skjønte hvor innleggene kom til å havne.

Til slutt: De aller fleste som vil at Pardew skal få fyken kommer faktisk med gode argumenter, mens de andre sier bare at det ikke er hans feil etc. Hvis det ikke er hans feil, hvorfor vinner vi ikke da?
Laget vårt passer ikke i 4-4-2, men gang på gang så spiller han med Ba/Cisse på topp. 2 bytter 4min før slutt idag? Hva faen? Lange baller mot Ba/Cisse som hangeland & co stanger lett unna. DÅRLIG taktiske valg gang på gang.

Pardew har fått prøve lenge nok nå. Vi skulle hentet poengene før juleprogrammet, men nei... Pardew UT!

Han skal ikke sparkes ganske enkelt fordi det er den første dårlige perioden han er inne i. Sparker vi manageren nå er vi fort tilbake i den gode gamle leksa men nye manager en gang i halv året.

Pardew er ikke verdens beste manager, men vi må prøve å være litt realistiske. Før han var vi en vits. En klovne klubb med ny manager flere ganger i året, ingen som tok oss seriøst. Nå tenkes det langsiktig satsing både på og utenfor banen. Ingen som husker hvor ræva vi var den sesongen vi rykka ned? Vi er ikke der nå, langt unna.

Selvfølgelig har vi spilt dårlig i høst, men langt fra nedrykkssesongen. Syns det var tendenser til bedre takter i andre omgang i går.

Og hvem skal eventuelt erstatte han? Vi må innse at ingen toppmanagere er interessert i den jobben når man ser på historien med å sparke managere så fort det butter imot.
FVM

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #221 på: 11. Des. 2012, 08:58 »

Synest også at siste 45 er godkjent, men fortsatt er det grove markeringsfeil som feller oss :-\
Kunne også fått flere mål baklengs etter grove pasningsfeil fra Tiote, som eg for øvrig var veldig svak i går.
Men Williamson tar kaka :phui: Har me ikkje andre  sette inn ???? Perch eller andre som kan få prøve seg?
Savner konsekvenser av dårlige kamper, etter mi meining burde ikkje Tiote,Jonas,Willi,og Simpson starta neste kamp! Men det var ikkje desse som blei bytta ut, han presterer å bytte ut dei 2 beste på vårt lag denne kvelden :koko: Byttene kom også for seint etter mi meining....... Synd å sei det, men me har rota oss inn i bunnstriden :grine: Treng ein opptur snart, men ser ikkje den dei første kampane.
Pards må slutte med klippekort i start 11-eren !
Men la oss ta med det positive i går, at me sette Fulham under press i store deler av 2 omg :iik:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 11. Des. 2012, 10:00 »
Jeg er mer opptatt av å se bak resultatene. Jeg vil se en prestasjonsforbedring, og det var jeg defnitivt vitne til i går kveld. Spillet vårt har faktisk bedret seg. Vi var ikke så fryktelig langt unna mot Stoke, vi spilte tidvis meget bra mot Wigan, selv om spillet blir preget av resultatet. I går spilte vi nok en god kamp. Spesielt i andreomgang, der vi i mine øyne var det beste laget. Men vi har en god del daukjøtt i sentrale posisjoner, i tillegg til skader og formsvikt. Hadde vi hatt hvem som helst av Fulhams stoppere, i stedet for Williamson, hadde vi nok stått mye bedre defensivt. En bedre høyreback hadde også gjort mye. Hadde Tiote prestert oppimot det vi kan forvente av ham, så hadde vi kanskje unngått det første baklengsmålet.

Pardew gjør sene bytter, javisst, men det er ikke sånn at noen av byttene fratar oss initiativ, og hindrer oss i å skape sjanser. Vi skaper sjanser etter at Ben Arfa har gått ut, vi skaper sjanser etter Anita har gått ut. Vi gjorde de byttene vi gjorde for å få inn andre spillertyper, og dermed prøve å få til et litt annet spill. Og vi lykkes sånn delvis. Men byttene burde nok kommet 5-10 min tidligere, så de faktisk kunne gjort en forskjell. Dessuten begynte vi å gå litt tom for ideer og spillernes håp begynte naturlig nok å svinne når klokka passerte 90 min.

Pardew kunne helt sikkert gjort en bedre jobb i denne kampen, men det er likevel ikke sikkert at det hadde vært nok til å gi oss poeng. Fulham er alltid gode på hjemmebane (selv om de i likhet med oss har slitt denne sesongen) og de har et veldig godt tak på oss på CC, noe som spiller inn mentalt hos begge lag. Fulham vet at de har vunnet jevne kamper på hjemmebane før. Vi vet at vi har slitt med å vinne på CC, og vi vet at vi har slitt med å vinne jevne kamper denne sesongen.

Pardew har ikke hatt en enkel jobb denne sesongen. Dette er første gang under hans ledelse vi er inne i en negativ spiral. Jeg vil gi han tid til å vise at han evner å snu motgang til medgang. Den sjansen har han aldri tidligere fått, men jeg har støttet Pardew lenge, og jeg gjør det fremdeles. Ser ingen grunn til å gi Alan Pardew sparken når vi faktisk har begynt å prestere bedre. Det er ikke Alan Pardew som taper denne kampen for oss. Det er slurv og personlige feil som taper kampen for oss. Men vi spiller en god kamp på en vanskelig bane og hadde fortjent minst ett poeng. Fortsetter vi sånn vil vi få resultater.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 11. Des. 2012, 10:04 »
Gøy å se Nufc prøve å angripe etter 2-1 scoringen. Hadde vel 6-7 kontringer imot siste 10.
SKUMMELT hvor dårlig taktisk enkelte er. Jonas begynner å drible istedet for å spille en enkelt 3meters pasning til Santon. Hadde Petric scora der, så hadde jeg skutt fyren. Bør ikke Simmo snart terpe på innlegg!? Gang på gang kommer han på siden å lemper fra seg ballen. Duff sluttet en stund å løpe etter fordi han skjønte hvor innleggene kom til å havne.

Til slutt: De aller fleste som vil at Pardew skal få fyken kommer faktisk med gode argumenter, mens de andre sier bare at det ikke er hans feil etc. Hvis det ikke er hans feil, hvorfor vinner vi ikke da?
Laget vårt passer ikke i 4-4-2, men gang på gang så spiller han med Ba/Cisse på topp. 2 bytter 4min før slutt idag? Hva faen? Lange baller mot Ba/Cisse som hangeland & co stanger lett unna. DÅRLIG taktiske valg gang på gang.

Pardew har fått prøve lenge nok nå. Vi skulle hentet poengene før juleprogrammet, men nei... Pardew UT!

Han skal ikke sparkes ganske enkelt fordi det er den første dårlige perioden han er inne i. Sparker vi manageren nå er vi fort tilbake i den gode gamle leksa men nye manager en gang i halv året.

Pardew er ikke verdens beste manager, men vi må prøve å være litt realistiske. Før han var vi en vits. En klovne klubb med ny manager flere ganger i året, ingen som tok oss seriøst. Nå tenkes det langsiktig satsing både på og utenfor banen. Ingen som husker hvor ræva vi var den sesongen vi rykka ned? Vi er ikke der nå, langt unna.

Selvfølgelig har vi spilt dårlig i høst, men langt fra nedrykkssesongen. Syns det var tendenser til bedre takter i andre omgang i går.

Og hvem skal eventuelt erstatte han? Vi må innse at ingen toppmanagere er interessert i den jobben når man ser på historien med å sparke managere så fort det butter imot.

:thumbu:  Blir for enkelt å skulle skylde på Pardew når det kollektive svikter, selv om han selvfølgelig må ta noe av skylden. Spillere som Colo, Cisse og Tiote er nødt til å heve seg utpå banen der for i øyeblikket har vi kun Krul, Ba og til tider HBA som er gode. Vi trenger minst 2 til for å kunne begynne å klatre nevneverdig på tabellen.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 11. Des. 2012, 10:07 »
Jeg så bare 2.omgang i går og satt faktisk igjen med et godt inntrykk.
Synes spillerne hadde godt tak på fulham i hele 2.omgang. I enkelte perioder klarte vi til og med å skape stort press hvor fulham hadde nok med å forsvare seg.

Etter målet til HBA fortsatte presset og de så ut til å bli seier.

Fulham skapte sine sjangser på overganger, etter at vi sendte veldig mange spillere høyt opp i banen. Desverre fikk fulham alt for mange overganger pga dårlige valg. Holdt på å klikke når BA prøver og bommer på en 60 meters krosser når han har 4 medspillere i umiddelbar nærhet. Når Fulham bryter slike pasninger er det jo fritt frem pga midtbanen prøve å hjelpe BA. Returløpene var heller ikke noe å skryte av.

Byttet HBA/Ameobi burde vært HBA/Marveux. men skjønner at det er fristende å ha Amøde på banen i sluttfasen av kampen. Vi kom til veldig mange innlegg, men klarte ikke å få hodet på noen av disse. Hangeland ruvet stort sett hele kampen. Derfor tror jeg at Ameobi ble valgt. For å utnytte alle innleggene som kom.

2-1 Målet vi slipper inn er Colo sin feil. Det var også en unødvendig felling av Tiote som førte til frisparket.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /