20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2013  (Lest 53839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2013
« Svar #180 på: 07. Juni 2013, 00:30 »
Leste feil. Trodde du mente at RBKs dominans tok slutt bidro til at det gikk nedover. My bad!
Men da burde det uten tvil enda vært relativt interessant for publikum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #181 på: 07. Juni 2013, 01:01 »
bølgelgende!  :cheers2:

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 07. Juni 2013, 07:41 »
Å legge skylden på 16-lag serien er verdt fall feil, da den har gitt oss fleire gode norske talenter som vanlegvis ikkje ville fått sjangsen. Med ein 14-lag seire, hadde ikkje Godset eller AAFK stablisert seg i TL.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 07. Juni 2013, 13:03 »
Helt korrekt. Og det var også argumentene for å innføre 16 lag i utgangspunktet. Vi fikk ikke utviklet nok norske talenter, det ble for stort fokus på kortsiktig suksess, man maktet ikke tenke langsiktig.
Som Christian også sier, Ronny Deila kunne ikke utviklet Godset-laget i ro og mak uten forstyrrelser dersom det fortsatt hadde vært 14 eller 12 lag. Det hadde blitt en evig kamp om kortsiktige resultater, og det hadde gått på bekostning av talentutvikling og spillestil.

At Rosenborgs "fall" kan ha vært en medvirkende faktor til stigende tilskuertall kan jeg være med på, men en direkte årsak kan det ikke ha vært. Da burde tilskuertallene steget igjen de to siste sesongene. Jeg vil legge mye av skylda på TV2, som fortsatte å skvise sitronen for saft, selv om glasset allerede var fullt. TV2 gjorde alt, alt, alt for mye ut av et i utgangspunktet begrenset produkt, så mye at det ble mer sirkus enn fotball. I tillegg hjelper ikke NFF på. Å selge TV-rettigheter er mye viktigere enn å få folk på arenaene. Kampene berammes svært sent, man kan ikke planlegge lange turer. Tippeligaen er nesten mer mediestyrt enn PL, og når man tror man skal utvikle norsk fotball ser man alltid til England, i den tro at alt er så mye bedre der.

Den eneste ideen jeg kanskje ville vurdert å innføre her, er prinsippet med kun én direktesendt TV-kamp søndag klokka 18. Men nå er det jo knapt nok noen kamper søndag 18:00 lenger, så da er jo hele vitsen borte. I stedet var vi snart 8 ulike kamptidspunkter, slik at TV-selksapene kan vise samtlige kamper direkte til ulike tidspunkt, så ingen kamper krasjer. Det eneste som mangler er at mediene presser fotballforbundet til å gjeninnføre den forbanna mandagskampen. Det er dømt til å komme, all den tid NFF er mer opptatt av å sanskjonere mot de få supporterne som er på kampene, enn å legge til rette for at flere skal se kampen på stadion. NFF legger vel snart til rette for en ny kampanje. "Tippeligaen for tomme tribuner. Vi skal tømme norske stadioner for folk innen 2016".
« Siste redigering: 07. Juni 2013, 13:22 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 09. Juni 2013, 20:52 »
Til dei som måtte bry seg om norsk fotball og 2-lags debatten

http://www.df-02.no/nyhetsbilder/medlemsdocs/Anbefaling-fra-andrelagsutvalget2013.pdf

Dette er forbundet sin anbefaling framfor neste fotballting.

I mine auger bør først av alt fjernes 3/4-lag for alle klubber, da desse spelarane heller burde gått til andre klubber i breddefotballen. Mange mindre klubber har forsvunnet frå fotballkartet pga mangel på spelarar.

2-lag til TL/AL lagene bør gå inni ein felles 2-er lag serie, t.d 8 lag ?  4 grupper, der NFF tar hensyn til geografien. Bør ikkje være så vanskleg, og vil neppe skape meir reiseutgifter enn i dag.
« Siste redigering: 09. Juni 2013, 20:59 av Christian »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 13. Juni 2013, 14:08 »
Det med at man ikke kommer seg på bortekamp er selvfølgelig synd, men det er likevel en forsvinnende liten del av fotballsupportere som drar på bortekamp, så jeg kjøper ikke helt at kamptidspunkt som ikke passer for bortefans skal være noen stor faktor for publikumsnedgang. Jeg tror heller grunnen er at folk fikk nok. Det var morsomt med en random seire i et par år, nå er det mer irriterende at lagene våre er for dårlige til å klare seg mot noe som helst av utenlandsk motstand.

Jeg skjønner ikke dette voldsomme ønsket om en dedikert andrelagsserie. Land som har dette skulle jo ønsket de hadde vårt system der spillerne faktisk får spille mot motiverte motspillere fremfor en totalt uinteressant andrelagsserie som ingen kommer til å være det grann interesserte i.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #186 på: 14. Juni 2013, 08:56 »
Jeg skjønner ikke dette voldsomme ønsket om en dedikert andrelagsserie. Land som har dette skulle jo ønsket de hadde vårt system der spillerne faktisk får spille mot motiverte motspillere fremfor en totalt uinteressant andrelagsserie som ingen kommer til å være det grann interesserte i.

Skjønner poenget ditt Geir, men for min del ligger det mest i at det blir så skeivt for klubbene i f eks 2 div. Det blir så uforutsigbart hvilke spillere ett 2. lag stiller med, og det blir fort urettferdig overfor de andre i samme avdeling. Når ett lag møter Vif 2 med bare b-lag spillere, og neste uke møter konkurrenten dems vif 2 med 6-7 a-lag spillere blir det skeivt. Sånt kan avgjøre hvem som rykker opp fra 2 div, og påvirker derfor veldig mange lag.

Er enig i at det ikke kommer til å være noe interesse rundt en andrelagsserie, men nå er det vel ikke så veødig høyt tilskuersnitt i det fleste 2 div kampene heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 18. Juni 2013, 20:21 »
http://www.an.no/sport/article6716214.ece

Forferdelig, forferdelig trist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 18. Juni 2013, 22:12 »
Hvis Hoftun selger Berntsen møter jeg opp på Brakka og krever GODE svar (noe jeg vet jeg ikke får). Berntsen er et stortalent og han burde fått VESENTLIG mer spilletid enn han har fått. Selv om han konkurrerer med Selnæs og Svensson.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #189 på: 19. Juni 2013, 17:06 »
Ganske sykt at RBK selger Tarik og erstatter med Søderlund. Folk på RBKWEB (tok en kjapp tur innom) er jo generelt rasende, men med en utenlandskåt Tarik og den prislappen det spekuleres i så var det nok ingen dårlig deal. At man ser til Haugesund og ikke til utlandet når det kommer til erstatter var for meg litt overraskende i hvert fall, men Søderlund er ingen dårlig spiss.

Tror Bille-Søderlund kan bli et farlig angrep.

Nå har også Bård Finne valgt å dra til utlandet, så spådommen min på side 11 (?) i denne tråden ble dessverre korrekt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 20. Juni 2013, 10:35 »
Folk på rbkweb er generelt rasende. De var kritiske da Tarik ble signert også. Ikke minst fordi han startet med å si at han bare skulle en svipptur innom (og se hvor rett han fikk).

Alexander Søderlund er vel kanskje den beste norske spissen i Tippeligaen, som det er mulig å få tak i. Og når man insisterer på å handle norsk (noe folk på rbkweb generelt er sterke motstandere av), så var det greit med Søderlund. Men han er en helt, helt, helt annen spiller enn Tarik. Og vi mister vår toppscorer, vår assistkonge og klart beste spiller. Vi får tilbake en som har rykte på seg for ikke å score mål (ikke bedre scoringssnitt enn han må ha) og som gjør at vi må spille på en annen måte enn vi har gjort hittil. Laget er ikke ordentlig samspilt ennå, og 4-3-3 er ikke tilstrekkelig innlært. Nå skal vi i tillegg begynne å spille skeiv 4-3-3, med to spisser (som vi gjorde med Brattbakk og Rushfeldt i glansdagene). Men uten at noen av de tre der fremme helt kan Rosenborg-stilen. Det byr på ekstra utfordringer å måtte kompromisse på spillestilen enda en gang, når vi allerede har gjort en god del kompromisser.
Det er det folk reagerer på.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 20. Juni 2013, 14:38 »
Særdeles misfornøyd med Söderlund til 6 millioner og at Tarik forsvinner. Jeg håper virkelig at han er bedre enn jeg gir han kreditt for.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 24. Juni 2013, 00:13 »
6 millioner for Søderlund  :feiring:  Føler han har mista den sulten han hadde når han kom til klubben. Er nok bra både for Søder og FKH at det blei eit klubbskifte. Kanskje eit miljøskifte kan sette fyr på han igjen. Litt redd for det var Djurdjic som gjorde Søder "så god".. han kan nok takke Djurdjic for både landslagsplass, kniksen pris og ein feit kontrakt i RBK. (10 mål i 1 del av 2012 0 mål i 2 del (uten Djurdjic)) Men blir spennende og sjå om han kan prestere på toppnivå uten hjelp fra serberen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 24. Juni 2013, 00:21 »
Har ikke sett mye av verken Søderlund eller Haugesund denne sesongen, men hva er  :feiring: med 6mill for Søderlund? Er ikke akkurat noen enorm sum det...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 24. Juni 2013, 00:59 »
Er ikkje så mange tippeligaspillere med (1,5 årskontrakt) som skifter tippeligaklubb for slike summer lengre.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]