20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2013  (Lest 53828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2013
« Svar #165 på: 28. Mai 2013, 22:13 »
"Liverpool-supporter Light"
Jeg skal være "Liverpool-supporter light" når jeg nå sier at jeg hadde ønsket Billes handsscoring ble godkjent, så vi kunne fått nyte den ekstremt herlige følelsen av å ha slått Molde på uærlig vis. Ettersom Solskjær legger så ekstremt stor vekt på fair play offentlig, men driter i det når laget hans spiller, så er det ingenting som er så herlig som å vinne mot dem etter kontroversielle situasjoner. Dessverre lyktes ikke det denne gangen. Og vi fortjente det vel kanskje ikke heller. Men Molde er fortsatt på bunn, og det ligger ekstremt mye prestisje i akkurat det.
Hva har du røyka? Du må være den fotballsupporteren i verden med minst gangsyn. Du har av og til noen gode innlegg her, det skal du ha, men hallo Mr Pelu!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #166 på: 28. Mai 2013, 22:23 »
Jeg liker Bille, men jeg kan ikke stille meg bak at jeg skulle ønske målet ble godkjent. Vi skal vinne på ærlig vis og ikke på juks. Strandberg burde hatt frispark i forkant av førstemålet til Sarpsborg, men om han skal skylde på noen i den situasjonen får det heller være Alexander Lund Hansen enn assistentdommeren.

Jeg liker ikke at Solskjær skal prøve å stemple oss som et usympatisk lag. Det synes jeg han skal holde seg for god til. Handsen til Bille er jævlig unødvending, men han har selv en spiller som ligger nede og later som han er død i tillegg til at Chukwu oppfører seg som en idiot og både albuer og sparker Svensson i ansiktet, noe som gjør at han må bli byttet ut til pause. Vi er absolutt ikke ufeilbarlige selv, men jeg misliker skinnhelligheten til Solskjær, han bør bare holde kjeft all den tid han eller hans spillere ikke er det spøtt bedre enn motstanderne.
Når prøvde en Molde spiller å handse en ball i mål under Solskjær? Chima ble jo tatt av fordi han var en fare for seg selv og andre på banen. Skulle Solskjær vist ham ut? Nå så jeg kampen på en jævla laggete stream, men hvem var det som døde?

Greit at RBK mener at Solskjær er skinnhellig, men hva galt sa han egentlig? At dette har skjedd også tidligere på Lerkendal? Er det løgn? At media tar alle oneliners fra Solskjær og gjør det til hovedsak i sportsnyhetene er jo ikke et uttrykk for alvorligheten i hva han sier, men at det er han som sier det...

RBK er hatklubben min i Norge, ganske enkelt fordi jeg heier på Molde, men jeg må si at bortsett fra at jeg hater dem mot Molde, og at jeg ellers håper de ikke vinner serien så har jeg ikke noen problemer med dem. At Joakim presterer verdensrekord i manglende gangsyn omtrent hver gang han kommenterer negative utspill mot RBK er heldigvis ikke representativt for klubben og de fleste andre supportere, deriblant Geir.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 29. Mai 2013, 09:43 »
Han som kom inn for Chukwu lå vel nede i 3-4 min før han spurta inn på banen igjen. Som sagt, jeg synes det er jævlig usportslig, men nå i ettertid kan jeg faktisk innrømme at det å prøve å handse inn et mål nok er hakket verre uansett.

Det er forsåvidt greit at Solskjær sier det han gjør, jeg likte bare ikke inntrykket det etterlot av oss som et jukselag, når jeg egentlig ikke føler at det er en merkelapp vi fortjener, til tross for enkelte dumme hendelser som handsen til Bille. Slik som jeg ser det, og dette er nok preget av RBK-briller, så er det lett å slenge noe mot oss, fordi vårt trenerteam stort sett er veldig saklige etter kamp. Jeg tror Perrys utbrudd sist gang mot VIF, om at fellinga av Mix er den første kommentaren mot dommeren i sesongen. Ellers er gjennomgangsmelodien at vi fokuserer på det vi kan gjøre noe med; f.eks. så vi at Strandberg ble tvunget til å ringe til den kvinnelige assistentdommeren han langa ut mot.

Som sagt; etter å ha fått det litt på avstand kan jeg i større grad forstå reaksjonen til Solskjær og det er ikke så rart at han sier noe sånt rett etter en kamp mot hans største rival heller, jeg synes likevel det han sa med at dette er hva vi må regne med her, med henvisning både til lagets oppførsel og dommere ikke akkurat er noe som akkurat varmer mitt hjerte.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #168 på: 29. Mai 2013, 09:52 »
Tror dere er litt hårsåre oppe i Trondheim, får inntrykk av at dette er storm i ett vannglass. Når jeg tolker Solskjærs uttalelser, virker det ikke som han på noen måte er "ute etter" Rosenborg som klubb/lag, han reagerer jo bare sterkt (med god grunn) på idiot-Bille, og sier at det er vanskelig å komme til Lerkendal, på samme måte som det er vanskelig å få ting gratis på Old Trafford. Dette betyr ikke at ett lag nødvendigvis er så veldig usportslige.
Og det er min objektive mening, at Solskjær ikke har en agenda mot Rosenborg, eller at de generelt er usympatiske. Men det er klart, at det er noen usympatiske folk der for tiden (Bille), men de fleste oppgående folk klarer å skille mellom en persons idioti og en hel klubb. Forøvrig imponert over hvordan Perry har taklet disse situasjonene, pur klasse.
Solskjær er da også relativt sympatisk og fair syntes jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 29. Mai 2013, 10:00 »
"Liverpool-supporter Light"
Jeg skal være "Liverpool-supporter light" når jeg nå sier at jeg hadde ønsket Billes handsscoring ble godkjent, så vi kunne fått nyte den ekstremt herlige følelsen av å ha slått Molde på uærlig vis. Ettersom Solskjær legger så ekstremt stor vekt på fair play offentlig, men driter i det når laget hans spiller, så er det ingenting som er så herlig som å vinne mot dem etter kontroversielle situasjoner. Dessverre lyktes ikke det denne gangen. Og vi fortjente det vel kanskje ikke heller. Men Molde er fortsatt på bunn, og det ligger ekstremt mye prestisje i akkurat det.
Hva har du røyka? Du må være den fotballsupporteren i verden med minst gangsyn. Du har av og til noen gode innlegg her, det skal du ha, men hallo Mr Pelu!
Du må ikke ta mine innlegg i forbindelse med kamper mot Molde så bokstavelig. Mot Molde og Solskjær er jeg full av hat og har ingenting imot å vinne på uærlig vis. Men det er mulig jeg hadde følt det annerledes hvis det faktisk hadde skjedd.

Og selv om Solskjær i og for seg ikke sa noe galt etter denne kampen, så kan man jo alltids spole tilbake til 2011, og se dobbeltmoralen utfolde seg i all sin prakt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 02. Juni 2013, 15:53 »
Fun-fact: November 2005 var Nicki Bille Nielsen på prøvespill i Newcastle. Den gang fra BK Frem.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 02. Juni 2013, 15:56 »
At eg ikkje har sett det før. Hadde ein oversikt over nordiske spillere i Newcastle drakt for ei stund sidan.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 02. Juni 2013, 16:03 »
Aha! Jeg tok deg ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 02. Juni 2013, 16:08 »
Du gjorde så  :thumbu:

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 03. Juni 2013, 22:25 »
Kopiert frå vgd:

-Tilskuertall siste 19 år.

Er urettferdig å bruke toppåret 2007 som sammenligningsgrunnlag.

Årene 2005-2010 var mot normalt. Egentlig er dagens tilskuersnitt veldig bra, om vi ser det i et historisk perspektiv.

I diskusjonen kvalitet vs tilskuertall:

1997 var tilskuertallet nede i 4646. Det desidert laveste mellom 1994-2013. Samme år spilte Brann 16.dels-finale mot Liverpool i UEFA-cupen. Rosenborg var i kvartfinale mot Juventus i CL og Norge lekte seg gjennom VM-kvaliken. I kanskje tidenes år kvalitetsmessig, får vi de siste 20 årenes klart laveste tilskuertall, altså. Snodig.

Hvorfor var tilskuertallene så høye fra 05-10? Dårlig innsats i UEFA/CL og landslaget var på sitt dårligste siden 80-tallet i denne perioden.

Den som klarer å finne svaret på publikumseksplosjonen i disse årene, tror jeg finner svaret på hvordan vi skal få flere tilskuerne tilbake.

Selv tror jeg det handlet om mediahype. TV2 var veldig flinke å bygge opp (hype opp) TL, avisene ofret mye plass til norsk fotball. De siste årene har TV2 vært mest opptatt av PL. Avisene skriver helst om hvor dårlig TL er.

Få tilbake det positive medietrøkket, så kommer flere folk på kamp.

(Sånn sett er det jo hyggelig å se Nicki Bille som Lørdagsgjest i Lørdagsrevyen. Spennende profiler og positiv presse er veien tilbake til 2007-nivå.)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 04. Juni 2013, 21:38 »
Tippeligaen trenger profiler, og Tippeligaen trenger avisoverskrifter. En fyr som Bille er nøyaktig det Tippeligaen har savnet. En liten original, en som ikke er helt som alle andre. Noen vil selvsagt hevde at han går for langt, mens andre synes det er bare positivt. Men dansken er "på alles lepper" som det heter. De fleste har en mening om Bille, og jeg er sikker på at han har bidratt til at det kommer noen ekstra tilskuere på Lerkendal. Spesielt etter at han reiv i stykker drakten.

Rosenborg hadde nesten fullt hus hver kamp i 2004 og 2005. I 2004 begynte man å halte litt, men fikk rodd i land seriegull på målforskjell. I 2005 var vi katastrofe, med Perry som trener. Men som sagt, tilskuertallene har aldri vært høyere (selv om RBK i mange år trodde dette var normen og budsjetterte med 20 000 tilskuere i snitt, mens vi endte opp på 14).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #176 på: 06. Juni 2013, 15:58 »
Jeg tror publikums eksplosjonen helt klart var basert på nye og interessante mediekonsepter, samtidig som flere klubber oppgraderte/bygde nye stadioner. Men så er det en gang slik at når folket har fått dekt nysgjerrigheten så skal det stadig mer til for å holde på interessen. Når da svaret fra medie Norge er å pøse på med drøvtygd fotball ekstra, samt flytte det til sent på kvelden, samtidig som man får muligheten til å se en kamp eller to hver dag, gjør at folk når et metningspunkt.

Dette er forøvrig ikke et ukjent fenomen. Det er bare å se på tilnærmet hvilket marked som helst, enten det er shipping eller forbruksvarer eller TV fotball. Et marked starter i det små før noen begynner å tjene gode penger på dette. Deretter hiver flere seg på bølgen og man "skaper sitt eget marked". Etterspørselen øker i omfang og vekst genererer mer hype og mer vekst. Plutselig har markedet vokst seg kjempestort og tilbyderne mister gangsynet i håp om å skvise de siste dråpene ut av markedet. Da er det kun hypen som sørger for at markedet går rundt, og innholdet utvannes for å kunne tjene mer penger. Folk blir mettet - snakker om det - og hypen virker mot sin hensikt. Implosjon....

Så til egne erfaringer:
Det er ikke alle som er enslige og bor tett ved et stadion, så da havner tilstedeværelsen lengre ned på lista. For egen del så dreier det seg om at jeg bruker mesteparten av barna mine sin våkne tid på jobben min. Da er det problematisk å reise til Molde på hjemmekamp mer enn et par ganger i året, all den tid at det tar rundt 2 timer hver vei hvis jeg er så heldig å få bli med første ferga hver veg. Det hadde nok blitt oftere hvis jeg ikke kunne mure meg inne i kjellerstua og se kampene på TV, men all den tid at jeg har den muligheten vil jeg ikke prioritere å reise på kamp oftere enn det.

Så kan jo de "ekte" supporterne hovere så mye de vil om at fotball er best fra tribunen. Jeg er enig - for all del, men fotball er hobby, familie og jobb er mye viktigere.

Så er jeg (faktisk) enig med Joakim i at Bille er et friskt pust som skaper mer interesse i TL, og det er bra selv om jeg som MFK mann ikke liker fyren.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #177 på: 06. Juni 2013, 22:18 »
Tror grunnen til at man nådde toppen rundt 2007 er tre-delt:

1. TV2s aggressive markedsføring og (i mine øyne) fantastiske dekning.
2. At Rosenborgs dominans dabbet av og at det ble spenning om gullet.
3. Branns første seriegull siden 1963.

Synes det er utrolig synd at publikumsinteressen dabber av. For min egen del har det ikke så mye å si da jeg sitter i utlandet og er like mye supporter som jeg har vært de siste 15-16 årene, men for norsk fotball som helhet er det faktisk jæklig synd.

Og jada, jeg skal være med på å innrømme at Nicki Bille er positiv i denne sammenhengen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 06. Juni 2013, 22:59 »
Skjønner ikke hvordan RBK sin dominans kan virke slik?
Føler Bjørn Inge har meget, meget gode poenger her. Føler TV2 overeksponerte og gjorde for mye ut av TL når markedet på mange måter var mettet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #179 på: 06. Juni 2013, 23:20 »
At det ble spennende igjen?

Sovende bjørner som VIF og Brann fikk jo en ekstrem opphausing på tilskuerfronten, og de bildene Brann-fansen skapte i 2007 har vi ikke sett makan til siden 2vk ble avsluttet.

Kampen om gullet er i mine øyne en av de absolutt viktigste faktorene for at en liga skal være spennende og attraktiv.