20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2013  (Lest 53833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2013
« Svar #105 på: 23. April 2013, 00:31 »

Kunne vel like gjerne vert anyora som fekk ein albue i håve eller?

Bruker du et håpløst stillbilde hvor begge er i luften før bevegelsen til Anyora kommer vil du ikke kunne bevise noen ting. Se bevegelsen hans og så forstår du det rimelig greit.

Husker da Olivier Occean kjørte på med de albuene der i uke etter uke uten å få noen særlig reaksjon på det. Klart rødt skal det være.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 23. April 2013, 00:51 »
Kan sei ka dåke vil. Det kan selvsagt dømmes rødt kort for anyora setter jo ein albue i kinnet på svensson. Men det var ingen bevist handling og det kan eg egentlig ikkje sjønne andre enn perry og andre rbkere kan meine men men meg om det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 23. April 2013, 08:06 »
Eg er ingen RBKer. Om det er med hensikt eller ikkje, så er det forsatt fare for alvorleg skade med ein sånn bevegelse.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 23. April 2013, 10:13 »
Du dømmer ikke på intensjon. Du dømmer på selve handlingen. Det er uvesentlig om det var tilsiktet eller ikke, men når man bruker albuene så til de grader aktivt som Anyora gjorde mot Svensson, så må man slå ned på det. Det er en bevisst handling fra Anyora å bruke albuen på den måten.

Og det bildet kan ikke brukes til noe som helst, Benson. Så og si alle fotballspillere går i slike dueller med armene over hodet. Det er en naturlig del av satsbevegelsen. Men spisse albuer er ikke en naturlig del av bevegelsen. Og det er ikke naturlig å føre den spisse albuen bakover, det er mer naturlig å trekke arma ned.

Anyora er bevisst på at han ønsker å hindre Svensson. Og når albuene er så spisse, og du trekker armen bakover, så er sjansen veldig, veldig, veldig stor for at du treffer motstanderens hode med albuen din. Det dømmes alt for sjelden på det, også i internasjonal fotball. Shearer hadde noen sånne han også, som han burde blitt utvist for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 25. April 2013, 10:02 »
Ein herleg kommentar på fotballsonen: http://www.fotballsonen.com/den-engelske-syken/

Som eg tweetet i går; "Hadde berre NFF reist på studietur til Tyskland, istedenfor England"

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 26. April 2013, 12:04 »
Jeg klarer ikke helt å la den albuen mot oss gå. Som jeg nevnte tidligere, straffen bryr jeg meg ikke så mye om, selv om den er vanvittig. Feil skjer, og det må vi regne med. Det kommer helt sikkert til å være situasjoner der vi får en straffe vi ikke skulle hatt eller et mål som skulle vært annullert for offside i løpet av sesongen.

Det jeg derimot ikke kan godta er at NFF henlegger saken og nekter å gjøre noe mer med den. Det de i praksis her sier er at det er lov å albue motspillere fordi de ikke kommer til å reagere på det i ettertid uansett og vi vet allerede at kun et fåtall av norske dommere er dyktige/tøffe nok til å dømme på det i kampens hete. Jeg har nevnt dette her inne tidligere, men jeg kan ikke huske sist gang en spiller i TL fikk direkte rødt kort pga en takling eller albue som kunne klassifiseres som enormt stygt spill. Det jeg derimot ser er dommere som ikke klarer å dømme på dette, men som konsekvent gir gult kort for å sparke bort ballen demonstrativt. Dette i seg selv er ikke så ille, men det det i praksis fører til er at vi vurderer det å sparke bort ballen som en grovere forseelse en å slå ned noen, og at de som sparker vekk ballen blir straffet hardere enn de som slår motspillere bevisstløse. Jeg er rett og slett sjokkert over at dommersjef Rune Pedersen ikke går klart og tydelig ut og sier at; "slikt spill vil vi ikke ha på norske baner, dommeren gjorde en feil her, men vi lover at neste gang noe lignende skjer, skal det dømmes direkte rødt kort." I og med at han ikke gjør dette viser han at han ikke bryr seg om at dommerens viktigste oppgave under kamp er å beskytte spillerne og både han og NFF som ikke går ut og viser klart og tydelig at dette er uakseptabel oppførsel på en fotballbane bør skamme seg!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 26. April 2013, 14:27 »
Jeg er helt enig, naturligvis, dessverre er det opplest og vedtatt at så lenge du "ikke gjorde det med vilje" så er det helt greit med farlig spill. Før sesongen var det stort fokus på at nå skal man slå ned på albuebruk, men når man virkelig MÅ reagere, så gjør man ikke det. Saken er ikke viktig nok. Spilleren gjorde det ikke med vilje, og da er det liksom ingenting man kan gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 27. April 2013, 00:15 »
Som jeg nevnte tidligere, straffen bryr jeg meg ikke så mye om, selv om den er vanvittig. Feil skjer, og det må vi regne med. Det kommer helt sikkert til å være situasjoner der vi får en straffe vi ikke skulle hatt eller et mål som skulle vært annullert for offside i løpet av sesongen.

Hahaha morsommt. Det gjekk jo bare 21 minutter etter FKHs straffe før det skjedde.
« Siste redigering: 27. April 2013, 00:16 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 27. April 2013, 10:31 »
Som jeg nevnte tidligere, straffen bryr jeg meg ikke så mye om, selv om den er vanvittig. Feil skjer, og det må vi regne med. Det kommer helt sikkert til å være situasjoner der vi får en straffe vi ikke skulle hatt eller et mål som skulle vært annullert for offside i løpet av sesongen.

Hahaha morsommt. Det gjekk jo bare 21 minutter etter FKHs straffe før det skjedde.

Hva er poenget ditt?

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #114 på: 27. April 2013, 11:14 »

Hva er poenget ditt?

At du sier at det kommer lignende situasjoner senere i sesongen i deres favør, han sier at de kom etter 23 minutt, og at det da allerede har gått opp i opp?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 27. April 2013, 11:42 »
Ja. Det er det jeg sier som en innledning til innlegget mitt ja. Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe å henge seg opp i. Det er jo ikke akkurat som det motbeviser det jeg sier.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #116 på: 27. April 2013, 13:42 »
Ja. Det er det jeg sier som en innledning til innlegget mitt ja. Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe å henge seg opp i. Det er jo ikke akkurat som det motbeviser det jeg sier.

Det som fremkommer av ditt innlegg er at du regner med at i løpet av sesongen, vil dere "få en slik avgjørelse tilbake", altså at det kommer til å jevne seg ut (ikke sikkert det du mener, men der den mest naturlige måten å tolke det på). Han fremhever bare at det allerede har jevnet seg ut. Ikke noe å henge seg opp i fra noen parter syntes da jeg.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 27. April 2013, 14:36 »
Jeg skriver at det er irriterende med en slik avgjørelse mot oss, men at det til syvende og sist ikke har så mye å si. Det som jeg derimot ikke klarer å la gå er albuen. Da er det fullstendig uvesentlig om vi får en straffe vi ikke skulle hatt i samme kamp. Det har rett og slett ikke noe med saken å gjøre.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #118 på: 28. April 2013, 20:02 »

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 28. April 2013, 20:05 »
Trudde RBK hadde vunnet ligaen etter tre runder eg.