20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2013  (Lest 53695 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2013
« Svar #30 på: 12. Des. 2012, 22:32 »
Joda, men da kan du sammenligne det med alle lag som spiller/har spilt angrepsfotball og lyktes med det. At du da velger forrige århundres beste lag i verden var det jeg stusset på, men ok.

Jeg tror ikke en ny trener klarer å drive RBK til feiende flott angrepsfotball med en gang. Dette tar tid, og jeg tror Jønsson fint kunne klart det etterhvert.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #31 på: 12. Des. 2012, 22:53 »
Tror Rekdal er den beste i Norge til å trene et kjøpelag til umiddelbar suksess, jeg. Og da ville han vært perfekt i RBK pdd. Skal sies at jeg ikke tror Sollied ville vært særlig dårligere.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 13. Des. 2012, 09:10 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10071735

Sitat
- Klubben og trønderne må passe seg litt og realitetsorientere seg nå. Jeg tror mange trøndere lever i 90-årene fortsatt. De lever i Champions League og tror gammel 4-3-3 er oppskriften på alt. Den tida der pasningene kom inn i førti meters bakrom og to med hockeysveis kommer alene med keeper er forbi, sier Hansen

Sitat
- Jeg er ikke skremt, men det går litt på at Trøndelag skal passe på så det ikke blir en sutrekultur der alt er dårlig. Det er klart når Erik Hamrèn vinner gull på sin måte, kun taper en kamp i serien, og heller ikke det er bra nok, da blir det vanskelig, sier Hansen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 13. Des. 2012, 10:12 »
Joda, men da kan du sammenligne det med alle lag som spiller/har spilt angrepsfotball og lyktes med det. At du da velger forrige århundres beste lag i verden var det jeg stusset på, men ok.

Jeg tror ikke en ny trener klarer å drive RBK til feiende flott angrepsfotball med en gang. Dette tar tid, og jeg tror Jønsson fint kunne klart det etterhvert.
Det er mulig Jönsson kunne klart det med riktig spillere og med riktig støtteapparat. Men sannsynligheten er enda større for at han ikke hadde fått til dette. For det første hadde han ikke et støtteapparat som er godt nok, for det andre var det ingen utvikling å se spillestilsmessig under JJ. Vi krever ikke absolutt suksess fra dag 1 på alle fronter, men vi krever å se utvikling og forbedring. Både prestasjonsmessig og resultatmessig.

Jeg tror det er svært få i RBK som forventer at 90-tallet skal komme tilbake. Og hvis Perry har det inntrykket har han snakket med feil folk, og beviser i tillegg at han ikke er rett mann for RBK.

Det ENESTE ankepunktet mot Erik Hamrén var også spillestilen. Men de aller aller fleste holdt kjeft om det når vi vant serien såpass overlegent som vi gjorde. Kritikken mot Hamrén kom i 2010, når han allerede hadde skrevet under kontrakt med SvFF og vårsesongen for Rosenborg var ikke all verden, selv om vi ikke tapte noen kamper. Liker heller ikke at Perry fremstiller det som om Hamrén fikk sparken i Rosenborg. Hadde ikke Hamrén blitt landslagssjef hadde han trolig vært RBK-trener fremdeles.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 14. Des. 2012, 09:52 »
Perry signerer idag ;)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #35 på: 14. Des. 2012, 11:36 »
Folk på RBKWEB er jo rasende. Skjønner dem godt, jeg. Når man er en klubb i den størrelsen som kan investere i en god trener, så velger man Perry. Med denne trenersyklusen til RBK er det vel uansett ikke mange årene før Jan Jönsson er trener for RBK igjen  :P

Med Sollied eller Rekdal på plass ville de vunnet ligaen neste år. Tror ikke Perry er fyren til å gjøre det samme.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #36 på: 14. Des. 2012, 22:42 »
hahaha! Så lenge de beholde Hoftun og manboobs så er jeg fornøyd. Perry blir jo dolka før september uansett, på lik linje med Tørum, Perry1 og By Rise.

RBK ser ut til å ha adoptert slagordet "hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig". Som Molde supporter er jo det fint for meg, selv om jeg har sympati med alle som er vant til å vinne, og nå ser at klubbledelsen begynner å nærme seg FFS standard.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 02. Jan. 2013, 13:39 »
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.10858277

Odd Grenland skifter navn til Odds Ballklubb. Hvorfor ikke bare Odd?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 02. Jan. 2013, 13:45 »
Odd sin ballklubb ja.  :ler:

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 03. Jan. 2013, 10:58 »
Nicki Bille Nielsen til Rosenborg. En spiller jeg aldri har sett før, men bør være litt kvalitet da han ble hentet til Villarreal en gang i tiden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 03. Jan. 2013, 11:23 »
Jeg er bittelitt skeptisk med tanke på målratioen hans. I sin "prime" i Nordsjælland scoret han 18 mål på noen og 50 kamper. Men ser han har 24/15 på U21-landslaget, så kanskje bor det noe der.

Noen som har kjennskap til Bille?

Forøvrig synes jeg det er morsomt at Odd nå bytter til det som en gang var Rosenborgs opprinnelige navn. Copycats.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #41 på: 03. Jan. 2013, 23:59 »
18 mål på 58 kamper...er jo ikke akkurat Prica-statistikk da. Har aldri hørt om fyren før han begynte å bli linket til RBK må jeg innrømme, men jeg er ikke umiddelbart redd for at han skal bli toppscorer i TL 2013.

Dere holder i hvert fall med en klubb som er i nærheten av å gjøre noe i transfervinduet. Brann sitter på gjerdet og venter på å selge både Ojo (som bare vil spille i Champions League eller Brann...) og Korcsmar (som ikke var spesielt god i fjor). Blir vel 0 forsterkninger fra andre klubber og to nye unggutter fra juniorlaget tenker jeg  :)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 04. Jan. 2013, 08:35 »
Bille Nielsen har ihvertfall selvtilliten i orden! Tror han er en spiller som får mye omtale i media og vil bli hatet av andre lags supportere. ;)

Hvordan ligger det an økonomisk for Brann? Kan se for meg at det er noe mer å gå på i lønnsbudsjettet enn hva tilfellet har vært for noen år siden? Rosenborg trenger en ny venstreback og en defensiv midtbane som Annan før sesongen drar i gang.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 04. Jan. 2013, 08:43 »
Hørte jeg rett på sporten igår at han sammenlignet seg med Zlatan? Hehe, litt av en fallhøyde hvertfall...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 04. Jan. 2013, 14:36 »
Haha. Digger fyren allerede. El Pistolero. Genialt kallenavn.

Ranger, ta deg en bolle!