20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs Wigan Athletic - Mandag 3 desember, 21.00  (Lest 29142 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United vs Wigan Athletic - Mandag 3 desember, 21.00
« Svar #195 på: 04. Des. 2012, 07:32 »
Snakk om sjokkerende kamp fra Tiote i dag. Helt fullstendig ubrukelig i kamper vi skal styre. Og kan noen be han være så snill å gi faan i og skyte? :P

OMG ja. Etter Arsenal-goalen skyter han i hytt og pine. For ikke å snakke om disse vendingene han skal ta med ball og mann i rygg, på 20-40-60 meter. Gjør du samme greiene med en jævla due vil den lære seg det til slutt, og da mister man ballen i en farlig situasjon. Jeg liker virkelig ikke at Tiote skal ha noe som helst kreativt ansvar, han skal leke Makelele og gi ballen til noen andre. Defensivt er han en helt, sett bortifra at han absolutt går for et gult kort hver kamp.

Haha, forutenom gårsdagens kamp har han såvidt hatt et skudd hele sesongen. Samme greia forrige sesong, skjøt nesten aldri. Latterlig påstand!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #196 på: 04. Des. 2012, 08:44 »
pøh. stemmer jo absolutt at Tiote ofte går på skudd fra 25 meter+ og ikke treffer mål. Jeg så det mange ganger i fjor og har sett det i år også. Det positive er at publikum ikke roper like iherdig på at han skal skyte lengre.

Positive 3 for meg:

1) Anita. Raskeste sentrale midtbanespilleren vi har hatt siden Kieron Dyer, og det er direkte godt å se på. Vinner på fart gang på gang, slår mange gode pasninger og er sterk i kroppen. I begynnelsen av sesongen virka han veldig "spe" i duellene, men han virker til å begynne å ta fysikken nå etter hvert. Bidrar godt i begge retninger, og skal ha spesielt pluss for at han følger med opp i boksen når vi angriper.

2) Marveaux. Flotte raid og mange kloke valg med ballen. Jeg krysser fingrene for at han forblir skadefri fremover, for dette var lovende.

3) Ba+Cissé. Samarbeidet virka til å fungere noe bedre i dag. De presser i flere tilfeller som et lag, og oppsøker ulike rom når vi angriper. På 2-0 går Cissé på en retur ut høyre. For et par kamper siden kan du ta gift på at de hadde snubla i hverandre. Når det er sagt syns jeg fortsatt det er for få pasninger dem i mellom, men med tanke på hvor elendige de har vært sammen før, var dette oppløftende.

Negative 3:

1) Jonas. I fjor var han heller ikke særlig rask eller særlig flink med ballen. Han jobbet som en helt og driblet til han ble takla og falt. Nå har hele innsatsen forlatt kroppen hans også, og summen er: Ingen fart, ingen innsats, dårlige pasningsvalg og farlige balltap. I tillegg har han et innleggsbein i verdensbunnen. Komplett ubrukelig.

2) Tiote. Når han kom tilbake fra skade forrige sesong, uttalte Pardew at "Tiote's been kicking everybody this week". I år har jeg sett veldig lite til dette. Det som kjennetegner Tiote er at han er tett i mann og vinner 1-on-1 dueller. I går klarte han det heller ikke til tross for at vi spilte mot 10 mann. Jeg syns han virker umotivert / sliten.

3) Simpson. Skal ha pluss for at han som regel lar være å drible i forsvar, men det er det eneste positive jeg vil si om han i dag. Newcastle fyller boksen med folk og venter på innlegg fra Simmo, men Simmos innlegg blir i kjent stil blokkert. Det skjer altfor altfor ofte. Normalt sett ville Willo fortjent en plass på bunn 3, men jeg syns ikke han var så elendig som han pleier være. Han hadde faktisk et par inngrep som ikke gikk direkte til motspillere i går, og var hakket roligere med ball. Fortsatt ikke purple though.
« Siste redigering: 04. Des. 2012, 08:46 av Sigurd »

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 04. Des. 2012, 09:19 »
Uansett hvordan vi spilte er det ekstremt deilig med 3 poeng i igjen. Det trengte vi! Jeg skulle ønske vi spilte mer underholdene og ikke legger oss bakpå og forsvarer oss til seier når vi har en mann mer på banen og leder med 2 mål. Det er selvfølgelig unødvendig å ta sjanser når vi ligger såpass bra ann, og det var livsviktig med 3 poeng i går. Allikevel tror jeg det hadde vært gull både for oss fans og spillerne om vi virkelig hadde utnyttet muligheten vi fikk i går til å spille Wigan ut av stadion. Vi trenger å se at laget fremdeles kan spille fotball, men til tross for at vi vant med 3 mål var det ikke mye fotball som ble spilt på banen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 04. Des. 2012, 10:21 »
Jeg synes vi spilte en helt okey kamp i går. Det var ikke noe fyrverkeri, men det var noe av det beste jeg har sett denne sesongen, og fullt på høyde med en del av det vi så forrige sesong. Vi er ikke laget som spiller knallbra offensiv fotball med utsøkte pasninger og driblinger fra 0 til 90 minutter, og heller vil vinne 10-8 enn 2-0. Den fantastiske offensive fotballen som gjorde at flesteparten av oss ble forelsket i denne klubben får vi ikke under Alan Pardew. Det er det bare å innse. Han er ikke Kevin Keegan eller Bobby Robson. Han er mer opptatt av å vinne, enn å spille fantastisk fotball. Selv om vi har spilt langt bedre enn dette tidligere under Alan Pardew.

Det viktigste for oss nå er å plukke poeng. Hvor bra fotball vi spiller er av mindre betydning akkurat nå. Vi vil alle se bedre spill. Men vil først og fremst se på det positive. Vi har for alvor fått i gang Anita, som gjør en fantastisk kamp. Er høyt og lavt, dominerer i pasningsspillet og står godt defensivt sammen Tiote. Marveux har en litt treg start på kampen, og det tar bortimot en halvtime før jeg innser at han faktsik er på banen. Men fra da av og ut kampen er han meget godt synlig, og har et par herlige Ben Arfa-raid. Vi står godt defensivt i denne kampen, og har god kontroll, til tross for et lite Wigan-press i starten av andre omgang. Utover i omgangen får vi derimot stadig flere overgangsmuligheter, vi vinner ballen høyt, og vi kommer til sjanser og avslutninger. Så kan man gjerne rive seg i håret over at Cissé står i offside på den fantastiske kontringen på slutten, når Ba blir skadet. Eller at de nok en gang er mestere i å oppsøke samme rom. Likevel spilte de to en langt bedre kamp SAMMEN i dag, enn de har gjort siden Cissé kom til Newcastle. De har fortsatt litt å gå på, men jeg synes ikke vi skal forvente så veldig mye mer av to spisser som ikke har spesielt komplementære ferdigheter.

Fortsatt er det et godt stykke igjen til der alle ønsker at vi skal være, men vi er på god vei, og dette synes jeg var et stort skritt i riktig retning.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #199 på: 04. Des. 2012, 11:42 »
God kamp igår. Me er heldige som får ein mann utvist. Det er ein klar straffe syns eg, men raudt kort - nei! Al-Habsi kastar seg tilogmed riktig, men heldigvis er Ba god på straffe og ser den inne. Derifrå skal me jo vinne komfortabelt, og det gjer me. At me skal dominere heilt vert nok litt vanskeleg, iogmed at alle spelarane ser at me kan ta 3 poeng igjen.

Dei negative tingene er det same som eg har nevnt her før. Det positive derimot: Anita - fantastisk! 90% pasningsprosent, og den som heilt klart dominerte midtbanen for oss.

Santon gjer det bra igjen. Skuddet som Ba setter tilslutt syns eg er ganske så god trøkk i.

Tilslutt. Så utruleg moro at Bigirimana fekk det målet. På intervjuet etterpå klarer han faen ikkje å holde seg, han ser ut som han er 10 år på julaftan.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #200 på: 04. Des. 2012, 12:20 »
Deilig med seier igjen! Dette trengte vi verkeleg! Vi vinner 3-0 og holder nullen. Vi må ta med oss dette vidare. Spelemessigt har vi forsatt veldig mykje å gå på. Når vi spelar med 1 mann meir enn Wigan i 80 minutt så forventer eg at vi har overtaket, og ikkje 50-50 i ballinnhav.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 04. Des. 2012, 15:36 »
God kamp igår. Me er heldige som får ein mann utvist. Det er ein klar straffe syns eg, men raudt kort - nei!

Det var ikke en god kamp i går. Vi spilte middelmådig mot 10 mann fra Wigan.

Og nei, det var heller ikke en klar straffe, var en veldig god inngripen og en dårlig idømt straffe.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 04. Des. 2012, 15:43 »
Gary Neville mente straffesituasjonen var 50/50. Synes det var OK og gi den, selv om den ikke var veldig klar. Sier meg enig med Gary Neville. :P
Nei.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #204 på: 04. Des. 2012, 16:56 »
Gary Neville ass! :nei:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #205 på: 04. Des. 2012, 18:22 »
God kamp igår. Me er heldige som får ein mann utvist. Det er ein klar straffe syns eg, men raudt kort - nei!

Det er jeg hjertens enig i, men vi skal huske at McCarthy slapp unna rødt senere i kampen. Var vel to dueller etter hans første gule der han burde blitt utvist, inkludert en situasjon der han felte Cisse på vei inn i seksten bakfra.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #206 på: 04. Des. 2012, 18:56 »
Tror du sikter til Caldwell nå, Olav? Han skulle nemlig hatt to gule - uten fnugg av tvil.

Jeg syns heller ikke straffen er så hårreisende som mange gjør. Figueroa søker først og fremst kroppen til Cissé, og tar ikke ball. Han er også borti beina hans, så det er ikke en pur skulder mot skulder som ble sagt i studio. Når det er sagt syns jeg ikke det er en klar straffe, men det kan likevel forsvares at den blir gitt.

Skal man dømme straffe, er det røde kortet er helt korrekt. Cissé ser ut til å nå ballen om ikke inngripenen hadde funnet sted, og når det er vurdert til at Figueroa feller Cissé, skal han også ha rødt kort. Felling som siste mann skal resultere i rødt kort - selv om keeper befinner seg bak ballen.

For en gangs skyld er det en uklar situasjon som går vår vei. Det må da være lov å være fornøyd med det.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #207 på: 04. Des. 2012, 19:56 »
Caldwell skulle hatt rødt. Jeg mener McCarthy skulle hatt to gule også, men fikk ingen. Sånn sett kan ikke Wigan klage altfor mye. Som storebror Neville påpekte så fikk Cisse skulderen sin fremfor Figueroa sin og sånn sett kan det forsvares. Totalt marginal avgjørelse, kan egentlig ikke si noe frem eller tilbake på det. At det er rødt kort i tillegg er jo idiotisk, men sånn er reglene "dessverre".
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #208 på: 04. Des. 2012, 20:02 »
Godt mulig jeg blander situasjonene med de to. Poenget er at selv om første røde kortet var tvilsomt, så slapp de billig unna i en del andre situasjoner. Jeg tror kampen kan oppsummeres med at vi vant fortjent på grunn av dette, men at det ikke så ut som en kamp der det var 11 mot 10, og at resultatet egentlig ikke er så veldig representativt for kampbildet sett under ett. Jeg tror vi ville ha hatt problemer dersom det var 11 mot 11 hele kampen i gjennom.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 04. Des. 2012, 20:37 »
Gary Neville mente straffesituasjonen var 50/50. Synes det var OK og gi den, selv om den ikke var veldig klar. Sier meg enig med Gary Neville. :P
Neville brukte bare 10 minutter på en dyptpløyende analyse, for så å konkludere med "I don't know". Fantastisk  :P

Det er helt greit å gi straffen, og da må han også gi rødt. Men jeg hadde ikke forventet at vi skulle få straffe der, så jeg hadde ikke klaget om vi ikke fikk det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon