20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke City - Newcastle, Ons 28 nov. 20:45  (Lest 41983 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Stoke City - Newcastle, Ons 28 nov. 20:45
« Svar #240 på: 29. Nov. 2012, 10:37 »
442 er jo ubrukelig uten vinger og vingbacker..Santon er jo den eneste som löper opp kanten, men det kommer det lite ut av..
når det gjelder kampen i går, gjör vi en lur bortekamp på brittania i 80 minutter. så velger colo å slå av og la williamson spille aleine mot 4 stoke spisser..
Jonas var TOTALT usynlig i går, förste og eneste gangen navnet hans kom opp var etter 76 minutter etter balltap..

Dette ser IKKE bra ut  :nei:

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 29. Nov. 2012, 10:40 »
Jeg er ikke negativ til Pardew ei heller er jeg overbegistret. Men er spørsmål til alle som gjerne ser at han sparkes:

- Hvem skal erstatte han? Hvem i all verden godtar å jobbe under Ashley og for en klubb som har hatt null kontinuitet de siste 10 årene.

Jeg tror rett og slett vi ikke er i en posisjon til å tiltrekke oss noen som vil være så mye bedre enn det Pardew er.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 29. Nov. 2012, 11:13 »
Så ikke denne kampen, valgte å se andre "underholdende" kamper :(

Finner liten som pirrer min fotballglede ved å se på Newcastle for tiden og det høres ut som denne kampen ikke var noe unntak?

Det er supporteren sin det! :) Skal du slutte å følge med til det går bra igjen kanskje?

Får jeg ikke lov til å se på god fotball om jeg vil?

Er jeg ikke "god" nok supporter i dine øyne om jeg ikke ser alle kampene?

Vi spiller dritt og ser dritt ut, så om det er noen andre kjempekamper på, så kan det heller hende jeg svistjer over på dem!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #243 på: 29. Nov. 2012, 11:41 »
Han ble fullt fortjent fjorårets manager i PL. Så ikke så mange som klagde på ham da

Vi endte opp med en svært god plassering i forhold til stallen, og det er vel og bra.  Men at det i det store og hele var basert på flaks mtp skader, eller heldige og ufortjente poeng i flere kamper, betyr for meg ganske mye.  Jeg har vært kritisk til Pardew lenge, selv om han også har gjort mye bra. 

Selv i vår fantastiske start på fjorårssesongen der vi gikk 11 kamper uten tap var det mye å ta tak i.  Spesielt husker jeg kampen vi mot QPR klarte 0-0 i, der kunne vil like godt tapt 5-0 og ikke klagd på det, vi ble totalt overkjørt.  Vi fikk se en ubrukelig Obertan gang på gang på gang, på bekostning av Ben Arfa.  Var vel ytterst få som var fornøyd med det.  Vi måtte ty til ekstraomganger mot tullelag som Scuntthorpe og NottForrest i ligacupen.  Gjentatte ganger fikk vi se Raylor på venstreback gjøre dårlige prestasjoner, selv om vi hadde et "solid" forsvar som slapp in lite.  Han holdt Santon ute lenge, uten å egentlig å gjøre kanonprestasjoner selv.  Vi hadde en Simpson som reddet 5-6 ganger på strek, som jeg anser mye mer som flaks enn som ren dyktig posisjonering. 

Vi hadde deretter dårlige perioder i desember, gikk i januar og februar på noen grusomme tap mot Totts og Fulham.  Røyk ut av ny cup mot et tullelag i Brighton.  En Cissé i umenneskelig form gjorde at vi kom oss gjennom mars og april ganske greit, men gikk igjen på en stygg smell mot Wigan etter håpløse taktiske bommerter.  Til og med 2-målsseieren mot Chelsea var så til de grader ufortjent at et er vanskelig og tro. 

Sesongen gjennom så vi ofte en god omgang og en dårlig, eller 2 dårlige.  Mange av kampene tok vi ufortjente poeng i, og svært ofte var folk her enige om hvilke feil Pardew gjorde og la opp til.  En del rare og altfor defensive bytter, og lite evne til å snu kamper. 

At han ble årets manager er for meg greit.  At det var fult fortjent er jeg langt ifra enig i. Og det var utvilsomt mange som klaget på han også da.  Men klagingen blir selvsagt mye mindre høylitt i en dårlig kamp man vinner, enn en dårlig kamp man taper.

Spot on!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 29. Nov. 2012, 11:51 »
Han ble fullt fortjent fjorårets manager i PL. Så ikke så mange som klagde på ham da

Vi endte opp med en svært god plassering i forhold til stallen, og det er vel og bra.  Men at det i det store og hele var basert på flaks mtp skader, eller heldige og ufortjente poeng i flere kamper, betyr for meg ganske mye.  Jeg har vært kritisk til Pardew lenge, selv om han også har gjort mye bra. 

Selv i vår fantastiske start på fjorårssesongen der vi gikk 11 kamper uten tap var det mye å ta tak i.  Spesielt husker jeg kampen vi mot QPR klarte 0-0 i, der kunne vil like godt tapt 5-0 og ikke klagd på det, vi ble totalt overkjørt.  Vi fikk se en ubrukelig Obertan gang på gang på gang, på bekostning av Ben Arfa.  Var vel ytterst få som var fornøyd med det.  Vi måtte ty til ekstraomganger mot tullelag som Scuntthorpe og NottForrest i ligacupen.  Gjentatte ganger fikk vi se Raylor på venstreback gjøre dårlige prestasjoner, selv om vi hadde et "solid" forsvar som slapp in lite.  Han holdt Santon ute lenge, uten å egentlig å gjøre kanonprestasjoner selv.  Vi hadde en Simpson som reddet 5-6 ganger på strek, som jeg anser mye mer som flaks enn som ren dyktig posisjonering. 

Vi hadde deretter dårlige perioder i desember, gikk i januar og februar på noen grusomme tap mot Totts og Fulham.  Røyk ut av ny cup mot et tullelag i Brighton.  En Cissé i umenneskelig form gjorde at vi kom oss gjennom mars og april ganske greit, men gikk igjen på en stygg smell mot Wigan etter håpløse taktiske bommerter.  Til og med 2-målsseieren mot Chelsea var så til de grader ufortjent at et er vanskelig og tro. 

Sesongen gjennom så vi ofte en god omgang og en dårlig, eller 2 dårlige.  Mange av kampene tok vi ufortjente poeng i, og svært ofte var folk her enige om hvilke feil Pardew gjorde og la opp til.  En del rare og altfor defensive bytter, og lite evne til å snu kamper. 

At han ble årets manager er for meg greit.  At det var fult fortjent er jeg langt ifra enig i. Og det var utvilsomt mange som klaget på han også da.  Men klagingen blir selvsagt mye mindre høylitt i en dårlig kamp man vinner, enn en dårlig kamp man taper.

:gp:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 29. Nov. 2012, 11:54 »

Du kan ikkje komma her å sei at innsatsen og moralen forrige sesong var flaks? Det var den som gjorde at me gjekk 11 kampar på rad utan tap og at Simpson sto på strek gong på gong. Det verte for min del for dumt å gå gjennom kvar kamp forrige sesong for å finna feil og argument (eg går likevel gjennom sesongen med mitt syn lenger nede) for at den 5.plassen var ufortent og at Pardew ikkje er ein god nok manager for oss. For so å trekke dette inn no når me er inne i vår største krise med Pardew som manager.
Eg tykkjer folk gløymer historien vår dei siste åra altfor fort og meinar ein bør stikka fingeren i jorda. Forrige sesong tippa vel dei fleste oss på ein plassering rundt 10.plassen. At me skulle kjempa om CL heilt inn er berre noko ein kunne drøymt om. Sjølvsagt er dagens situasjon heilt uakseptabel, men å tru at me skulle gjenta fjorårets sesong med nesten eksakt same stall(dårlegare benk) er som å tru me vinne PL denne sesongen...

Her er mitt eige skråblikk på 11/12 sesongen:
Arsenal(H) 0-0: Bra start på sesongen og sterkt mot eit sopass mykje betre lag
Mackems(B) 0-1: 3 poeng borte mot mackems er sterkt og spesielt å halda nullen. Kan ikkje hugsa at det var so ufortent.
Scunthorpe(B) 1-2 eeo: Cup. Treng eg sei meir?
Fulham(H) 2-1: Sterk seier. Best avgjer med to gode skåringar. Me saknar han.
QPR(B) 0-0: 4 kampen i PL. Her er me heldige og dyktige som held nullen. Lite imponerande med tanke på motstanden.
Aston Villa(B) 1-1: Greit uavgjort resultat. Nok ein gong Best.
Nottingham(B) 3-4: Imponerande med tanke på at det er Cup og me alltid går på smellar her.
Blackburn(H) 3-1: Hattrick av Ba. Kan vel ikkje klaga so mykje på denne?
Wolves(B) 1-2: Sterk borteseier mot hardtkjempande Wolves. Jonas med kjempekamp.
Spurs(H) 2-2: Her meinar eg me var gode og fortente vertfall 1 poeng.
Wigan(H) 1-0: Cabaye med kjempeskåring. Ellers ein sliteseier. Slike har topplaga mange av.
Blackburn(B) 4-3: Cupkamp. Tap er vel ikkje overraskande. Gir oss i vertfall ikkje. Kjempar heile kampen.
Stoke(B) 1-3: Kjempeseier borte mot Stoke. Taktisk veldig bra kamp av Pardew og laget viser ekstrem moral og innsats.
Everton(H) 2-1: Sterk heimeseier. Fantastisk mål av Raylor. Saknar dødballfoten han har.
Man C(B) 3-1: Svak kamp. Typisk Newcastle å tape kampar som er "viktige".
Man U(B) 1-1: Ingen forventar poeng her, ingen. Kjempar oss til 1 poeng. Litt flaks har eit lag som i medgang og som er i god form.
Chelsea(H) 0-3: Skadar og dommar øydelegg.
Norwich(B) 4-2: Svak kamp. Ingen naturlege stopparar på midtstopparplass. Tynn stall?
Swansea(H) 0-0: Ujamn kamp, men me burde vunne. Uflaks.
WBA (H) 2-3: Wba ser ut som dei kan skåra i kvar einaste angrep.
Bolton (B) 0-2: Pardew snur den dårlege trenden. HBA og Ba skårar for oss. Sterk og viktig seier. Rundt juletider pleiar Newcastle ofte vera svake føler eg.
Liverpool(B) 3-1: Lite overraskande tap. Ser ut som ein ikkje har trua på seier. Startar kampen bra.
Man U(H) 3-0: Ekstremt sterkt resultat og ein imponerande kamp av laget og manager.
Blackburn(H) 2-1: Sterkt å vinna på overtid.
QPR(H) 1-0: Gjere akkurat det me treng for å vinna.
Fulham(B) 5-2: Sesongens store kollaps. Katastrofekamp.
Brighton(B) 1-0: Den årlege cupfadesen.
Blackburn(B) 0-2: Sterk borteseier. Obertan briljerar på slutten.
Aston Villa(H) 2-1: CISSE! Flaks? Kan ikkje eg hugsa.
Spurs(B) 5-0: Kollaps nr 2.
Wolves(H) 2-2: Leiar 2-0. Då skal me ikkje avgi poeng mot Wolves. Svak 2 omgang.
Mackems (H) 1-1: Greit nok resultat og prestasjon.
Arsenal (B) 2-1: Burde greidd 1 poeng. Kan vel ikkje forventa at me skal spela ut Arsenal borte.
Norwich(H) 1-0: Cisse. Tek 3 poeng. Viktig. Me var vel varible i denne og slapp dei meir inn i kampen enn nødvendig. Det såg me fleire gonger den sesongen.
WBA (B) 1-3: Sterk borteseier. Godt gjennomført kamp.
Liverpool (H) 2-0: Full kontroll. På tide med litt skryt til Pardew? Eller kunn flaks...
Swansea (B) 0-2: Sterk borteseier. Sliter til tider i denne. Er effektive, men og solide bakøve.
Bolton (H) 2-0: Seine skåringar. Viktige 3 poeng.
Stoke (H) 3-0: God kamp. Litt av og på som fleire gonger før i sesongen.
Wigan (B) 4-0: Kollaps nr 3.
Chelsea (B) 0-2: To vakre mål av Cisse. Slepp ikkje inn mål. Flaks eller ekstremt innsats og kriging?
Man C (H) 0-2: Held til tider følgje med City. Men det går som det "må" gå. Eit typisk Newcastle-tap i ein må vinne kamp.
Everton (B) 3-1: Vanskeleg bortekamp, men og vanskeleg sei kva innstilling me har her. Nøgd med sesongen og gir ikkje alt?

Eg er ikkje ute etter å freda Pardew, men eg ser ikkje denne trangen til å gjera alt for å øydeleggja prestasjonen vår forrige sesong. Det var imponerande av laget og av Pardew m/ støytteapparat. Det var og ein overprestering nesten heile sesongen. Eg teinkte før den sesongen at 8-10 plass er godt nok og forventa. Og me var faktisk plaga med skadar og suspensasjonar, men dei som kom inn gjorde ein god jobb. Denne sesongen er jo det nesten totalt motsatt på alle områder.

« Siste redigering: 29. Nov. 2012, 12:16 av lgrinde »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #246 på: 29. Nov. 2012, 12:37 »
God post, Igrinde. Skal dog nevnes at 2-1-seieren borte mot Wolves er den største flaksekampen jeg har sett.

Men dette kan bli sagt om alle lag. Å koke ned fjorsesongens 5. plass til ren og skjær flaks, når denne reflekterer konsistens i våre prestasjoner over hele 38 kamper, er ikke annet enn overfladisk tull, og tyder bare på desperasjon etter noen å skylde på. Det må mer enn flaks til for å konkurrere om Champions League-plass i Premier League.

Selv om vi i enkelte kamper fikk med oss poeng til tross for at motstanderlaget skapte flere sjanser, kan det ikke reduseres til flaks at vi ikke slipper inn, samtidig som vi scorer på de få sjansene vi får i den andre enden. Effektivt angrepspill er ikke flaks. Godt keeperspill er ikke flaks. At motlaget skyter over og utenfor er ikke flaks, men tyder på godt press fra et forsvar som ikke lar motspillere slippe til på 100-prosentssjanser. Å se på sjansestatistikken og ballbesittelsen, og utifra dette konkludere med at en seier bare var flaks, og at Pardew derfor hele tiden var en udugelig manager, gir absolutt ingen mening.

At dere forsøker å diskreditere Pardew for fjorsesongen i første virkelig dårlige periode under hans lederskap er bare flaut. Greit nok at han ikke har gjort de nødvendige grepene over de siste kampene, selv om jeg egentlig ikke kan se at benken vår har vært så mye bedre enn startelleverne, men det negerer ikke alt han har gjort for oss tidligere.
« Siste redigering: 29. Nov. 2012, 12:39 av geordie-olav »

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #247 på: 29. Nov. 2012, 14:09 »
Ok, jeg er egentlig ikke SÅ negativ som jeg ser at jeg fremstiller meg selv som.  Jeg prøvde å påpeke at Pardew også har gjort gode ting, utvilsomt.  Poenget mitt var at selv i vår gode periode er vi folk som ikke har vært fornøyde med det han har foretatt seg.  Altså, vi (eller hvertfall jeg) forsøker ikke å diskreditere Pardew i sin første dårlige periode.  Jeg forsøker å være skeptisk og negativ til ting jeg ikke syns er bra, OG DET HAR JEG OGSÅ GJORT I DEN GODE PERIODEN.  Jeg har også forsøkt å være positiv til de gode tingene Pardew bringer, men i det siste har det vært few and far between. 

Når jeg ser gjennom ditt sesongreferat ser jeg også at det er ting jeg har "glemt" som kan være positivt, men som du husker.  At vi kanskje derfor bevisst eller ubevisst velger å fokusere på forskjellige aspekter kan være så som så, men at vi begge vil det beste for laget håper jeg det ikke er tvil om.  Der noen velger å fokusere på å trekke frem det gode, ser jeg at jeg kanskje henger meg litt opp i å luke vekk det dårlige. 

Men det er selvsagt min metode som er korrekt, for det er kun jeg som er en perfekt supporter!  :fisk:
Genius by birth. Slacker by choice.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 29. Nov. 2012, 14:21 »

Finner liten som pirrer min fotballglede ved å se på Newcastle for tiden og det høres ut som denne kampen ikke var noe unntak?

:nei:
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 29. Nov. 2012, 14:25 »
 :o

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 29. Nov. 2012, 15:40 »

Det er supporteren sin det! :) Skal du slutte å følge med til det går bra igjen kanskje?

Får jeg ikke lov til å se på god fotball om jeg vil?

Er jeg ikke "god" nok supporter i dine øyne om jeg ikke ser alle kampene?

Vi spiller dritt og ser dritt ut, så om det er noen andre kjempekamper på, så kan det heller hende jeg svistjer over på dem!

Har ikke sagt du ikke får lov heller. Du kan se hvem du vil. Men synes likevel det er skuffende om folk begynner å slutte å se kampene bare fordi de har sugd balle i noen kamper, blir litt sånn "følger bare med på laget mitt når det går bra" mentalitet.
« Siste redigering: 30. Nov. 2012, 06:53 av Eriksen »

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #251 på: 29. Nov. 2012, 19:16 »
Ein kan jo risikere å sjå M.City mens Newcastle snur trenden! Det tør iallefall ikkje eg...!

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #252 på: 29. Nov. 2012, 19:39 »
Selv om vi er tragisk for tiden, synes jeg Anita bør fortsett i en offansiv rolle, han virker bra lenger oppe i banen. Hvorfor spiller egentlig Willy Wonka bak der? Herre min hatt. Dårligere spiller med ball i beina har jeg ikke sett siden gymtimer på den gode gamle barneskolen. Tiote har mistet seg selv, Simpson er den han alltid har vært. Hva kan egentlig Pardew gjøre med den troppen vi har disponibelt for tiden? Vi har to forsvarsspillere som er gode nok, og den ene av de er en italierner som har sine styrker fremover. Vi har tre midtbanespillere, en som absolutt ikke er i form, Jonas, og Anita, som fortsatt må ha litt tid til å ta den engelske fotballen. Også har vi spissene våre da. Men i fotball er det 11 mann på banen, nytter ikke med 7 mann som kan sparke en ball, og Krul. Kjære Ashley, du bør virkelig spytte inn noe helt sinnsykt i Januar. Ellers blir det neglebiting til midt i mai.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 29. Nov. 2012, 22:15 »
Ein kan jo risikere å sjå M.City mens Newcastle snur trenden! Det tør iallefall ikkje eg...!

Enig, har du muligheten til å se NUFC så tar du den faen meg.

Kun en gang jeg ikke har fullført en Newcastle-kamp var sesongavslutningen da alt var tapt for vår del. Må vel ærlig si at jeg ikke angrer byttet over på City-QPR for de siste fem  ::)

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #254 på: 30. Nov. 2012, 10:20 »

Enig, har du muligheten til å se NUFC så tar du den faen meg.

Kun en gang jeg ikke har fullført en Newcastle-kamp var sesongavslutningen da alt var tapt for vår del. Må vel ærlig si at jeg ikke angrer byttet over på City-QPR for de siste fem  ::)

medgangssupporter :P